Nejnáročnější stavební sezona na D1 končí, u Humpolce budou do Mikuláše. Hotovo bude příští rok v říjnu

Demolice mostu na D1. Pramen: Metrostav a.s.Demolice mostu na D1. Pramen: Metrostav a.s.

Z modernizační akce byla úředně vyjmuta oprava mostu Šmejkalka, začne až za dva roky.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nekdo

takže ještě několik let nemá smysl si kupovat dálniční kupon, protože za popojíždění po staveništích nehodlám platit…

franzJosej

a muzou zacit znova. ty prvni useky jsou uz docela shit

Zlámalík

Tak aktualizace – včera začali od Devíti křížů směrem na Ostrovačice (tedy ve směru na Brno) značkovat vodicí čáry pro vyznačení třípruhu (čili asi 2+1) tak tipuju, že tady omezení s listopadem neskončí, ba naopak po dvou měsících čtyřpruhu opět začne. Nemáte někdo bližší info?

alex

A co odpočívadla pro kamiony ?

Bjcarkar

A co tech 15 km u Měřína? To už je taky dávno hotový…

Zlámalík

A 10 km Ostrovačice – Devět kříźů, kde letos pro sichr ani nezačali s obnovou vozovky (resp. jim to dvojministr zakázal). Takže příští rok oba pásy? No to pochybuju, že stihnou…

Tomáš Gottschalk

Ten úsek není tak dlouhý, aby se to nestihlo za jednu stavební sezónu, navíc ani klimaticky není tak na hraně, jako u Humpolce

PetrN

Na 15km úseku u Měřína je hotová jedna polovina, ta druhá se bude dělat v roce 2021…

Zdenda

Zoufalstvi je, ze nedoslo na rozsireni na tri pruhy po cele delce. Nejde ani tak o to, ze matematicky se auta do dvou pruhu vejdou, jak mi jeden specialista z VUT vysvetloval, ale ze drobna nehoda, co zablokuje jeden pruh, popripade zhorseni pocasi a pomalejsi pohyb kamionu, celou dalnici zpomali, az zastavi. Nehlede na vyssi bezpecnost pri relativne nizsi denzite ve trech pruzich.

roman

na to nebyl čas, kompletní kolečko kolem stavebního povolení trvá 10-15 let a za tu dobu by se nejstarší úseky D 1 úplně rozpadli.

Zdenda

A ci je chyba, ze to kolecko trva tak dlouho? A pred 15-ti lety to vypadalo, ze po Vanocich se vsichni zacnem teleportovat a zkapacitneni D1 nebude potreba?

Jiří Kocurek

Asi nějací ti majitelé pozemků, kteří za ně teď chtějí peníze.

Jirka

Majitelé pozemků problém opravdu nejsou. Ti se dají jednoduše vyvlastnit. Problém je složitý povolovací proces, kdy se i k modernizaci D1 vyjadřovali různí Patrikové. Příprava jakékoliv silnice zabere minimálně 7 let a na to nebyl čas. EIA, územní rozhodnudí, DSP, …

Jirka

Hlavně stavby nebyly připravené a bylo potřeba využít přerozdělené dotace z EU.

Jarda Š.

Rozšíření na 3+3 je potřeba hlavně kolem Brna, ale tam není předpoklad, že to ŘSD stihne do r. 2028.

Martin Hanzal

Obzvlášť teď, když dálnici obehnali snad pětimetrovými PHS. Samozřejmě tak, že se i případném rozšíření budou muset opět bourat a postavit znovu o pár metrů dál…

MildaIV

Kdyby aspoň přidali ten třetí pruh do všech stoupání …

franzJosej

rekonstrukce jako nova dalnice ve stejny trase. hehehe ady tok tok tyok. a matl to pocita taky jako novou dalnixi. pokud by to delali v DE tak stavi cca 600km rocne j3n jako reko. ach cesi a to mysleni a skolstvi… pani hynzenyri

Jiří Kocurek

Nepij už ten Wernesgrüner, mají tam lepší piva.

franzJosej

piju radsi Paulaner 😊

Martin V.

