Nejen Chomutov a Kolín. SŽ kvůli penězům odložila i rekonstrukce přejezdů
Trať 197 Číčenice - Nové Údolí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Přidělené částky na leden až březen 2022 pokrývají podle SŽ jen stavby, u kterých jsou smlouvy už uzavřeny.
Tak hlavně že kvůli plynulému financování staveb vznikal SFDI… 😉
Stanjura: „Rozpoštové provizorium v žádném případě neohrozí ani boj s epidemií, ani plánované investice“ . Ale dokazovat, jaký on je imbecil je jako nošení dříví do lesa. Spíš by mě zajímalo, kdy naposled pronesl veřejně pravdu…
Jmenuji se Stanjura … mám to napsáno v rodném listu a osobních dokladech …
S touhle vládou odborníků se budou dělat maximálně silnice a to bůch ví jestli.
Myslíte tu vládu „odborníků“, která seškrtala rozpočtový výhled SFDI na poĺovic?
Ten rozpočtový výhled, zveřejněný Ministerstvem financí týden před volbami 30.9.2021 (schválený vládou v loni v létě)?
Tož to Vás opravím. Neboť s tou MINULOU vládou se v BUDOUCNU stavět nebude vůbec nic. Ani ťihla.
Bo teď vládne nová vláda.,
Co to tu motáte za nesmysly??? Přehled investic z SFDI je zde: https://www.sfdi.cz/2-aktuality-pro-prijemce/na-dopravni-stavby-bude-v-roce-2020-k-dispozici-pres-93-mld-kc/ To, že Stanjura lže, jako když tiskne ještě neznamená, že stokrát opakovaná lež je pravdou. A jestli chcete házet rozpočtové provizorium na starou vládu, tak to asi taky o něčem svědčí…
Proč, nyní v roce 2022, odkazujete na text z cca roku 2019, když pozdější kroky (z léta 2021) Babišovy vlády byly jiné?
Ze 129 miliard pro rok 2022 seškrtáno na polovic tj. na 66 miliard pro rok 2023 a pro rok 2023 – ještě jednou pro natvrdlé : toto seškrtání proběhlo loni. Loni v létě toto seškrtání schválila minulá vláda. Zveřejněno 30.9.2021, tj. týden před volbami.
Citoval jsem oficiální dokument, který vyplývá ze Zákona o rozpočtových pravidlech 218/2000 viz str. 38 v části „střednědobý výhled“ https://www.mfcr.cz/cs/legislativa/legislativni-dokumenty/2021/vladni-navrh-zakona-o-statnim-rozpoctu-c-43195
1. ano, zaměnil jsem linky
2. 67 miliard je vám za rok do SFDI málo??? Aha, tak se podívejte, jaké byly investice za „tzv. demokratických vlád“ Ani jedna se této sumě ani nepřiblížila
3. Nemlžeze tady s SFDI, toto je problém rozpočtového provizoria
4. vzal jste si velké sousto – omlouváte neomluvitelné a ty stěžekní dopady diletantských rozhodnutí jsou ještě před námi, tohle je jen čajíček pro batolata
ad „67 miliard je vám za rok do SFDI málo???“ V klidu se nadechněte. A přečtěte si téma článku. Problém je ten prudký sešup = to je stejné jako když člověk v práci bere mzdu 200 tisíc měsíčně čistého. A z ničeho nic je mzda snížena na polovic (=přesně jak Babišovo seškrtání SFDI na polovic)… takže přijde šok z tak prudkého poklesu mzdy, přestože objektivně 100 tisíc měsíčně čistého je velmi velmi nadstandartní z pohledu 80% procent obyvatel země ad „problém letošního rozpočtového provizoria“ Vážený pane, nevidím souvislost se zrušením rekonstrukce tratě u Chomutova, která je dožilá… Zrušení reko u… Číst vice »
Ano, 67 mld pro SFDI je málo. Mnohem méně, než tam bylo.
buch, to je v 5. pade „bochu“?
