Nejpřesnější aerolinkou bylo vloni Aeromexico, v Evropě zvítězila Iberia Express
Boeing 737 MAX 8 v barvách Aeromexico. Foto: Boeing

V žebříčku letišť zvítězilo letiště Krále Chálida v Rijádu.
V žebříčku letišť zvítězilo letiště Krále Chálida v Rijádu.
Když cestující uvidí dva podobné lety, jeden trvající dle letového řádu 1:30 a druhý let jen za 1:20, který let bude cestující preferovat?
Pokud si Mexikáni dávají tak velkou vatu a mají nejdelší papírovou délku letu, dost cestujících si tím odrazují. Nemyslím si proto, že to dělají, aby si vylepšili statistiky zpoždění. Možná tak chtějí předejít kompenzacím cestujícím, nevím.
Věc, která je zcela normální a běžná, nikdy se nad ní nidko nepozastavil, vlastně doteď byla každému jedno, ale nekdo ji objevil a hned se musel podělit o to, že existuje a udělat z toho raketovou vědu 🙂 To, že každá aerolinka má v leťáku jiné letové doby, než jiní jiní dopravci, není nic „mimořádného“ ani „neobvyklého“. Je to běžné asi jako to, že letadla létají. Velmi často má na jedné trase odlišnou dobu letu i jedna aerolinka v různou denní dobu. No, a samozřejmě, že to dělají kvůli „zpoždění“ (čili kvůli statistikám, stejně tak i kvůli kompenzacím, a aby… Číst vice »
Copa Airlines je super, mohu potvrdit. Fajn je i TÁG, jen trochu punk, což mne ale vůbec nevadí.
Aerolinka, která má větší vatu (a je jedno, jestli v letových dobách, nebo ve stání na zemi), má přirozeně větší šanci, že bude dochvilná, a že se ji při prvním desetiminutovým zpoždění nesesypou rotace půlky flotily do zbytku dne.
A přesně toto je relevantní součástí statistiky dochvilnosti.
cestujícího nezajímá, jestli má aerolinka vatu deset minut, nebo patnáct minut. cestujícího zajímá, jestli do cíle dorazí v deklarovaný čas.
– existuje spousta cestujících, kteří i řeší to, aby doletěli včas a aby jim neuletěl připojný let (cestovatelské skupiny, a to těch, kde se opravdu „high yield“ cestující nevyskytují, jsou plné dotazů „muzu letet s XX minutovým přestupem v YY, neuletí mi to?) – existují i cestující, kteří neletí point to point – existují i cestující, kteří nejsou koupáci — i ti koupáci chtějí do cíle doletět na čas, aby jim to nezkrátilo dovolenou – i cestující, kteří sbírají míle do FFP nejsou vázáni na jedinou aerolinku – existují i jiné vyhledavače, než ty, které mají na svých webech aerolinky… Číst vice »
Mimochodem, asi ti doposud unikal fakt, že kdyz kupujes letenku, tak ceny (v sekci „od“) jsou velmi podobné, s jen minimálními rozdíly.
Takže i cestující, pro které je hlavním kritériem cena, má za stejnou cenu často k dispozici třeba deset různých spojení, s různými aerolinikami či přestupy na různých letištích.
Sorry jako, ale spolehlivost je důležitá.
Spolehlivost ve smyslu dodržování letového řádu. S AM v tom vašem příkladu přiletím včas, zatímco s Vivou mám 5 minut zpoždění. O 5 minut samozřejmě nejde, nakonec i ten průzkum bere jako zpožděný let minimálně +15.
Nicméně pokud vám je víceméně jedno kdy doletíte, tak je pro vás ten žebříček nezajímavej, to je fakt.
Cestující, který poletí do LHR, si sice uplne vybrat nemůže. Nicméně cestující, který letí třeba do USA, a má na výběr mezi společností „A“ , která je notoricky známsvými zpožděními (třeba s přestupem v ABC) a jinou společností „B“ přes DEF, která ale má podstatně menší pravděpodobnost zpoždění, si bude vybírat i s ohledem na toto. Jinými slovy, když si bude člověk hledat let , kde musí přestupovat, tak pokud mu vyhledavač vyplivne, že daný připojný let má často zpoždění nad 30 minut, tak si naplánuje přestup třeba 2 hodinový, zatímco když je daná připojná linka spolehliva, tak si tam… Číst vice »
To ale jenom proto, že neumíme pochopit, že v tom největším denním vedru mají pauzu, zatímco my jsme schopní (a hlavně ochotní) se sebe dělat otroky na úkor svého zdraví vždy a za všech okolností. Když v Evropě jedete do práce, cestou uváznete v koloně kvůli nečekané sněhové vánici a provoz zkolabuje, tak Vám po příjezdu do práce s ledovým klidem řeknou: „No na to jste si měli myslet dřív a přizpůsobit dle toho čas odjezdu z domova.“ Oproti tomu ve Španělsky mluvících zemích chápou, že když je na cestě překážka, nemůžete pokračovat. Tak jednoduché to je. A to jsme… Číst vice »
Otázka, zda-li by přesnost letů u kvalitních aerolinek neměla být nad 90 % a co tomu reálně brání? Zda problémy s odbavenim např. v létě v Turecku nebo problémy s letadly (poruchy motorů, odstávky letadel) a tedy využití toho co je k dispozici na dřeň?
Viz clanek , kde jsou priciny problemu napr. v Evrope v podstate vysvetleny. Malinko problém tehle zebricku presnosti je v tom, ze do jiste miry srovnava nesrovnatelne a velmi vyrazne ho ovlivnuje ani ne tak “schopnost” aerolinky, jeji procesy a to, jestli leta “na dren” toho, co treba umoznuje jeni letecky park, ale proste to, kam dana aerolinka lita , na naka legiste leta a v jakych oblastech se vyskytuje. sice existuji jeho “regionalni” verze, ktere to malinko “resi”, ale ne dokonale – i v ramci evropy jsou rozdily vyplyvajici z toho, kde a kam se leta, znat vic, nez… Číst vice »