Nejošklivější pražská zastávka po 135 letech končí. Kvůli budování Bubnů se zkrátí i linky od Kralup

Zastávka Praha-Holešovice zastávka bude od pondělí minulostí. Foto: RopidZastávka Praha-Holešovice zastávka bude od pondělí minulostí. Foto: Ropid

Nahradí ji nástupiště dokončované stanice Praha-Bubny v její nové poloze.

132 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Novák

Konečně. Utrpení nejen, když pršelo.

lokodepo

Ukázkový příklad toho, jak DSŽ umí pěkně zmasírovat ROPID a IDSK, když potřebuje. Provizorní kolej vznikla kvůli tomu, aby nebylo „přeplňované“ metro tím, že by vlaky končily/začínaly na nádraží v Holešovicích. Původní plán byl, že výluka bude pouze 25 dní, a to pouze z důvodu přestavby kralupského zhlaví na Masarykově nádraží a a přezkoušení zabzař. O žádné pětiměsíční výluce nebyla řeč. A najednou ROPIDu a IDSK nevadí, že bude pět měsíců – úplně zbytečně – přeplňované metro? Kdysi byla uváděna informace příjezdu prvního vlaku na nové nádraží (ne uvedení celé stavby do provozu) na začátek června 2025. Po stavební a… Číst vice »

Výhleďák

K odborné úrovni obsahu toho článku se raději nevyjadřuji (např. zmiňovat stanici Praha-Holešovice v souvislosti s rokem 1890 je docela podivné …), ale pokud jde o to „zmasírování ROPIDu“, tak nelze než vřele souhlasit. Nejvíc na tom všem asi vadí výrazné zhoršení možnosti snadných přestupů na Masarykovu nádraží, když vlaky od Kralup n/Vlt. končí v Holešovicích a nepokračují ještě někam smysluplně dál jinam (aspoň například do Prahy-Libně). Chápu sice, že v Libni je málo peronních hran, ale když o víkendech i linka S49 jezdí v jen hodinovém taktu, znamená to nejspíš docela nepříjemné rozvázání přípojů, protože stíhat je pomocí MHD… Číst vice »

Přelepkář

Vzhledem k délce trvání výluky a k tomu, že se JŘ po výluce nevrátí do původního stavu, zahrnul jsem odklon vlaků do stanice Praha-Holešovice do přelepek společně s další změnou (náhradní vlaková doprava na trati Krupá–Kolešovice). Změnové listy naleznete na http://prelepky.wz.cz

NFF

Mě by zajímalo, proč tentokrát nejde poslat S4 na Masaryčku přes Balabenku, jako v době rekonstrukce Negrelliho viaduktu?

Ivan_pha

Masarycka se představuje, nemusi být místo nebo volno na Balabence

tarten

Na Masaryčce už začínají vznikat vlaštovky pro severní třetinu nástupišť a šaluňk pro část platformy.

Noname

Protože od 4.3. do 1.8. bude mimo jiné probíhat i výluka 202. traťové koleje směr Libeň a na Hrabovce jejího pokračování (koleje 202a, 202, 102), čímž tam vznikne už tak docela úzký hrdlo (některé vlaky linky S1 budou muset být mírně časově posunuty), tak to nechtěli zahlcovat dalšími vlaky

Martin

Vymýšlet, jak podkopat Prahu a postavit nové zastávky vlaků v Karlíně, pod Václavským náměstím a podobně, to jo
Ale proč se na trase Praha Kralupy přesouvají zastávky dál od sebe a zhoršuje se cesta třeba do Stromovky, Pražské ZOO, na severní část Prahy, kam nejede metro? Nejdříve se zrušilo nádraží Bubeneč (přemístila se zastávka ven na okraj Prahy – Podbaba,) kde součástí nádraží byla dlouhá léta i známá hospůdka. Teď přišla vniveč i zastávka Holešovice.

troglj

Za sebe subjektivně je Podbaba na lepším místě, především pro cesty do Dejvic.

