Nejen cena. Správa železnic zkusí u stavebních zakázek novou metodu výběru
Trať 170 (3. koridor) v úseku Karlštejn - Beroun. Pramen: Správa železnice/dokumentace EIA
První zakázkou na metodu BVA má být modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem.
2024??? dělají si srandu z lidí? všude se uvádí zahájení 2022
Á, levicově smýšlející diskutenstvo už řádí…vizte níže 😉
Mno… s radotíem se crcaj třetí rok a nevypadá to vůbec hotově. Jezdím okolo každý všední den dvakrát a počet dělníků je většinou 0-10. Neměli by třeba zohlednit délku stavby? Z Brna do Blanska to zvládli komplet za rok a kousek, a to je poněkud větší rozsah, takže když se chce tak to jde… proč to u nás na 171 nejde?
No konečně!
Trať 171 se sice začala rozpadat a bylo potřeba s tím už něco začít dělat. Ale svým způsobem je to krásné muzeum.
Substrát je na 171 zvyklý…
Tam když není mimořádná událost je to mimořádná událost.
Sofistikovaný způsob jak na základě pár stránek keců dát miliardové zakázky komu chci.
…aneb jak se ztrapnit ve veřejném prostoru tím, že komentujete něco, o čem nic nevíte.
Přesně, už teď je přeci možnost skrz monopolní subdodavatele zajistit správného vítěze. A kdyby nedejbože došlo na nejhorší a měl vyhrát někdo kdo neposlal kapříky, vždy jde ta zakázka zrušit jako v případě rekonstrukce Praha-Hostivař – Praha hl.n.
nebo v případě Strakonic. Taky za Nejezchleba
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/skanska-nabidla-rychlejsi-a-levnejsi-opravu-nadrazi-szdc-odmitla.A140223_144514_ekonomika_zt
V čem jsem pomýlený, vážený pane?
Jasně, dříve to nešlo. Spřátelená firma podstřelila cenu, dostala zakázku a na vícepracech si naúčtovala dohromady více než nejdražší uchazeč v soutěži.
Zdravíme exministra Řebíčka
Jo a dražší uchazeč by viceprace neuctoval, i když by na ně měl narok? Jde vidět, že Vás asi stavební práxe moc nezasáhla 😃👍
Jenom by mě zajímalo jestli se posune celá oprava Beroun – Praha, nebo tam pak bude souběh výluk skoro všude…
Huh… při slovní kombinaci „kreativita stavební firmy“ (a jak to hodlá někdo převést na numerické kritérium) mi hrůzou vstávají vlasy na hlavě…
To je jednoduché: nech vlasy ležet a neřeš, jak se to jmenuje. Sepiš si na jednu stranu papíru nářky, které vůči stavebním firmám léta zaznívají, a na druhou stranu sepiš, zda a jak se s tím uchazeči v nabídce míní vyrovnat.
A spočítat dny výluk či jiných omezení snad žádnou „speciální numerickou operaci“ nevyžaduje…
Jenže na dobu výluk se už v minulosti soutěžilo a vedlo to k tomu, že se do nabídky slíbilo něco, co se stejně nesplnilo…
Od toho existují smluvní pokuty. To je ale otázka dobře sepsané smlouvy a ne samotného principu výběru.
to by měl kvalitní projektant, smích, smích, smích zajistit už v HMG projektu, aby výluky byly minimální. Ale co čekat ve světě monopolistů.
Výluky začnou v 2024 a stavba v 2023?!
To mi u tohohle úseku nesedí.
Co se teda bude v tom 2023 dělat
Asi to SŽ zase odsunula😕
Návrh rozpočtu SFDI pro r. 2023 byl vládou schválen 3 týdny zpět. Sněmovna statni rozpočet (a s tím budget pro dopravu, resp. SFDI jestě ani neschvalila). Do té doby zveřejňované průběžné návrhy rozpočtu z dílny MF avizoval drastické snížení peněz do dopravy.
Bohužel takto to v ČR funguje. Kolik peněz bude na několikaleté projekty pro další 1 rok se zjistí až v prosinci roku předchozího 🙈
Takže když někdy teď zahájí tendr, ten bude trvat třeba půl roku, tak je jasné, že smlouva nebude dřív, než třeba v květnu/červnu 2023.
Nesedí to správně. Původně se podle mě psalo, že přípravné práce měly začít už na konci letošního roku a ty stavební v roce 2023. Bohužel se asi i tato stavba odsouvá… achjo.
2023 začnou přípravné práce. „Výluky jsou podle schváleného výlukového plánu naplánovány od února 2024,“ dodal Nevola.
Ano, odsouvá. Původně to mělo začít v červenci letošního roku hned po ukončení prací na stavbě SmRad. Zdržení je z různých důvodů, mimojine i kvůli otázce financování.
To ale hodně původně, když teprve v dubnu měli územní rozhodnutí:)
Třeba prořezávat porost, připravovat věci na které nemusí být výluka a tak? Nemusí to být celý rok, že… začátek na podzim, výluka od jara?
Ono to mělo začít už na podzim letosniho roku, pak to posunuli na rok 23,-a teď tedy únor 2024. Otázka jestli to je definitivní termín.
Staveništní komunikace (= dočasné nájezdy k trati), zařízení staveniště, přípojky k němu, především elektro… dá se toho vyjmenovat i více.