Dopravci Železnice

Nejluxusnější noční vlak v Evropě vyjel s cestujícími, dorazil s tříhodinovým zpožděním

Nový vlak Caledonian Sleeper. Foto: Serco
Nový vlak Caledonian Sleeper. Foto: Serco

Noční železniční spojení Londýna se Skotskem dostalo od začátku týdne novou podobu. Společnost Serco oficiálně spustila noční vlaky z Londýna do Edinburghu a Glasgow s novými vozy, které vyrobila za 150 milionů liber společnost CAF.

Start ale nedopadl zcela podle představ. Z obou směrů nabraly vlaky kvůli technickým problémům značné zpoždění, ve směru ze Skotska podle BBC dokonce tři hodiny. Podle společnosti Serco jde ale jen o počáteční chyby, které budou rychle odstraněny. Všech 75 nových vozidel by mělo jezdit do konce června.

Serco nové soupravy nasazuje zatím na spojích Lowlander do Edinburghu a Glasgow, na vlacích Highlander až do Aberdeenu a Fort William se objeví od června.

Pro některé cestovatele přinese nový vlak zdražení: dopravce upustil od toho, aby do lůžkových či lehátkových vozů umístil do jednoho kupé i neznámé cestující. Novinkou je umístění zamykatelných schránek na cennosti v tradičním kupé k sezení. Nejlevnější jízdenka stojí 35 liber jen k sezení, cena za dvě lehátka začíná na 170 librách. Nejdražší je kupé s dvoupostelí za 470 liber včetně vlastní sprchy a toalety.

Novinkou je i vstup do kupé na kartu podobně jako v hotelu nebo wifi připojení v celém vlaku. Investici částečně financovaly britská a skotská vláda.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
R2R2

Ja tu malokdy chvalim zeleznici, ale jestli to bude jezdit kazdy den o 3 hodiny pozdeji a zamestnavatel s tim nebude mit problem, tak chci predplatne 😀

Fedexak
Fedexak

Proc tu není mozna modifikace komentaru??? 🙁

VS

Dobrý den,

domnívám se, že by si tato možnost vyžadála registraci (jinak není jak zabránit, aby někdo nemodifikoval cizí komentáře).

Přeji hezký den.

TPal.

Myslím si, že vagóny od Siemense od RŽD jsou ještě luxusnější než tyto. Ale respekt před tímhle expresem. 🙂

Ondra

Zajímalo by mě, kolik bylo platících cestujících. Na videu je vidět především obslužný personál.

Jiří Kocurek

On by totiž asi každý cestující musel podepsat souhlas se zveřejněním fotografie. Na promoftokách se rozmazané obličeje fakt nehodí.

Robert-Antonio

„Investici částečně financovaly britská a skotská vláda.“
Au au, takovéto investice obvykle nedopadají dobře…

JaJeČ

Když koukám na fotky interiéru, tak by mě docela zajímalo srovnání cesty v těchto vozech s takovými WLABmz RŽD.

TPal.

Jó, bral bych srovnávací video na YouTube. Pojďte někdo!!! 😀

Jan

Dlžno podotknúť, že za to meškanie viacmenej nemohol dopravca, ale Network rail, resp. konkrétne výpadok zabezpečovacieho zariadenia v Carstairs.

Jan Soukup

Nestrašte, jedu tím na přelomu července a srpna.

Jan

Kľudne budem, zrovna úsek Carlisle – Carstairs si v ničom nezadá s úsekom Česká Třebová – Pardubice. A napr. v tom Carstairs musí všetka doprava z Edinburghu na WCML musí obojsmerne cez jednu a tú istú výhybku (niečo ako Ústí nad Orlicí za provizórky). A infraštruktúra oholená až na kosť, lokálka u SŽDC po racionalizácii jej má viac. Ak sa to nezmenilo v posledných pár rokoch so zavedením ROC (taká obdoba CDP) tak tam neni ani banalizácia resp. ak mám správne informácie, tak je riešená výlukovo niečím, čo sa funkčne podobá na POAB.