mic

No a Holešovice teď budou na metru, což je taky pronikavé zlepšení…
Pokud potřebujete dojíždět do Stromovky, sežeňte tisíc takových, podejte podnět a třeba vám tam zřídí zastávku pro městskou linku…

Výhleďák

Ta zastávka už tam měla být dávno = nejpozději ve chvíli likvidace nádraží v |Bubenči a zřízení zastávky v Podbabě. A usnadnilo by to i cesty pro leckteré výletníky do trojské zoologické zahrady i zámku.

tarten

To je pravda. Nicméně až bude rychlá vrstva přehozená na nový severní VRT výpad z Prahy, uvažoval bych, jestli tam zastávku výhradně pro městskou linku nezřídit. Třeba na mostě přes Mlýnskou. Tramvaj tady zjevně nikdy nebude.

Martin

Tak slo by prodlouzit odstavne koleje klesanim podjet soucasnou trat a psi placek na konci stromovky a sup tunelem k [odzemni stanici na Brusku/Dejvice…
Mohla by jedna linka to od Kladna slehnout na Dejvice Stromovku a Holesovice a pak obloukem ptes Balabenku na Hlavak…
Jinak u stromovky bude zastavka Vystaviste…

Pavel

Vmilionvé mezropoli mohli osobní vkaky stavě Podbaba i Bubeneč.

Martin

Ano je…. vyuzivam ji…

Juraj

Tak zrovna Stromovka letos přímo získá novou zastávku, takže tato připomínka je úplně mimo.

Podbaba je dopravně násobně lepší než zastrčené nádraží Bubeneč, Holešovice-zastávka měla mizerný přístup tak nějak celkově. V obou případech je do ZOO lepší cesta z Holešovic, kde jezdí každou chvíli bus, nebo lze krásně dojet z Podbaby přívozem na Sklenářku.

platamond

Stromovka získá, ale řekl bych Stromovka západ, ale cca ve stejné vzdálenosti byla uvažována Stromovka východ na 091 (za mostem přes Partyzánskou, variantně na na úrovni Troského mostu), ale pak se Praha nevyjádřila a SŽ rádo ušetřilo…

Martin

Vzdyt to pisu…

tarten

Z. Podbaba opravdu není na kraji Prahy. 😀

jan.gregor

V Bubenči jsem se narodil (bývala tam porodnice), žiju a vzhledem k mému věku nejspíš i umřu, takže se cítím kompetentní k odpovědi. Bubeneč je krásné nádraží na hezkém místě, ale když jsem byl dítě, byla nejbližší tramvaj na konečné cca 15 minut chůze. Teprve později tam začal jezdit autobus, myslím, že 125 na náměstí Republiky (ale vlak byl na Masaryčce o 10 – 20 minut dřív). Na kopec Pecka jsem se chodil dívat na přepřahání Štokrů, které dál do centra nesměly, sledoval jsem občasný provoz na vlečce do papíren, zkrátka nostalgický vztah. Přesto: dopravně to nádraží nedává v současné… Číst vice »

Martin

Tak soucasna Podbaba je cca mezi puvodni zastavkou Podbaba a Bubenec… tak nejak vlastne nahrazuje obe, i kdyz Podbaba byla dlouho zrusena…

Martin

Zároveň byla blíž návazná doprava, včetně nádraží Praha-Holešovice.

Kde bylo nadrazi Praha-Holesovice v roce 1890?

Miky

Bodejz by ji Satan spral!

jan.gregor

Byla to opravdu kuriozita, v roce cca 1995 jsem si na památku z fotek udělal vystřihovánku, protože už tehdy šly řeči, že se ta ostuda bude řešit. Starou zastávku ještě pamatuji, nejvíc mně jako dítě fascinovala schránka „zde odhoďte jízdenky“.

