Jedno z nejohyzdnějších nádraží v Česku jde po letech debat k zemi. Není to apríl, řekl ministr
Začíná demolice původní budovy hlavního nádraží v Mladé Boleslavi. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Demolice a stavba nové budovy nádraží v Mladé Boleslavi potrvají 14 měsíců.
No jasně. Zchátralou busovu. Nechala jí zchátrat Správa železnic, twď jí zbourá a slavnostně postaví novou a až se bude otvírat bude celý management u toho trdlovat
A co z ohyzdnou budovu zrekonstruovat? Ale to by nebylo dostatečně uzasne, ze soudruhu ministře. Vaše vláda a spřízněné vlády měst se chováte k budovám hůř, než komunisté. Tak snad to aspoň nebude ze dřeva, jako váš nový progresivní Hlavák.
Zchátralo to už za vlád předchozích.
Nastupovat se bude jen z nástupiště u budovy?
Čili moderní odbavovací hala, ale kolejiště kde se potkává až 6 souprav najednou zůstane úrovňové bez podchodu a zvýšených nástupišť! Že by až v další etapě s modernizací trati do Turnova a Liberce?
Troufám si tvrdit, že původní nádražní budova by po důkladnější rekonstrukci vypadala podstatně lépe, než prezentovaný návrh. Investičně by to vyšlo asi nastejno, s tím, že užitná hodnota původní budovy by stále byla podstatně vyšší. Rozhodnutí vše staré neopravovat, ale bourat a postavit něco nového, podstatně horšího, mi připadá jako výraz naprostého ignorantství. Naprosté ignorantství je zde ostatně prezentováno již při chystaném poklepání základního kamene nové stavby připravenými zámečnickými kladívky, namísto kladiv zednických !
Zbouraji nádraží a postaví místo toho kravín.
To vše mohly pro padesátitisícovou aglomeraci s Kosmonosy vyřešit trolejbusy..
Původní budova má funkční komíny, snadno opravitelnou sedlovou střechu, 45cm obvodové cihelné zdivo, špaletová okna, sklepy, byty, nepotřebuje vzduchotechniku, holt likvidujeme důstojné dílo předků, budeme se smažit v pekle.
No, často do M. Boleslavi nejezdím cca 1x za 10 roků. Malinko mi to přijde jako ve filmu “Ocelové město “ a centrum okolo autobus. nádraží architektonická hrůza.
P.S. Doufám že jsem se Vás Boleslaváci nedotkl ono i ten nápis fotbalovém stadionu “odbory kovo'“ [nebo podobně] dost napovídá.
Staromilští Boleslaváci by vám řekli, že kolem autobusového nádraží není žádné „centrum“ – to je jen autobusák s obchoďákem na sídlišti – něco jako Černý Most.
Chtel bych byt vyhradni vyrobce kladivek na poklepavani na zakladni kamen 🙂 Lepsi uz je jen vypracovavat studie pro SZ.
Nejohyzdnejsi nádraží je v Páskové, na trati Ostrava- Frýdek-Místek.
Každé nádraží je tak ohavné jak ohavně se o ně dráhy desítky let nestarají.
Neúdržba je asi záměrná, aby mohl být vytvořen důvod najednou se hlasitě zděsit nad stavem a poté ulít část peněz do něčích kapes.
Paradoxně staré perony s nýtovanými podpěrami stříšek a litinovým zábradlím na Hl, nádraží v Olomouci vypadaly líp než dnešní lacině vypadající ušpiněná novota. Historie se krást nemá a už vůbec ne ta funkční které mnohdy chybí jen natěrač.
V českých investicích a zejména pak na drahách téměř pravidlo.
