Nejlepší možná varianta. Magistrát hájí kritizovaný cyklopruh na čtyřproudé výpadovce
Nový cyklopruh na Chlumecké ulici. Foto: Petr Novák pro Zdopravy.cz

Důležitý není letecký pohled, ale pohled řidiče, vysvětluje město "divoké" značení.
Prostě Houba…….
Je zcela zřejmé, že vedoucí všech úřadů, které mají věc v gesci, musí být vyměněni.
Fakt by to nešlo udělat stavebně odděleně? Kolik má Praha peněz v rozpočtu?
Tohle neni o penězích. Dobře to jde udělat i levně. Tohle je o mentalitě. Evidentně jsme v Praze ještě nevytáhli hlavy z prdele 80. let.
Zajímalo by mě, které bohnické oddělení tuto smrtelnou atrakci navrhlo.
Další potvrzení toho, že dopravní odborníci a experti jsou diletanti, stejně tak odbor dopravy na magistrátu.
Pokud něco takového magistrát tvrdí, tak by se pražané opravdu měli hluboce zamyslet komu dají svůj hlas. Neb ne nadarmo se říká že ryba smrdí od hlavy.
Magistrát není volený.
Provádí se průzkum využití a zařízení cyklopruhu a stezek? Existuje více blbosti např souběžná cykosteska a pruhy v Podolí
Ta „cykosteska“ je ten chodník na jedné straně silnice? Jen se ptám.
Souběžné silnice jsou také blbost?
Třeba Fłorenc – invalidovna , kde Sokolovska slouží jako cyklostezka , hned vedle Na rohanskem nábřeží je 2+2 (ehm 1,75 ) a cyklo pruh a o 100m vedle je samotným nábřežím cyklostezka v louce ..
Možná nejlepší možná varianta která se dala realizovat, ale v tomto případě by ta úplně nějlepší byla nic nedělat a nic takového jako tady vzniklo nevytvářet za každou cenu. V tomto případě se ani nedá říci, že snaha se počítá. To by šlo pokud by to nebylo tak nebezpečné už od pohledu.
Takže i nadále jediný způsob, jak se z oblasti Černého mostu dostat do Horních Počernic i s dětmi s kolem (spíš než na kole) bezpečně, je dojet na Rajskou zahradu, přejít přes lávku na železniční zastávku a odsud dojet do Horních Počernic vlakem. (Čtyřproudá Chlumecká kolem Pražského okruhu fakt není cestou bezpečnou i pro děti.)
Což myslím tak nějak vystihuje celkový přístup k cyklodopravě v Praze.
Stačí cyklisty protáhnout přes síldiště do ulice Bryksova kde je nechat přejet přes Chlumeckou a pod okruhem do Hartenberské a tam udělat nejakou stezku nebo alespoň cyklotrasu touto klidnou částí a dopravních tepen se dotknout jen z důvodu překonání a to i za cenu toho,že by měli přejít jako chodci po přechodu.
Jo a ten přejezd přes Chlumeckou z Bryksovy by se dal vyřešit. Stačí tam dát na sloup tlačítko a doplnit tuto křižovatku pro signály pro cyklisty. Pokud přijede cyklista tak si zmáčkne tlačítko, autům ze všech směrů zůstane po určitou dobu červená a jen cyklista dostane zelenou a nerušeně přejede jindy rušnou křižovatku. Takže šlo by to, jen se musí chtít přemýšlet.
Vy ten vlak dokážete procpat fakt všude, že? Někdy to musí dát dost práce, ale nakonec se podaří…
Jen jsem popsal realitu. Nebo vy znáte nějakou jinou cestu? Připadá vám lepší motat se s dětma na kolech po terminálu Černý most? Nebo po čtyřproudé Chlumecké podél Pražského okruhu?
Jó, to je tak když se postaví cykloboxy pro kola v místě kam pro cyklisty nevede žádná kloudná cesta místo toho, aby se postavily na druhé straně
https://mapy.com/s/lajavuforo
Tam nějaké náznaky cest pro cyklisty jsou, ale je to nedotažené do konce když to jsou jen kousky. Vypadá to jako by se to udělalo jen aby se něco udělalo bez nějakého hlubšího zamyšlení a vize nějakého dalšího pokračování a propojování.
https://mapy.com/s/jekemumule
Stejné řešení jsem viděl ve Francii. Jako cyklistovi mi vadilo časté zastavování před každým připojovacím a odbočovacím pruhem. Ale z hlediska bezpečnosti mi přišlo na rušné komunikaci jako funkční. V české verzi to je bohužel jen namalované značení na silnici, žádné obrubníky nebo jiné fyzické oddělení. To je za mě hlavní výtka.