Tomáš Záruba

Porad se ještě tváříme, ze ten kus koleji odsud na Stromovku bud neexistuje, nebo je nějak “neviditelně modernizovaný”? A to původně měl být součástí modernizace Buben. Asi nějaká tradice, že od severu se v Praze musí kus vynechat (zdravíme z Holešovic do Libně). 😉

Jan Tichavský

Asi protože hned vedle je kus kolejí ke Stromovce úplně nový, na estakádě. Tak proč to dělat dvakrát 🙂

Martin

Ten Váš nový je ale na jiné trati

tarten

To byl ten chtip, no.

tarten

Tipl bych si, že se ne a ne dohodnout na eventuelním přesmyku.

platamond

V rámci výluky se udělá i Stromovka-Bubny, jako oprava, nikoliv pod St.správou SŽ jako investice. Leč most přes Partyzánskou zůstane jak je, byl opraven před pár lety (nízko a úzký), s klesáním z nové části z Buben k mostu:-) nebo spíše :-(. Ale opravené bude!

Tomáš Záruba

A na 80 km/h?

Petr

A nejosklivejsi je Mladá Boleslav a smitec😂

tarten

Ta ale součástí Prahy není. Zatím. 😀

starší pán

Nejhnusnější zastávka: Plaňany zast.

M474003

Proč, je celá v zeleni, tam je hnusná jenom ta zeď. Ale stojí tam 809, vypravená „do kilometru“.

Martin

Xato nejlepsi byla Praha Cibulka, vlastne jen nasep a v nem zapichnuta tyc s ceduli Praha-Cinulka…

Robert Pražák

To byl i Kaproun na JHMD, než z něj udělali lunapark.

M 474 003

Proč ty vlaky nemůžou jezdit rovnou do Hostivaře, a nezruší se na tu dobu městská linka co tam jezdí na naftu pod drátama?

M 474 003

Už chápu ty mínusy, ona je ta městská linka soukromníka, kdyby jí provozovaly ČD, tak to bych měl plusů, že by se tam nevešly.

mikemp

Těžko něco se protáhne v Libni přes koridor do Kolína u teď je problém tu protlačit nákladní vlak a vy byste tam chtěl protlačit vlaky od Kralup. Jinak kdo jezdit do Hostivaře když většina cestující míří do centra Prahy. Mínusy máte za blbost či jste napsal.

Twix

Tak on tam nechtěl vlaky přidávat, ale nahradit S49 prodloužením linky S4. Mám ale obavy že by to narazilo na organizační problémy, časové polohy vlaků by se zcela posunuly (změna přípojů na S1 a S9) a dvojitý panter by se nevešel ke šturcu v Hostivaři.

pony

Tlacit celou, nebo i jen vetsi cast, S4 z Libne do Malesic zni jako solidni recept na prenos zpozdeni na uplne vsechno. Kdyz tam na chvilku vytuhne modra falesna EMU regiojetu, tak se to snese, ale…

platamond

To je ta skvělá výhoda soutěže. Takto to nikdy nenahradíte, protože by se porušila práva vítěze soutěže a měnily se podmínky provozu. Proto je soutěž na EMU 400 plná divokých variant (např. čety a pokladny v počtu x hodin, ale opce na 0% – 150%. A obsahuje tratě, které svět neviděl a kdoví za uvidí jako Letiště (možná i bude), Všejanskou spojku, Kutnohorský oblouk, zaokruhování Letiště… Tyhle pohádky snad nikdo normální nechce soutěžit.

Juraj

Ne, mínusy to má proto, že je to prostě blbost.
Jednak je ten provoz zasmluvněn, takže ho nejde jen tak zrušit bez kompenzace.
Jednak jsou nějaké časové polohy v JŘ, které nejdou posunout tak, aby to úplně nerozbilo provoz v Libni.
No a samozřejmě proklad S4/S49 dělá krátký interval v úseku Roztoky-Sedlec-Podbaba, který by tímto zanikl.

Ivan_pha

Protože je objednaná dle smlouvy a výluka se jí netýká?
vám fakt jde o nějaké palce nahoru či dolů?

M 474 003

Mně vadí, že tam jezdí zapůjčená motorová jednotka pod drátama. Takových výluk bylo, kdy městská linka přestala jezdit bez náhrady.

platamond

To je kouzlo mezi přímým objednání a soutěží. Při přímém zadání to dočasně odobjednáte, ale při soutěži by to bylo porušení soutěžních podmínek.

