Nejnižší nabídnutá cena za obchvat Přeštic na I/27 klesla pod 60 procent
Silnice I/27 v úseku Šlovice - Přeštice. Pramen: ŘSD
Srovnání ovšem vypadá zcela jinak, vezme-li se v potaz cena, kterou ŘSD uvádělo jako předpokládanou ještě koncem loňského roku.
Omlouvám se pane Šindeláři, ale upřímně, vydat článek s touto informací a zároveň k tomu nezjistit další informace nebo něco nedodat (například, že se Vám k tomu ŘSD do doby uzávěrky článku nevyjádřilo), to hovoří o totálně nulové investigaci novináře a polovičaté práci.
Jestlipak to navyšování odhadovaných investičních nákladů ŘSD není taktikou, jak rozpočet ŘSD / SFDI nafouknout? Jinak mi hlva nebere, jak je možné, že Centrální komise MDČR schválí záměr s nějakým rozpočtem a pak se při projektování investiční náklady i násobně zvýší. To by se správně měl záměr projektu schválit znovu, nebo by se měla studie proveditelnosti přepočítat, ne?
Takže při každé změně ceny nová studie? To snad ne! Buďme rádi, že se staví a nedělají do nekonečna jenom studie. Na to jsou tady jiné organizace. Naštěstí ŘSD to není. 👍
Jestli vono to nejni tím, že kalkulant ŘSD musí vycházet ze svých tabulkových cen, zatímco realizátor může využít synergie s jinými projekty, množstevní slevy či jiné komerční fičurády.
Palec nahoru, že bude nová silnice počítat s možností budoucího zvdoukolejnění železniční tratě.
Bude počítáno také s možností budoucího rozšíření této silnice na uspořádání 2+2?
Ta styková křižovatka na konci je strašný nesmysl. Tak hlavně aby se nějakému obyvateli neprodloužila o minutu cesta na hlavní silnici. Bezpečné napojení je skrze MÚK s II/230. A pokud je tam nutné nějaké další napojení tak to má být MÚK s II/180 a ne tahle styková křižovatka.
Ta MUK s II/180 byla a ryze hypoteticky stale jeste je v planu v ramci te navazne casti Prestice-Svihov (vedene zcela mimo stavajici I/27).
Doufam, ze ten navazujici usek nebude zprznen podobne, jako Svihov-Klatovy (na provizornim konci u Svihova nejprve stykova – potud budiz, jenze Svihov ma mit „pruchvat“ koncici kruhacem, na stavajici krizovatce Nadrazni x Za Vodou).
(Pritom se udajne desitky let mluvi o tom, ze obchvat Svihova ma byt zapadne od nej, prave kvuli navaznosti na prelozku Prestice-Svihov v komplet nove stope, protoze jinak to neni kam vecpat, vsude je Uhlava a trat.)
Hele Laďo, my to zbouchnem za 780 a sou v tom i cinkilinky pro všecky koťátka i partaj. Ale Toníku to je moc ty vole, dyť sme to plánovali za max. 610 míčů. No to jó, ale pak jste všichni řekli že chcete cinkilinky navýšit…hmm…tak víš co Ládíku, vypište to za 1,3 miliardy, budete na půlce a ještě vás pochválí. Nóó, to by šlo, ty seš hlava!
jojo Silnice Klatovy, to zas bude jeden velký průser. Podobně jako nyní úprava na silnice I/20 nedaleko Nepomuku, průser, smrťák, zavřená silnice na půl roku kvůli zvětšení šířky a dodělání odbočovacího pruhu… maká se tam snad 2dny v týdnu…
Tak tohle nechápu taky! U Nepomuku zavřená silnice na půl roku a podobně rozsáhlá stavba / úprava křižovatky u Losiné, kde udělali ještě i objízdnou silnici trvala měsíc a kousek?
A co ti brání aby jsi ty a tvoje firmy to udělal lacinější,nekecej tady a přihlas se do tendru.
