Nejdřív chceme další most přes Vltavu pro auta. Proč v Ječné ani v Žitné nebudou cyklopruhy

Návrh rekonstrukce Ječné ulice počítá s rozšířením ostrůvku tramvajové zastávky Štěpánská. Zdroj: Praha 2Návrh rekonstrukce Ječné ulice počítá s rozšířením ostrůvku tramvajové zastávky Štěpánská. Zdroj: Praha 2

Za absencí cyklopruhů mezi Karlovým náměstím a Vinohrady je spor pražského magistrátu a městské části.

Odebírat
Upozornit na
guest
115 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš R.

Dovolím si sem vložit vysvětlení toho, proč se v Praze málokdy podaří uskutečnit cokoli koncepčního a smysluplného. Je z pera jednoho pražského komunálního politika a vznikl v souvislostí s vizualizací „zklidnění“ magistrály. Obávám se, že vystihuje realitu zcela přesně😒 „Call it zahořklost, ale já už jim nevěřím ani nos mezi očima. Podobnýma obrázkama nás různé složky města a různí politici krmí prakticky rok od roku 1990, jen jsou čím dál tím míň ambiciózní. Jediná jistota zatím vždy byla ta, že za chvilku naběhne Pospíšil do televize vyprávět, že auto není hřích, Sedeke prohlásí, že s projektem souhlasí, ale nejdřív je… Číst vice »

čecháček

Jojo, to je tak trefný, až to bolí.
Hrozně moc bych si přál, aby v 2026 vyhrála Praha sobě, a tenhle 90kovej odpad táhnul tam, kam patří, ale hádám, že se zas kucí domluvěj. :/

Ondra

Ano. Na dvojce je nejvíc smutné to, kolik nádherných baráků se kolem magistrály a I.P Pavlova nachází nádherných domů. Navíc že máme nejcennější kulturní památku Muzeum uprostřed magistrály nikoho nevzrušuje. Jsme fakt národ kulturních barbarů.

čecháček

Dyť tam máte Muzejní oázu, co chcete. 😃😃 Ostrov neprošel, páč na rozdíl od Berlína ho obtejká akorát Magistrála, tak aspoň Oáza! Hezky zeleňoučký, auta tam neprojížděj (páč stojej = problem solved) a coby moderní umění tam máte na kolejích odstavený dodávky se „zásobováním“. To nemaj ani v tom Berlíně…

Ondra

Ano a IPR na nedávné prezentaci měl informaci, že se na podařilo na I.P mezi magistrálou opět přetvořit na náměstí. Výsledek tomu samozřejmě neodpovídá.

Michal Bartoníček

Jakmile se začne licitovat o podmínkách – nejdřív tohle, pak tamto – dopadne to špatně. Tyhle autoblbosti, kdy má IAD absolutní přednost přede vším, se musí zkrátka zaříznout už na začátku a nepřipustit jedinou výjimku. Jinak se z toho nevyhrabeme.
Jenže s tímto složením voličů to lepší nebude. Protože ti budou volit stejné lidi nakloněné IAD a odmítající ozdravnou kúru centra města. Budou obdivovat, jak je ve městech v zahraničí, kde v centru IAD není, hezky, ale sami nejsou ochotni se toho, co oni mylně nazývají luxus a svoboda, vzdát.

Vojtěch Hrabal

Projektant Macek lže. Jednosměrný stoupací pás o šířce 1,5m, který cyklisté v Ječné potřebují zdaleka nejvíce, by se tam bez potíží vešel.

Projektant upřednostnil zachování tolerovaného parkování na chodnících, na pár místech parkování na chodníku dokonce legalizuje. Stoupací pruh široký 1,5m se nevejde, pro 2,5m široké parkování je místa dost.

ŠVL

Až na to, že cyklopruh je narozdíl od jednotlivých parkovacích míst liniová záležitost – aby dával smysl, musí být v celé délce ulice. A jsou tam místa, kam se prostě nevejde. To, že se v částech ulice vejde parkování, není důkazem toho, že může být v celé délce cyklopruh…

Vojtěch Hrabal

Až na to, že ten pruh se tam s výjimkou 20 metrů na začátku a 60 metrů na konci vejde v celé délce. Ale parkování je prostě důležitější.

MartinS.

