Nejprve nové nádraží, pak někdy rychlejší trať do Prahy. V Liberci vybírají podobu terminálu
Vizualizace Central Station v Liberci. Foto: Správa železnic

Odhadované náklady na stavbu jsou 1,839 miliardy korun.
Odhadované náklady na stavbu jsou 1,839 miliardy korun.
1) Samozřejmě je kravina stavět v Liberci nádraží za 2 miliardy, když tam nevede kloudná trať.
2) Líbí se mi ten návrh se zachováním ostrovní stanice.
3) Na rozhraní silnice a kolejí by mělo bejt nástupiště umožňující přestup hrana-hrana z vlaku na MHD/autobus.
Docela mě mrzí, že se to snaží přiblížit, ale vlastně to přiblíží jen na oko, za mě mnohem lepší návrh by byl tam udělat 3+3 kusé koleje + 1 průběžné nástupiště přístupné úrovňově a s autobusy hrana-hrana..případně pro rezervu ještě jedno ostrovní nástupiště. S ohledem na směry a oběhy vlaků by to pokrylo bohatě vše, bylo by to opravdu blízko jak od busu, tak od tramvaje, tak i parkovacího domu. Namísto chůze nahoru dolů podchody a procházce „pod autobusákem, silnící a objízdnými kolejemi). Ano bylo by to náročnější pro průjezd nákladů, ale i při minimalistické rekonfiguraci kolejiště by to už… Číst vice »
Na nové vizualizce vypadá tak dnes kráná budova opět jako šedý mor, navíc pod názven „central station“ místo hlavního nádraží, čím autoři dávají jasně najevo svoji úctu k ČR a její dávné kráse.
Taky to v Reichenbergu mohlo být Hauptbahnhof.
Utracime nesmysly za nádraží a trasy se víceméně neposouvaji.. Jdou prostě cestou menšího odporu.. Modernizace nádraží se jim dělá jednodušeji.
Za mě jen snaha utratit rozpočet ale přínos minimální.
Za trojku terminál a pak šup natřenou 810 padesátkou do Vysočan
To víte, železnice byla uměle klasifikována jako muzeum a zodpovědní se zuby nehty drží, aby to tak skutečně bylo. Silniční propaganda jede na plné koule a při představě, že by do Liberce jezdil moderní elektrický vlak rychlostí okolo 160-200km/h a autíčka by přišla o status nejúžasnější dopravy ever, se jim dělá zle.
Železnice se podkopává sama. Kdyby byla silnicní sit na stejne urovni, vede z Prahy do Liberce jen silnice III.třídy.
Chlape, tvl, železnice má vlastní mozek a řídí se sama pomocí umělé inteligence? Železnici podkopává diletanské MD a nekompetentní SŽ, aka sabotéři vlastní dopravní infrastruktury. Neboli banda českých neschopů co nemaj rádi česko a české občany. Vás asi doma vychovávali, že za tvé pětky může učitelka.
jak se železnice podkopává sama?
Modernizace trati z Prahy do Liberce začala už v minulém desetiletí, jen se o tom tehdy ještě nevědělo.
Devastace krásné ostrovní historické budovy, kterou SŽ záměrně neudržuje. Likvidace kolejí a výstavba terminálu pro autobusy v prostoru zrušeného kolejiště. A to všechno proto, že si někdo myslí na pozemky pod současným autobusákem….
Myslíte ty pod kterými je tunel a nesmí se tam nic stavět?
Myslíte tu prakticky nevyužitelnou budovu, která aktuálně slouží tak akorát jako tělocvična?
No kéž by to fungovalo stejně rychle jako výstavba parkovacích domů v Liberci. Tam se víc kecá než koná.
Tak zase vymysleli, jak udržet železnici Praha-Liberec o něco déle nekonkurenceschopnou vůči automobilům. Jdou na to fikaně, jakoby dělají vše proto, aby to bylo opraveno co nejdříve, ve skutečnosti je to jen další důvod k prodlužování nynějšího tristního stavu na kolejích. A pokoutně se nám budou snažit podsouvat rozvoj dálnic po roce 2050. Ty kecy Svobody jsou na kriminál, ale dokud voliči mlčí, o nic vlastně nejde. Už těm zatrápeným sabotérům někdo zatněte tipec, v 19. století postavili 100km nové tratě za dva roky a tady ta banda neumětelů za tu dobu není schopna ani udělat projekt.
Jak někdo? Proč to neuděláte Vy, Franz?
Místo autobusového nádraží který je dostatečně blízko tomu vlakovému má být parkovací dům a autobusové nádraží se má zmenšit a dát k vlakovému nádraží. A tam kde jsou teď koleje má vézt nějaká nesmyslná silnice skrz nádraží. Celé mě to přijde jako špatný návrh. Tam jak je ta mezera mezi nádražní budovou a nástupištěmi je pro nákladní vlaky. Liberecké nádraží je nádraží odkud jezdí vlaky do 5ti směrů takže tam nějaký ten pohyb vlaků a manipulace s vlaky probíhá. Spíš by se měli zaměřit na trať elektrifikaci tak aby ta trať měla co nejvyšší rychlost aby konkurovala s dálnicí.
Tušíte jaké je využití kolejí, místo kterých má „vézt nějaká nesmyslná silnice“?
Máte představu o rozsahu nákladní dopravy na liberecku?
A jaká manipulace s vlaky tam probíhá? V osobní dopravě tak akorát návoz z depa, všichni tam točí motoráky, rychlíky dokonce přejdou bez úvratě z jedné linky na druhou. Teoreticky se tam ještě někdy objeví lokomotivy na nové trati na Prahu, ale spíš to budou už jednotky nebo aspoň vratné soupravy.
Věřím, že Terminál vyjde nakonec aspoň na trojku. Podobně jako vystoupal špitál. Za slabou dvojku, přece nezamaže neoficiální majitel města bagr.
= snížení počtu kolejí, zbourání budovy, neznalost cílového stavu. Vítejte v Česku.
Cílový stav = méně vlaků, více aut. Zjevně.
A bude toto nádraží přizpůsobené i pro budoucí elektrizaci tratí ve svém okolí?
Proč, elektrizace bude až nám někdy vyjde studie proveditelnosti (na trať IV. koridoru České Budějovice, Nemanice – Ševětín se dělalo pět studií). A pak se nadraží předělá. Peněz je dost.
Samozřejmě. Třeba bude ostrovní provoz z Liberce směrem na sever na Frýdlantsko, protože tam žádná velká modernizace asi nebude, pouze se budou řešit průchody 2 tunely a zadrátování. Více toho bude z Liberce na Turnov a dál na Mladou Boleslav. Základem je Aktualizace Zásad územního rozvoje Libereckého kraje, která se bude teď schvalovat a pak mohou začít další projekční kroky. Vše záleží na obcích a pak na investorovi.
Samozřejmě. Třeba bude ostrovní provoz z Liberce směrem na sever na Frýdlantsko, protože tam žádná velká modernizace asi nebude, pouze se budou řešit průchody 2 tunely a zadrátování. Více toho bude z Liberce na Turnov a dál na Mladou Boleslav. Základem je Aktualizace Zásad územního rozvoje Libereckého kraje, která se bude teď schvalovat, a pak mohou začít další projekční kroky. Vše záleží na obcích a pak na investorovi.
To by nebyla Správa železnic, aby nedělala něco jinak, než se standardně dělá. Proč tedy nevyzkoušet i stavbu domu od střechy, alespoň nám nepoteče při dešti voda do základů 😁😁😁.
Třeba proto, že ministerstvo ve skutečnosti nechce lepší koleje…