Jako cyklostezka s cyklopřejezdy dává smysl.
At si tam jede docent Svoboda s Hribem. Tohle je v podstate pokus o zabiti
Bodiky za „rozvoj“ cyklisticke Infrastruktury pripsany a o to zrejme slo. V celkovych cislech se nepozna, zda jde o nesmyslne omalovanky na vypadovce, nebo o dalsi kilometr cyklostezky. Idealni pomer cena/vykon, respektive prace/kvartalni premie.
Připsány, ale mínusové.
No, mně se to jeví docela logicky: „„Uvedené dopravní značení je zcela standardní a jednoznačně definuje práva a povinnosti všech účastníků provozu“
ano, jinými slovy: kdyby tam cyklista byl, musíte mu dát 1,5m odstup, v cyklopruhu nemusíte.
Na jakoukoli jinou (dražší) úpravu nepustí radní Kovářík prachy.
Cyklista jedoucí „po hlavní“ jede kolmo přes připojovák, při tom dává přednost najíždějícím, kteří dávají přednost „hlavní“. To dává smysl a líp to nešlo.
A pravidla provozu už jste někdy četl?
Proč se ptáte? V tom, co píše, není nic v rozporu s pravidly. Váš komentář je o to hloupější, že se ptáte neurčitě „už jste četl pravidla“, takže se z toho nedá poznat, v čem se vlastně mýlíte. A ještě hloupější je proto, že už vám to v jiné diskusi bylo vysvětleno, jak to s těmi pravidly je. Takže s tím čtením začněte sám u sebe, přečtěte si komentáře, ve kterých vám někdo pravidla vysvětlil, a pak zkoušejte poučovat ostatní.
V diskusích bylo vysvětleno, že to značení je nesmyslné a v rozporu s pravidly.
Nebylo. Taky kdo by totam vysvětloval – vy ještě stále bádáte nad tím, jestli řidiči aut v tom přímém připojovacím pruhu odbočují vlevo nebo vpravo.
Tohle je taková krásná ukázka toho, jak Praha přistupuje k cykloinfrastruktuře. Tam, kde by byla potřeba, se neudělá a dělá se jen tam, kde se „nějak vejde“ a nemusí se kvůli tomu rušit žádné parkovací místo. Co na tom, že je to řešení nebezpečné a úplně zbytečné, protože po takovém cyklopruhu nikdo nepojede a akorát to bude stresovat řidiče? Plnění plánu na podporu cyklodopravy máme, můžeme jít na pivo, že je to v praxi úplně k ničemu není náš problém. Nám nehrozí, že se staneme skanzenem, my už tím skanzenem jsme, stačí se podívat už i do Bratislavy nebo i… Číst vice »
Nedávno jsem byl v Albánii… i v takové zemi mají mnohokrát lepší cyklistickou infrastrukturu než u nás 😀 Oddělené cyklostezky jsou snad v každém větším městě.
Jenže zrovna v Albánii ještě donedávna nesměli vlastnit auta (obyčejný lid), tak tam je cyklo poměrně rozšířené a má tradici… A to, že se to teď auty (spíš tedy vraky z celé Evropy) snaží dohnat na tom nic moc nemění…
Čekal bych, že to bude objahovat nějaký odborně kompetentní úředník, ne naprázdno tlachající tiskový mluvka. Ten artefakt má být z hlediska pravidel provozu jako co? Křižovatka? Přejezd pro cyklisty? Vyjíždění z místa ležícího mimo PK? Pravidla pro jízdu v jízdních pruzích a pro přejíždění mezi jízdními pruhy jaksi nejsou stavěna na to, že se souběžně jedoucí vozidla budou křižovat kolmo. A pokud ano, pak podle § 14/2 „Přejíždí-li řidič vozidla, pro které je vyhrazen jízdní pruh, z vyhrazeného jízdního pruhu do přilehlého jízdního pruhu, řidič vozidla jedoucí v tomto pruhu mu to musí umožnit snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením… Číst vice »
Neblbněte, přece nebudeme kvůli pumpičkářům brzdit auta, kam bysme došli.