SŽ má naplánovaných takových akcí jako kdyby stát nebyl v minusu ale miliardy v plusu a přiznám se že jsem nečekal že hoděj kotvu. Na silnice taky nebude, ale 2% HDP do armády se sypat budou!
Koleje a silnice nasr….
A nejsou 2procenta HDP něco, k čemu jsme se zavázali a co jednoduše neplníme?
on to neplní skoro nikdo (v NATO jen USA , Turecko a blíží se k tomu Polsko…) tolik fakta
Podle loňské Military Balance i např. Slováci a v Pobaltí.
A zajímaly by mě čísla z Finska (které není v NATO), které teď asi zamíří do NATO, vzhledem k tomu, že v Kremlu přehnali svoji agresivitu vůči Finsku.
Holt:
„Kazachstán. Velká země, ale je u Ruska, které si dělá, co chce.
Ukrajina. Velká země, ale je u Ruska, které si dělá, co chce.
Státy Pobaltí. Malé země, jsou u Ruska, ale jsou v EU a NATO, tak Rusko jen nadává.
To jen až vám zase někdo bude tvrdit, že EU a NATO nepotřebujeme.“
https://twitter.com/AGRomancov/status/1479516084889964545
Island je členem NATO, nicméně armádu nemá. Tudíž lze jít i touto cestou ….
Je jedno kdo plní či nikoliv. Je to jako bychom řekli, že na 90ce nepojedeme 90, protože všichni okolo jedou 120.
ale Vy jste se k tomu chtěl zavázat? Já teda ne.
Můžete být prosím tak neobyčejně laskav a zveřejnit odkaz na parlamentem ratifikovaný smluvní závazek ČR na vámi zmiňovaná 2 % HDP.
Opakovaně jsem se snažil vygooglit takový dokument.
Marně – no možná jsem špatně hledal.
Nějaký generálský brainstorming v Bruselu / Monsu (možná pod vlivem alkoholu) není ve smyslu právního řádu ČR, Ústavou počínaje, pro ČR závazný …
Ve Washingtonské / Severoatlantické smlouvě ratifikované Parlamentem nic o 2 % HDP není …
A nestačí to, že naši představitelé jsou si daného závazku vědomi?
„Česká republika nesplní závazek vůči NATO dávat do roku 2024 na svou obranu dvě procenta HDP. Po jednání o rozpočtu ministerstva obrany to řekla ministryně financí Alena Schillerová. Nejméně dvě procenta HDP by měly na obranu vydávat všechny členské státy Severoatlantické aliance, Česko závazek neplní dlouhodobě. “
https://www.e15.cz/domaci/cesko-opet-nesplni-zavazek-vuci-nato-dve-procenta-hdp-neda-na-obranu-ani-v-roce-2024-1373515
Rovněž zde: „Pokud jde o první pilíř NATO – Washingtonskou smlouvu, kterou Česká republika, spolu s Polskem a Maďarskem, podepsala již zmiňovaného 12. března 1999, je nutné upozornit zejména na články 3, 5, 8 a 10. V článku 3 se říká: „Aby bylo co nejúčinněji dosaženo cílů této smlouvy, budou smluvní strany jednotlivě i společně stálou a účinnou svépomocí a vzájemnou výpomocí udržovat a rozvíjet svoji individuální i kolektivní schopnost odolat ozbrojenému útoku.“ V praxi to fakticky znamená vyčleňovat na obranu dostatečně vysoké procento HDP. První roky členství jsme tuto podmínku plnili, když jsme ještě před vstupem do NATO přijali… Číst vice »
https://www.natoaktual.cz/ceska-republika-a-nato/Icrasmlouvysnato
Článek 3
V zájmu účinnějšího dosahování cílů této smlouvy budou strany, individuálně i společně, průběžnou a účinnou svépomocí a vzájemnou pomocí udržovat a rozvíjet svou individuální a kolektivní schopnost odolat ozbrojenému útoku.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-66
Bude to stačit?
