Nejen dopravci. Proti vítězství Arrivy podali námitky i odboráři
Západní expres v Chebu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Odboráři nezveřejnili, co jim na výběru Arrivy konkrétně vadí.
Odboráři nezveřejnili, co jim na výběru Arrivy konkrétně vadí.
Už chybí jen námitky přímo od Arivy.
Kupka jim bude několik hodin mazat med kolem úst a mezi řečí jim sdělí, že nejsou oprávněnými účastníky řízení, tak skrytě, že si to odborářská delegace uvědomí, až když se vyléčí z kocoviny po oslavě úspěchu. 🤪
Představa Arrivy o rutinním výběru tak vysokých částek za jízdné po celou dobu trvání smlouvy se výrazně liší od všech ostatních. Domnívám se však, že skutečný vývoj nikdo nedokáže předem odhadnout. Smlouva by měla být nastavena tak, aby v případě nerealisticky stanovených cen nebylo možné požadovat finanční kompenzace za vzniklé ztráty. Jinak by bylo příliš snadné podhodnotit nabídku ve výběrovém řízení a následně tuto chybu napravit prostřednictvím dodatků. Možná je to ale ve smlouvě ošetřeno? Nečetl jsem.
V minulé diskuzi někdo psal, že ztráty navíc je možné částečně kompenzovat
polovinu rizika tržeb nese stát, není daleko od reality situace, kdy by arriva tak inkasovala více peněz, než regiojet či čd..takže to je za mě jednoznačně špatně nastaveno nebo špatně naceněno
Tatínek vám vyhlásí válku..
Duch Jaromíra Duška obchází MD…
… tedy tu budovu, kde přinejmenším v její části se dotyčný – dle svých slov – „bál ohnout pro tužku“ (výrok nesmyslný už sám o sobě + tím víc když dotyčný tam měl být – když už – hájit zájmy svých svěřenců ve vztahu k jejich zaměstnavateli).
Na tohle jsem ocenil velmi rychlou reakci Čtvrtníčka, který v Divadle Na zábradlí uspořádal koncert skupiny Buzerant (a teď nevím, jestli ji měl už předtím, nebo jí založil). Ve vstupní části divadla a vlastně možná všude na zemi byly poházené tužky…
Asi past na nadsamce Jardu.
Komedie 😁
Cim vic vidim, ze to vsem vadi, tim vic to Arrive preju.
Ale vždyť je to prakticky u jakéhokoliv většího výběrka na stavby to samé. Koneckonců je to logické, proč to nenapadnout, když jsem nevyhrál já.
Tak ať si to zaplatí odboráři. Nevím, proč bych jako daňový poplatník měl platit místo 3 mld 6.
Problém je, že u té Arrivy dle podmínek VZ hrozí, že to nebudou 3 miliardy, ale daleko víc. Taky se můžeme v případě stejných podmínek v dalším VŘ dočkat, že dopravci tržby odhadnou na desetinásobek a MD bude proplácet nesmysly spekulantům.
Jak jste k tomu názoru došel? Nějaký výpočet by byl?
Článek 8, odstavec 6 ZD a nejednoznačný výklad, jak s tím bude nakládáno.
Je otázka, jestli by nestačilo stanovit podmínky jako na R9. Tedy požadovaná kapacita, rychlost a vybavení vlaků a který dopravce nabídne nejnižší požadavek na doplatek MD vyhraje.
Tady chápu napadení Regiojetu, protože místo doplatku že strany MD ve výši 3 miliardy to může být výrazně více dle předpokládaných tržeb. Otázka zní, zda by i v případě nižších tržeb Arriva vyhrála. Na to by MD měli odpovědět. U ostatních je to napadení spíše zdržovací taktika.
Je to složitější. U R9 to nikdo „nezneužil“ s nadsazením tržeb. Takže nyní uvidíme co bude dál. Odbory nekomentuji, ale za mě:
RJ – bude se snažit, aby nabídka Arrivy byla vyloučena, ale samotné VŘ bylo dokončeno (je druhý, takže zakázku chce získat z pozice druhého).
ČD – budou se snažit VŘ zrušit pro nejednoznačnost zadávacích podmínek, které se dají vyložit různě. (Nebyl by to obecně první případ u VZ, kdy o zrušení pro nejednoznačnost, která do podání nabídek nešla odhalit, rozhodl soud a VZ shodil celou ze stolu.)
Koukl jsem do veřejně dostupné smlouvy R9 a odstavec o sdílení výnosových rizik je tam taky, takže v tomhle ty podmínky jsou shodné 🙂
Jaké proplacení? Jestli je to netto režim, dostane fixní cenu, a zbytek je jeho problém když nenatrží.
Ne, je tam sdílené riziko 50:50. Stačí si přečíst zadávací dokumentaci.
Již brzy: Odvolaly se i stromy podél trasy. Vadí jim vyšší uhlíková stopa Arrivy a barva vlaků. Žádají vítězství Regiojetu a žluté barvy vlaků, které jim připomínají sluníčko.
Z jakého titulu odboráři podávají odvolání? MD by je s tím mělo vyhodit, že tohle se jich netýká.
No, asi tak nějak.
Rozpustit takove organizace….
a vypustit
Já bych to nechal, ať se panoptikum historicky znemožní samo.
On to nejspiš bude takový mentální skanzen let 70. a 80.
Kdyby to byly skutečné odbory, budou s dopravci tvrdě vyjednávat lepší pracovní podmínky, nebo mzdy svých členů a bylo by o nich průběžně slyšet po celý rok.
Tohle je jen takové „my jsme tam to písmo poslali taky“…
Protože JB
Tak ono jim MD asi také v tom duchu odpoví.
Se Kadečka asi už zbláznil úplně a MD by je mělo vyhodit s tím nemají teď v této fázi co podávat námitky…
to, že jejich členové přijdou o zaměstnání se jich netýká? vážně?
Kolik členů tenhle svaz má a kolik na západě Čech, když tam nemají ani pobočku?
To bych považoval za nepodstatné. Podstatné je, zda jsou dotčeným subjektem ze zákona oprávněným podat námitky či nikoli a zda jsou námitky věcně podložené, nikoli spekulativní. Bez ohledu na to, zda je to dopravce, odboráři nebo třeba bába ze zelinářského stánku.
Bába ze zelinářského stánku jistě podá námitku také. Že jí polezou do zelí. Ale až po spolku chovatelů, že přijdou o zadarmickou reklamu na zvířátka.
Pardon, možná se pletu, ale na jejich stránkách (sosad.cz) vidím na západě pobočku v Chebu a působností i Prahu. A ještě v Sokolově, ale ta není k Ex6 tolik relevantní.
Špatně Sůra,pobočka je v Chebu.
Jen tak ze zajímavosti, může odborář zůstat členem Sosad i poté co přejde od ČD k Arrivě?
A v tom by možná měla spočívat ta újma…?
A proč teda nepodávají odvolání zaměstnanci stavebních firem, když jejich firma nevyhraje vyberko na stavbu dálnice?
Nevolnictví je už skoro 300 let zrušené. Nikdo nikomu nebrání ve změně zamestnavatele. A Arriva ty schopné určitě ráda zaměstná.
No jo, ale kdo zaměstná ty neschopné? 🙂