To je dobrý poznatek, že ani odpovědným lidem nedojde, že tam místo trojúhelníku měli namalovat přejezd pro cyklisty. Varianta, že tam budou mít cyklisté (ti, kteří se tam odváží) přednost před auty nedává smysl, kvůli intenzitě dopravy a zejména počtu autobusů. V tom úseku před tímto křížením tj. pod tubusem metra, díky křížení tras všech autobusů do terminálů a tras autobusů z terminálu směr Chlumecká projede ve špičce klidně 1 autobus za půl minuty, ale běžně se zde setká i 4, 5 autobusů najednou. O to nepochopitelnější je aktuální řešení, které musel vymýšlet někdo, kdo to místo viděl maximálně na… Číst vice »
Orgány činné v trestním stíhání by si měli posvítit na toho kdo to schválil s dal zhotoviť, protože mi to připadá, že tím chce likvidovat cyklisty!
Každopádně by ten úředník, co se statečně schovává za tiskového mluvčího, měl být okamžitě superarbitrován.
Jestli to spíš nebyl výsledek projednání někoho za silniční správní úřad (musí to být podle norem), za policii (musí to být bezpečné – zastavme zranitelnějšího, ať si to sám rozmyslí), za dopravní podnik (nebrzděte autobusy) a za samosprávu (nezapomeňte cyklisty, a ať to moc nestojí, na nestavební nejsou peníze…)?
Policie pouze připomínkuje. Za rozhodnutí odpovídá správní úředník, který ho vydává. Pokud připomínkující požaduje nesmysly, má být odmítnut.
Jo a budeme se pak posmívat silničnímu mostu v Bhopálu se zatáčkou v pravém úhlu… oni si tam teď asi ukazují tu naši cyklostezku.
Pro zajemce davam odkaz na smlouvu se zhotovitelem projektu. Na jejich obhajobu musim rict, ze zadani v priloze smlouvy je vlastne skoro nulove.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/31958444
Bez ohledu na zadání – základní principy pravidel provozu na PK by asi ten projekt respektovat měl, že?
what 😀 tak tam by se jel projet na kole opravdu jen šílenec
Mě by zajímalo, zda ten kdo projektuje cyklopruhy pustil do provozu svoje dítě.
Myslím si, že nikoliv a bohužel takových nesmyslů v Praze je více a více.
Chlumecka není pro děti, je pro rychlejší a zkušenější cyklisty.
Autem si taky můžete vybrat mezi dalnici a silnici.
Rychlejší a zkušenější cyklista je určitě zvědavý na tuhle nesmyslnou opičárnu.
Po Praze občas na kole jezdím (zhruba pětkrát týdně), a dobře namalovaný cyklopruh na výpadovce bývá lepší, než drátem do oka.
Dobře namalovaný jistě.
„Byly diskutovány různé varianty a tato byla vybrána jako nejlepší možná.“
Podle mě je ďábel skryt v detailu. Co stálo na začátku? „Máme pár kýblů barvy a chceme cykloopatření“? Jinak si nedovedu vysvětlit, v čem je tohle lepší varianta než kdyby tam aspoň osadili i pár takových těch zelených sloupků. Například.
Větší debilitu už jsem fakt dlouho neviděl. Tady bych si i klidně vsadil na to, kolik cyklistů tam za život člověk potká – ani jednoho, takovejhle sebevrah snad není nikdo.
To bych zas neřekl, pro rychlý výjezd z Prahy to zkušený cyklista použije (já to použiji)
A rozhoduje u vás zrovna označení cyklopruhu, bez něj by ste jel jinudy nebo normálě mezi auty?
Zkušený rychlý cyklista se před tímto opatřením přeředí do pravého průběžného pruhu, stín objede a přes připojovací pruh se pak přeřeadí doprava do pokračujícícho pruhu. Rychlý cyklista tam ze 40 km/h prostě nezpomalí, nesesedne, nerozhlédne se a znovu nerozjede.
Tak to jste ten jedinej, kterého jsem tam potkala, a jako že tu jezdím často.
Tak hodně štěstí, protože to je to co kolikrát rozhoduje bez ohledu na to jestli je člověk zkušený nebo ne. Můžete řídit cokoliv, můžete být zkušený, ale pokud Vás někdo donutí zastavit na místě kde jste na ráně je to o štěstí jestli vás někdo převálcuje či nikoliv. Když vymyslel někdo tohle tak to už může klidně začít vytvářet přechody pro chodce přes dálnici. Vyjde to tak nějak nastejno.