Snad bych vás mohl odkázat i na článek zveřejněný v Czech Army today číslo 2/1997 kde je na straně 2,3 a 4 článek s názvem The road to NATO membership (časopis byl totiž vydáván v ČJ a AJ) a rozhovorem s Jaromírem Novotným. „…byl totiž nedávno pověřen zastupováním náměstka ministra obrany majícího na starost nejen zahraniční vztahy naší armády, ale především otázky spojené s naším vstupem do NATO.“ Otázka: Bude předmětem akcesních rozhovorů i jednání o našem finančním příspěvku do NATO? Odpověď: Ne, nebude. O tom se začne jednat v okamžiku, kdy bude smlouva o našem přijetí ratifikována. Tehdy začnou… Číst vice »
Tak ono je to těžké, když za ministrů obrany za ANO se nakupovalo za velice drahé částjy. Viz cca 1,9 miliardy za 2x CASA295 v roce 2019. Když za Parkanové v 2009 stály 4x CASA 295 cca 3,5+0,1 miliardy a to včetně úvodního zaškolení, dílů atd… Mě ani tak nevadilo předražené 2x CASA v roce 2019 za ministra Metnara uz ANO. Jako spíše vadí ty klapky na očích. Civilní letadla podobné kategorie umí cca 70% až 90% toho co vojenské CASA, ale za velmi výrazně nižší náklady. Když na Slovensku jejich vládě stačí olétané civilní Fokker 100 (v kombinaci s… Číst vice »
Armáda ČR stojí cca 1,2 % HDP, nikoliv 2%. A ono to vůbec není o 2 nebo kolika % HDP. Armáda má své úkoly a na jejich splnění potřebuje prostředky. Miochodem, Izraelci vydávají bez mrknutí 8% HDP na armádu. Jestli to takhle půjde dál, budeme taky muset vydávat víc než ta ubohá 1,2%. To je realita dneška.
jen aby nebylo pozdě…
Izrael je poněkud extrém, jelikož se ho už od jeho vzniku neustále snaží vyhladit okolní státy a na spojence se spoléhat nemůže. Pro něj je armáda otázkou přežití.
já netvrdím 2% hdp, ale že si to přejí dodržet
Výdaje na obranu = výdaje na to, co ohrožuje obyvatelstvo ČR výrazně převyšují 2 % HDP … 2 % HDP na obranu neznamenají 2 % HDP na armádu. Absolvent základní školy ví, že obrana a armáda nejsou synonyma … tím spíše to musí vědět maturant i vysokoškolák … Do výdajů na obranu je třeba započítat i výdaje na infrastrukturu, po níž se armádní prostředky pohybují, část techniky lze přepravovat urychleně pouze po železnici … To bylo známo jak rakouského eráru – jeden z důvodů postátňování soukromých železnic, s nímž se začalo v předminulém století, tak německému a pruskému … Za… Číst vice »
Prosimvás, redakce, když už publikujete na běžného šotouše takhle komplikované články, opatřete je prosím patřičnými vysvětlivkami pochopitelnými i pro žáky 1. stupně pomocné školy, ať nevznikají zbytečná nedorozumění. Třeba konkrétně zde by bylo dobré osvětlit, co je to rozpočtové provizorium, protože podstatná část účastníků diskuse to zcela evidentně netuší a plácá tu pak strašné blbosti.
hm…. tak asi jde o fenomén vyskytující se nejen v ČR
“ Wer nix ist und wer nix kann geht zu Post oder Eisenbahn „
Sím, sím. Rozpočtové provizorium je prosím to, když vůbec není jisté jestli nějaké peníze budou a proto není možnost investovat?
Spíše bych potřeboval vysvětlit, zda je možné, aby „pouhá “ hranice krajů učinila rozdíl v tom, že jeden přejezd je alespoň vybaven světly a druhý je vybaven jen křížem.
