Nejen karlovarská D6. Ve středních Čechách bude brzy hotovo i na D7
Dostavba D7 ve Středočeském kraji (září 2025). Pramen: ŘSD

Posledním chybějícím dálničním paprskem z Prahy zůstane po roce 2027 budějovická D3.

Posledním chybějícím dálničním paprskem z Prahy zůstane po roce 2027 budějovická D3.
Termíny dostavby středočeské části dálnice D3 jsou „nejisté“ co pamatuji. ŘSD je v posledních letech zpravidla každých 12 až 18 měsíců posouvá. Tento přístup se stal zcela normalizovanou formou lhaní veřejnosti. A prosím, ať mi ŘSD nevypráví o „bezprecedentním odporu“. Zástupci ŘSD, kteří se sporadicky objevují v regionu Posázaví – mám na mysli především ty nižší šarže – kteří se po jednáních rádi prezentují jako „mamažerky a manažeři“ projektu – jsou stejní minimálně od roku 2017. To je osm let. To znamená osm let slibů o zahájení v letech, třeba 2020, 2022, 2025, 2027 a dalších. Osm let výmluv na… Číst vice »
Inu na D3 v StČ nás ještě čeká cesta údolím stínů ale aspoň volení zastupitelé obcí na trase jsou vesměs na straně D3 a nikoliv proti, např. Jílové. Nikým nevolení nimbysti z Alternativy budou samozřejmě pilně sypat písek do soukolí. Máme se ještě na co těšit…
Není to ani tak o vládě, jakože o všech těch, co ze všech sil blokují jakýkoliv úřední posun v rámci připravované stavby. Pak se smějí, jak úřady nic nestíhají. Není problém v jednom odvolání, či dovolání dát klidně 100 konkrétních námitek a přitom odtamtud bydlet 200 kilometrů a nemít s tím nic společného. Kromě toho se staví neustále nové paprsky u obcí, tyto se rozšiřují, takže obchvaty a průtahy naráží neustále na nové stavby a různé průměry, nejčastěji zněčistění ovduší a hluk, blízko těch posledních tří domů, co opět protáhly paprsek ulice další vesnice.
Nemluví se o termínu dokončení obchvatu Postoloprty.
Mluví – zahájení 2027. Bylo to sděleno na nedávnem setkání na radnici ve Slaném.
Článek je o dostavbě D7 ve Středočeském kraji. Postoloprty jsou v Ústeckém.
Dálnice bude hotová, a u „padesátníku“ přes ní bude pořád přechod pro chodce….
A hlavně s kameram! Rozhodně neni možný tam mit lávku či podchod, který by byl vhodný i pro cyklisty
Zbytečně drahé na tu chvíli než se celá oblast změní kvůli D0.
Je smutné že ten přechod je tam už 40 let….teď už prý to bude brzy… po kolikáté už?
Kouknout se na web ŘSD a vidět na hlavní stránce 400km úseků v přípravě dá hodně práce?
Nevidí tam nic, má před očima rudo.
Ne má před očima koblihu a záměrně zamlžuje.
To sice ano, ale oněch 400km je oněch stále omílaných 400 kilometrů, které se mají stihnout do konce roku 2033 v ramci sitě TEN-T a které jsou již v různé fázi rozpracovanosti diky vládám ať té minulé či současné, ale hlavně díky pánům Ťokovi a Mátlovi. Ale co dál po roce 2033? Je to za 8 let a pohledem na stránky ŘSD (https://rsd.cz/mapa-staveb/#/?studie=1) se toho moc nenabízí. Jakési nápady se tu před pár měsíci objevily (https://zdopravy.cz/chystane-nove-ceske-dalnice-jak-probihalo-hodnoceni-a-ktere-tri-koridory-jsou-nejdulezitejsi-241791/). Asi nejsmysluplnější je spojnice D20 Plzeň–Písek–Jihlava, Kdy se veškerý tranzit západ-východ a opačně tlačí přes Prahu. Vzhledem k délce přípravy zcela nového vedení dálnice… Číst vice »
Hledej, šmudlo, je jich dost.
Několik upřesnění – vysoký most u Třebíze (těsně nad koruny stromů v údolí) nepřekračuje současnou silnici 1/7 – je to pro duhý dvoupruh vedle současné 1/7 z čehož bude ta dálnice a ten „obchvat“ Lotouše (ano tak je to v oficiálních materiálech) je veden 10 metrů od nejbižšího domu = pata náspu se dotýká plotu pozemku a cca 20 metrů od těch 2 vedlejších domů, vedle přes současnou 1/7 jsou cca 4 domy – je to vesnička Písek přičleněná k cca 100m vzdálenému Lotouši – tím přičleněním „zanikla“ = pod pojmem obchvat si představuju něco jiného – současná silnice vede… Číst vice »
Prosím, jak byste to byste to navrhoval sám: Prosím mapku, nákres budoucí stavyby, všechny vodní stavby a hygienické splnění norem. Také z hlediska biodiversity. Děkuji moc, prosím, víc jak 40 stran toho nedělejte.
Obecná odpověď – více sledováním krajinného reliéfu – brát to vrchem – by se ušetřilo spoustu peněz za – na této silnici – mnoha hlubokým zářezůma nespočtu mostů = celá silnice 1/7 /dálce D7 vede od Prahy až lounům prakticky kolmo přes krajinný reliéf….
