Nejen Taurus, České dráhy znovu otestovaly spojení Railjetu s Vectronem

Vectron a Railjet. Pramen: České dráhyVectron a Railjet. Pramen: České dráhy

Spolupráce lokomotivy a jednotky byla prověřována v taženém i sunutém režimu.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

no nedavno tahal railjeta i plechac

SYN

To musel být pohled pro bohy…

Avlaky

Pokud se nemýlím tak je 6 turnusovych a 1 záložní railjet

Jak muže být tento jeden railjet zalohou pro ostatních 6, pro Pendolina i comfortjety??

tarten

Protože ComfortJety ještě pár let nebudou existovat.

Dash9

Nevíte někdo, jestli si Railjet rozumí s Herkulesem (Siemens ER20)? Mohly by pak jezdit na lince Praha – Mnichov, až to tam od Alexu převezme dcera ÖBB.

Karel JIRÁSEK

Je to zbytečné. Nikdo nebude vozit Expres dieselem na elektrifikované trati. Herkules, nemaje český zabezpečovač může u nás maximálně stovkou.

K.S.

Ta trať nebude celá v elektrice ještě nějaký ten pátek, i pokud to bude hotové na České straně, tak na té Německé to asi jen tak nebude. Respektive co si tak nějak pamatuji, tak zatímco u nás jsou už jasné obrysy a žádaný konečný stav, tak v Německu snad není ani to.

Možná by to chtělo vzít nějakou špičatou věc a dloubat do Německa že by jakože mohlo elektrizovat další přechody, s poukazem na to že z naší strany je to natažené v podstatě na hranici.

bakiy

Ano. Rozumí. Dokonce když vyráběly Raijety pro ČD, tak se jezdily v Rakousku zkušební jízdy s Herkulem. Problém však je, že Herkules utáhne/utopí myslím maximálně čtyři Railjet vozy, tudíž v praxi stejně nepoužitelné…

MRC

Tak hádám, že utopí víc, jen holt ne svou maximálkou…

vbb

Brejlovec má topný výkon 400 kW, topný příkon 1 klasického vozu je 30 kW, u moderních o něco víc (elektronika, dobíjení baterií). Takže 10 vozů by mohl zvládnout i ten Herkul.

El Grego

Čekám kdy nějakého dobrodruha ČD napadne to zkusit z esem nebo brejlovecem

tarten

O zkoušce s esem se píše v článku.

El Grego

To jsem přehlednul takže chyby jen starý dobrý brejlovec

tarten

Pochybuju, že by se někdo namáhal. Brejlovec je příliš starý dobrý, byla by ho škoda. Trápil by se, kdyby měl jet s railjetem i s lidma při svém výkonu.

Tukan

Jaký je problém u 380tek? Software Škody a Siemensu si nerozumí?

Figo

Teoreticky nemají WTB. Je to dost možné protože jsem nikdy připojenou 380 s ŘV neviděl. Ale asi si fakt nerozumí.

Ondra K.

Minimálně na okruhu ve Velimi jezdila 380 s tím patrovým pushpullem pro Ostravsko a to i v režimu řízení z řídícího vozu.

Figo

To je pravda, ale dělala to škoda, ta asi počítala s kompatibilitou se svými stroji, nikoliv od siemensu.

vbb

Víte, jak to říkal Bohuš v Kurvahošigutntag? Vašu pi*u sem taky neviděl a přesto věřím, že ji máte.
380 jezdila i se sysly, dokonce uprostřed mezi dvěma.

tarten

Původní railjet je starší než norma, proto není divu, že jeho kompatibita není dokonalá. Normovači tam udělali cosi po svém…

vbb

Přesněji – využívá se národních rezerv.

Dušan

Při spojení Railjetu s Vectronem nefunguje – minimálně, pokud je Vectron přípřežní a 1216-ka zdechlá za ním a je to propojené dvojmo skrze UIC kabely – selektivní odblokování dveří standardu TBS (= rakouský), resp. funguje inverzně..fyzicky fírou odblokované dveře vlevo se na stanovišti fíry indikují opticky jako odblokovaná pravá strana a obráceně, takže je potřeba to vypnout. Nicméně druhý možný systém, který umí Railjety – TB0 (= německý) – je na soupravě bez problému funkční. Oboje osobně vyzkoušeno.

Novomír

Další zářez do bordelu ohledně ovládání dveří z mašiny. Tak jak to bude. TB0? Nebo se to nechá jen na vlakové četě?

Pomeranč

ČD LAT 🙂🙂🙂

Leinad

A mezi mašinou a railjetem ještě nějaký vozy, kterým by se pro jistotu otevřely dveře na opačné straně, než RJ.

Martin

Ale na railjetech je ten přepínač celkově inverzní, nebo jak to nazvat, ovládá se ve směru “bílé čárky”, nikoli “šipky”. Taky mi chvíli trvalo si na to zvyknout. Ovšem během těchto zkoušek to fungovalo bezchybně (ačkoli taurus uprostřed nebyl).

Tom

No, tak ono je dost reálné, že se dočkáme Vectrona tahající railet s ksichtem Tauruse a Tauruse tahající ComfortJety (zvracející smajlík kvůli tomu jménu) s ksichtem Vectronu. 😀 Protože jestli Němci budou požadovat soupravy na 230 km/h včetně lokomotivy, tak kromě Taurusů není nic moc jinýho, co by ty soupravy mohlo tahat.

Os5600

V Rakousku probíhají testy Vectrona na 230 km/h. Tento Vectron by měl mít plně odpružený pohon s dutým hřídelem. Zatím co klasický Vectron na 200 má odpružený pastorek mezi trakčním motorem a nápravovou převodovkou.

Pomeranč

Dutý hřídel – nemají ho náhodou 380, u kterých to byla jedna z problémových částí lokomotivy? Čímž samozřejmě nechci říct, že to bude problém i u vectronů.

Honza D.

380 mají dutý hřídel a z laminátu, jestli to v posledních cca 3 letech nezměnili.

vbb

102 DB už ho mají ocelový.

Hajnej

Co na něm bylo problémového…?

Tonda Sehnal

Schválení typu s rychlostí 230 se očekává do konce tohoto roku. Největší proměnnou je v tomto názor ÖBB infra. A VŘ na loko 230 ČD uzavřou v dohledné době.
Nebyl bych takový pesimista 😉

tarten

No, ono příjde na to, jak daleko kdo dohlédne. Ale jestli ČD váhá právě pro to, že se u potenciálního vítěze čeká na potřebná razítka, nevadí mi to.

BND 30

Viděl jsem tu soupravu a přišla mi zvenku docela špinavá, v té spodní původně bílé části to nepěkně vynikalo.

Daniel Jablonecký

Po zimě jsou vlaky vždycky špinavější. Dnešní EC do Hamburku a do Lince (například) taky.

BND 30

Po zimě…to se jako myjí vozy jen na jaře a v létě ?
Kolik dní nemrzne a kolik dní nepršelo… Žil jsme v mylném domnění, že je to vlajková loď firmy…

Lesan

Doporučuji si prohlédnout vozy dom.st. Plzeň nasazované na R11, pak Vám bude připadat i tenhle rj čistý jako z výroby. 🙂

Jura

Plzeňský vozy jsou naprosté dno.

Oce

Ještě nižší dno než Děčín? To snad ani nejde.