Nevím, kolik lidí tam tentokrát bylo, ale když si vzpomenu, jaké davy (a nejen na tom valu) tam byly, když měl přistát An-225 (Mrija)… A ona pak ta potvora myslím stejně sedla na jinou runway, než u které většina čekala… 🙂
To je z toho důvodu, že veřejnosti se líbí velká letadla. Lajk nedokáže ocenit příběh letadla nebo fakt, že letadlo je nějak technicky unikátní. Hlavně ať je velký.
A pokud by jsme udělali průzkum ve spotterské nebo nějaké odbornější společnosti, myslím, že A388 by na prvním místě nebyla.
Obávám se, že žádné srovnatelné civilní letadlo, na které odkazujete, dnes není ani rýsovacím prkně a hned tak nebude. Takže si musíme vystačit s tím, co je k dispozici…
Uvidíme, ale po pravdě, jsem dost skeptický, už jen když srovnám plány s faktem, že zatím mají jen demonstrátor ve třetinové velikosti. Motory jsou stále ve vývoj, byť je měli vyrábět již letos, nemají ani nic dalšího, aby se posunuli alespoň do fáze testování a následně certifikace. Velký otazník bude ekonomika provozu, max. 80 cestujících je prostě málo na to, aby cena letenky byla konkurenceschopná i když vezmu v úvahu, že motory budou o 30% úspornější (pokud má být cena letenky srovnatelná s dnešními cenami business class). A předpokládaný provoz na 100% SAF tomu určitě nepomůže.
Přesně. Na krásného dreamlinera je u plotu prázdno. Přestaňme měřit krásu a oblíbenost podle velikosti.
Džamel
2 měsíců
Radši druhou rotaci, jako má Qatar. Toto je pro mě největší slabina Emirates z Prg, že lítají jen jednou denně (low-cost Maxe večer nepočítám) a proto jsou v Dubaji do určitých směrů dlouhé přestupy.
Podle mě je to otázka času. A380 jako mkg tah. Až to naplni i s meritelnou poptávkou nad kapacitu tohodle mastodonta, přidají letadlo jako před pandemii. Chce to trpělivost.
Já si myslím, že se to spíš už nestane. V době, kdy nějakou dobu létaly dvě linky EK denně, nelétala Air Arabia, Etihad a Qatar cargo. Myslím si proto, že tuhletu část potenciálního trhu už sebraly tyhle „malé“ spoje. Mno, uvidíme, třeba návrat 380ky způsobí zpátky posílení značky Emirates na českém trhu.
Zároveň kdyby se jednou večerní rotace EK s B777 vrátila, velmi bych to uvítal, protože i já patřím na svých cestách k těm, koho mrzí noční čekání na přestup v DXB…
Kromě toho, že QR také nemají dva lety každý den (jen po, st, pá), tak mají výhodu v tom, že na druhou frekvenci mohou nasadit narrow body, což EK nemá. A v situaci, kdy do UAE je v nabídce nesrovnatelně větší sedačková kapacita, tak druhá frekvence wide body bude muset počkat. Problém je i v tom, že FZ nechce slyšet, že by svoje lety zrušil nebo přesunul zpět do letových časů, jaké létal v době, kdy EK měla dva lety.
FZ neni dcerinka EK? Myslel jsem, ze ano, a pak logicky zadny „nechce slyset“ neplati, kdyby si EK dupnul tak se treba cele FZ lety do PRG zrusi a vymeni treba za A350
Po pristani EK139 vjel na drahu FR97 do DUB, zahajil vzlet, kter, prerusil a sjel na TWY. Pristavajici FR9638 z CTA (ktery byl na poradi 2 za Emirates) prerusil pristani a udelal go-around. FR97 pote znovu odstartoval (v mezicase odletela jeste dve letadla -VIE a CPH), let z CTA se zaradil na okruh za letadlo z MAD a pristal taky.
Ma nekdo zaznamy z ATC, aby se dalo rozklicovat, co se tam delo?