Člověk by doufal, že po tolika článcích si udělá lepší představu, ale asi ne.. Prosím nešlo by příště vzít dron a udělat ucelené foto shora?
Nějak nechápu, proč nebylo lepším řešením nakreslit průjezd místními komunikacemi v přilehlém sídlišti. Stanice metra by byly také lépe dostupné.
Tak ono se tam dá proplést. Je to delší cesta, s více kříženími a více překážkami. Takže ze stejného důvodu, proč se přes sídliště nevede tranzitní doprava. Tohle je prostě výjezd z Prahy na východ. A používají ho i cyklisté.
„Takže ze stejného důvodu, proč se přes sídliště nevede tranzitní doprava. “
Jste si tím skutečně tak jist?
https://www.semily.cz/assets/File.ashx?id_org=14724&id_dokumenty=17412
U přejezdu pro cyklisty dát semafor. Pak to bude bezpečné 🙂
Tohle by použil jen sebevrah.
Nechal bych tam ty úředníky každý den projíždět. Pak by jim došlo, že jen dodržování předpisů nestačí. Je potřeba použít i to kulaté na krku.
Přejet na kole jeden směr silnice je kvůli červenému značení a značce dej přednost v jízdě je sebevražda? Proč proboha? Co potom je běžná křižovatka, kde musíte z vedlejší s kolem přejet oba směry bez jakéhokoliv cyklo-značení? Já jezdím autem i na kole a tahle úprava mi přijde pořád lepší než kdyby tam nebylo nic. Zdá se mi, že řidiči u nás reagují hystericky na jakékoliv cyklo úpravy. Samozřejmě, že se může stát, že tam cyklista vjede bez rozhlédnutí, stejně jako občas řidič vjede pod vlak na železničním přejezdu…bohužel…ale neznamená to přece, že železniční přejezd je sebevražda.
Oni reagují hystericky proto, že ty úpravy jsou často nesmyslné. A než řidič pochopí záměr projektanta, je pozdě. Má to být intuitivní a bezpečné, což není.
Ideální to rozhodně není, ale v čem je to nebezpečnější než předchozí stav? a proč každý druhý diskutující vidí sebevraždu v označeném křížení cyklopruhu se silnicí. Pokud jezdíte na kole, tak se křížení s automobilovým provozem nevyhnete a z 99% tam žádné cykloznačení vůbec není. Nelze se ke každému cíli dostat po oddělené cyklostezce.
Na kole jezdím. Silnice křížím. Ale tohle nemělo vubec vzniknout. Na tomto místě je to cele nesmysl. Je to jen proto aby si nekdo mohl odskrtnou splneni nesmyslneho ukolu. Lidé co to tam znají pojedou stejne jinudy.
Normálně by to mělo být tak, že autista dá přednost kolistovi, když se připojuje nebo odpojuje.
Normálně jo, tady měli namalovat přejezd pro cyklisty. Ten nájezd a silnice předtím (od Ocelkovy) je hojně využívaná nejen auty, ale hlavně autobusy pro vjezd a výjezd z terminálu, takže pokud by auta dávala přednost hrozilo by ucpání právě této komunikace, což by paralyzovalo především MHD. Ta cyklostezka chce řešit samostatným tělesem odděleným od silnice.
Kdyby to bylo „křížení“ cyklopruhu s jiným jízdním pruhem, tak by podle pravidel musel mít cyklista přednost. Kdyby to bylo přejíždění z vyhrazeného pruhu do sousedního pruhu, tak by měl cyklista taky přednost. Kdyby to byl přejezd pro cyklisty, musel by tak být řádně označen a splňovat nějaké parametry. Definici křižovatky to „křížení“ taky nesplňuje. Pokud by se cyklisté pohybovali standardně v normálních jízdních pruzích podle pravidel, tak to bude bezpečnější než tahle nesmyslná divočina.
Pravidla žádné „křížení pruhů“ neznají.
Připojovací a odbočovací pruhy spadají pod pojem křižovatka – je to ustálený výklad opřený o Vídeňskou úmluvu o silničním provozu, která je v českém právu implementována právě zákonem 261/2000 Sb.
