Noční železniční spojení Londýna se Skotskem dostalo od začátku týdne novou podobu. Společnost Serco oficiálně spustila noční vlaky z Londýna do Edinburghu a Glasgow s novými vozy, které vyrobila za 150 milionů liber společnost CAF.
Start ale nedopadl zcela podle představ. Z obou směrů nabraly vlaky kvůli technickým problémům značné zpoždění, ve směru ze Skotska podle BBC dokonce tři hodiny. Podle společnosti Serco jde ale jen o počáteční chyby, které budou rychle odstraněny. Všech 75 nových vozidel by mělo jezdit do konce června.
Serco nové soupravy nasazuje zatím na spojích Lowlander do Edinburghu a Glasgow, na vlacích Highlander až do Aberdeenu a Fort William se objeví od června.
Pro některé cestovatele přinese nový vlak zdražení: dopravce upustil od toho, aby do lůžkových či lehátkových vozů umístil do jednoho kupé i neznámé cestující. Novinkou je umístění zamykatelných schránek na cennosti v tradičním kupé k sezení. Nejlevnější jízdenka stojí 35 liber jen k sezení, cena za dvě lehátka začíná na 170 librách. Nejdražší je kupé s dvoupostelí za 470 liber včetně vlastní sprchy a toalety.
Novinkou je i vstup do kupé na kartu podobně jako v hotelu nebo wifi připojení v celém vlaku. Investici částečně financovaly britská a skotská vláda.
Ja tu malokdy chvalim zeleznici, ale jestli to bude jezdit kazdy den o 3 hodiny pozdeji a zamestnavatel s tim nebude mit problem, tak chci predplatne 😀
asi se zdrzeli spojováním vagónu jako v tomhle funny videjku z Nemecka https://zdopravy.cz/komentar-hlaseni-je-plne-zbytecnych-informaci-z-nadrazi-prece-nejezdi-ponorky-27460/#comment-89166
SORRY TOHLE VIDEJKO: https://www.facebook.com/groups/622098287818027/?notif_id=1556646435931038¬if_t=group_r2j_approved
Proc tu není mozna modifikace komentaru??? 🙁
Dobrý den,
domnívám se, že by si tato možnost vyžadála registraci (jinak není jak zabránit, aby někdo nemodifikoval cizí komentáře).
Přeji hezký den.
Myslím si, že vagóny od Siemense od RŽD jsou ještě luxusnější než tyto. Ale respekt před tímhle expresem. 🙂
Zajímalo by mě, kolik bylo platících cestujících. Na videu je vidět především obslužný personál.
On by totiž asi každý cestující musel podepsat souhlas se zveřejněním fotografie. Na promoftokách se rozmazané obličeje fakt nehodí.
„Investici částečně financovaly britská a skotská vláda.“
Au au, takovéto investice obvykle nedopadají dobře…
Když koukám na fotky interiéru, tak by mě docela zajímalo srovnání cesty v těchto vozech s takovými WLABmz RŽD.
Jó, bral bych srovnávací video na YouTube. Pojďte někdo!!! 😀
Dlžno podotknúť, že za to meškanie viacmenej nemohol dopravca, ale Network rail, resp. konkrétne výpadok zabezpečovacieho zariadenia v Carstairs.
Nestrašte, jedu tím na přelomu července a srpna.
Kľudne budem, zrovna úsek Carlisle – Carstairs si v ničom nezadá s úsekom Česká Třebová – Pardubice. A napr. v tom Carstairs musí všetka doprava z Edinburghu na WCML musí obojsmerne cez jednu a tú istú výhybku (niečo ako Ústí nad Orlicí za provizórky). A infraštruktúra oholená až na kosť, lokálka u SŽDC po racionalizácii jej má viac. Ak sa to nezmenilo v posledných pár rokoch so zavedením ROC (taká obdoba CDP) tak tam neni ani banalizácia resp. ak mám správne informácie, tak je riešená výlukovo niečím, čo sa funkčne podobá na POAB.