Jiří Otmar

Prosím používejte správné skloňování. Nikoliv do Bubnů, ale do Buben. Pomůcka – skloňuje se jako např. Louny. Tj. „kvůli budování Buben“. Jako Pražana, navíc léta bydlícího v Bubnech, mne nesprávné skloňování opravdu bolí… Děkuji!

Bidlo

Máte pro své tvrzení nějaký důkaz?

Marian Kechlibar

Schválně jsem se podíval na Ústav pro jazyk český a přípustné je „do Buben“ i „do Bubnů“.

https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=Bubny&dotaz=bubny

Frederick

Přípustné to nyní je, ale pokud na uvedeném odkazu kliknete na záznam v Slovníku spisovného jazyka českého (naposledy v tištěné podobě vyšlo v roce 1989), tak zjistíte, že je v něm uveden jako genitiv pouze tvar Buben – takže má Jiří Otmar pravdu a

Frederick

…genitiv Bubnů je novotvar.

Vavrroch

„Na Bubny“, resp. „Na Buben“ již brzy! To se bude líbit.

nowas

No takže nemá. 🙂

Ivan

Pravdu NEMÁ, protože ten článek je z roku 2025, nikoliv 1989. Takže OBOJÍ skloňování je SPRÁVNÉ.

tarten

Ten druhý povolený tvar v Příručce je jen ústupek. Nenazval bych to jako obojí správně, ale že se toleruje i druhý tvar.

SpitiPater

Přesně tak, do Buben podle vzoru kedluben.

Pavel

V posledních týdnech je kamenitá přístupová cesta k zastávce okořeněná i o krásnou díru (asi do nějakého kanálu) nacházející se přímo uprostřed cesty. Ta je tak akorát, aby se do ní vešla a zlomila noha. Díra je sice obtažená oranžovým zvýrazňovačem, ale jelikož je cesta v noci neosvětlená, je toto „řešení“ poněkud nedostatečné 🙂 Hlavním přínosem od pondělí však bude eliminace neustálých zpoždění vznikajících na provizorní jednokolejce při křižování vlaků.

richmond

samotným křižováním při jízdě včas ke zpoždění vzhledem k časové poloze vlaků nedocházelo. Až když vlak od kralup byl zpožděný, přinášel komplikace.

Pavel

I v případě, že jel vlak od Kralup mimořádně načas, postál si sudý vlak na viaduktu, zvláště poté, co byl jeho odjezd z Masaryčky nesmyslně posunut z X:12 už na X:11…

hm23

Takže od srpna se bude jezdit z Bubnů i do Kladna, čili na Výstavišti to je napojené? Článek to zmiňuje, ale dost nejednoznačně.

Michal M

Pozoruhodný dotaz. Dneska je ještě únor, mají na zprovoznění pět měsíců času…
A napojené to možná dneska už bude – fotky z půlky měsíce ukazují intenzivní kolejářské práce.
https://www.rajce.idnes.cz/vlakemnaletiste/album/bubny-250215)

hroch.obojzivelny

V článku mi chybí informace, která zastávka titul nejošklivější zastávky převezme.

Twix

Na některých jsem dlouho nebyl, ale napadly mě Praha-Komořany (úplně posprejovaná zeď, rezavé přístřešky, všechny cedule pryč), Praha-Horní Měcholupy (vandalizována opakovaně v krátkých cyklech) nebo Praha-Stodůlky (nehostinná zarostlá zastávka v lese), ale v některých případech se to myslím už zlepšilo.

pony

Horni Mecholupy maji hlavne naprosto priserny pristup na nastupiste ve smeru do mesta, jeste horsi nez Holesovice zastavka. Pokud jde o zanedbanost samotne stanice/zastvky, tak nekde hodne nahore bude Praha-Ruzyne kde nejsou pomalu ani ty betonove panely jako „nastupiste“, ale jen bahno. Za vylozene nic moc se daji oznacit i Bechovice, kde je vse sesle a chybi zakladni veci jako pristupnost nebo informacni system.

