Nejlepší možná varianta. Magistrát hájí kritizovaný cyklopruh na čtyřproudé výpadovce

Důležitý není letecký pohled, ale pohled řidiče, vysvětluje město "divoké" značení.
Nové dopravní značení a doplnění cyklopruhu na pražské Chlumecké ulici vyvolalo mezi cyklisty i řidiči řadu otázek. Kromě opakujícího se argumentu, že stavebně neoddělené cyklopruhy na čtyřproudé frekventované silnice zkrátka nepatří, budí na Černém Mostě vášně také netradiční křížení cyklopruhu s připojovacími pruhy pro auta.
„Detaily těchto lokalit byly důkladně diskutovány na setkání projektanta se zástupci silničního správního úřadu, specialistů cyklistické infrastruktury odboru dopravy pražského magistrátu i dalších specialistů. Byly diskutovány různé varianty a tato byla vybrána jako nejlepší možná,“ uvedl na dotaz Zdopravy.cz mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.
A vaše děti byste tam pustili? Další cyklopruh na čtyřproudé pražské výpadovce budí údiv
Hlavními kritérii výběru podle něj byla bezpečnost a přehlednost pro uživatele, kteří dopravní značení vidí z pohledu řidiče, nikoliv z leteckého pohledu. „Uvedené dopravní značení je zcela standardní a jednoznačně definuje práva a povinnosti všech účastníků provozu na Chlumecké,“ dodal mluvčí.
Zároveň popsal, že rozhodnutí o zavádění cyklopruhů v Praze nejsou impulzivní, ale vždy jim předchází debaty expertů.
Možnost integrace cykloopatření musí pražská Technická správa komunikací (TSK) už od roku 2016 povinně prověřovat u každé své investice. Návrhy pak řeší státní správa a připomínkuje policie, teprve pak opatření schvaluje silniční správní úřad.
Ke kritice, že neoddělené cyklopruhy jsou na frekventovaných ulicích nebezpečné Hofman uvádí, že cílem cyklopruhů není nahrazovat zcela novou a samostatnou infrastrukturu pro cyklisty, ale zvýšit bezpečnost a přehlednost pro stávající cyklisty a řidiče.
„Vnímáme to jako výrazné zlepšení oproti dosavadnímu stavu,“ říká mluvčí. Samostatné cyklostezky totiž podle něj vyžadují prostor a významné investiční prostředky.
Město by dle magistrátu chtělo v dlouhodobém výhledu postupně vybudovat samostatnou cyklotrasu propojující Černý most a Horní Počernice. Chybí mu však potřebné pozemky a záměr komplikuje nutnost samostatného překonání trasy Pražského okruhu.