Marně hledám, co jste tím chtěl vlastně říci? Že se ta stavba měla jmenovat Písek – obchvat? Nebo, že se vám nelíbí trasování? (které vychází z návrhové kategorie) Nebo, že se to mělo postavit jako 21,5/80 a kroužit kolem kopců?
Dálnice měla původně vést mezi Lotouší a Pískem. To se místním ještě více nelíbilo, proto se nestávělo nic. A víc možností tam není, pak zase bude blízko ke Kutrovicům. Jedině snad tunel, ale to vyjde levněji baráky vykoupit.
Taky si myslím, že to měli vykoupit a víc zaříznout – je to cca 7 domů.. z toho většina ve velmi špatném stavu
Není to 10, ale 50 m. Proč lžete?
pošlu vám fotky – emailprosím nebo číslo na whatsapp
Ještě ta D3 ve Středních Čechách kdyby se podařila… D6, D7 i jihočeská D3 už je na dohled. Strašně to ty regiony přibližuje Praze a obecně tam ty tepny přináší nový život.
Máte pravdu, ještě bych doplnil nutná přeshraniční spojení. Jako Pražák bych jen rád podotkl, že to ožívání může přijít i z rakouské či německé strany. Dám konkrétní příklad. Proč by měl mladý stavební inženýr statik z Budějic pracovat v Budějicích za 40 – 50 tis. Kč nebo v Praze za 50 – 60 tis. Kč, když může pracovat v Linci za 100 – 110 tis. Kč. Mzdy uváděny v hrubém. Ona ta infrastruktura může mít i opačný efekt než si na první pohled myslíme. Konkurence je zdravá.
Tak paprsky dálnic kolem Prahy budou brzy hotovy. Teď ještě zajistit, aby se obyvatelé Rakovníka, Slaného, Příbrami nebo Jílového byli schopni dostat se do Prahy i vlakem.
Neexistence přímého sjezdu z I/16 na D7 směr Louny bude bohužel generovat velké množství dopravních nehod. Jsem rád, že vznikne alespoň přímý sjezd směr Praha, ale nucené přejíždění přes protisměr bude velkou pastí této MÚK.
Pomsta Víta Bárty. Tato MUK se projektovala jako součást zmrzačené I/16.
Tak a teď začít s D99, D12 od Úval a s D9 od D0 u Mirovic někam za Mělník k Liběchovu, pak bude v Praze a ve Středočeském kraji vyřešeno vše.
naprostý souhlas – už aby to bylo!!!
A pak se probudil a šel do práce. Hezký sen, ale nejsou peníze a EU už se nechce. Propásli jsme správný čas.
Hezký sen stavbařů 🙂
Na jednom úseku budoucí D7 stojí již třetí měsíc bez hnutí bagr, který se porouchal a nejsou schopny ho odklidit ani opravit. A se stavbou se mu vyhýbají. Chtěl bych vidět, kde s tím v plánu počítali:-)
Možná jen čekají na díly, které v ČR neumí nikdo vyrobit. Stroj se může porouchat komukoliv, neposmíval bych se.
Treba to nakonec bude variace na tema Motocentrum U Bratranku z D3. : )
Pro úplnost, ve Středočeském kraji na výjezdu z Prahy chybí ještě jeden dálniční úsek, a to chybějící D4 do Jíloviště, částečně na území Prahy a částečně ve Středočeském kraji. Na Samotné D7 pak chybí ještě úsek na území Hl. města Prahy od D0 po hranici se Středočeským krajem, který by měl být vyřešen s pokračováním stavby D0 smrem k Suchdolu. Formálně to jsou silnice I. třídy, byť směrově rozdělený čtyřpruh.
D4 předělat na 6tipruh s dálničními parametry po sjezd na 14 kilometru a vybudovat doprovodnou komunikaci zejména pro MHD by měla být prioritou ŘSD ihned po dobudování dálniční sítě.
to bY znamenalo zbourat půlku Jíloviště
D4 6-ti pruh opravdu zbytečné. Až se dostaví D3 a II/116 od Berounky po MÚK Jinočany, tak počet aut na D4 poklesne.
Dokud bude 3+1 v Praze za 14 mil. Kč a bungalov do 50 km od Prahy za 10 mil. Kč, tak se každý pruh do Prahy a z Prahy počítá. Jinak s Vámi souhlasím.
Rozšíření na šestipruh a ještě doprovodnou komunikaci. Zbraslav, Lipence, Jíloviště a území kolem Cukráku už se na to určitě vyloženě těší…
S tim „rychlostí sníženou na 70 km/h maximálně“ bych tak uplne nesouhlasil, mixujou se tam useky s 50, 60 a i 80. Je tam tolik znacek s ruznou rychosti na tak malym prostoru, ze to realne akorat vede k tomu, ze to vetsina stejne nedodrzuje.
Většina by to nedodržovala, i kdyby tam byla jen jedna značka.
To asi nerozporuju, ale ten les znacek tomu uplne taky nejde naproti.
potvrzuju že tam je 50ka k mostu s 1/16 a za mostem směrem na Louny je 80ka – stejné zúžení = nedává mi to smysl..
Jestli on na té 50 neni třeba výjezd stavební techniky 😉
Jel jsem tam v neděli. Předemnou ob auto jel poctivý Němec s bydlíkem a poctivě dodržoval omezení rychlosti. Bylo to opravdu fajn, vytvořil za sebou při slabém provozu tříkilometrovou kolonu.
Tolik asi k lesu značek.