Petr

Hlavně ten blbý přístup v Měcholupech, lidi to řeší tak, že to vezmou přes koleje (já bych si netroufnul, ale přišlo mi, že to tam lidi tak dělají běžně). (Ale ono v takovém Hostivaři ten přestup neni o moc lepší, navíc jsou tam 3 asi 4 nebo stání a zjistit ze kterého daný autobus jede je dobrá procházka.) Zvandalizovat už tam snad ani neni co, poté co SŽDC vzdala výměnu skleněných tabulí (nevydržely obvykle ani hodinu) a nahrabila je plechem. Na plech to vandalové asi taky zkoušeli, to je vidět, ale jen ho vyboulili. Takže vandalizmus se omezuje akorát na… Číst vice »

Martin V.

Dobré je taky, když někdo večer přijede od města S9, vystoupí na NHM a hodlá přestoupit na 240 směr Dubeč a Čerňák. Ta zastávka busu je zcela neiluminovaná a položená poměrně neintuitivně. I když to jsou téměř vždy mladí, hledají ji s mobilem v ruce a zpravidla se stejně jen bezradně rozhlížejí kolem…

pony

Samotna zeleznicni zastavka Klanovice je naopak urcite jedna z tech vyrazne lepsich po Praze. Kazi to jen prestup na busy, zejmena -sever, kde je to furt tak nejak po staru (flak asfaltu primarne slouzici jako parkoviste, spis nez nejaky dopravni terminal).

Juraj

V Komořanech jsem nedávno byl, vypadá to celkem civilizovaně. To už Modřany zastávka vypadá hůř.

Horní Měcholupy nejsou žádný estetický zážitek, ale zase je to docela normální bezbariérová zastávka. Jen směr do centra má dost mizerný přístup po štěrku.

Můj favorit na toto ocenění je nejspíš Praha-Krč, ale tam je to v řízeném rozkladu kvůli čekání na metro D.
Pak Praha-Holyně a Praha-Kbely, v obou případech to trochu zachraňuje zeleň kolem.
Praha-Ruzyně je hodně oldschool, ale ta už to má za pár.

Twix

Tak to já zase musím hájit tu Holyni 🙂 Nedávno to tam vylepšili, je tam lavička pod střechou, luxusní osvětlení a přibyl i displej, který tam při modernizaci tratě v roce 2015 nedali. Párkrát jsem se ocitl o půlnoci na Smíchově, do poslední S6 ještě dost času (souprava se tam pak jen otočí), tak jsem to vzal tramvají nahoru, potmě se skutálel do Holyně a čekalo se mi tam tak dobře, že se mi pak nechtělo zvedat 🙂

Michal M
Zuzu

Souhlas Krč je brutální už dlouhá léta. Měcholupy pamatuju ještě jako celkem civilizovanou zastávku, škoda.

Lysimachia

Praha Vršovice depo? Ale tam se běžný smrtelník nedostane…

Kaučuk

Kbely

Jiří Bílý

Každá takhle hnusně počmáraná, to nemá se zastávkou jako takovou nic společného.

vojta.tydli

V Praze nevim , ale kdesi v lesích na trati Rakovník – Kralovice je zastávka široko daleko od jakékoliv civilizace, název nevim , neb někdo přestříkal ceduli sprejem a napsal tam Houbov – Jahodov 🙂

Michal M

Na to jaké se o tom vedou plamenné diskuse, je mezi Kralovicemi a Mladoticemi pouze jedna zastávka a to je právě tahle ruina uprostřed lesa s názvem Trojany.
Což je paradoxní, protože o 1,5 km západně trať vede skutečně okolo vesničky Trojany (45 obyvatel), ale zastávku tam neměl.

Martin V.

Podle mě měl na mysli Strachovice. Houbov a Jahodov tam není už dlouho, zato při rekonstrukci SŽ zvorala návěst a vyrobila paskvil „Strachovice zastávka“. No to je tak před osmi lety, kdy jsem tam byl naposledy. Tam je opravdu konec světa.

vojta.tydli

Ad předchozí komentář – Strachov žst.