Oblasti u mezikrajových hranic jsou „vnitřní periférie“ republiky. Nejzanedbanější části, kam sousední kraje nechtějí investovat do infrastruktury vč. dopravy, ZDO ani ničeho jiného. Je to daleko od jeho centra a často by byla potřeba spolupráce „konkurenčního“ kraje. Je to problém našeho krajského uspořádání.
Základním omezením daným rozpočtovým provizoriem je možnost disponovat pouze jednou dvanáctinou výdajů schválených ve státním rozpočtu předchozího roku 2021.Suma měsíčních výdajů rozpočtového provizoria je maximálně ve výši 1/12 výdajů rozpočtu v roce 2021, v případě roku 2022 tedy 157,1 mld. Kč (1885,6 mld. Kč / 12).
Třeba ta trať Roudnice-Staškov. Nenašel jsem jediný přejezd, kde by nebyla alespoň STOPka. Až se všechny nechráněné přejezdy osadí alespoň touto značkou může se modernizovat. Když nejsou peníze na kousek plechu tak je to do očí bijící.
Přičina > následek…. Hustota konvenční železniční sítě v ČR je víc než DVOJNÁSOBNÁ oproti Německu z pohledu zalidnění, tj. potencionálních teoretického množství pasažérů. Přičemž průměrný pasažerský vláček v Německu zaplatí v průměru cca 9x až 10x vyšší poplatek než kolik zaplatí v ČR za použití kolejí… Je hezká ta historka, jak snadno ulovit živou opičku… Do průhledné flašky s užším hrdlem dát laskominu. Flašku uvázat pevným špagátkem poblíž cestičky kudy chodí opičky …No a mlsná opička jak zmerčí laskominu, tož ručkou si šáhne pro laskominu. Sevře pěstičku, ale skrz úzké hrdlo se nedá vytáhnout ta sevřená pěstička s laskominou. ..… Číst vice »
Znám jeden přejezd na lokálce…Pro ilustraci jak i v dnešní době mohou vypadat přejezdy. Jedna a ta samá silnice a jedna a ta samá trať. https://mapy.cz/zakladni?x=15.4415402&y=50.5170770&z=17&pano=1&pid=65509393&yaw=0.995&fov=1.257&pitch=-0.064 https://mapy.cz/zakladni?x=15.4337841&y=50.5129455&z=17&pano=1&pid=21104957&yaw=2.316&fov=1.257&pitch=-0.023 A pokud by někdo chtěl říci, že to jsou staré fotky, tak se plete. Ten přejezd pouze s křížem takto funguje stále. Jen s tím rozdílem, že kříž je nový a na novém sloupku a tedy ani nelze říci, že se na něj zapomnělo. A uznejte sami, že ta stopka by tam význam měla. Další zvláštnost před tímto přejezdem je i toto. Pak má být na SToPku. https://mapy.cz/zakladni?x=15.4364319&y=50.5117749&z=15&pano=1&pid=21104879&yaw=5.009&fov=1.571&pitch=-0.092 Tenhle přejezd je prostě rarita… Číst vice »
V čem je rozdíl? V rozhledu, nebetyčný. U toho prvního to bez světel nejde bezpečně přejet, především s tou budkou umožňující výhled 20 metrů od přejezdu. Mohla být na druhé straně křížem, ale někdo si řekl: „Neuvidíš!“
Zatímco na tom druhém je vidět dobrých 100 m daleko na obě strany. Pohoda.
To sice ano, ale musíte se otočit dozadu aby jste tam viděl. Takže z hlediska bezpečnosti tam STOP prostě chybí.
Zrcadlo? Protože šofér dodávky nebo náklaďáku tam buď uvidí ve zpětném zrcátku nebo vůbec.
Bacha, jsou taky přejezdy na vlečkách, kam jezdí vlak první středu v listopadu na každý druhý přestupný rok, neboť koleje vedou do trafostanice. Dát stopku tam je kontraproduktivní.
To chápu, ale tak jsem to zase nemyslel. Měl jsem na mysli přejezdy běžně používaných tratí . Ale děkuji za doplnění.
