Nejnižší cenu za opravu dálničního mostu Šmejkalka ze 40. let nabídly Strabag a Pragoprojekt
D1, most Šmejkalka. Pramen: ŘSD
Strabag a Pragoprojekt přišly s cenou 965 milionů korun, což je necelých 70 procent ceny předpokládané.
Není pravda, že je Šmejkalka jediným používaným velkým mostem z války. Ještě se používá Vojslavický most, i když po něm vede jen silnice III. třídy a dálnice je „vo štok vejš“.
Vojslavický most
Vojslavice, Česko
https://mapy.cz/s/gerabozaza
Tak snad se to Pragoprojektu povede o trochu lépe než D3 u Českých Budějovic. Nevíte někdo, jestli si i tady bude dělat Pragoprojekt sám sobě Technicky dozor?
Ale to přeci vůbec neznamená, že když jsou členy vítězného sdružení, že to opravdu projektovali. A vypadá to, že spíš ne.
Evidentně vám vypad poslední odstavec!
Tak doufám, že tu opravu všichni bez úhony přežijeme 😉
Pod 70%, to už se asi bude muset prověřovat mimořádně nízká nabídková cena, ne? (Obzvláště při dnešních cenách…) Předpokládám, že „Design&Build“ v tomto nehraje roli?
Design a built v tom hraje velkou roli a největší roli tom hraje způsob určení předpokládané ceny. Například ŘSD udává spíše horní hranici předpokládané ceny tak třeba SŽ zase spíše spodní hranici.
Myslel jsem roli co se týče procentuelní hranice, kdy je třeba se zabývat mimořádně nízkou nabídkou cenou. Těch 70% je, pravda, asi jen u červeného Fidicu. Je tedy nějaká přibližná % hranice zde u žlutého Fidicu?
Podle mě má design & build potenciál dost snížit cenu zakázky, když má vysoutěžený subjekt na všechno vlastní kapacity a nemusí uzavírat spoustu subzakázek. Pracuji ve firmě, která dokáže naprojektovat, vyrobit materiál, postavit vlastními stroji a pracovníky a ještě stavbu osadit vlastní elektronikou. Otázka je, jak ŘSD počítá ty ceny.