Jan Kavan

Strachovice, když už. A je to úžasné východiště na výlety!

vojta.tydli

To určitě, já tam okolo jezdil na kole. Nádherný kraj.

Jan Smolka

Pro šotonostalgiky drobná informace.
Poslední nedělní vlak ve směru Kralupy -> MasNa (Os 9663) vyjede z Podbaby ve 23:08, do zastávky Holešovice zast. přijede v 23:12.
Ve směru MasNa -> Kralupy -(Os 9664) vyjede z Masaryčky poslední spoj ve 23:11, v zastávce Holešovice zast. přistane ve 23:15.

Kamui

Také těch spojů na hl.n. mohlo být víc. Nebo snad žádné soupravy kromě těch dvou párů za celý den nezatahují do depa?

platamond

Není kapacita. Už mají vyjet žluté vlaky jaké svět neviděl.

Zdeněk

To bude paráda až do nové, téměř uzavřené budovy nádraží Praha Bubny přijedou od Kladna uchrchlané dieselové vlaky od Kladna…. Bez ohledu na dopravce….. Ale asi splňují „Euro 37″😂

Michal M

Zdendo, tož co si někdy zjara zajít k očaři?
https://www.rajce.idnes.cz/vlakemnaletiste/album/bubny-250215/1667009411

Zdeněk

Vidím dobře, řekla doktorka. Mluvím o konci přestavby. Nebo potom tam začne mávnutím kouzelného proutku ze dne na den jezdit vše v elektrické trakci????

Sáček

Kde vidíte ty vlaky v téměř uzavřené budově. Stanice je otevřený prostor, v podstatě jen zastřešené kolejiště https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/158765909/Praha-Bubny%20-%20nastupiste_2.jpg/1bf1bfec-d368-4861-bcae-593a9531cd5c

Juraj

No sláva a konečně! Toto nejenže byla neskutečná ostuda, ale navíc mizerně přístupná.

Plus tedy všechny názvy typu „Něco zastávka“ jsou velmi nešťastné. Ještě před pár lety byly v Google Maps chybně některé dálkové spoje vyznačeny odtud, protože při tvorbě zdrojových dat někdo omylem zaměnil stanice Praha-Holešovice a Holešovice zast. Název dopravny by měl být aspoň trochu intuitivní, a ne jen že se nádražákům nechtělo nic vymýšlet.

Adam Ř

Souhlas. Kdyžtak by už bylo lepší třeba Praha – Holešovice jih. Obdobně třeba uvažované Hlubočepy zast. by byly lepší jako Hlubočepy horní.

Jo a taky by se konečně mohla přejmenovat Modřany zastávka na Modřany

Kubrt

Holešovice jih taky nedává smysl – v rámci toho, co dnes označujeme jako Holešovice, je to spíš na severu 🙂
Mě by se líbily Zátory.

Frantisek X

No, to jsou ale Bubny sever. Holešovice skutečně jih. Zátory jako „za torami“? 🙂 No nevím, kolik lidí by se podle toho zorientovalo. Plus zřejmě další nemístné užití spojovníku, pokud by to bylo psáno s ním. 🙂 Nakonec by možná stál za zvážení název Praha-Holešovice-Bubny. No ještě, že už je to u konce…

Kubrt

Proto píšu „v rámci toho, co DNES označujeme jako Holešovice“ – Bubny už se moc neříká. Případné pojmenování zastávy Zátory by samozřejmě mělo smysl v době, kdy Zátory existovaly jako kus Holešovic, dnes už je to mrtvé označení.

tarten

„Bubny“ zanedlouho začne říkat o 10-15 tis. místních víc.

Kubrt

To je fakt, to použitelné nádraží ten pojem resuscituje.