Rozhodně podle všeho na této trati již nějaká modernizace proběhla. Soudím podle opravené zastávky na jedné straně a jedné zbourané budovy nahrazené menší čekárnou na straně druhé.
Zrovna ta trať do Svobodných Heřmanic je zralá spíš na konzervaci, místo toho aby se do ní vráželi peníze. Udržovat trať kvůli dvoum párům 810 jedoucích pouze v létě o víkendu je drahá sranda. Ty peníze by se daly účelněji použít jinde.
A nebo taky na obnovení pravidelného provozu. Je to trať, která vede směrem, kterým lidi skutečně jezdí a vede do okresního města. Je tam i plno zastávek ideálně umístěných, takže s docházkovou vzdáleností většinou problém není. Provoz tam byl zastaven zcela nesmyslně, v podstatě jenom kvůli tomu, že kraj potřeboval někde vzít peníze na vlaky na tehdy novou trať na letiště Mošnov.
A ano, samozřejmě jen do Jakartovic, do Svobodných Heřmanic stačí několik málo vlaků v létě kvůli lomu, jinak tam nic není.
Jenže stanice Svobodné Heřmanice je poněkud z ruky a není tam ani zastávka BUS ….
Provozní peníze na vlaky těžko převádět do investice na stavbu trati do Mošnova ….
Mě by spíš zajímalo, jestli by se dala tato trať zpět obnovit do Horního Benešova jakožto logického centra regionu?
Určitě ne. Je úplně snesena a místy už nepozná kudy vedla. Je to poddolovane území. Ale v blízkosti se otvírá nový šifrovy lom tak že Svobodných Heřmanic by nákladní vlaky jezdit mohly. Ale není tam prostor na nakladku.
To „místy“ je akorát v místě sesunu.
Bylo to zkoumáno a šlo by to. Jen peníze se na to nechtějí dát. Navíc se uvažovalo o protažení do Bruntálu. Snad se to jednou zase podaří. Jako celek by to pak mělo smysl i pro nákladní dopravu, která by se pak ze silnic zase dostala tam, kam patří.
Přesun osobního nádraží v Chomutově přesunuto na roky 2028 až 2032. Tak že nikdy.. ( zdroj Správa železnic – stavby)
a nac ho přesouvat? měli bychom to dále do depozitáře NTM…a to jako neee
Jako bych to neříkal – v ČR bude vždy prioritou rekonstrukce nádraží.
Spíš rekonstrukce silnic a dálnic… stačí se podívat na to, kolik bylo za poslední léta postaveno nových dálnic nebo různých obchvatů, zatímco železnice se až na čestné výjimky rekonstruují jen ve stávající stopě.
A to ještě formou rekonstrukcí přejezdů a montování zábradlí a rušení kolejí a míst pro nakládku a vykládku. Zvýšení rychlosti, přeložky – ani náhodou. Prostě hrozně efektivní a potřebná a účelná modernizace železnice. A to si pak mnozí stěžují, že ta železnice je nepoužitelná.
Za to nadávejte lidem, co tu železniční síť zbudovali (cena na prvním místě). A předělat dnes trať na rozumnou rychlost je nadlidský výkon. A s druhou kolejí je to ještě horší.
Ano, to je ten problém, pořád se jenom renovuje. A to cestování vlaky jenom odrazuje. Zvláště na trasách na úrovni 80tých let. Na druhou stranu, nemůžete dnes zazlívat lidem, že v době železničního boomu se stavili tratě co nejlevněji. A po tolika letech tu trať trochu narovnat a přidat druhou kolej (pokud tam není) je nadlidský výkon.
Tak důležité jsou investice do ,, Kozích,, a jiných tratí kde za sezónu ten vlak využije tolik lidí co třeba Kolín za jeden den.
Sice víte prd, ale budete o tom neustále plameně kecat.
Do Kozí dráhy žádné investice nejdou, jde pouze o udržení provozuschopnosti, pouze na jedné části, což je zákonná povinnost SŽ.
