Nejrušnější období pro letiště i řízení letového provozu. I letos budou komplikace, shodli se šéfové

Letiště Praha, Terminál 1. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýLetiště Praha, Terminál 1. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Největší výzvou zůstává přetížený evropský vzdušný prostor.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kamil Novotný

Pokud i letos budou větší problémy se zavazadly, tak je to jen a jen neschopnosti vedení letiště pořádně zaplatit lidi, když letiště vykazuje zisky.
S přetíženým letovým provozem nad Evropou však nenadělá u nás nikdo nic.

Michal M

Co s tím má společného letiště? To je věc handlingu resp. schopnosti aerolinek ten handling adekvátně zaplatit.

Apex

Souhlas, jen je třeba doplnit, že jeden ze dvou handligů je firma ve 100% vlastnictví letiště. Ale máte pravdu v tom, že je to i to ochotě leteckých společností zaplatit…

lvy

Je to i o tom čím ty společnosti lítají.

Milivoj Niklíček

No a kdo by dneska štědře rozdával, když je trend všechno stlačit na minimum?

Jakub

Tento trend zdaleka nerazi kazda firma ani letisko

Lukáš Chytil

No asi takhle. Začátkem března jsme byli na Kanárských ostrovech na Fuerteventuře a než jsme vystoupili z letadla a došli do haly, cca 10 minut, tak už nám tam kufr vesele jezdil po pásu. Přílet v cca 16:30 místního času.

Po příletu do Prahy po 22. hodině a vystoupení a odvozem autobusem jsme na kufry čekali ještě dalších víc jak 30 minut. Takže jsem na kluky a holky zvědavý.

Průvodce původní Aleš

Začátkem června jsme přiletěli s KLM do Prahy. Vystupovali jsme ze 737 mezi posledními a když jsme došli k pásu, všechny tři kufry tam již byly. Záleží na momentálním čase příletu.

Vašek H.

Kdy se vyřeší ty problémy s naháněci official taxi?

Juco

Nikdy, Vasku, nikdy. Balkan bude vždy divokým balkanem.

Juco

Dnes snad vsechny securitky na T2 otevreny. Praha se snazi… to se malo kdy vidi, jeste obnovit techniku at ti neni jak muzejni

Air Traveller

s jakou muzejni technikou se na ruzyni setkavate?

to, ze jsou otevreny security, kdyz je provoz, neni nic mimoradneho. ale celkem bezny stav.

Juco

Treba RTG? A celkove ta securitka trendove zaostava, jen bednicky tam furt vozi na vozicku. Jinde uz se vraci sami zpet, no proste stari, neuaktualizovane. Co na tom je k nepochopení?

Air Traveller

rtg? mas na mysli ty nadhery, do kterych neni potreba vyndavat ani ntb apod?

bednicky? mas na mysli ten system, ktery je sam posila k cestujicim?

co je na nich zastaraleho?

tys byl na letisti naposled pred dvaceti roky, ne?

Juco

Ne dnes v Praze. A neurážejte jine, kdyz me neznate a uz vubec mi netykejte.

Juco

A mimo to jste tam dlouho asi nebyl vy, protoze ani takove zarizeni v Praze nemame. Ani jedno. Ale to vy od klavesnice, kde jste prosedel vetsinu sveho zivota nemuzete vedet.

Air Traveller

Zvlastni – zrovna minule pondeli jsem securitou na T2 prochazel a byly v provozu nove rentgeny, ktere nevyzaduji vyndavat veci z kufru, a bednicky posila automatizovane spodem (btw – tento vraceci mechanismus uz je tam funkcni docela dlouho).

byl jsi vubec v Praze? Nebylo to nejake jine letiste? protoze to “ani jedno” je bohapusty vymysl.

Juco

Ano, letel jsem totiz do MAD z letnan vy experte. Ano, odkud jinud nez z LKPR.

A netykej mi, taky vam netykam.