Diskutované nádraží bylo ohavné již v osmdesátkách, takže představa, že někdo v sedmdesátkách nařídil neúdržbu, aby se za padesát let napakoval při bourání a stavbě nové budovy, je na pomezí konspirační teorie a blábolu. S vaší logikou se dostaneme k tomu, že kdybychom si poctivě udržovali kadibudky na dvorku, tak bychom si nemuseli stavět splachovací záchody v domech. Za druhé ta budova byla stavěna jako administrativní budova a leta letoucí tak i sloužila. Zázemí pro cestují bylo zcela mimo zájem tehdejší dráhy, protože žila výhradně z nákladů. Zázemí pro cestující bylo naprosto otřesné již v těch osmdesátkách, měl jsem tu… Číst vice »
Jestlipak víte, že suché záchody(moderně nazývané separační) zažívají prudkou renesanci(kvůli šetření vodou)?
no ten vzhled je taky příšernost
Stávající nejohyzdnější nádraží z 19. století, které se stalo nejohyzdnějším jenom díky tomu, že do něj nikdo minimálně 50 let neinvestoval, bude nahrazeno novým ohyzdným nádražím, ale z 21. století. Nevím, kde Správa železnic hledá architekty pro nové výpravní budovy. Většinou je to hrůza, bez nějakého nápadu. Vypadá to jako okopírovaná Česká Lípa hl. n. Jediným pozitivem je peronizace.
A v Lípě to je špatné nádraží?
V Lípě je to dobrý. Nádraží je funkční, a také posunuté o fous blíž městu, zaroveň v dosahu autobusáku.
Nic takového v Boleslavi není. Hl.n. je mimo město, skřípnuté v oblouku, navíc jedna lokálka ještě s úvratí…
v Lípě to nádraží je dost malé, myslím hala, je to neustálé proplétání se mezi lidmi, není to nic příjemného, jinak se mi líbí
Jesli máte pocit, že v Lípě je nádraží malé, tak jste asi nikdy nebyl vevnitř v tomto nádraží MB hl.n.
Ona je to zvenku velká barabizna, ale jako cestujcímu je vám 99 % prostoru nepřístupného, takže se při čekání uvnitř stejně tísnítě na několika m2 – myslím že i na menším prostoru než v té Lípě.
Co byste chtěl za 1,2 miliardy? Dvě pokladny, prakticky není místo, kde si sednout, bez původně uvažovaného terminálu pro MHD a autobusovou dopravu.
Pokladny se stejně ruší.
Ve Strakonicích spojili obojí: Je to hnusný nádraží, sednout se prakticky nedá nebo jen do šílenýho průvanu mezi vchody, kde se nejvíce chodí. Odpuzovač dokonalej, kdykoliv to jde, tak čekám ve vlaku (venku to mají obšancovaný kuřáci za veselého ignorování „ostrahy“ i policie).
Jestli jsem se správně koukl na galerii Mapy .cz tak v Č. L. využili délku kolejiště ,zbourali nádražní skladiště a rampu a postavili úplně nové nádraží vedle starého. Tomu jen zrušili nástupiště ale budova stojí dál.
Jedno z nejohyzdnejsich?? Já bych řekl nejohyzdnejsi!!! 30 let jsem tu pracoval a člověk to slyšel že sech stran. Jediné, co se že za těch 30 let změnilo, byla nabarvena zem na perone, nyní osoupana, informační tabule a nové hodiny, jinak vůbec nic!
Neznáme se? Taky jsem tam několik let dělal.
Ale sdelovacka je tam celkem luxusni.
František Josef II byl kdo? Že by Masařík? 🙂
Macháně.
Karel I. tohoto pojmenování nevyužil. 😉
František Josef II., vládnoucí kníže lichtenštejnský, vévoda opavský a krnovský (1906 – 1989) 😉 Jestli ovšem někdy nastupoval v Boleslavi, to nemohu sloužit…
To ovšem nebyl císař, jak v článku píšou 🙂
Má to na tu chvilku, než bude “všechno” jezdit přes město a v Cejetickach postačí jeden antivandal, vůbec smysl? 🙂
Při rychlosti SŽ a vysichajicím zdrojům financí se obávám, že to dočasně bude dlouhé jako pobyt sovětských vojsk v Československu.