Já tam tedy ta místa k parkování vidím mezi stromy. Ty jsou na obou stranách a asi je nepřesadíte, takže by to bralo 1,5 metru z chodníku na jedné straně.
Nebo vykácet veškerou stávající zeleň a ty chodníky na každé straně zúžit o 75 cm. A stromy posunout. Ale tak to chceme? Navíc tedy šlapat Ječnou na kole do kopečka kolem popojíždějících aut v kolonách, to je jen pro silné povahy.

Vojtěch Hrabal

Nejsou navrženy jakékoliv jiné zábrany. Ergo na chodníku bude tolerováno parkování v celé délce, úplně stejně jako v současnosti.

Bude se posouvat osa kolejí i obrubníky obruby. Jednosměrný oddělený stoupací pruh pro cyklisty (kodaňský pás) se vejde do současného návrhu mezi stromy a obrubník bez nutnosti cokoliv posouvat.

Jízda vyhrazeným jízdním pruhem je naprosto bezproblémová. Zajeďte se někdy podívat na Smetanovo nábřeží.

Můžete mi popsat nějakou jinou, podle vás vhodnější, trasu kudy by cyklisté mohli dojet z Karláku na Mírák? Mám Prahu projetou opravdu dobře, a všechny relevantní trasy jsou mnohem horší, než jízda odděleným jízdním pruhem.

Vojtěch Hrabal

Projekt vcelku zjevně počítá s tím, že z chodníku bude 2,5m ubráno pro tolerované parkování automobilů. Praha 2 dokonce v ulici U Nemocnice takové parkování na chodníku po dokončení projektu bez otálení legalizovala. Chodníky mají minimální šířku 4m, takže zřízení 1,5m stoupacího pruhu pro cyklisty jedoucí 10 – 25 km/h by nezpůsobilo vůbec žádné problémy.

Tady mělo být podélné parkování v místech, kde je hrubá dlažba. P2 ihned po kolaudaci legalizovala kolmé parkování na chodníku.

https://mapy.cz/s/bovemogohu

čecháček

Chodil jsem kolem toho poměrně často, co to U Nemocnice tak zkulturnili a s prominutim jsem na to čuměl jak tele na nový vrata, co tam P2 předvedla. To parkování na tý chodníkový dlažbě je tam pořád? Vim, že to vzbudilo dost velkou nevoli, jak to nakonec dopadlo?

Ondra

Je to tam furt. Mezitím ty nové drahé dlažební kostky jsou celé od oleje. Fakt nádhera

čecháček

Achjo, to jste mě nepotěšil. Hlavně že kardiochirurgové maj kde parkovat 🙃

Juraj

Několik let jsem žil na Praze 2 a místní politickou reprezentaci fakt nikdy nepochopím, resp. voliče, kteří jsou vědomě proti sobě. Ta MČ totiž za uplynulých 15 let nedokázala vůbec nic, kromě stížností na status quo, který ale sama udržuje. Tady je ale nový level logiky, že by Žitná najednou byla v pohodě, kdybychom ta auta poslali po nuseláku na Pankrác a odtud Jeremenkovou někam na nový most. To jako vážně?! Co by na to asi řekla Praha 4? Nemluvě o tom, že velká část provozu z Žitné míří do Plzeňské, takže v tomto geniálním řešení bychom je poslali nově… Číst vice »

Ondra

Nedokážu si vysvětlit, proč na těch třech pruzích trvají. Chodci tam navíc přes ně musí chodit na druhou stranu, což to dělá jeden z nejnebezpečnější přechodů v celé Praze. Oni asi stále sází to, že když pojedou tu svoji pro automobilovou ideologii, tak jim to voliči v příštích volbách zase hodí. Což je dost pravděpodobné

not just bikes

A pak někdo tvrdí, že kult automobilu u nás neexistuje.

Martin

Zvlast, kdyz existuje ze smichova na vychod a jih jizni spojka a na sever tunely… ale vsichni to tezou co nejkratsi cestou na magistralu ci korunni…

Martin28

Pokud nedošlu změny pruhy pro automobilismus. Zůstane stejný hustý provoz jako před rekonstrukce. Zkusíme to zamyslet. Zruší jeden pruh. Omezí provoz. Lidé snaží najít cestu, aby stihli z bodu A do B. Když jízda autem do centra nestačí, nutí lidé využít městskou dopravu. Mohlo zvýšit příjmy do rozpočtu na MHD, aby Praha mohla snížit dotace.
Přidání další most přes Vltavou vůbec nepomůže nadlehčení pro auta.

hroch.obojzivelny

To psala mongolská umělá inteligence?