Děkuji za radu pane Mrku, ale mezi velké kluky na stavbách se nepletu, tam je to o krk. Raději bych šel s váma na motel a brnknul vám gumou od trenek.
Tady bych to moc na cililink neviděl, spíš na podstřelenou cenu a zoufalý boj mezi zhotovitelem, objednatelem a dozorem, kdy s tím budou mít všichni mraky práce, protože se stavební firma bude snažit dohnat tu podstřelenou cenu kde se dá… Silnice Klatovy jsou jak vidno specialisté na podstřelené ceny…
„Dlouhodobé provizorium“ na jižním okraji Přeštic je jen další nebezpečná křižovatka. Tam má být MÚK včetně napojení na II/183.
Tam popravdě nemusí být nic, ta křižovatka by se mohla bez náhrady zrušit. A pro příjezd do Přeštic používat až tu následující.
Bohužel musí, na II/230 je u nádraží „myší díra“ pod tratí, kde se neminou ani dva osobáky, a tenhle špunt by dopravu od jihu nezvládnul.
Hlavně aby to dostavěli za tu cenu
je krásně vidět, jak stát obecně nakupuje předraženě. Když pak stavební zakázky jsou na 60-75% ceny, než co to vidí stát. Neříkejte mi, že ty ceníky, co to z nich stanovují by nemohli přenásobit vhodným koeficientem. Nebo jsme národ tupců, co na vše potřebuje slovo “ akce“, „sleva“, „ušetřit“
To bude tím, že beton pro patku sloupu VN je výrazně levnější, když ho nedělají EŽ.
nojo, měli by to rozdělit a neprůměrovat to s akcemi SŽ.
Metrostav to tak nenechá, stavbu na pár let zablokuje a pak postaví sám za 200% původní ceny
Neorientuji se v cenách stavebního materiálu a mzdách. Vysvětlí mi tedy někdo znalejší, jak se tedy očekávaná cena za rok zdvojnásobí a firma letos nabídne cenu blízko té původní?
Vrtěti psem, rozhodující číselný zázrak se děje na traně ŘSD. Kde bych si kupoval novou škodovku určitě nebudu automobilce napovídat, že by měla stát minimálně dva miliony…
Jo, stačí přece zajít do obchvatosalonu a koupit si obchvat jiné značky.
Přivnávat stavební dílo k nákupu 1 automobilu je nesmysl.
Pokud byste se někdy dostal k velkoodběru, tak zjistíte, že vysoutežená cena bývá mnohem nižší než cena na krámě.
Stačí už i takový výběr dodavatele na rekonstrukci střechy rodinného domu a nabídkové ceny firem se budou lišit, že nebudebete věřit. Ovšem rekonstrukce střechy rodinného domu fyzickou osobou je zcela nedostatečná kvalifikace pro stavbu mostu.
Obchvaty jsou každý jiný a nevyrábějí se „na sklad“… ale jestli si myslíte že cenu ve škodovce stanovují podle toho „kolik kilo materiálu na to padlo“ a ne podle „kolik si můžeme dovolit říct“ tak potom sněte dál…
To samozřejmě musí mít nějaký důvod a věřím, že by si ŘSD vůbec nedovolilo jen tak samo od sebe zvýšit oficiálně zveřejněnou cenu (důvodů může být mnoho, od chyby projektanta až po rozšíření rozsahu stavebních prací). Je zásadní chyba autora článku, že se ani nepokusil tyto informace zjistit…
A místo abychom se radovali, bude muset zhotovitel českým úřadům složitě něco dokazovat…
Tak lepší, v souladu se zákonem(!), dokazovat v předstihu, že se to za tu cenu dá vůbec postavit, než to rozvrtat a pak jak puk čumět, že se to za tu cenu udělat nedalo, zhotovitel zdrhnul ze stavby, stavba na dlouho přerušená a dostavbu nacení jiný zhotovitel tak, že vyjde 2x tolik než původní… Institut mimořádně nízké nabídkové ceny je naopak celkem dost užitečný…