Nejen Taurus, České dráhy znovu otestovaly spojení Railjetu s Vectronem
Vectron a Railjet. Pramen: České dráhy
Spolupráce lokomotivy a jednotky byla prověřována v taženém i sunutém režimu.
Spolupráce lokomotivy a jednotky byla prověřována v taženém i sunutém režimu.
no nedavno tahal railjeta i plechac
To musel být pohled pro bohy…
Pokud se nemýlím tak je 6 turnusovych a 1 záložní railjet
Jak muže být tento jeden railjet zalohou pro ostatních 6, pro Pendolina i comfortjety??
Protože ComfortJety ještě pár let nebudou existovat.
Nevíte někdo, jestli si Railjet rozumí s Herkulesem (Siemens ER20)? Mohly by pak jezdit na lince Praha – Mnichov, až to tam od Alexu převezme dcera ÖBB.
Je to zbytečné. Nikdo nebude vozit Expres dieselem na elektrifikované trati. Herkules, nemaje český zabezpečovač může u nás maximálně stovkou.
Ta trať nebude celá v elektrice ještě nějaký ten pátek, i pokud to bude hotové na České straně, tak na té Německé to asi jen tak nebude. Respektive co si tak nějak pamatuji, tak zatímco u nás jsou už jasné obrysy a žádaný konečný stav, tak v Německu snad není ani to.
Možná by to chtělo vzít nějakou špičatou věc a dloubat do Německa že by jakože mohlo elektrizovat další přechody, s poukazem na to že z naší strany je to natažené v podstatě na hranici.
Ano. Rozumí. Dokonce když vyráběly Raijety pro ČD, tak se jezdily v Rakousku zkušební jízdy s Herkulem. Problém však je, že Herkules utáhne/utopí myslím maximálně čtyři Railjet vozy, tudíž v praxi stejně nepoužitelné…
Tak hádám, že utopí víc, jen holt ne svou maximálkou…
Brejlovec má topný výkon 400 kW, topný příkon 1 klasického vozu je 30 kW, u moderních o něco víc (elektronika, dobíjení baterií). Takže 10 vozů by mohl zvládnout i ten Herkul.
Čekám kdy nějakého dobrodruha ČD napadne to zkusit z esem nebo brejlovecem
O zkoušce s esem se píše v článku.
To jsem přehlednul takže chyby jen starý dobrý brejlovec
Pochybuju, že by se někdo namáhal. Brejlovec je příliš starý dobrý, byla by ho škoda. Trápil by se, kdyby měl jet s railjetem i s lidma při svém výkonu.
Jaký je problém u 380tek? Software Škody a Siemensu si nerozumí?
Teoreticky nemají WTB. Je to dost možné protože jsem nikdy připojenou 380 s ŘV neviděl. Ale asi si fakt nerozumí.
Minimálně na okruhu ve Velimi jezdila 380 s tím patrovým pushpullem pro Ostravsko a to i v režimu řízení z řídícího vozu.
To je pravda, ale dělala to škoda, ta asi počítala s kompatibilitou se svými stroji, nikoliv od siemensu.
Víte, jak to říkal Bohuš v Kurvahošigutntag? Vašu pi*u sem taky neviděl a přesto věřím, že ji máte.
380 jezdila i se sysly, dokonce uprostřed mezi dvěma.
Původní railjet je starší než norma, proto není divu, že jeho kompatibita není dokonalá. Normovači tam udělali cosi po svém…
Přesněji – využívá se národních rezerv.
Při spojení Railjetu s Vectronem nefunguje – minimálně, pokud je Vectron přípřežní a 1216-ka zdechlá za ním a je to propojené dvojmo skrze UIC kabely – selektivní odblokování dveří standardu TBS (= rakouský), resp. funguje inverzně..fyzicky fírou odblokované dveře vlevo se na stanovišti fíry indikují opticky jako odblokovaná pravá strana a obráceně, takže je potřeba to vypnout. Nicméně druhý možný systém, který umí Railjety – TB0 (= německý) – je na soupravě bez problému funkční. Oboje osobně vyzkoušeno.
Další zářez do bordelu ohledně ovládání dveří z mašiny. Tak jak to bude. TB0? Nebo se to nechá jen na vlakové četě?
ČD LAT 🙂🙂🙂
A mezi mašinou a railjetem ještě nějaký vozy, kterým by se pro jistotu otevřely dveře na opačné straně, než RJ.
Ale na railjetech je ten přepínač celkově inverzní, nebo jak to nazvat, ovládá se ve směru “bílé čárky”, nikoli “šipky”. Taky mi chvíli trvalo si na to zvyknout. Ovšem během těchto zkoušek to fungovalo bezchybně (ačkoli taurus uprostřed nebyl).
No, tak ono je dost reálné, že se dočkáme Vectrona tahající railet s ksichtem Tauruse a Tauruse tahající ComfortJety (zvracející smajlík kvůli tomu jménu) s ksichtem Vectronu. 😀 Protože jestli Němci budou požadovat soupravy na 230 km/h včetně lokomotivy, tak kromě Taurusů není nic moc jinýho, co by ty soupravy mohlo tahat.
V Rakousku probíhají testy Vectrona na 230 km/h. Tento Vectron by měl mít plně odpružený pohon s dutým hřídelem. Zatím co klasický Vectron na 200 má odpružený pastorek mezi trakčním motorem a nápravovou převodovkou.
Dutý hřídel – nemají ho náhodou 380, u kterých to byla jedna z problémových částí lokomotivy? Čímž samozřejmě nechci říct, že to bude problém i u vectronů.
380 mají dutý hřídel a z laminátu, jestli to v posledních cca 3 letech nezměnili.
102 DB už ho mají ocelový.
Co na něm bylo problémového…?
Schválení typu s rychlostí 230 se očekává do konce tohoto roku. Největší proměnnou je v tomto názor ÖBB infra. A VŘ na loko 230 ČD uzavřou v dohledné době.
Nebyl bych takový pesimista 😉
No, ono příjde na to, jak daleko kdo dohlédne. Ale jestli ČD váhá právě pro to, že se u potenciálního vítěze čeká na potřebná razítka, nevadí mi to.
Viděl jsem tu soupravu a přišla mi zvenku docela špinavá, v té spodní původně bílé části to nepěkně vynikalo.
Po zimě jsou vlaky vždycky špinavější. Dnešní EC do Hamburku a do Lince (například) taky.
Po zimě…to se jako myjí vozy jen na jaře a v létě ?
Kolik dní nemrzne a kolik dní nepršelo… Žil jsme v mylném domnění, že je to vlajková loď firmy…
Doporučuji si prohlédnout vozy dom.st. Plzeň nasazované na R11, pak Vám bude připadat i tenhle rj čistý jako z výroby. 🙂
Plzeňský vozy jsou naprosté dno.
Ještě nižší dno než Děčín? To snad ani nejde.