Nejen šedivá, JHMD ukázaly po opravě „ponorku“ v nových barvách

Motorový vůz M27.004 po opravě v nových barvách. Pramen: JHMDMotorový vůz M27.004 po opravě v nových barvách. Pramen: JHMD

Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) završují opravu motorového vozu M27.004, který byl na jaře 2018 poškozen při srážce s traktorem ve

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kalanis

Pro srovnání vozy před předěláním:
http://spz.logout.cz/gif2008/m27-t48_pm.jpg
A uměla i tahat:
http://www.fotokolej.pl/data/media/75/KLK0262.jpg
A šlo to rekonstruovat i celkem kvalitně:
http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/5/112935.jpg

kom

kdyby to raději sešrotovali…

Tuzemák

Hele nechtějí natřít i ty ostatní šedý popelnice? Teda pokud vůbec jezdí? Tu47 jezdí taky každé v jiných barvách. Je třeba dodržet tradici. Co takhle s Leošovou žlutou+bílou a oranžově obtáhlá kruhová okna. Barvy ala „Yellow submarine“, nechcem nudný Eurovlak. 🙂 V článku to není zmíněno, ale co píší na odkazu, tak tuhle barevnou kombinaci si navrhnuli sami zaměstnanci. Snad by tam měly být upraveny i nějaké drobnosti. (Neví někdo jaké?) Aspoň něco se na tom povedlo. Teď jestli i na těch ostatních dodrží stejné barvy jako u Balmů, nebo jestli si trochu pohrají po vzoru tůček? Pořád ještě mají… Číst vice »

Přemek

Původní šedivák byl ponorkově autentický, tyhle barvy DPP tu autenticitu vzaly…

koleyy

Kdyby v Hašišbednách nechali velká okna byl klid. V cizině do turisticky zajímavých oblastí pořizují panoramatické vozy, aby cestující viděli co nejvíc, nová košťata se jednoho červencového večera zhulila se smažkama z Mjölku a dospěli k závěru, že cestující mají vidět co nejmíň. Bylo to na druhou stranu prozíravé. Je lepší nevidět, kam současné vedení firmu vede.
Teď zjevně došel i matroš, že nemají ani lepší nápady na nový lak.

p.s.: ještě rudé hvězdy na čumáky, aby to bylo komplet

Libor

…čela hezká, boční okna nepraktická, kdyby to mělo lepší sedajdy, otevírací boční okna rozměru čelního okna, vymakanější vypružení a o trochu tišší motor, je to zdařilá reko a rád bych tím i jezdil, takhle je to utrpení a hoší jak původní před reko

Přemek

V čem horší před reko, prosím? Barvičky necháme dětem….

Jakub

Měli by k tomu vyrobit i osobní vozy ve stejném nátěru ale s velkorysejším výhledem a posezením. Vyřešili by tím několik much jednou ranou – kapacitu, hluk, výhled.

Alibaba

A je schopna to Hašišbena utáhnout s vyhovující dynamikou?

koleyy

Ne

ABC

to by ale ale taky musel někdo i schválit….

Přemek

Odhlučnění lekými nehořlavými panely je také věcí schvalovacího řízení?

Turista

Turista: Ovšem to je standartní barevná kombinace firmy ČKD, používaná nejen na Balmech ú, ale i na většině normálněrozchodných vagonech a motorových vozech. Takže autor tím patrně myslel přizpůsobení vzhledu těmto dnes již retro vozům. Snad tam ještě chybí symbol vlády pracujícího lidu, jistě by to nadchlo staré struktury jež se v hojné míře vyskytují v kraji, kudy tento vláček projíždí. Zajímavé je, že se tento vůz ještě rekonstruuje, patrně se jedná o sdělání skladových zásob barev aby nevyshly. V nedávné době přeci bylo někde slyšeno, že se s hašišbednama v jižních čechách vůbec nepočítá, nepamatuji si už kdo to… Číst vice »

xyz

Předtím:
zvenku fuj, zevnitř fuj.