Takže ten přesmyk je křižovatka, pro cyklisty je tam vyznačena hranice křižovatky a to, že mají dát přednost. Pro auta tam sice chybí označení hlavní silnice, ale když uplatní přednost zprava, je výsledek stejný.
Nikoliv, vyústění jednoho jízdního pruhu do jiného souběžného na téže pozemní komunikaci křižovatkou opravdu není.
Žádné vyústění jednoho jízdního pruhu do jiného pravidla silničního provozu neznají. Jízdní pruh končí buď tak, že přejde v jiný pruh (třeba z připojovacího pruhu se stane průběžný pruh), auta tedy pořád jedou rovně v jednom pruhu a jen se změní charakter toho pruhu. Nebo pruh skončí a vozidla obvykle musí před koncem pruhu přejet do souběžného pruhu. A nebo pruh skončí v křižovatce.
Představte si místo toho pruhu pro cyklisty tramvajové koleje. A vzpomeňte si na tramvajový přesmyk v Modřanské u kostela, nebo z Bubenského nábřeží na Vltavskou. Už tam tu křižovatku vidíte?
Protože to cyklistovi dává pocit, že má „svůj“ pruh, ale vlastně nemá. Dřív si takový dobrovolný hazardér dával víc bacha, teď je tam jakože „legálně“ a přitom šance, že jej někdo sejme, je stejná.
Nazývat riziko sražení cyklisty „šancí“ je poněkud cynické.
Já v tom vidím neintuitivitu. Jedu po hlavní a najednou je „dej přednost v jízdě“ namalované vertikálně jenom v mém pruhu – tak jako co? (Chápal bych „dej přednost v jízdě *tramvaji*)
Bez cyklopruhu bych jel normálně pravým průběžným pruhem (šance že bych byl v mrtvém úhlu najíždějícího autobusu docela malá a kdyby, rozhodně bysme po celou délku připojováku nedrželi stejnou rychlost, následující mě vidí na 11 hodině)
Co má dělat najíždějící cyklista, je na nájezdu bez cyklopruhu. Má snad přednost před cyklisty na hlavní?
Škoda že neudělají opak, autopruh na čtyřproudé cyklostezce.
Takova cyklostezka v Praze a asi ani v CR neexistuje. A kdyby existovala, tlak udelat tam autopruh by byl sakra silny…
Kacířské řeči.
To by mě teda zajímalo, co je to za experty.
Jestli si myslí, že takové cyklopruhy bude někdo využívat, tak to ani náhodou. Nevidím jediný důvod, proč bych se měl motat mezi auty.
Nejkrásnější je to zakončení mezi sjezdem k nákupáku a nájezdem na Pražský okruh. Na zemi je bílá šipka v čeveném poli, která ukazuje doprava. Takže si cyklista může vybrat jestli pojede doprava ihned, přes ostrý obrubník a kus trávníku na chodník kudy vede původní cyklostezka (což je asi myšlená správná varianta), nebo později. To ale najede na okruh a pojede směr Jižní spojka.
Velmi dobrá poznámka. To křížení s připojovacím pruhem je sice divné, ale člověk ho tak nějak pochopí. Ovšem zakončení cyklopruhu, které člověka intuitivně navádí de facto na dálnici, to už je vážně vyšší level…
Jj, to zakonceni je vyrazne vetsi prusvihnez ten nezvyklej presmyk.
To bude až další investiční akce. Obrubník se zkosí a udělá se tam přes ty tři metry trávníku cyklostezka, která se napojí na A26. Vykáže se to jako další výstavba cykloinfrastruktury (délka se uvede samozřejmě v kilometrech zaokrouhlená nahoru).
Ale jestli vidím dobře na fotkách, v inkriminovaném místě je ten trávník aspoň posekanej, ne? To vám jako nestačí?
Každé, i značené, křížení trasy cyklisty a motorového vozidla je nebezpečné a matoucí díky komplikování značení – zvyšuje to potenciál pro chyby. Pouze plnné oddělení dává cyklistům bezpečí.
Cyklopruh na komunikaci tohoto typu proste nepatri.
Zaroven ve vzdalenost 50 m vede paralelni silnice s nizkym provozem, kde mohou cykliste jezdit. Dale je mozne jezdit po tubusu metra.
Hrib uz fakt nevi, kam by ty nesmyslne cyklostezky nacpal.