Prosimvás, vysvětlovat šotoblbcům existenci právního rámce je snad ještě větší marnost, než vysvětlovat jim ekonomiku.
Tak ty musíš být dobrej přizdisráč při svých výlevech tady na webu. Síla je ve virtualitě viď.
Jo, zrovna ty seš jeden z těch, který jsem měl na mysli, tak díky, že ses hned zatepla přihlásil.
Přesněji jde o odstranění úmyslného neprovádění běžné údržby. Což za normálních okolností jsou minimální částky. Ale za toto by mělo následovat vyšetřování a trestní postih pro toho, kdo toto způsobil.
Jak je možný, že na všech ostatních lokálkách jezdí nová vozidla nebo se plánuje investovat do zabezpečení přejezdů, ale na 074 Čelákovice-Neratovice pořád nic, i když (narozdíl třeba od Svobodných Heřmanic), to nevede odnikud nikam a lidé tím jezdí.
Na všech ostatních? Doufám, že nemyslíte celou ČR?
Pravda, to jsem napsal trochu blbě, samozřejmě (asi většina) je ve stavu jako 074. Na druhou stranu, kvalitní vozidla jezdí na spoustě tratí řekl bych s horším „potenciálem“ než 074 (u zde jezdí šukafon). A z hlediska investic, tak třeba do Velvar se plánuje přeložka, do v článku zmíněných se zabezpečí přejezdy, a u nás se maximálně uhrabe štěrk.
Jezdí šukafon. To nebude jediný šukafon v republice, aby platilo „na všech ostatních lokálkách jezdí nová vozidla“.
Zrovna na 074 se plánují nová (rozumějte jiná, čili modernější a přiměřeně ojetá) vozidla.
Jak odnikud nikam? Čelákovice, BnL-StB a Neratovice jsou nic?
Buďte v klidu. U nás přejezdy v oblouku a tedy rozhledové podmínky příšerné kdy musíte koukat zadním bočním oknem zda vlak nejede a označen pouze výstražným křížem. Ani závory,ani světla a ani pouhá STOP tam není. A provoz ? 843
Ale pravda také je, že strojvůdce tam nená ani 50km/h. Ta je až za přejezdem 😉
Kolik dálničních staveb bylo zastaveno? Nebo se bude šetřit jen na železnici?
Ony se snad ruší nějaké stavby na koridorech, že to srovnáváte s dálnici?
A tak zrušila se rekonstrukce úseku Chomutov-Kyhice, který sice neleží na koridoru, Podkrušnohorská magistrála je dost významná trať.
*Kyjice
Tak si projeďte stavby na silnicích 1. třídy, jestli náhodou ŘSD něco neodložilo. A dost se tady nadávalo na to, že ŘSD posouvá termíny.
V rekonstrukci mělo dojít k napřímení oblouku u ZOO.
Třeba kolín na koridoru leží.
Tak ony dálniční stavby byly v posledních vysoutěženy za míň než odhad (i pod 80%), to u SŽ je pravidlem opak, pak není divu, že bezedný měšec vyschnul….
Aneb To se nám to hoduje, když nám lidé půjčují….
Dobrý postřeh, pokud jde o šetření, tak nižšími cenami staveb se ušetřilo fakt hodně.
Mám silné podezření.
Ale Vámi použitá metoda IMHO není průkazná. Neboť chápu-li správně, tak záleží na metodě odhadu.
Tož jestli průměrná dálnice má menší podíl nějaké technologie TZB než je podíl TZB v průměrné železnici s pavučinkou nad kolejemi, tak logicky záleží jak odhadnou částku za TZB.
Bo např. autoři RTSky umí relativně dobře odhadnout betonáž, ale mikročipy asi těžko.
Nic proti zvyšování bezpečnosti, ale konkrétně odložení investice do lokálky do Svobodných Heřmanic, kde jezdí jen sezónní turistické vlaky a sem tam manipulák, mi žíly zrovna netrhá. Vyškubání Kyjic dtto.