Nyní (tento jeden kus):
zvenku huj, zevnitř fuj.

Už jen svými otřesnými schody (velký výškový rozdíl mezi dvěma schodky + velmi malá hloubka nejnižšího schodku) jde o hrůzu z hlediska přístupu pro osoby s pohybovým omezením. Další úskalí tohoto vozidla jsou obecně známa.

Nevhodné pro provoz.

Přemek

80 % populace možná rádo vyleze a kochá se i interiérem mezi sledováním svých mobilů, ne-li sledování kulatého výřezu krajiny vůkol. Těch 20 % si vyhledá „nízkopodlažní“.

xyz

„Hraběcí rada“, kdy reálnou nízkopodlažní možností je leda tak souběžně jedoucí linkový autobus.

P. S. Většina populace pohybující se v ose Jindřichův Hradec – Kamenice nad Lipou – směr Obrataň využije úplně jiný dopravní prostředek než tento kolébající se vlak.

Jarek

Tak to snad ani nemuselo bejt… Snad jediný vlak, kde je člověk vděčný za NAD…

Přemek

Člověče, s tou pohodlností brzy budete jako v Jiříčkově vidění. Čas favorizuje ty z nás, kteří jsme nezpohodlněli, ač máme v zadcích otlačené lavice vojenských UAZů…

Štěpán

Hašišbedny jsou naprostá hrůza a nový lak jim rozhodně nepomůže. Jak mohl někdo vymyslet tak pitomě udělaný vlak (nebo spíš tramvaj?), který má taková okna a uspořádání interiéru, aby se cestou nedalo dívat ven? Jaký je důvod bránit výhledům z okna, ono to nějak cestování zrychluje/zvyšuje komfort/snižuje provozní náklady, nebo co?

PatriK

Odpovídá zemi původu. Od Rumunů nebo Pšonků nečekám cokoli dobrého.

V. Táborský

Design: Made in Czech Republic

Přemek

Předběhl jste mne, rostou tu zástupy suverénních neznalců.

Qěcy

Viděl jste povodní skříň?

LiborV

Byla původní skříň stejně nepovedená jako je tato, nebo lepší?

Kalanis

Ten původní vzhled MBxd2 od Faura není žádná sláva (velmi daný dobou a místem vzniku), ale proti hašišbedně je pořád celkem příčetný.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/MBxd2_224_Krosniewice.jpg

Mirek

PatriKu, PatriKu……….🙄😱🤔

PetrB

Z drážního hlediska to tramvaj je, jelikož tento vůz nemá podle výpočtů pevnost skříně jakou vyžadují normy pro osobní vozy, proto je drážní úřad schválil jako tramvaj.

Y.K.

To asi těžko. V ČR máme dráhy celostátní, regionální, tramvajové, speciální (metro) atd.
Něco co je schválené jako tramvaj nikdy nemůže jezdit na (regionální) dráze.
810 je teda také tramvaj?

Dalibor

Tak nová barva té katastrofě prospěla. Nicméně furt je to „Exot“ dost nešťastného designu. Ještě že se tento design dále nešíří.

Dalibor

Škoda, že v rámci opravy neudělali klasické okna, otvíratelné. Vzhledem k rychlostem kterýma to tam jezdí není nic lepšího než být vylepenej v okně a koukat po okolí.

Jarek

Jo, a ještě mohli opravit vstup, vyměnit motor za tišší, otočit sedačky podél oken a vyměnit záchod za funkční. Je to v podstatě dobrý vlak, jen pár detailů tam falíruje… :-DDD

Honza

Dalibor: Ach ta totálně dokurv.. čeština.
(Na shodu podmětu s přísudkem na ZŠ jsi evidentně chyběl – oprav si to – ale honem!!!)

Petr766

Existuje něco hnusnějšího (nejen) v rámci bastlení v ČR?

Kalanis

Proto má přezdívku Hašišbedna.

Marek

Ona ta bývalá zrůdička najednou vypadá roztomile 😀

Míla

Souhlasím! Teď už vypadá k světu!