Devět křížů – Ostrovačice chtějí stihnout taky do října 2021? Tam se letos vrtali jen ve středním pásu, na krajnicích a na mostech. Nebo stihli i nějaký nový betonový povrch?

Paja

Však v minulém článku se psalo že u jednoho? úseku musí stihnout oba pásy za jednu stavební sezonu.

Jarda Š.

Když mají hotové přípravné práce, tak se oba pásy za jednu sezónu stihnout dají.

PetrN

jsem k tomu vcelku skeptik, ale věřím že si to bude ŘSD fest hlídat, budou na to muset vlítnout hned od začátku března, přecejen je to 10km..

Jiří Kocurek

Celá modernizace bude podle ministra hotova v říjnu 2021.

Nebude. Chybí jistý most a ne zrovna krátký úsek u Brna.

Beekee

Mě třeba fascinuje i těch zhruba 50 m vynechaných v MÚK Velká Bíteš směr Praha. Je to sice krátký, ale o to nepochopitelnější.

Paja

To mě taky a nikdy jsem se nikde nedočetl co že to je za zlepšovák.

PetrN

prý se to má snad příští rok dodělat, chyba v minulých projektech.. zřejmě to bude asfaltové, takže nijak výrazně časově náročné

Jirka

Nejen Šmejkala. Z plánů modernizace D1 raději vyhnuli 30 km před Prahou a 20 km před Brnem, aby to tak tak do voleb vyšlo. Na zbylé úseky se tak bude čekat dalších deset let, když to půjde dobře. A takhle mi to tu vedem a prohlašujeme to ještě za úspěch. 😉

Jirka

*Šmejkalka

jfk

20 km před Brnem a 30 před Prahou? Podle staničení je sjezd v Mirošovicích na 21 km, sjezd na Kývalku je od první „brněnského“ sjezdu v Ostopovicích 8 km. Navíc okolo Brna se dělala komplet reko taktéž v minulých letech. Jen je škoda, že bez rozšíření.

Jirka

Dobře, to jsem plácl odhadem. Je to přes 20 před Prahou a necelých 10 před Brnem, plus teda navíc celý obchvat Brna, který se „připravuje“ zvlášť. Ale nic to nemění na tom, že ty úseky vyjmuli, aby to tak tak stihli a teď se budou chlubit, že modernizovali CELOU D1 mezi Prahou a Brnem, což prostě není pravda.

PetrOgar

Níže Vám odpověděl Martin V.

Daniel Bečvář

Píšete nesmysly. Modernizace D1 byla od počátku plánována v km 21 (EXIT Mirošovice – km 182 (EXIT Kývalka). Jediné, co bylo po zahájení z modernizace vyřazeno, byl most Šmejkalka.

V km 0 – 21 je na D1 šestipruh, tudíž není třeba rozšiřovat a probíhají pouze opravy. V km 1 (EXIT Spořilov) – 15 (EXIT Všechromy) proběhly opravy v letech 2014 – 2020, zbývá úsek v km 15 (EXIT Všechromy) – 21 (EXIT Mirošovice).

U Brna byla kompletně opravena celá D1 v km 182 (EXIT Kývalka) – 230 (EXIT Vyškov) v letech 2013 – 2019.

666

Oprava D1 byla potřebná v celém úseku Prahy – Vyškov. Politicky byl vybrán jako Modernizace D1 zmiňovaný úsek, aby se tím dalo chlubit v dohledném časobém horizontu. Vzhledem k časovému tlaku byla vyňtata Šmejkalka, aby se to stihlo do voleb.

Oprava u Prahy je plně srovnatelná s tím, co se dělá v během „modernizace“. Okolo Brna se provedla nejnutnější nouzová oprava, protože se po tom už nedalo jezdit.

Tedy správně by se měl do Modernizace D1 zahrnout celý úsek Praha – Vyškov.