Myslím, že by si místní obyvatelé měli rozhodnout jestli kačky ze společné kapsy půjdou do tamních kolejí nebo jestli tyto peníze (většina těchto peněz) radši místní obyvatelé použijí na něco jiného, neboť tamní železnici přiliš nepotřebují za ty prachy
… Bo rozhodování o regionálních záležitosti direktivní formou z Prahy zákonitě nemůže být 100%ně kvalitní.
Třeba aquapark nebo parkoviště?
Proč ne?
Říkám si, jestli si SŽ z nás náhodou nedělají srandu. Rozhazuje miliardy za předražené studie a projekty VRT apod, viz https://zdopravy.cz/afry-cz-pouzije-pro-pripravu-vysokorychlostni-trati-na-morave-i-videoherni-software-100850/, a přitom není schopna „z finančních důvodů“ opravit již existující úseky, které to navíc potřebují, jako prase drbání!!!
Jojo, oprava přejezdů na tratích do Straškova a Svobodných Heřmanic, to zní jako super investice, to fakt potřebujeme.
Jestli vám nevadí, že se straškovskej motorák přes intraviál Roudnice šine 12 minut tak průměrně ~25km/h rychlostí a že pak eště na dalších ~4? málo přehlednejch přejezdech musí shazovat rychlost, tak ne no😂
Asi takto: Jsou důležitější stavby v síti Správy železnic (reko 171). A zastavovat stavbu např. dálnice D35, aby bylo na přejezdy na lokákce, to je taky neúměrné.
Nevadí. Ale zejména si myslím, že straškovský motorák je zbytný drahý špás a při první příležitosti (doběhnutí smlouvy, přesun výkonu nějak jinam) se ho kraj zbaví, protože zkrátka se bude muset šetřit. Tudíž se mi nezdá rozumné do té trati „investovat“, resp. lépe řečeno utrácet za její vylepšování.
celá vláda je drahý špás
Myslíte si, že diktátor by byl levnější?
A místo něj se nasadí drahý autobus. Nebo se bude dále lhát jak je levný a jak si vše zaplatí? To už asi do budoucna takto opravdu nepůjde. To lhaní skončí dřív než se komu zdá.
Jo kdyby nová vláda opravdu chtěla šetřit tak si zmrazí platy a nevymyslí nová ministerstva + úředníky.jsou to stejní , možná horší korytari jak babisovci.
Jaká nová ministerstva vznikla?
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/urad-vlady-vlada-petra-fialy_2112211412_pj
Systemizaci na příští rok již 5. listopadu schválil kabinet ANO a ČSSD, nový návrh ji má upravit. Tolik citace článku z 21. prosince. Taky je tam uvedeno několik rušených míst. Ale ani jedno nové ministerstvo. Jen místo dvojministra Havlíčka budou ministři dva.
No, dobrý. Takže – jaká minsiterstva vznikla? Žádná.
Žádná, ale kdo chce řezat psa, ten si klacek a křivé obvinění najde.
Nová vláda si platy zmrazila, jako všech ústavních činitelů
Nezmrazila ..přidali si od 1.1. takže lžete.
Stačí vybrat daně. Finance mají nějakou setrvačnost a hlavně Schilerka letos raději opatrně počítala s příjmy výrazně nižšími. Prozatím to vypadá líp, takže nová vláda patrně ušetří skoro 100 miliard i kdyby neudělala vůbec nic a dloubala se v nose. Jenže to nezní tak hezky, líp zní MY jsme ušetřili. Je to jako s otevřením nových dálnic. Taky se u toho vyfotí ti, jejichž zásluha bude nulová.
A nebo jako na Zahradním městě, kde se fotili, když stavba ještě nebyla hotová. Na fotce z prorážky Gotthardu těžko hledat politika.
Jo ale furt chtějí schodek 300 miliard což je dost.
Jestli to nemají vlády tak nějak společné. Babiš se také rád chlubil přebytkovým rozpočtem, kterého dosáhl jen díky profinancování evropských projektů na konci rozpočtového období.