Příliš drahé. Další aerolinky oznámily rušení letů z Německa kvůli vysokým poplatkům

Letiště v Hamburku. Foto: Flughafen HamburgLetiště v Hamburku. Foto: Flughafen Hamburg

Condor seškrtá počty letů a zrušil plány na růst v Hamburku. Poplatky mají příští rok vzrůst o desetinu.

Odebírat
Upozornit na
guest
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Železniční Slídič

Německo je už jak Francie. Extrémně vysoké poplatky a ceny, rodilí domorodci už nechtějí makat rukama a čekají že levná imigrantí síla jim tu jejich ekonomiku a vysoký životní styl bez problémů utáhne a bude generovat zisk.
Jenže tento směr bude tu jejich stávající ekonomiku jen a jen dusit a místo rozkvětu nastupuje stagnace. A teď si k tomu navíc razí i „Green-Deal“ který je ve skutečnosti vše, jen ne ekonomický (finančně udržitelný) a už vůbec ne ekologický…

PetrH

Zjevně poplatky fungují.

Viktor Šedivý

Samozřejmě – zabít ekonomickou aktivitu je snadné. Oživit je podstatně těžší.

Jaaa

“Neschopnost snížit daně” – to je dobrej vtipálek.

Jindrich Kuchar

V poho, až se takhle díky poplatkúm omezí více letů, tak se zavedou dotace aby aspoň někdo létal

Jaaa

Proč by měl někdo létat?

JJD

Aby vás namíchl.

Matfyzák

Protoze poptavka po letech rozhodne existuje (ta letadla rozhodne neletaji prazdna)

Náhodný Kolemjdoucí

Tak se upraví ceny.

Jindrich Kuchar

Takhle jste pochopil pointu mého příspěvku?

Karel

A co budou dělat všichni doopravci se svými letadly, až se zvednou poplatky i na dalších letištích nejen v Německu, jak to ostatně předikuje šéf Eurowigsu? Přestanou na protest létat úplně.

Gajda

Evropa je velká, poptávka taky. I když stoupnou i jinde, tak budou levnější než tam. A peníze jsou vždycky až na prvním místě.

Náhodný Kolemjdoucí

Pokud ty poplatky kryjí náklady, které jsou z velké části fixní, tak pokud se musí rozpočítat mezi 82 procent letů proti období před covidem, tak to předpokládá nárůst o 22 procent. A to nebereme vůbec v úvahu čtyři roky inflace.
Vlády aerolinky dlouho přímo i nepřímo podporovaly, ale to musí jednou skončit.

noerf

Otázka zní, co jsou oprávněné náklady (růst mezd) a politické (daně). Pak máte elektrickou energii, kde stát svou politikou určuje poplatky za OZE, spotřební daň z elektřiny a nepřímo i cenu distribuce (výrazně náklady na vyrovnání kapacity sítě). Takže zatímco některé evropské státy se snaží vrátit k efektivitě, v Německu je dominantní zelené dogma, na základě kterého je leteckou dopravu je potřeba pořádně zdanit a části dopravců se vyplatí přesunout letadla na jiné linky.

Michal Štěpán

To není neschopnost, to je samozřejmě účel německé vlády. Green Deal v první řadě. Ale nezapomeňte, že Německo je federativní republika a velká zodpovědnost je na místních státních vládách. Když se podíváte na poslední volby v Hamburku: https://de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCrgeschaftswahl_in_Hamburg_2020, tak se nemůžete divit, že je situace taková, jaká je. Ale to je zrcadlo hamburské společnosti. Situace v bývalé DDR s výjimkou Berlína je zcela odlišná.

Jaaa

DDR jako etalon “zdravého rozumu”, to tu ještě nebylo…

Air Traveller

Nemci by se konecne meli probrat.

Jaaa

A proč?

Air Traveller

abyste se mel na co ptat.

Jaaa

Jako pardon, ale létat jenom pro to létání asi není zrovna věc veřejného zájmu, nemyslíte? Obvykle se tím má plnit nějaká obecně prospěšná věc, když se teda žehrá, že je toho málo, ne?

Nebo jsme u dětí na písku?

Air Traveller

letanim se ma plnit obecne prospesna vec?

opet tady ostatnim urcujete, co maji delat, a stavite se do role toho, co to schvaluje?

Kamil Novotný

Pokud omezíte létání a automobilový průmysl, solidně tím dorazíte ekonomiku, která je na dopravě závislá a celém procesu výroby dopravních prostředků . Aneb kde budete brát veřejné finance, když nebudete vyrábět a cestovat?
1 latéčko a kozí sýr v kavárně při debatě dvou Gertrud z neziskovek tu ekonomiku fakt nedělají.

Hoermalmeister

Spíš mi to přijde ze strany Německa jako záměr (stejná profitabilita s nižším zatížením letišť a méně lety), a asi není co namítat, takto třeba přibudou lety přímo z ČR.

Náhodný Kolemjdoucí

Nebrečí už teď některé aerolinky, že se jim třeba Praha dost cenově nepodbízí?

Air Traveller

krome ryanairu zadna.

ten by brecel i kdyby to mel v Praze zadarmo

Jan

Tak stranu Zelených určitě potěšili…

Jiří Kocurek

Těžko hádat, nemálo klimatických aktivistů jde po levných letenkách.

Jan

To ale dělají „soukromě“…

Jiří Kocurek

To nerozporuju, jen bych připomněl slovo „pokrytectví“.