Paja

Úsek u Prahy byl rozšířen v 90. létech, má jiný povrch než zbytek dálnice do Brna.
A z Brna na Vyškov to rozhodně opravu chce taky a pokud vím se na tom i pracuje, byť bohužel ne tak zgruntu.

666

Úsek u Prahy byl v 90. letech opraven fragmentací. Její životnost je asi 20 let. Stav pravých pruhů tomu celkem odpovídal. Čili to vyšlo na stejnou dobu.

Z Brna do Vyškova je hotovo.

Martin V.

Celkem souhlas, jen k poslední větě bych podotkl, že oprava v současném šířkovém uspořádání problém neřeší. Minimálně v úsecích km 182 (EXIT Kývalka) – 201 (EXIT Brno-Slatina) a km 203 (EXIT Brno-východ) – 210 (EXIT Holubice) jsou nezbytné tři pruhy v každém směru (intenzita 50-70 tis. aut za den).

Radim S

Mezi 194 (centrum) a 196 (jih) by byl snad i více než vhodný 4pruh, nebo ještě líp 2 tranzit+2 kolektor. Situace je tam kritická skoro každodenně.

Georg

ono na druhou stranu je docela logicke, ze se dalnice prubezne udrzuje a opravuje a ze na 200 km trase bude vzdy jeden 5-10 km usek vyloucen, nic divneho neni.
nove snad bude mozne zachovat 2+2 zuzene pruhy…

PetrOgar

Do Mirošovice vedou 4 nebo 3 pruhy a jsou technicky v pořádku. Co tam chcete dělat? Snad ne rozšiřovat. Češi neumí jezdit ani ve 3 pruzích…

franzJosej

cool. cesi celkove neumi ridit podobne jako myslet moudre.. best in covid a nejhrosich silnicich in Europa

roman

naše silnice nejsou dokonalé ale v Evropě jsem už viděl mnohem horší, některé neměli ani asfaltový povrch.

A. Mikulka

Zato ty neumíš ani psát.

666

No hlavně Češi neumí udržovat pravé pruhy v takovém stavu, aby se v nich dalo jezdit.

A. Mikulka

Hlavně se na to umějí dobře vymlouvat, když „potřebují“ jet stále vlevo. Mezi Mirošovicemi a Prahou je pravý pruh bezvadný ale kromě kamiónu tam auto pomalu nevidět.

Martin V.

Úsek 3+3 z Prahy do Mirošovic ani potenciální 3+3 od Kývalky do Holubic nikdy součástí této megarekonstrukce nebyly. Ale Šmejkalka měla čestné označení „Úsek 1“ a teprve v průběhu rekonstrukce byla v tichosti vyřazena. Proto taky na mapce ŘSD začíná číslování dvojkou. 🙂

Nicméně rozšíření kolem Brna se zaseklo na nějakém papírování (EIA, ÚR, SP?) a tak ŘSD aspoň vyměnilo původní betonové schody-dy-dy za dočasný asfalt při nezměněné šířce 2+2.

Jiří Kocurek

Takže papírově máme vymalovaný celý byt, jen jsme ze zadání vyškrtli koupelnu.

Paja

No jenže návštěvám se pochlubíte objevákem nebo kuchyní, do koupelny vám nepolezou když jim jí sám neukážete 🙂

Jiří Kocurek

… a návštevu tak raději nebudeme pouštět na wecko.

Jiří Kocurek

Byl jste rychlejší.

Jirka

Ano, já vím, že oficiálně tyto úseky mimo Šmejkalku součástí akce Modernizace D1 oficiálně nebyly. To jsem také netvrdil. Vyškrtnuli je ještě během přípravy a rozhodly se je nedělat. Tvrdím, že když někdo říká, že opravil CELOU, tak nemůže tyto úseky jednoduše ignorovat. D1 byla v hrozném stavu před Mirošovicemi i před Brnem. Takže jsme z 200 km opravili prostředních 170, bouchejem šampaňské… Až si necháte zateplit firmou dům, ale sokl a štít z té akce vypadnout, taky asi nebudete jako uživatel konečného díla dvakrát nadšen. Je to typicky české polovičaté řešení, na které jsem upozornil. Je super, co už… Číst vice »

Daniel Bečvář

Z 230 kilometrů D1 (Spořilov – Vyškov) bude na konci roku 2021 opraveno 224 km. Zbývá pouze úsek v km 15 – 21. Chápu, že nadávat na ŘSD je národní sport, sám se ho často účastním, ale opravit během 9 let 224 km D1 v obou směrech mi přijde slušné.