Jak už tady mnozí jiní psali, po tubusu se dá jezdit, ale nedá se z něj sjet.
Paralelní silnice? V celé delce? Kde?
Ad absurdum se dá jezdit i po louce, a to jak na kole, tak autem. Ale dá se jezdit nestačí.
Měl se raději postavit pořádný sjezd z tubusu metra.
Všude kolem nás to jde (Vídeň, Mnichov, Drážďany, Wroclaw, …), ale my tady v tom pupíkově mám pořád něco extra a „nic nejde“. Country for the 1970s.
Tohle je jen úprava, ale i nová infrastruktura se pořád staví jak kdyby byl rok 1980 … Je to fakt ostuda, líp už staví i v Polsku. Přitom stačilo po revoluci vyjet někam do civilizace a začít to dělat stejně. Že se do měst nevejdou všichni v autech se ví už od těch sedmdesátek.
Jakoze na vypadovce? A viděl jste to řešení u K+R, kde už teď je to o plechy?
Nějak se mi to nezdá. Určitě by to šlo udělat lépe:
– přesmyk stejně jako na Bucharové, se semaforem s videodetekcí které tam cyklistu bezpečně pustí
– cyklopruhy oddělené fyzickými prvky, balisety, cityblocky
– nekreslit cyklopruh hned vedle pruhu pro auta ale nakreslit ho u krajnice
Ale především už roky se má pracovat na zcela oddělené cyklostezce
Balisety, citybloky?? Proboha!! A co to udělat ještě lépe a pořádně, tak jako na západě, bez balisetů a citybloků se skutečným městským a cyklomobiliářem, který nevypadá jak v Severní Korei? Opravdu považujete ty balisetové a cityblokové řešení které zaplavují celou Prahu za řešení? To jste taky v 90′
Balisety (dnes uz nastesti nahrazovane flexisloupky) a citybloky maji obri vyhodu v tom, ze jsou nestavebni. I na zapade se bezne jako docasna reseni pouzivaji. Jo, v centru asi radsi kvetinace, ale Chlumecky fakt nejakej ten cityblok esteticky neuskodi.
Jo jenže dočasná řešení na západě jsou na pár let, tady je dočasnost na desítky let a navíc většina z nich se neinstaluje dočasně ale trvale! A Chlumecká fakt může být vcelku příjemná ulice, hnusná je právě kvůli takovým lidem jako jste vy, kteří si myslí, že periferie snese všechno.
To je dokonalá hribovina a učebnicová ukázka „řízení města“. Co by pomohlo ne, kokotiny ano.
Když nevíš, napiš Hřiba.
Klasika, Piráti jsou od jejich počátku snadným terčem dezolátů a idiotů.
Omyl, piráti v podání Hriba je tragédie Prahy, lavičky v křižovatce, ze dvou pruhů udělali jeden, předzahrádky vedle tramvajové koleje, bus pruhy v režimu 24h, cyklopruhy všude i na 4pruhé komunikaci a mnoho dalších hovadin. To nejde okecat piráte.
Lol, na jednom místě v obrovské metropoli se zúžila vozovka na šedesáti metrech aby lidi nepřepadávali na nerormovaném ostrůvku do jízdního pruhu a dezoláti z toho budou mít žně na 5 let.
Dobrej nesmysl, co jste zrovna napsal.
Jo a v čem kecám Helčo? Na J.Želivského nešlo o nic jiného, než dlouhá léta tlaku a žádostí samosprávy na magistrát, protože na tom místě bylo extrémně nehod s chodci a často vážných a to právě kvůli tomu úzkému ostrůvku. V dopravních modelech vyšlo, že to průjezdnost ulice nezpomalí, což se skutečně nestalo (sám tamtudy často jedu autem, takže to mám i z vlastního pozorování, hádám narozdíl od vás). Takže se vůbec nic nestalo motoristům a chodci mají mnohem bezpečnější prostor. Ale Fukové to nemůžou rozdýchat..a teď prosím tedy, co přesně není pravda? Jo a pro dezoláta Pepu: nemám s… Číst vice »
Tyhle cyklopruhy musí mít největší náklady na osobokilometr. Kolik tam projede na kole lidí za den? Jeden poslíček z Foodory a jeden kurýr denně?
Kurýři pojedou normálně po chodníku.