FR97 ani nezahájil vzlet, hlásil věži, že potřebuje 30s na run up, dostal i povolení ke vzletu, ale posléze hlásil, že potřebuje sjet z RWY (důvod nezazněl), a jelikož z tresholdu RWY 24 trvá vacate přes C nějakou chvíli, tak musel FR9638 na GO.
Zároveň byla mizerná dohlednost, takže chápu, že Catania nevymýšlela žádné harakiri na poslední chvíli a zahájila go-around už dost vysoko. … podle mě vše v pořádku. Jediné vtipné na tom je, že jeden Ryanair zdržel jiného Ryanaira.
Podle čeho usuzujete že nejoblíbenější?
podivej se na fotky z “valu” u prahundrahy 24 🙂
tolik lidi tam byva … no, jen na a380 🙂
Nevím, kolik lidí tam tentokrát bylo, ale když si vzpomenu, jaké davy (a nejen na tom valu) tam byly, když měl přistát An-225 (Mrija)… A ona pak ta potvora myslím stejně sedla na jinou runway, než u které většina čekala… 🙂
u mriji to asi chapu 🙂 to je (dobre, byl…) unikat unikatu.
ale jinak tu posedlost … no, povazuji za mirne prehypovanou .)
Já chci H-4 Hercules!
To je z toho důvodu, že veřejnosti se líbí velká letadla. Lajk nedokáže ocenit příběh letadla nebo fakt, že letadlo je nějak technicky unikátní. Hlavně ať je velký.
A pokud by jsme udělali průzkum ve spotterské nebo nějaké odbornější společnosti, myslím, že A388 by na prvním místě nebyla.
Taky nechápu tu posedlost A380. Snad se zase jednou dočkám v Praze letadel, na kterých je opravdu co obdivovat
https://youtu.be/l808tOIWOYM?si=Fem2DRRNs3iejqAh
Obávám se, že žádné srovnatelné civilní letadlo, na které odkazujete, dnes není ani rýsovacím prkně a hned tak nebude. Takže si musíme vystačit s tím, co je k dispozici…
Velké neznamená zákonitě nejoblíbenější.
To jistě ano, navíc oblíbenost je velmi subjektivní záležitost.
Je to ještě daleko, ale pořád věřím v lepší časy
https://vtm.zive.cz/clanky/z-londyna-do-new-yorku-za-35-hodiny-zkusebni-stroj-boom-supersonic-dosahl-rekordni-vysky/sc-870-a-231596/default.aspx
Uvidíme, ale po pravdě, jsem dost skeptický, už jen když srovnám plány s faktem, že zatím mají jen demonstrátor ve třetinové velikosti. Motory jsou stále ve vývoj, byť je měli vyrábět již letos, nemají ani nic dalšího, aby se posunuli alespoň do fáze testování a následně certifikace. Velký otazník bude ekonomika provozu, max. 80 cestujících je prostě málo na to, aby cena letenky byla konkurenceschopná i když vezmu v úvahu, že motory budou o 30% úspornější (pokud má být cena letenky srovnatelná s dnešními cenami business class). A předpokládaný provoz na 100% SAF tomu určitě nepomůže.
Concorde? Tak toho se nedočká už nikdo, za ním se musí do muzea.
No vás obdivovat snad už nebude nikdo…
Škoda, že když se tady někdo vyzvrací, tak to nemá kdo uklidit…
Panebože!
Přesně. Na krásného dreamlinera je u plotu prázdno. Přestaňme měřit krásu a oblíbenost podle velikosti.
Radši druhou rotaci, jako má Qatar. Toto je pro mě největší slabina Emirates z Prg, že lítají jen jednou denně (low-cost Maxe večer nepočítám) a proto jsou v Dubaji do určitých směrů dlouhé přestupy.
Podle mě je to otázka času. A380 jako mkg tah. Až to naplni i s meritelnou poptávkou nad kapacitu tohodle mastodonta, přidají letadlo jako před pandemii. Chce to trpělivost.