Michal Bartoníček

Šlo by to ještě jednou? Vůbec nic jsem nepochopil.

Václav Pašek

To je zase výmysl choré hlavy. Jestli centrum Prahy něco nepotřebuje, tak je to další most pro auta. Potřebuje víc lávek pro pěší a zakázat auta na mostu Legií a možná i na Palackého. Motorkám bych průjezd dovolil, z těch kolony nevznikají a MHD nezdržují.

Toada

Souhlasím. Na mostě Legií, který je příliš úzký pro auta, by jim měl být vjezd zakázán a po stranách místo současných úzkých pruhů zřízeny cyklostezky. To by bylo skvělé spojení Kampy a Nového Města. Bohužel neproveditelné, protože by to trochu omezilo auta (která mají vedlejší Jiráskův most a totálně ho ničí)

Bram

Naprostý souhlas, už jsem tu kdysi psal něco obdobného :-).

Toada

Asi před měsícem jsem si založil e-mail čistě na psaní politikům a úředníkům. Polud budou od spousty lidí dostávat podněty/návrhy, možná se něco změní a nebo se nad tím alespoň zamyslí. Připadá mi to lepší, než jen psát do diskuzí, kde nic neovlivníme.

Třeba jsem takto psal primátorovi ohledně zpoplatnění vjezdu na Malou Stranou a Smetanovo nábřeží. Asi po 14 dnech skutečně odpověděl (dost vyhýbavě). Pokud by to udělalo dalších 100 lidí, možná by to vyvinulo větší tlak na změnu. Takže prosím pište ma místní úřady, ptejte se, mějte návrhy a připomínky.

Bram

Není zcela pravda, že psaním do diskuse se nic neovlivní. Novináři diskuse sledují a pak se ptají politiků, jak co má v budoucnu vypadat. A ono je trochu něco jiného, když se zeptá novinář, než když se zeptá řadový občan. Tím nechci říci, že se občané ptát nemají – jsou to voliči, takže by si s nimi neměli politikové vytírat zadní část těla a voliči by se neměli bát se ptát, jenže zdaleka ne každý to umí. Ovšem odpověď na dotaz novináře má poněkud jinou váhu, protože politikové dobře ví, že mnozí novináři jsou pěkně ostří a vyhýbavé či žádné… Číst vice »

Toada

To máte pravdu, souhlasím, že novináři také mají velký vliv.

Martin

Spis na nabrezi, pac ty zpozdeni jsou madakr…

Václav Pašek

Pokud by existoval jednoduchý a rychlý systém jak si zařídit povolení k vjezdu (klidně za poplatek) tak by to asi bylo řešení. Portál Pražana existuje tak proč ho nevyužít.

To samé platí pro zábory veřejného prostranství. Dnes je to úkol na několik týdnu s návštěvou mnoha institucí, který spolehlivě odradí kohokoliv kdo si potřebuje rezervovat místo pro kontejner, stěhovací auta, atd. a proto to většina lidí řeší dost punkově, parkováním na chodníku, židlemi s provázkem,…

Ondra

Po ažbudeokruh a ažbudestudie nám ODS přináší novou výmluvu: AŽBUDEMOST!

Bram

Tak samozřejmě, pražská buňka ODS je v podstatě takový smrdutý septik ODS, kam se akorát koncentruje odpad z ODS :-).

MP22

Řekl bych že celé ODS je septik a pražské buňka jsou usazeniny u dna. Na úplném dně je ale samozřejmě ta brněnská 🙂

Bram

Asi jo, protože smrad pražské ODS dělá problémy jen Praze, kdežto smrad z brněnské ODS se díky blokaci modernizace tamního hlavního nádraží ve zhruba současné poloze line prakticky po celé republice :-).

RDP

Jakou logikou můžete dospět k názoru, že je výhodnější most nemít?