Paja

Jen je škoda toho zbytečného ostychu z počátku rekonstrukce, kdy panovalo přesvědčení že není vhodné modernizovat 2 navazující úseky, potažmo více úseků najednou. Mohlo to pak být rychleji.

Olda

Až si dochrochtáte blahem nad tím jací jsou na ŘSD kabrňáci, tak bych si vzal mapu a koukl pro jaké území (a doporučuji to vzít realisticky) je těch třicet kiláků mezi exitem 182 a 210 sběrákem a trychtýřem současně. Protože mám pocit, a to téměř pořád, že nejedu někde po dálnici v ČR, ale Bůhví kde. Fakt jsou dny, kdy mezi Bohunicemi a Rosicemi jsem asi jediný, který má na té své Fóbině český značky. Takže, nevyřešil jsi trojpruh v brněnském uzlu a nemáš dodělaný obchvat Prahy… Mhmmm, klidně si lžete dál do rukávu, je to jako by se nic… Číst vice »

Kalanis

Ve změti stávajících zákonů, kde do toho může kecat každý, kdo má (_._)? Prosím, zkuste si to.
Rakušáci mají nastavené kompetence trochu jinak – oproti ČR mají spojená ministerstva životního prostředí a dopravy.

Jirka

To, co píšete, je samozřejmě úplný nesmysl. 224 km během 9 let skutečně opraveno nebylo. Chybí přes 20 km na začátku, 10 km před Brnem a 20km obchvat Brna, který sice opravou prošel, ale dávno předtím a teď se teprve jeho nová rekonstrukce s rozšířením připravuje. Takže kde je těch vašich 224? Já nenadávám ŘSD, za to může někdo víc nahoře. Ale zas netřeba si tu lhát do kapsy a říkat, jak se to skvěle skoro celé opravilo, kdyz to tak vůbec není. A jak psali kolegové přede mnou, těch vynechaných krátkých úseků mezi Brnem a Prahou je více, kdo… Číst vice »

Daniel Bečvář

Mapy oprav najdete na stránkách ŘSD, takže není třeba si vymýšlet. Z 230 km bude do roku 2021 opraveno 224. D1 u Prahy (km 0 – 21), opraveno 15 km, zbývá 6 km. směr Praha: – prvních 10 km – opraveno v letech 2014 – 2015 – km 10 – 12: 2019 – km 12 – 15: 2018 – zbývá km 15 – 21 směr Brno: – prvních 12 km: 2019 – 2020 – km 12 – 15: 2018 – zbývá km 15 – 21 Modernizace D1 (km 21 – 182) – kompletně s výjimkou Šmejkalky v letech 2013 –… Číst vice »

Jirka

Položení nového asfaltu ale není rekonstrukce úseku. A ŘSD si to může vykazovat jak chce. To bylo provedeno na začátku D1 a na obchvatu Brna. Ale to stále nic nemění na tom, že to není kompletní rekonstrukce. Rekonstrukce bude u Brna až to, co se tam teď plánuje, a to bude nejdříve za dalších 10 let.

Bjcarkar

Jirka očividně neví která bije.

Paja

Co ví? Argumenty pitomců co neumí jezdit po dálnici? Mnohokrát jsem slyšel že po D1 se v pravém pruhu nejezdí, protože ten pruh je zničený. Což opravdu není mezi Prahou a Mirošovicemi. Takže co ví lidé co tam jezdí pravidelně? Nebo obchvat Brna? Co tam je špatně?