DavidS

Spíše asi narážka na chystanou novou zástavbu Bubny-Zátory

tarten

Ano, obojí. A s tou výstavbou se musím opravit: 11 tis. bytů, 25 tis obyvatel, developer: Bubny Development s.r.o.
https://novostavby.com/property/bubny-zatory/

Twix

Je pravda že některé ty názvy jsou spíš nádražácké než intuitivní, hlavně tyto trojdílné, jako Zlín-Malenovice a vedle Zlín-Malenovice zastávka… Dobrý bizár je Plzeň zastávka, v tak velkém městě člověk vůbec neví kde to má hledat (navrhuji třeba Plzeň-Chodské náměstí, to je za rohem a je to nejbližší zastávka tramvaje). Ale bohužel tady panuje značná setrvačnost, a když nikdo změnu neiniciuje, k žádné nedojde. (Jdu si teď vyhledat spoj z Prahy-Stodůlek, snad tam omylem nezadám 4 km vzdálenou vlakovou zastávku Praha-Stodůlky…. 🙂 )

Frantisek X

Spojovník před Chodským náměstím? To je nějaká plzeňská čtvrť? 🙂 No je fakt, že Plzeň zastávka (správně bez spojovníku) už je hodně obšírné označení, a jistě by se našlo přesnější, třeba Plzeň nemocnice (po znojemském vzoru). Stodůlky mohly klidně nést název Praha Vidoule (a autobusová zastávka Vidoule pak Pod Vidoulí), ale když neprošly Řepy před Zličínem, kam se musí zacházkou okolo zdi a/nebo přes most…

old

Tak zastávku „Plzeň nemocnice“ bych tedy hledal na úplně jiném místě…

Petr

To je toho, takové Lazsko má na svém území železniční zastávku i železniční stanici a ani jedna se nejmenuje Lazsko. 😀

MilanSima

U Stodůlek se divím, že při modernizaci neposunuli zastávku blíže civilizaci, jako to udělali v Jinonicích, blíže na přestup na metro.

Twix

Přesunout kam? Blíž k Vidouli, nebo až pod Mototechnu? Těžko říct jak by to tam pomohlo. Spíš jsem se v souvislosti s plánovaným vylepšením tratě divil, že se vedle Konvářky neplánuje spíš zastávka Praha-Radlická. Sice by to na metro bylo podobně daleko jako v Jinonicích, možná i dál, ale sloužilo by to těm lidojemům (jako v těch Jinonicích).

M 474 003

Kralupy nad Vltavou město, Kralupy nad Vltavou zastávka, Kralupy nad Vltavou předměstí, ještě že na Minice žádný takový název nezbyl.

MilanSima

Tak u Plzně-zastávky je hokejový stadion, takže možná název Plzeň-arena by byl schůdnější. Podobně jako je to třeba v Karlových Varech.

M 474 003

Praha Bubny severní nástupiště???

Sáček

Co teprve město Zastávka u Brna

xyz

Zastávka je obec. Ne město, ne městys. Na první jmenované nemá nárok mj. neexistencí náměstí. Na to druhé by měla nárok z historických důvodů, byla-li by kdysi městysem, což ale nebyla – jde o novodobou obec vzniklou okolo stejnojmenné hospody na formanské cestě + poté připojením hornických osad vzniklých v pozdější části 19. stol. I území obce bylo odtrženo od okolních obcí a i proto je území Zastávky (pozn. „u Brna“ je jen drážní přídomek; nejde o oficiální údaj v názvu obce) vymezeno velmi úzce https://mapy.cz/s/dacusukoke a i nové domy na jižním okraji zástavby Zastávky jsou na území Babic, ne… Číst vice »

koriandr

Pražský Židenice končí???? No sláva.

Strojvedoucí

Židenice proti jsou velkonádraží

koriandr

Nejde o velikost ale o ošklivost

Petr

V minulosti jsem se tu už ptal, ale podle fotek to vypadá na to, že se během stavby vůbec neřeší železniční most nad ulicí U Výstaviště / Partyzánská. Je to škoda. Podjezdná výška je prakticky stejná, jako je pod Výtoňským mostem – tedy pro tramvaje nedostatečná. Chápu, že bude problém nejspíš v nadjezdu nad tratí – ulice Železničářů, ale předpokládal bych, že už je v lokalitě vše vymyšleno a toto provizorium s přestavbou tratě zmizí. Takto se tam bude kopat dvakrát…

Juraj

Podle Mapy SŽ stavba končí těsně před tím mostem a ten kousek trati 090 se řeší patrně právě jen kvůli zrušení zastávky. Na jedné straně je to pochopitelné, na druhé straně trochu škoda nevyužití delší výluky, která tak jako tak musí být.