Nejdřív Jihlava, teď i Mladá Boleslav. Jakoby by měla SŽ nějaký problém s architekturou druhé poloviny 19. století.
Ano přesně tak! Jsou tam koleje, musí tam jezdit vlak! Je tam nádraží, musí se zachovat v původní podobě! Co na tom, že vlak na těch kolejích vlastně nikdo nepotřebuje a to nádraží je v původní podobě zcela nevyhovující. Protože obě stavby vznikly právě v tom 19. století a za úplně jiné sociální, dopravní a ekonomické situace. To Národní šoto rada nechápe, ona chce idylický skanzen ideálně s ještě s telegrafem.
Mimochodem, to že je něco starší (schválně nepíšu staré, to jsou v našich podmínkách jiné stavby) ještě neznamená, že je to hodnotné nebo účelné.
Ta budova je jak vlastovci hnízdo, různé poprilepovane přístavby
Ta budova mi přišla naprosto odporná už v druhé polovině devadesátek, když jsme kolem ní jezdily s turisťákem na výlety do Českého ráje. Naopak jsem fascinovaně koukal na to, co se podařilo udělat na „Městě“.
Navíc se tam vlaštočvčí hnízda v podkroví skutečně nacházela a trus pokrýval i podlahu v prvním poschodí 😀
Ještě Kladno. A brzy snad Zlín (jen abych nebyl za blbce, netuším, kdy byly obě budovy postaveny. Minimálně ta ve Zlíně asi kapánek později).
V Kladně už nějakou dobu nestojí. Je tam pouze větší díra. Je ovšem otázka, kdy bude nová. Některý zdroj tvrdí, že do dvou let. Ale ještě zdaleka není nic schváleno.
Už chybí jen nářky nad zaplivanými nádražními pajzly. 🙂
Nedávno si tady někdo postesknul, že už si ve vlaku nemůže zakouřit.
Svatá pravda! A když si člověk postaví na stolek svých 6-7 láhváčů, které během cesty urazí, tak na něho také všichni koukají divně. Protože zlít se ve vlaku jak mužík je přeci lidské právo. Kam ten svět spěje? 🤣
„Výškový rozdíl mezi odbavovací halou a nově vybudovaným prvním nástupištěm vyrovná šikmá rampa.“
Proč to tak nešlo udělat v Králově Poli a místo toho tam musí být nízkokapacitní výtah?
Kolik že ten rozdíl v Bolce je, metr? Oproti Krpoli trochu něco jiného, ne?
Jsem opravdu jediný komu nová budova připomíná skladiště?
Však jo, dle dnešních zásad je nádraží přechodným skladem na lidi.
Nebojte, mě taky
Přitom by stačilo opravit fasádu a vrátit na ní výzdobu, kterou nějaký patrně modernista (asi za vlády toho Františka Josefa druhého) nebo bolševik nemoudře odstranil, čímž by se nejen ušetřily prostředky, ale pronájmem přebytečných prostor ještě i nějaké získaly.
Tam jsou v prdeli stropy, veškeré rozvody, bez topení, okna, střecha… Vsechno
Prostě vzorná údržba
A to jsem tam spával na nocležnách. A při povodních v roce 2002 tam dokonce týden bydlel zadarmo s dovolením přednosty Pecháčka.
Ale tak to by mohli zbourat i nevzhledný pražský hrad a postavit nějakou skleněnou budovou na jeho místě 😡
Pražský hrad nebyl postaven podle zpackaného typového projektu 19. století.
Takhle ta stavba vypadá až po bolševické přestavbě, Hrad byl naštěstí jejich nápadů ušetřen.
Opravdu chcete srovnávat Hrad s tímhle? Fakt tam nevidíte ty rozdíly?
