Nejen Leo Express, vozidla v Číně poprvé objednala i Deutsche Bahn

Diesel-elektrická lokomotiva CRRC, ilustrační foto. Pramen: CRRCDiesel-elektrická lokomotiva CRRC, ilustrační foto. Pramen: CRRC

Čínský výrobce kolejových vozidel CRRC slaví výrazný průlom na nejvýznamnějším eurounijním trhu. Vlaky si u něj poprvé objednala Deutsche Bahn.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Hromek

No,je to zajímavé,-kdo umí,ten umí-viz Čína.Před cca 30-ti léty sice ještě vyráběli parní lokomotivy,ale dnes jsou zřejmě jinde…

Asdf

Za výrazné podpory západu ať už v poskytnutém know-how, či v jeho okopírování či ukradnutí. Další
faktor představuje obrovské množství Číňanů studujících na amerických a evropských univerzitách a samozřejmě masivní podpora čínské vlády vědy a výzkumu.

Riki

Průlom by byl pokud by objednala jednotky pro provoz ICE, ale ne pár posunovacích lokomotiv, když je na trhu EU nemůže sehnat. Uvidíme jak to dopadne u Leoše až je někdy bude mít a budou tu moci lítat po kolejích. Ale cesta k tomuto cíli bude ještě dlouhá.

Asdf

Otázka je, proč se do tendru nepřihlásil žádný evropský výrobce. Proč se třeba nepřihlásila CZ Loko?

Radek

No, a umí CZ-Loko kombinaci diesel – elektrika?

Asdf

To je fakt, to asi neumí. I když si nemyslím, že by to byl problém. Lokomotivy jsou Diesel-elektrické, takže stačí v podstatě jen přidat akumulátor.

K.S.

Otázka jestli konstrukce, když ony jsou to většinou přestavby, by zvýšenou nápravovou hmotnost zvládly, bavíme se tu o minimálně 10t navíc, což by mohl už být problém, takto upravená bardotka by pak vážila již kolem 85t.

Taky je otázka jestli se mělo jednat o kombinaci motor/baterie, nebo trolej/motor, v neposlední řadě je s otazníkem, jestli se mělo jednat o reko, nebo novostavbu, pokud o novostavbu, tak CZ Loko, které má většinu produkce jako kompletní přestavby, se možná nebylo schopné účastnit.

Šalinář

Otázkou také je, co DB chtěla, protože diesel-aku umí Alstom ve své Primě H3. Asi to nebylo žádné terno, protože speciální lokomotivy umí třeba Schalke, ta většnou vyzobává podobné kontrakty (loko pro metro atd.).

Šalinář

To zas bude průser. DB to nepoloží, zato pro Leoše jsou ty jednotky důležité. Jednou ten průlom CRRC do EU přijde, ale zas tak brzy to nebude, dopadne to stejně, jako v Estonsku – odstavené v kopřivách a nikdo se k tomu nebude hlásit.

Asdf

O co jde v Estonsku?

Šalinář

V roce 2013 (+-) dodávka 2 posunovacích lokomotiv DF7G od tehdejšího CNR, nepodařilo se je schválit, plno technických problémů, motor neodpovídající zadávací dokumentaci (eko limity), spousta závad. Další lokomotivy už nepřipluly, kontrakt zrušen. To byla ve skutečnosti první dodávka železničeních vozidel z Číny do země EU a skončila totálním neúspěchem. Lokomotivy jsou odstavené kdesi v Estonsku, asi před rokem jsem četl zprávy, že se snaží o jejich zprovoznění jakýsi vlečkař (asi výhodná koupě).

Sergej B.

Dobrý den, kdyby jste si dal trochu práce a zkusil google, tak by jste našel tyto dvě galerie https://trainpix.org/vehicle/56984/ a https://trainpix.org/vehicle/90696/ – myslím že v druhé je fotka z 2015 a nevypadá to, že je v kopřivách , a provozuje je Estonské dráhy

Šalinář

Tak je nakonec asi zprovoznili, to nepopírám. Nicméně zůstalo pouze u 2 kusů, přitom objednaných bylo více, pokud mě paměť neklame, tak 8. Hlavním těžištěm neschválení bylo především neplnění emisních norem, což nejspíš vyřešeno nebylo, proto předpokládám provoz v nějakém „dočasném“ (nekonečném) zkušebním provozu.

Sergej B.

Podle toho co jsem pak ještě dohledal to vypadá (Ale to jen tipují ze střípku informaci), že tam proběhla hned z kraje (Asi kvůli těm emisím jak říkáte, ale to jsem vysloveně nenašel) výměna motoru. Co se tyče neobjednání zbytku z 16 kusu – tam podle všeho bylo víc důvodu než jen toto (Včetně změny názorů ve vedení)

Bram

Cca v roce 2013 nechala čínská firma v ČR zkoušet tři nákladní vozy řady Eanos. Na statických pevnostních zkouškách vůz nevyšel, vozy nebyly přepraveny zpět do Číny, ale byly zde rovnou sešrotovány…

To jen pro zajímavost, o tom se totiž tady téměř nic neví.

Asdf

Mno sám si říkám, jestli budu mít vůbec odvahu se v těch Leošových čínských vlacích projet, pakliže nebudou taky nakonec sešrotovány… Ale předpokládám, že se zase za tu dobu posunuli dál.

Šalinář

O to bych strach neměl, CRRC umí vyrábět solidní kvalitu, však v Číně toho jezdí spoustu. Problém bude především schvalování a poté následný servis/náhradní díly.

poiuz

No… Ty nové činské rychlovlaky CR400A/BF mají problemy jako hrom …