Tam hlavně vůbec není problém udělat cyklostezku vedle. Je tam chodník a pruh trávníku. Navíc po tom chodníku není vůbec důvod chodit, takže tam nepotkáte člověka.
V Praze to problém je. Kdekoli v Praze.
Nechápu rozhořčené reakce automobilistů vůči cyklopruhům. Vždyť to řidičům dvoustopých vozidel přináší naopak pozitiva. Pokud se na dané komunikaci vyskytne cyklista – a proč by nemohl, např. na zmíměné Chlumecké je nejméně do poloviny 50, potom 70 – nezkolabuje kvůli němu automobilová doprava z důvodu nutnosti dodržení zákonného bočního odstupu 1,5 m.
Ne. Jen ho tam někdo rozseka. Anebo zkolabuje doprava potom, co se to tam semele. Kolem K+R tam.projizdite?
Dulezita je veta:
„Možnost integrace cykloopatření musí pražská Technická správa komunikací (TSK) už od roku 2016 povinně prověřovat u každé své investice“
Toto je prazska cyklopolitika, vicemene jenom na oko – „proverovat“. Realne se tedy cyklopruhy delaji na sirokych vypadovkach na periferii, protoze se tam proste vejdou. Tam, kdy by skutecne byly potreba – kde je vysoka hustota obyvatel, a kde kolo muze nahradit jizdu nekolika zastavek tramvaji – nikdy nevzniknou. Prednost maji totiz parkovaci mista, ktera na vypadovkach nejsou. Priklady, ktere znam – Zitna, Korunni, planovane rekonstrukce Vinohradska, Seifertova a Jicinska, cerstve zrekonstruovana Hartigova a mnoho dalsich.
Ono je tam dulezite i to slovo “integrace”, protoze je to nesmysl. Pokud by nekdo chtel delat bezpecne cyklostezky tak to slovo vyskrtne nebo zacne naopak pouzivat slovo “separace”. Protoze zrovna tady se ukazuje, ze by bylo mnohem lepsi udelat separovane reseni, kdy budou ridici i cyklisti mit klid ve scem vymezenem prostoru, nez kdyz se to nekdo snazi nasilne integrovat.
To cyklofasisticky sruzeni, co si to vyvstekalo tam pak bude aspon jezdit v ramci nejakych svych jizd nenavisti a nebo tento usek vynechaji?
To se nebojte, takové řešení si žádný cyklista nepřál a používat ho nebude, tudíž můžete v klidu nadále jezdit jedním kolem auta v cyklopruhu, případně z parkovacího pruhu otevírat dveře do cyklopruhu bez rozhlédnutí.
V roce 2016 vládla v Praze koalice složená z hnutí ANO 2011, ČSSD, nezávislých a Strany zelených. Od té doby se musí při každé opravě povrchu kreslit cyklopruhy, když se tam vejdou.
vždycky se najde nějaký hlupák, který použije slovo „fašismus“
A ani neumí napsat jediné slovo bez chyby. Vtipné, negramotný jedinec co zvládá tak tak pracně vymáčknout pár slov bude povídat něco o fašistech a nenávisti, přitom by si je tu přál sám, aby mohl zavřít hubu těm jiným které nenávidí. A ve skutečnosti by byl první, koho by fašisti poslali na provaz, fakt žijeme v divné době.
Nevynechávej ty prášky. Je to fakt důležité.
Jasne, ospravedlnej to chimerou stezky, ktera bude nejdriv za sto let, aby nemuseli uvazovat o vylepseni rampy z tubusu a drobnou upravu parkovist nebo nahrazeni nedavno opravenyho schodiste pouzitelnou rampou na stranu k Chlumecke…
Jako já viděl v Austrálii cyklopruh na dálnici po celý štrece ze Sydney do Melbourne, v odstavným pruhu značený a ty přejezdy nájezdů taky takhle nějak… Ale taky po tom nikdo nejel, no, je to blbost…
Tvl, to je vážně příšernost: https://maps.app.goo.gl/ViVX2hJ15stxBFvY6
Důležitý není pohled řidiče auta, ale pohled cyklisty!
Dal jsem „+“, neb předpokládám, že tato věta je čirá recese. Opravdu oblast určená svou podstatou nákupům (+ se zakomponovaným P+R uzlem), a to ve větších objemech tovaru, jak na zásobovací, tak prodejní straně, bude žít z kolařů? Myslím, že prostor pro cyklodopravu zde nejde vyřešit namalováním čar po velmi vytížených vozovkách. Osobně to vnímám jako enormní zvýšení rizika pro obě strany.