Dejf

No jako při troše toho stavařského násilí mohla hned za budovaným nádražím trať na Kralupy začít klesat, mimoúrovňově se vykřížit s tratí na Kladno a zůstat dole, ten podjezdo-nadjezdovej zprasek by mohl zmizet kompletně a ještě by se při troše snahy dalo mimoúrovňově vykřížit i s tratí z Nádraží Holešovice. Těm jednotkám by se 30 promile sklonu dalo v klidu naordinovat a rozhodně by to místo bylo kapacitně ošetřený i pro příští generace. Ale to by znamenalo úplně jinou úroveň koordinace mezi městem a dobrou správou, což je naivita.

Kubrt

Nějak tomu nerozumím. Jak by se křižovala kralupská trať s tramvajovou? Pokud by trať Bubny – Kralupy podjela holešovickou stanici – jaký poloměr by měl oblouk u Vltavy?

Michal M

Tak už současná úroveň koordinace je docela majstrštyk, kromě města je tam i developer.
A klesání 30 promile nikdo příčetný do novostavby nepovolí.

Tomáš Záruba

A proč jako, takto obecně formulováno?

tarten

Ale povolí. I 35, v krajním případě 40.

Kubrt

Uvádět v kontextu roku 1890 jako výhodu blízkost žst. Praha – Holešovice nedává smysl 😉 Na tramvaj to blíže bylo, ale jen pár let, než byla postavena trať kolem bubenského nádraží.

Michal M

Tak bylo to prozíravé, přemýšleli 95 let dopředu. 🙂

Martin K

Proč je ten výjezd z nové stanice Praha-Bubny na estakádě a ne na náspu? Aby měli bezdomovci kde spát?

Michal M

Nudili se, tak to místo náspu střihli jako most.

Václav Pašek

Protože náspy uprostřed města nemají co dělat.

Projektant

Developer to následně odkope a vytvoří „prostupnost územím“. Velkorysý prostor pro propojku Veletržní – Dělnická je určitě na místě, je otázka zda by 3 pole nestačily. Ale ono i třeba parkoviště pod mostem je takhle ve městě dobré využití.

tarten

Nebude to zdaleka jen „prostupnost“. Má to být parter s krámama.

Georg

Bezdomovci za to nemůžou. Může za to současná politika, která místo Housing first a přidělování bytů lidem bez domova státem, podporuje pochybné spekulanty s byty, napojené na autíčkáře z ODS.

Michal M

Tak i mezi houmlesáky jsou dost rozdíly.
Samozřejmě že resocializace těch zachranitelných smysl má (moje otázka je zda byty pro takový program musí být v Praze, kde je to nejdražší), ale ti, co spí pod mostem, jsou nezachranitelné dno – fetky a alkáči, zdravím, morálkou i intelektem už na konci.

Jakub P

Aby mohla skončit doba, kdy se ten kousek vzdušnou čarou mezi Malým Berlínem a Holešovicemi nedal prakticky překonat jinak než autem nebo MHD, protože trať to natvrdo rozdělila, jedinej nadjezd byl reálně jen pro auta a obcházení kolem Nádrholu nebo Vltavské brutálně dlouhý.

Frantík

Podíval jsem se na panorama a je to docela rarita, mít městskou silnici jenom pro auta (se zákazem chodců). Ještě Vnislavova ulice je podobná naschválnost.

Jakub P

JJ, celá ta oblast byla hezká ukázka toho, že ač je železnice pro město jednoznečně přínosná a důležitá věc, když se udělá blbě a bez ohledu na okolí, může nemalou část města úplně zabít. Je dobře, že se to konečně napravuje a ten obří neprostupnej špunt tam zmizí.

Petr

Někde ten Slum vzniknout musí. 😀