Jan

Nepomlouvejte Gretu, je teď v citlivém období dospívání…

J.K.

Do té doby než zelení zase někam poletí na sjezd ! 🙂

Jiří Kocurek

Poplují. https://www.youtube.com/watch?v=6Azo3dWKLQk

Jen teda dlouho, předlouho.

libor

příležitost pro LKCS… vidím to příští rok na slušnou sezonu…

Jarda

Švejk Josef Internation Airport 🙂

Jarda

International … překlep … pardon.

PetrP

Jak je vidět, v Hamburku našli cestu jak snižovat emise z letecké dopravy.

MajsterN

Spoj Malaga – Budějice-švejk s přestupem na VRT do Německa to jistí. Plán na příští sezónu.

libor

VRT přes Nové Údolí ?

PavelP

Tunelem pod

v.sp

A je to záměr (snížení emisí, atd.), nebo jen neschopnost?
Mohly by z toho těžit vlaky… no, vzhledem ke spolehlivosti DB asi ne.

Apex

Tak pokud vezmu v úvahu jen linky Condoru, na Samos a Kos vlakem asi těžko 🤔. A ani Malaga asi nebude úplně dostupná vlakem za rozumnou dobu. Bez ohledu na spolehlivost DB.

Jan Pytela

Tak podle teze snizeni emisi, pokud nejlevnejsi lety zmizi ve prospech lokalni turistiky a ostatni odleti do recka z jineho letiste nebo s mensi flexibilitou data, ale zato vetsim letadlem (A321 misto 320)? Jestli je to dobre pro evropskou ekonomiku je uz jina diskuze 🙂

Jiří Kocurek

Přitom má německá vláda dost silné páky na snížení emisí. Že by třeba Microsoft po vzoru TMI zprovoznil odstavené reaktory v Bavorsku, jelikož stabilní dodávky elektřiny jsou pro datacentra klíčové…

https://www.technologyreview.com/2024/09/26/1104516/three-mile-island-microsoft/

MajsterN

To by jim to museli prodat za podstatně lepší cenu než dávají na burzu.

Teď jsem to před chvílí počítal, USA 1.0x, Thajsko 2x a Česká elektřina pro domácnosti je dvojnásobek thajska (4x ceny USA).
Firmy to mají v každém státu jiné, ale těžko se srovnat americké ceně 6-9 centů za kWh.

Sníží zapojení reaktorů finální cenu na trhu tak zásadně, že to bude 4x levnější, aby se to rovnalo jejich domácímu pískovišti?

Jiří Kocurek

Cenu na trhu … v Německu. 🙁

Takový velkoodběr nakupuje předem, za sjednané ceny a pro nasmlouvanou odběrovou křivku. Platí i za neodebrání, platí za odběr navíc … s cenou pro domácnosti nelze srovnávat.

Co lze srovnávat, tak náklady na nákup elektřiny vs. TCO energetického zdroje.

Jiří Kocurek

Jen teda dodám, že datacentra v Německu nakupují za německé ceny, ikdyby je provozovali indové z HCL.

MajsterN

Němci jsou cenově ještě výše než než Česko. V Nizozemsku je výstupní cena pro server (po započtení dieselgeneráturů a UPS a režie toho baráku) kolem 40 centů za kWh. Německo velice podobné, hetzner prodává za 47 eurocentů za kWh. Tzn. 12 korun finální cena zálohované elektřiny. Levnějc to neseženeš, a pokud je v tom započítána režie chlazení (PUE), tak stejný nebo podobný náklady budeš platit sám. Pokud teda budeš veškerou režii DC řešit sám jako MSFT místo dodavatele, ušetříš tak třeba deset centů oproti té ceně. Se vstupem 6-9 centů v USA budeš možná ani ne na 15 centech na… Číst vice »

pzag

Německé jaderné elektrárny už nikdo nikdy nerozběhne. Možná, kdyby si postavili novou, ale ty co byly už ne.

Apex

Nemyslím, že by obyvatelé Hamburku měli nějak zásadně větší zájem podporovat lokální turistiku místo cest do Řecka nebo Španelska, ale chápu. Jenže problém vysokých nákladů v letectví je v Německu obecnější, vysoké poplatky se týkají i dalších letišť… Navíc pro leteckou společnost není tak snadné přemístit část kapacit na jiná letiště, zejména, pokud máte na určitém letišti dlouhodobě relativně velkou bázi.

noerf

Vzhledem k tomu, že v letectví se používá angličtina a kapitáni, piloti i stewardi jsou různých národnosti, tak je to poměrně snadné, zejména když i ostatní aerolinky omezují z daného letiště spojení, takže pokud chtějí létat, tak je jednodušší přejít do jiného destinace.
Pro linky kupříkladu Berlín – Paříž – Madrid bude VRT na rychlost 350 km/hod potencionálně zajímavá a díky rychlejšímu odbavení u umístění nádraží i konkurenceschopná, pokud bude moct jet jedna jednotka. Ale většinou a zejména pro dopravu k moři bude zajímavější letadlo.

František

Jo, jak vlakem budete jezdit na Ibizu, do Turecka či Egypta?

Jaaa

Nijak. Budete prostě jezdit jinam, nebo si připlatíte. Jednoduché.

Al de Baran

Otázkou je, zda si to voliči nechají líbit…

Někdo neznámý

I ty Brute! Pardon, bolševický noku. 😉