Nejpřesnější aerolinkou bylo vloni Aeromexico, v Evropě zvítězila Iberia Express

Boeing 737 MAX 8 v barvách Aeromexico. Foto: BoeingBoeing 737 MAX 8 v barvách Aeromexico. Foto: Boeing

V žebříčku letišť zvítězilo letiště Krále Chálida v Rijádu.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vilda

Copa Airlines je super, mohu potvrdit. Fajn je i TÁG, jen trochu punk, což mne ale vůbec nevadí.

Avoda

Prostě dle klasické poučky, aneb máme tři druhy lží: lež, velkou lež a statistiku. A zrovna tato statistika je toho exemplárním příkladem, a lá slavné Babišovy grafy – sice ukazují pravdu, jenže špatným způsobem. Jedna společnost má letový řád A – B – A takto: 12 00 – 13:30, zpět 14:00 – 15:30 Druhá, která poletí o hodinu později takto: 13:00 – 14:20, zpět 15:00 – 16:20 Letadlo první společnosti vyletí v 12:00, přistane v 13:25, zpáteční let vystartuje v 14:00 a přistane v 15:25. Letadlo druhé společnosti vyletí v 13:00, přistane v 14:25, zpáteční let odletí v 15:00 a… Číst vice »

Petr

Sorry jako, ale spolehlivost je důležitá.

Avoda

Můžete v souvisti s tím, co jsem napsal výše, vysvětlit význam slova „spolehlivost“?

Petr

Spolehlivost ve smyslu dodržování letového řádu. S AM v tom vašem příkladu přiletím včas, zatímco s Vivou mám 5 minut zpoždění. O 5 minut samozřejmě nejde, nakonec i ten průzkum bere jako zpožděný let minimálně +15.
Nicméně pokud vám je víceméně jedno kdy doletíte, tak je pro vás ten žebříček nezajímavej, to je fakt.

Avoda

„Spolehlivost ve smyslu dodržování letového řádu“

Ale k čemu praktickému ten údaj budete mít?
Když chcete/potřebujete letět přímo PRG-LHR, tak poletíte s BA bez ohledu na to, na jakém místě toho pofidérního žebříčku se ta společnost nachází.

A kolik cestujících, kteří si kupují letenku MEX-CUN, se bude při rozhodování řídit touto statistikou a nikoliv cenou?

Stejně tak můžete udělat statistiku počtu slunečních dnů v roce, kde Andalusie určitě vyhraje nad Středočeským krajem. Ale ten žebříček bude mít nulovou vypovídací hodnotu o tom, jak se v daných regionech žije.

Air Traveller

Cestující, který poletí do LHR, si sice uplne vybrat nemůže. Nicméně cestující, který letí třeba do USA, a má na výběr mezi společností „A“ , která je notoricky známsvými zpožděními (třeba s přestupem v ABC) a jinou společností „B“ přes DEF, která ale má podstatně menší pravděpodobnost zpoždění, si bude vybírat i s ohledem na toto. Jinými slovy, když si bude člověk hledat let , kde musí přestupovat, tak pokud mu vyhledavač vyplivne, že daný připojný let má často zpoždění nad 30 minut, tak si naplánuje přestup třeba 2 hodinový, zatímco když je daná připojná linka spolehliva, tak si tam… Číst vice »

Air Traveller

Aerolinka, která má větší vatu (a je jedno, jestli v letových dobách, nebo ve stání na zemi), má přirozeně větší šanci, že bude dochvilná, a že se ji při prvním desetiminutovým zpoždění nesesypou rotace půlky flotily do zbytku dne.

A přesně toto je relevantní součástí statistiky dochvilnosti.

cestujícího nezajímá, jestli má aerolinka vatu deset minut, nebo patnáct minut. cestujícího zajímá, jestli do cíle dorazí v deklarovaný čas.