Ikarus

Říkal jsem to dřív a řeknu to znova.
Člověk, který rozhodl o tom, že ten vlak bude mít kulatá okna je idiot.

Palavan

Podle mě teď vypadá líp než když byla šedá.

Ikarus

No to jo. Mě štvou spíš ty okna.
Oni prostě nemají rozumný důvod! Jsou kulatá jenom proto aby byli nějak nezvykle. Ve výsledku, ale akorát vypadají divně a je to navíc nepraktické!

Dalibor

ano, poněkud to prokouklo.

PetrB

Ikarus: architektonická kancelář Mjölk, Liberec

Dalibor

To tak dopadá když architekti kecaj do něčeho čemu nerozumí…. A dopravní desiágnéři začnou stavět baráky…. Tedan já radeji Loosovu vilu a auto od studia Pininfarina. Nedovedu si představit, kdyby di „prohodili“ práci…

Jarek

Zadání bylo designem zamaskovat skutečnost, že rekonstrukcí vznikl z vraku rumunského motoráku paskvil vhodný leda k dojení eurofondů, které tu kravinu zaplatily.

PetrB

Inspiraci prý našli v kresbách z Kamenice nad Lipou při zahájení provozu. Lidé podle něj tehdy kreslili, jak bude vypadat vlak za sto let a měl i kulatá okna.

Podle svých slov nechtěli navrhnout další „eurovlak“, ale netradiční vozidlo, které přiláká na úzkokolejku další cestující. Původní verze podle něj spočívala ve využití dílů od různých výrobců a chyběl jednotný koncept. „Lidé na úzkokolejku jezdí za zážitky, proto by byla škoda nevyužít tuto příležitost a nenavrhnout něco odlišného od jiných vlaků,“ dodal Mach. Jejich ateliér se po této zkušenosti chce věnovat více i designu dopravních prostředků.

Zdroj:
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/uzkokolejka-hasisbedna-nebo-nautilus.A140409_154418_eko-doprava_suj

Dalibor

Tímto prosím pana Macha, aby už se designu dopravních prostředků nevěnoval. Protože taky dodrbali úplně všechno.

Jaaa

Chybami se člověk učí. 🙂

Vbb

Mjolk navrhl na čelo vozu ohromnou světelnou rampu s mnoha halogeny a strašně se divil, že na dráze existuje předpis, který stanovuje, jak má vnější osvětlení vypadat a že si to nemůže vlastník vozu sám vytunit po vzoru rallyových vozů…

noerf

Ikarus: vzhledem k tomu, že tyto jednotky jezdí po tratích, kde je podél trati na co koukat, tak souhlasím s tím, že takové zmenšení výhledu je špatně. Naopak by tam mohla být větší okna než je obvyklé.

Jakub

To ano. Nechci srovnávat Švýcarské turistické tratě s úzkokolejkami JHMD ale tam se mohli architekti inspirovat alespoň s panoramatickými okny a interiérem.

koleyy

Tak, tak, čumák s velkým rozhledem a zbytek ošlehnout podle (třeba) Rhétské dráhy včetně interiéru.
Má ale smysl se rozčilovat? Ne. Co byl odejit Honza Šatava, nemá cenu tam ani jezdit. Co nezlikvidivali unítaristé, zlikvidují tihle.

Jarek

Honza Šatava udělal velkou chybu, že do ČR tyhle sračky vůbec dovezl. Se svými zkušenostmi musel (nebo sakra měl) vidět, že se z toho nic kloudného postavit nedá a bylo by snad jednodušší vyrobit úzkorozchodný šukafon než tunit tuhle popelnici.

Hajnej

Ale ono by se z původního Mbxd2 (nebo jak se to přesně jmenovalo) něco kloudného postavit dalo. Jen by to musel dělat někdo jinej…

LiborV

Ten nápad na kulatá okna je původní, nebo vznikl až v ČR při přípravě vozů pro JHMD. Mám dojem, že již při první rekonstrukci pro JHMD projevil fatální nedostatek prostředků.