Nejnižší nabídku na obchvat Lišova podala firma M-Silnice, šla o čtvrtinu pod předpoklad
Silnice I/34 v Lišově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Obchvat Lišova patří k nejnákladnějším stavbám na silnicích I. třídy. Aktuálně získal pravomocné stavební povolení.
M-Silnice? Moje (ne)oblíbená firma.
Přeju ŘSD hodně štěstí s tím pertinaxem, když vidím, jak se tento dodavatel už skoro půl roku crcá s rekonstrukcí 1,5km úseku II/292 podél Jizery.
Ale jinak… Fííha… ŘSD tam nenastrkalo v obecné euforii z otvorů kruháč. Jak potěšující… Díky. P.S.: Musel jsem v neděli (téměř nulový provoz NAD) z D1 na HavlBrod po „38“… No a sicher , že jsem na tom kruháči s budoucí obchvatovkou „34“ chvíli čuměl. Tam je to ukázka, kdy i na „státovkách“ by měla být MÚK. Takže to nechat jak to bylo, a až na to přijde řada tak to postavit pořádně, nebo už teď do foroty tu MUK si připravit. Jen ne OK (stejně je malá).
Nojo, když ono nejde jen o to postavit most pro MÚK, jenže dneska se tam (na rozdíl od „přímé“ části kde můžou klidně zůstat serepentýny) musí nadělat odbočovací větvě aby je mohl projet málem plnou povolenou rychlostí (=s velkým průměrem zatáček) a tím pádem to zaujímá hodně místa (které je ne vždy dostupné) a je to drahé…
Bude pokrok a 4 pruhy a odělené proti pruhy nebo opět diletantství a opět další smrtelná silnice jen se dvěma pruhya neoddělená?
Tak se předpokládá že když ta silnice bude rovná, podobně jako je od Mláky ke Stráži, tak že tam nebudou nehody. Uvidíme.
Ale když tam člověk jede a vidí, že od Budějc na Klaudu je 4 pruh a potom od Třeboně směrem na Starou Hlínu taky … tak se to zdá jako nevyužitá příležitost.
Tahle akce by už měla být jednoznačně čtyřpruh, jenže se zase šetřilo.
Jenže to by u nás nesměl 4-pruh rovnou znamenat 25m šířky asfaltu, neboli víc než dvojnásobek „obyčejné“ (ale i tak poměrně luxusní) S11,5/80 protože někde někdo moudrý vypočítal že nic mezi se nevyplatí a hlavně je to děsně nesystematické…
A tak raději budujeme rovnou extra parkovací pruh a tak.
Od Třeboně k Hlíně je to souběh 2 silnic první třídy 24 a 34. Jinak hlavně ať se už konečně staví, čeká se na to 20 let… Zbytek až k J.Hradci je luxusní.
To sice je, ale ten 4 pruh končí nikoliv s odpojením I/24 na Halámky, ale až o kus dále, čili to značně připomíná přípravu na 4 pruhové pokračování.
Navíc I/24 je silnice s nevelkým provozem, jinými slovy ta peáž klidně mohla být 2 pruh.
No já nevím z čeho vycházíte, ale široká jednička s dostatečně širokou krajnicí nebývá místem častých dopravních nehod. Narozdíl od dvojité zúžené zatáčky či křižovatky za horizontem, ponevadž v době koňských povozů to nevadilo a silnice I. třídy vede ve stopě z 19. století.
E50 za Buchlovskými kopci dále na východ je široká jednička s dostatečně širokou krajnicí. A je místem častých, mnohdy i smrtelných dopravních nehod. Bohužel to, co se tu děje letos, je naprostý extrém, který hravě strčí všechny předešlé roky do kapsy.
Ona je to ale taky dost mentalita – „přece na tak krásné rovné cestě nepojedu 85 za kamionem“ že?
Aby stavbu nezablokovali voliči SPD, když je její součástí migrační most 😉
Oni neznají slovo „migrace“, takže i „migrační“ most je nechá chladnými.
Znají jen slovo „migrant“, takže by bojovali proti „migrantským“ mostům. 🙂