Avoda

„cestujícího nezajímá, jestli má aerolinka vatu deset minut, nebo patnáct minut. cestujícího zajímá, jestli do cíle dorazí v deklarovaný čas“ Ne, nic z toho cestujícícho nezájímá. Cestující zajímá cena. Tečka. FR, které v té zveřejněné statistice ani nejsou, vloni přepravily téměř 200 mil. pax. Koupácí žádný výběr společnosti nemají. Když letíte point-to-point (viz PRG-LHR), tak žádný výběr nemáte. Pokud jej máte, tak budou rozhodovat cena, časy letů během dne a sympatie k aerolice (například přes FFP). Nikdo během procesu rezervace nebude studovat nějakou statistiku, která navíc veřejně publikuje pouze pět společností v daném regionu. Jedínou výjimkou jsou aerolinky, které průměrné… Číst vice »

Air Traveller

– existuje spousta cestujících, kteří i řeší to, aby doletěli včas a aby jim neuletěl připojný let (cestovatelské skupiny, a to těch, kde se opravdu „high yield“ cestující nevyskytují, jsou plné dotazů „muzu letet s XX minutovým přestupem v YY, neuletí mi to?) – existují i cestující, kteří neletí point to point – existují i cestující, kteří nejsou koupáci — i ti koupáci chtějí do cíle doletět na čas, aby jim to nezkrátilo dovolenou – i cestující, kteří sbírají míle do FFP nejsou vázáni na jedinou aerolinku – existují i jiné vyhledavače, než ty, které mají na svých webech aerolinky… Číst vice »

Air Traveller

Mimochodem, asi ti doposud unikal fakt, že kdyz kupujes letenku, tak ceny (v sekci „od“) jsou velmi podobné, s jen minimálními rozdíly.

Takže i cestující, pro které je hlavním kritériem cena, má za stejnou cenu často k dispozici třeba deset různých spojení, s různými aerolinikami či přestupy na různých letištích.

mgr.pavel

Když cestující uvidí dva podobné lety, jeden trvající dle letového řádu 1:30 a druhý let jen za 1:20, který let bude cestující preferovat?

Pokud si Mexikáni dávají tak velkou vatu a mají nejdelší papírovou délku letu, dost cestujících si tím odrazují. Nemyslím si proto, že to dělají, aby si vylepšili statistiky zpoždění. Možná tak chtějí předejít kompenzacím cestujícím, nevím.

Air Traveller

Věc, která je zcela normální a běžná, nikdy se nad ní nidko nepozastavil, vlastně doteď byla každému jedno, ale nekdo ji objevil a hned se musel podělit o to, že existuje a udělat z toho raketovou vědu 🙂 To, že každá aerolinka má v leťáku jiné letové doby, než jiní jiní dopravci, není nic „mimořádného“ ani „neobvyklého“. Je to běžné asi jako to, že letadla létají. Velmi často má na jedné trase odlišnou dobu letu i jedna aerolinka v různou denní dobu. No, a samozřejmě, že to dělají kvůli „zpoždění“ (čili kvůli statistikám, stejně tak i kvůli kompenzacím, a aby… Číst vice »

Jan

Zajímavé, o španělsky mluvících zemích panuje ve zbytku světa pověra o odkládání čehokoliv s komentářem MAŇÁNA. Tahle zpráva ho příliš nepotvrzuje…

noerf

Otázka, zda-li by přesnost letů u kvalitních aerolinek neměla být nad 90 % a co tomu reálně brání? Zda problémy s odbavenim např. v létě v Turecku nebo problémy s letadly (poruchy motorů, odstávky letadel) a tedy využití toho co je k dispozici na dřeň?

Air Traveller

Viz clanek , kde jsou priciny problemu napr. v Evrope v podstate vysvetleny. Malinko problém tehle zebricku presnosti je v tom, ze do jiste miry srovnava nesrovnatelne a velmi vyrazne ho ovlivnuje ani ne tak “schopnost” aerolinky, jeji procesy a to, jestli leta “na dren” toho, co treba umoznuje jeni letecky park, ale proste to, kam dana aerolinka lita , na naka legiste leta a v jakych oblastech se vyskytuje. sice existuji jeho “regionalni” verze, ktere to malinko “resi”, ale ne dokonale – i v ramci evropy jsou rozdily vyplyvajici z toho, kde a kam se leta, znat vic, nez… Číst vice »

Nemel

To ale jenom proto, že neumíme pochopit, že v tom největším denním vedru mají pauzu, zatímco my jsme schopní (a hlavně ochotní) se sebe dělat otroky na úkor svého zdraví vždy a za všech okolností. Když v Evropě jedete do práce, cestou uváznete v koloně kvůli nečekané sněhové vánici a provoz zkolabuje, tak Vám po příjezdu do práce s ledovým klidem řeknou: „No na to jste si měli myslet dřív a přizpůsobit dle toho čas odjezdu z domova.“ Oproti tomu ve Španělsky mluvících zemích chápou, že když je na cestě překážka, nemůžete pokračovat. Tak jednoduché to je. A to jsme… Číst vice »