A nenapadlo někoho z těch co vybrali “nejlepší variantu”, že “žádný cyklopruh” je také přípustné rešení?
Odpověď máš na fotce 😀
Ono se to na tyhle silnice maluje celkem dobře. Mě by zajímal ekonomický přínos takového „cyklopruhu“. Kolik lidí tam na tom kole skutečně projede. A kolik pak stojí ten kýbl barvy v přepočtu na jednoho cyklistu. Možná ve skutečnosti jenom ubíráme místo pro bezpečnější provoz aut. Ony ty zbývající pruhy taky nejsou žádná paráda. Jezdím na kole po Praze běžně. Ale sem bych prostě nevlezl, mám se rád. Stejně jako úžasné pruhy v Patočkově, na Plzeňské, Modřanské a dalších takových místech. Člověk je permanentně v ohrožení od řidičů. Nemluvě třeba v Patočkově o emisím z aut, která vedle mě jedou… Číst vice »
Ta mensi sirka pruhu pro auta je hlavni bezpecnostni prinos podobnych akci, protoze nuti ridice zpomalit a venovat se rizeni. Cyklopruh je jen zaminka a hromosvod pro nastvane ridice, kteri to zvyseni bezpecnosti dane nizsi rychlosti a vyssimi naroky na pozornost nevnimaji, zato snizeni pohodli jo.
No jenže musí dávat zvýšenou pozornost tam, kde by předtím nemuseli, pak ta pozornost zase může někde chybět.
Teoreticky, v praxi se ukazuje, ze pri te pohodlne infrastrukture s „bezpecnostni rezervou“ nemalo ridicu aut bud jede rychleji a/nebo koukaj do mobilu, hledaj v menu auta nastaveni klimatizace nebo se hadaj s partnerem. Okoli auta pak venujou pozornosti „paradoxne“ o to min a bouraj ve vyssich rychlostech.
Jo, bude chybět možná tak při chatování na messengeru.
Není pravda. Cyklisti mi nevadí, spolufunguju, stezky ok (a ano, pomhaji ridicum). Ale tohle je o život.
Mno, to ze to na silnici nejde asi lepe namalovat rozhodne neznamena, ze se to ma vubec takto malovat
Opět ukázka práce pana Hřiba. Tohle prosím nevolit do PS, bohatě stačí, co dělá v Praze.
Ano ano, přesně proto bude lepší vláda SPD, Babiše a komunistů! Kvůli cyklopruhu na Chlumecké. Tyjo, vy musíte být největší bedna v ulici a pro rady do života do musí k vám chodit celé město, protože něco tak inteligentního sem dlouho nečetl.
Tuhle politiku město vyhlásilo za Krnáčové a Dolínka. Není zač.
Souhlasím. Beru že by bylo fajn mít cyklo spojení od metra Černého Mostu do Horních Počernic a ten současný chodník přes sjezdy a pod sjezdy není moc cyklistický a rozbitá a úzká Hartenberská je také naprd.
Ono přiznám se párkrát jsem to na kole po té Chlumecké vzal i bez cyklopruhu, přeskákat do levého pruhu přes ty 3-4 kapacitní odbočovací byl trochu adrenalin i za malého provozu. Ale tyhle pruhy tomu nijak moc nepomohly.
Ale kudy lépe (mimo provoz, mimo úzké silničky/uličky) mě moc nenapadá.
Jezdím pravidelně tou cyklostezkou/chodníkem co kličkuje pod sjezdy, kolem benzínky apod, a pro denní cyklistiku do práce apod je to dostačující. Blbé místo je nájezd na tubus na ČM.
„Sportovní“ cyklisti co jedou na silničce po Chlumecké tohle stejně asi neocení.
Řešením by měla být severovýchodní cyklomagistrála = cyklostezka podél tratě, včera překonání D0 po mostě. Ale evidentně to nikoho moc nepálí a nic se kolem toho neděje.
radní Kovářík odmítá dát korunu na potřebnou tramvajovou trať z Vypichu na Motol, protože tam chce 4 pruhy pro auta, takže jen nápad, že by dal (a on o tom opravdu rozhoduje jak nějaký paša) peníze na opravdovou cykloinfrastrukturu….