Já si myslím, že se to spíš už nestane. V době, kdy nějakou dobu létaly dvě linky EK denně, nelétala Air Arabia, Etihad a Qatar cargo. Myslím si proto, že tuhletu část potenciálního trhu už sebraly tyhle „malé“ spoje. Mno, uvidíme, třeba návrat 380ky způsobí zpátky posílení značky Emirates na českém trhu.
Zároveň kdyby se jednou večerní rotace EK s B777 vrátila, velmi bych to uvítal, protože i já patřím na svých cestách k těm, koho mrzí noční čekání na přestup v DXB…
Kromě toho, že QR také nemají dva lety každý den (jen po, st, pá), tak mají výhodu v tom, že na druhou frekvenci mohou nasadit narrow body, což EK nemá. A v situaci, kdy do UAE je v nabídce nesrovnatelně větší sedačková kapacita, tak druhá frekvence wide body bude muset počkat. Problém je i v tom, že FZ nechce slyšet, že by svoje lety zrušil nebo přesunul zpět do letových časů, jaké létal v době, kdy EK měla dva lety.
Podotknu, že od příštího léta QR nasadí i na druhou rotaci 787-8. Vyplývá to z rezervačního systému QR.
Ne QR bude letat uz jen 7x tydne, po,st,pa zrusi odpoledni let a rano nasadi 787😟
Uz mi dneska poslali zmenu letu na kveten
FZ neni dcerinka EK? Myslel jsem, ze ano, a pak logicky zadny „nechce slyset“ neplati, kdyby si EK dupnul tak se treba cele FZ lety do PRG zrusi a vymeni treba za A350
Večerní let máte s flydubai, takže také menší letadlo a můžete si nakombinovat s přestupy na další Emirates lety.
Teoreticky ano, je tam i codeshare s EK, ale úroveň služeb je prostě někde jinde. Rozhodně to neni srovnatelný produkt.
A tarifně kombinace EK+FZ není vždy ideální, buď jedno nebo druhé…
Tohle fakt nechcete, to je jako zaplatit si business a pak dobrovolně letět v economy.
Souhlasím, ale o nasazení 2x A350 si asi můžeme nechat jen zdát.
Zajímavější bylo, co se dělo na dráze po přistání A380, startující FR do Dublinu vs přistávající FR z Catanie.
Copak se tam dělo? Nesledoval jsem 🙁
Po pristani EK139 vjel na drahu FR97 do DUB, zahajil vzlet, kter, prerusil a sjel na TWY. Pristavajici FR9638 z CTA (ktery byl na poradi 2 za Emirates) prerusil pristani a udelal go-around. FR97 pote znovu odstartoval (v mezicase odletela jeste dve letadla -VIE a CPH), let z CTA se zaradil na okruh za letadlo z MAD a pristal taky.
Ma nekdo zaznamy z ATC, aby se dalo rozklicovat, co se tam delo?
Teoreticky ten záznam by mohl jít slyšet přes Youtube kanál SlowTV, který zaznamenává provoz.
ATC byli tak nadšení z Emirates že zapomněli zařídit ostatní? Nebo se FR97 zadíval na A380 a zapomněl že má čekat? 😀 😀
FR97 ani nezahájil vzlet, hlásil věži, že potřebuje 30s na run up, dostal i povolení ke vzletu, ale posléze hlásil, že potřebuje sjet z RWY (důvod nezazněl), a jelikož z tresholdu RWY 24 trvá vacate přes C nějakou chvíli, tak musel FR9638 na GO.
Zároveň byla mizerná dohlednost, takže chápu, že Catania nevymýšlela žádné harakiri na poslední chvíli a zahájila go-around už dost vysoko. … podle mě vše v pořádku. Jediné vtipné na tom je, že jeden Ryanair zdržel jiného Ryanaira.
Taky by mě to zajímalo…