Nejnižší nabídku na obchvat Lišova podala firma M-Silnice, šla o čtvrtinu pod předpoklad
Obchvat Lišova patří k nejnákladnějším stavbám na silnicích I. třídy. Aktuálně získal pravomocné stavební povolení.
Ředitelství silnic a dálnic dovedlo do finále tendr na jednu z nejnákladnějších chystaných staveb na silnicích I. třídy. O zakázku na obchvat Lišova a Štěpánovic (stavba I/34 Lišov – Vranín) na Českobudějovicku projevilo zájem osm firem, nejlevnější nabídku podala společnost M-Silnice.
Téměř desetikilometrový úsek je ochotna postavit za 963,9 milionu korun, což je na úrovni 76,5 procenta předpokladu ŘSD (1,259 mld.). Uvedl to šéf ŘSD Radek Mátl. Obchvat získal v březnu stavební povolení, které ministerstvo dopravy po odvolání nyní potvrdilo. Je tak pravomocné. Stavět by se mělo začít před koncem roku, hotovo má být v roce 2024.
Stavba se na Lišovském prahu napojí na čtyřpruhovou přeložku silnice I/34 u Českých Budějovic, díky které přestal tranzit v roce 1999 zatěžovat východní část Českých Budějovic a město Rudolfov. V místě napojení vznikne mimoúrovňová křižovatka Klauda.
Dál kolem Lišova a Štěpánovic bude silnice dvoupruhová. Na trase vznikne i přes 70 metrů dlouhý most přes Miletínský potok, ekodukt s lesní cestou a zhruba uprostřed i druhá mimoúrovňová křižovatka, která napojí Lišov a Štěpánovice.
Přeložka silnice, která slouží také jako přivaděč k dálnici D3, výrazně uleví městu Lišov i řidičům. Podle posledního sčítání dopravy z roku 2020 městem denně projede 14 tisíc aut. Silnice přitom už dávno nevyhovuje současným nárokům. Mezi Štěpánovicemi a Lišovem je příliš úzká a nebezpečně se klikatí, což vede k častým dopravním nehodám.