Chce a srovnává. Při svobodě slova má každý právo dát všem ostatním na vědomí své intelektuální limity.
Škoda se nebude modernizovat i kolejiště. Okresní město by si jistě zasloužilo takový výdobytek jako kryté nástupiště 550mm. Určitě už o tom na Mladoboleslavsku slyšeli.
Tak ona je tam i poměrně silná nákladní doprava a s provozem osobní dopravy + odstavování osobních vlaků tam není místa nazbyt. Už takhle se náklady nechávají po stanicích od Všetat po Chotětov.
Město s tím prý nechce mít nic společného. Je nádraží úplně mimo město
Proč bourat, však tam dávali nový hodiny a lavičky, to musí kaštanům stačit😁
A nebude to jen apríl ? 😉
Co jste na tom nadpisu nepochopil?
Přece to, jestli i ten není aprílem.
Ti co ho neúdržbou zohyzdili se teď vytahují že ho zbourají a prestavi..
Ono totálně podmáčené sklepy a vnitřní uspořádání, které díky nosným zdí je dnes neupotřebitelné jakoukoliv údržbou nezlepšíte.
Jako ČD? Tohle je stav desítek let ignorace.
A co s tím má společného ČD?
Dlouha léta neúdržby.
Byl jsem překvapený, když před pár lety v sousedním Německu jsem byl ještě na ohavnějším nádraží… Potsdam Pirschheide. To dosavadní nádraží v Boleslavi je proti tomuto vrcholem luxusu…
V Pirschheide proběhla radikální přestavba, otvíralo se loni. 🙂
(Ne že by člověk na nádraží v různém stupni rozkladu v Německu nenarazil.)
To je takové historicky specifické místo; nástupiště už jsou zrekonstruována, co bude s budovou nevím, ta už je dnes samozřejmě zbytná, ale má nějaké fanoušky jako dobová architektura, památka na časy NDR.
V Jihlavě dokonáno jest https://jihlavsky.denik.cz/zpravy_region/mestske-nadrazi-jihlava-zmizela-beze-stopy-nezbylo-nic-brezen-2025.html
Konečně!
…a nikdo neplakal.
Čím zbytečnější stavba, tím více nenahraditelná pro papaláše z vedení SŽ a MD, když se sjeli na poklepání základního kamene.
Fakt to nebudou před bouráním opravovat? Ani třeba měnit ty hodin?y
A není to, že od tamtud odjížděly transporty do Terezína důvod spíš pro zbourání, než pro zachování?
Ta budova je jak vlastovci hnízdo, různé poslepovana…
„…důstojné nádraží. Je příslibem dalších dopravních změn na trase Praha – Liberec.“
A ta finální trasa Praha – Liberec přes toto nádraží nepovede 🙂 Ale jo, ta než bude, tak si tahle budova ještě nějaký čas roli „hlavního nádraží“ užije.
Nevyžádaný vzkaz pro aktivisty: žádný císař František Josef II. neexistoval 🙂
Franta Pepa jednička nebo dvojka? Tady je to zjevně jedno. 😀
Zvláště, když se Otto von Habsburg té dvojky nedočkal.
K poslednímu: Jj, měli jsme tu jen Františka Josefa Prvního a zároveň i Posledního. Zvoral si to sám.
jo tohle mě na tom výroky zarazilo nejvíc.. příslib něčím, co v tom vůbec nebude 😀
Bude teda dřív to nádraží, nebo ta trať, kde neprošlo snížení na 80?
nádraží :/
Ano, nové budovy a nová vozidla jsou totiž to, co přitáhne zájemce o přepravu po tratích udržovaných v nevyhovujících parametrech. 🙂
Nemyslím že by tratě přes Boleslav měli obecně nevyhovující parametry – třeba do Nymburka nebo do Kolína dojedete vlakem rychleji než autem.
Ano, je to tak. Kupodivu cestujici vubec nezajimaji tratove pomery.