Air Traveller

automatizovane vraceni bedynek je na T2 uz tak rok, dva (mozna dyl) (od te doby, co je tam pred RTG “karusel” na kterem mohou hazet do bedny veci asi 4 nebo 5 lidi naraz.

a od kdy tam jsou nove rtg, ktere nevyzaduji vodu a elektroniku vyndavat z kufru, to netusim. kazdopadne minule pondeli tam byly a byly funkcni.

Juco

Neni to tam ani dnes, tak nelzete.

Juco

Vcera rtg hned vedle priority, vse vyndat, bedynky vozi na vozicku jak za krale klacka. Kde jste vy byl, nebo odkudste letel, to nevim.

Air Traveller

nebude od veci, nez zacnes tvrdit, ze “v praze zadny takovy neni”, se divat vic kolem sebe. pak bys zjistil, ze na T2 je rentgenu vic, nez ten jeden, u kteryho jsi stal.

na fast tracku je jeste starej rentgen, ke kterymu krabice vozej, a musis kramy z baglu vyndat. (k necimu prekvapeni) jsou tam ale i dalsi stanoviste, kde je uz hoooodne dlouho karuselovy model, kde je navrat krabic automatizovany a nejakou dobu jsou tam moderni rentgeny, ktere jiz vyndavani veci nepotrebuji.

klidne si tvrd, ze “v praze nic takoveho nemame”, ale … no, my si budeme myslet sve.

Juco

My si myslime sve o Vas Travellerky, protoze jste priznal, ze mam pravdu. Dik 🤭😎😎

Air Traveller

opravdu? dovolim si citat:

“takove zarizeni v Praze nemame”
“neni to tam ani dnes”

vskutku trvas na tom, ze “mas pravdu”?

Juco

Zduraznuji znovu: netykejte mi a chovejte se slusne.

A ano vskutku takove zarizeni v Praze na tomto security pointu vedle fast tracku nemame.

Air Traveller

slusne “vrteti psem” 🙂 asi mas kratkou pamet, tak ti to pripomenu – mluvil jsi (a to vyslovne) o cele security na T2 (opet, citat – v praze neni ani jedno takove zarizeni) .

kazdopadne, respekt, ze uznavas, ze jsi se spletl, a souhlasis, ze praha vubec neni zaostala, ale naopak sleduje technologicky pokrok, a v soucasnosti maj na security nejmodernejsi techniku.

Nemel

Kolego, co je dneska s Vámi? Souhlasit spolu nemusíte, ale to tykání si po tom opakovaném upozornění fakt odpustit můžete. Znám Vás jako diskutéra na vyšší úrovni, než jakou tady předvádíte dnes.

Mmm

Na Fast tracku je nově nový CT rentgen, hned vedle je druhý, vedle toho jsou dvě staré tratě, které se ale otevírají jen výjimečně, když už to jinak nejde, pak 2 automatizované tratě, pak další 4 CT rtg až poté jsou dvě staré tratě a ty jsou určeny pro cestující s kočárky a s handicapem, protože kočárky, berle apod by se mohli v automatických tratích zaseknout. A vedle jsou další 2 tyto tratě určené pro posádky. Když je na těchto tratích volno, tak se tam prepousteji i ostatní cestující. Na T1, do realizace centrální kontroly, budou pravděpodobně stále staré tratě.

Juco

A laskave mi netykejte, rikam vam to uz po treti. Chovejte se prosim slusne a ohleduplne dle mistnich zvyklosti. Take Vas neurazim a netykam Vam.

Mmm

Od 2018

Air Traveller

2018? uff, toto leti.

Lukáš Šötét

Efektivita procesů se musí už limitně blížit nekonečnu, když se při patálii zvýší. Za předpokladu, že se nejedná o manažerský newspeak 😮.

Milivoj Niklíček

To jsou takový ty manažerský žvásty. Optimalizovat, nastavit procesy a tak podobně