Nejezděte po Rakousku vlakem, varují ÖBB. Výluky jsou na Bratislavu i Budapešť
Stavba protipovodňové stěny ve vídeňském metru. Pramen: Wiener Linien
V Polsku napáchala velká voda největší škody v Dolnoslezském vojvodství u hranic s Českem.
Neriešenie NAD do BA ani po 24 hodinách je dosť hanba. Chápem že cez Parndorf to nejde, ale trasa BA-Marchegg je pre bus prejazdná (jazdí tade asi 5 párov bežných NAD budov) a Marchegg – Viedeň sa normálne jazdí, takže kľudne sa spojenie zabezpečiť dalo.
Horko těžko se daří zajistit shuttle busy mezi Wien a Linz. Bratislava teď vážně není prioritou!
Jedinou hlavní tratí z Vídně bez omezení zůstala Nordbahn na Břeclav. Doufejme, že to tak zůstane. Trať vede kousek od Moravy, jejíž hladina stále stoupá. Pamatuju si, jak při záplavách v roce 2006 (nebo 2007?) byla trať zaplavena a několik měsíců byla NAD a odklony přes Slovensko.
Moraba v Lanžkotě má ustálený průtok, Dyje před Břeclaví (LG Ladná) taky ustálený průtok. Nahoře na Moravě v Kroměříži to taky neroste, takže už se to moc nezvedne. Můžeme doufat – máme to podložené.
Vypadá to nadějně. A hlavně od té povodně, co tehdy zničila tu trať, se už poučili a zlepšili protipovodňovou ochranu. Tehdy to byl dost skandál, protože krátce před tím se udělali nějaké opatření na slovenské straně a tam prakticky žádné škody nebyly. V Rakousku to tehdy dost podcenili a škody byly obrovské. To se pak voličům těžko vysvětluje, že i podstatně chudší Slovensko je lépe připravené než rakouská strana.
Přítoky Moravy jako Dřevnice sice klesají, ale co bude přitékat do Kroměříže bych si odhadnout netroufl. A nejsem sám.
Bečva v Dluhonicích ož od 6 ráno klesá, ze více než 600 na 208 m3/s. Což je „volných“ 400 kubíků za sekundu pro jakékoliv jiné divočiny, které by se chtěly přivalit od Olomouce.
Jaro 2006.
Část odklonů byla i po trati Hohenau – Mistelbach, která už ale je neprůjezdná.
Čiže Slovák sa do Viedne nedostane vôbec. Horná trať je rekonštruovaná, dolná je zasa pod vodou…..
Slovakum odrizli pristup na hlavni bratislavske letiste
Tam nechodili priame vlaky z BA….
What? Kto chodil na VIE okľukou cez Viedeň? Bratislava – VIE sa jazdí busom a tie sú normálne v prevádzke.
Oni zavřeli i dálnici?
Väčšina ľudí cestovala vlakmi do práce – ranné z BA a popoludňajšie z Viedne boli vždy plné….
A keďže vlaky nejdú, tak aj Rakúšania sa presunuli na diaľnicu, k tomu pridaj ľudí z maďarského pohraničia a hneď budú zápchy…..
Takže se shodneme, že Slováci se do Vídně pořád muzou dostat?