Nejen Leo Express, vozidla v Číně poprvé objednala i Deutsche Bahn

Diesel-elektrická lokomotiva CRRC, ilustrační foto. Pramen: CRRCDiesel-elektrická lokomotiva CRRC, ilustrační foto. Pramen: CRRC

Čínský výrobce kolejových vozidel CRRC slaví výrazný průlom na nejvýznamnějším eurounijním trhu. Vlaky si u něj poprvé objednala Deutsche Bahn.

Čínský výrobce kolejových vozidel CRRC slaví výrazný průlom na nejvýznamnějším eurounijním trhu. Vlaky si u něj poprvé objednala Deutsche Bahn. Konkrétně jde o čtyři posunovací lokomotivy s kombinací dieselového a elektrického pohonu. Informovala o tom německá agentura DPA s odkazem na čínskou agenturu Xinhua. DPA to navíc potvrdil německý dopravce.

Deutsche Bahn sáhla do Číny poté, co se do tendru vypsaného v létě 2017 nepřihlásil žádný evropský výrobce. Lokomotivy jsou určeny k přemísťování speciálních strojů, dodány mají být v roce 2021. Obě strany navíc uzavřely rámcovou dohodu, podle které mohou Němci odebrat v následujících letech až 16 dalších posunovacích lokomotiv. Neoficiálně se hovoří o ceně 2,5 milionu eur za kus (cca 65 milionů korun).

Není přitom jasné, jak hladce projde nový stroj německým schvalovacím procesem, který patří k nejnáročnějším v Evropě. Výrazné problémy s ním měla například i česká Škoda Transportation nebo polská Pesa. Pokud se obchod naplní, půjde pro CRRC o průlom, firma má dlouhodobé plány proniknout na unijní trhy. Zatím dodala své stroje na Balkán. Tři jednotky má u CRRC objednané i český Leo Express.

Tagy crrc Deutsche Bahn lokomotivy
18 komentářů