Pražec

Cyklopruh v Žitné už byl podrobně rozkreslený před deseti lety:
https://mestemnakole.cz/2015/08/cykloobousmerka-zitna-a-anglicka/

Na Karláku už dokonce postavili začátek. Dál nahoru ale zatím pokračovat nesmí.
Hlavně na tom Karláku už Žitnou zúžili do dvou pruhů pro auta – a světe div se, armagedon nenastal.
https://mapy.cz/s/mugujebafu

Lukáš

Navíc na Karláku je cyklopruh od Žitné oddělen obrubníkem, proto tam auta naštěstí vůbec na něj nemohou.

Lukáš Novák

Dennodenní realita Žitné ulice: auto na chodníku, auto v parkovacím zálivu, tři pruhy pro auta, auto na chodníku.
Do Žitné se obousměrný cyklopruh úplně v klidu vejde, stejně jako by se vešly i parkovací stání a stromy, stačilo by jen trochu chtít a posunout myšlení některých ODS/ANO politiků z roku 1970 do 21.století. Tři pruhy pro auta v Žitné jsou naprostá zbytečnost, tu ulici úplně ničí.

Michal Bartoníček

Nahlašovat a vybírat pokuty. Nic jiného nepomůže.

Lukáš Novák

Pokud tam policie už nějakým omylem přijede, tak je za celodenní parkování schopná udělit pokutu 200,- (stalo se na podzim 2023) takže….úplně k ničemu.

Michal Bartoníček

Tak zavolat znovu, pořád a neustále, dokud si autíčkáři neuvědomí, že zákony platí i pro ně.

MP22

Tohle praktikuji taky, klidně každý den to stejné místo a auto, většinou je to přestane do pár týdnů bavit. A i ti měšťáci to začínají dělat sami od sebe. Než aby je hlášením lidí honili po celém okrsku, tak to raději opokutují sami. Už i mešťáci začínají chápat, že čím víc pokud teď, tím míň práce v budoucnu.

Bram

Je to tak, ale přes ODS obvykle nejede vlak, nebo v Praze spíš asi tramvaj :-). Málem nebyla ani tramvajová trať na Václavském náměstí, ta politikům z ODS obzvlášť silně nevoní :-).

Gajda

Praha ale není a nikdy nebude místo, které přeje cyklistům. Tím nemyslím vedení města a jeho částí, ale architekturu. Tam se nikdy nepovede udělat krásný cyklostezky, komplet propojený a ideálně s hladkým povrchem.

Bram

Jde především o zklidnění ulic, protože třípruhy a čtyřpruhy v jednom směru do města rozhodně nepatří. Dle mého názoru je v centru města v jednom směru akceptovatelný dvoupruh, přičemž levý pruh je neprůběžný a pouze odbočovací. Pokud se přidá cyklopruh či přímo cyklostezka, na škodu to není, ale též nepředpokládám, že v Praze bude mít cyklodoprava významným podíl na cestách do práce. Především je třeba mít v práci sprchu a dát se tam dohromady. Kdybych jel z Modřan do Strašnic na kole, jistě si domyslíte, jak asi budu vypadat. Prostě rovnou do sprchy, převléci se a teprve pak do kanceláře.… Číst vice »

Ondra

Z Modřan do Strašnic je to po rovině, tam vám dojedu aniž bych byl spocený. Nesmíte to tak hnát

Ondra

Architektura je v pořádku, je jen otázka jaký mezi tou hezkou architekturou chceme mít veřejný prostor. Zatím to vypadá jako jedno velké parkoviště a kde je místo několik jízdních pruhů pro hladký průjezd aut. Že si lidi nedokáží na ulici představit nic jiného než auta je klasický carbrain syndrom.

Ondra

Ať už s cyklostezkou nebo bez, tři pruhy pro auta v Žitné jsou nesmysl. Dole u karláku jsou stejně pruhy dva. Navíc jsou tam přechody přes tři pruhy, což je pro chodce velice nebezpečné. Fantazírovat o dalším mostě pro auta (kde by se asi ten most měl nacházet?) které by stejně ve výsledkou po žitné jezdili je taky nesmysl. Prostě klasická dvojka, brečí že tam mají spoustu aut a pak bojují za každý pruh, místo aby chtěli situaci řešit

Josef M.

Tady by asi pomohla jen salátová metoda. Z důvodu bezpečnosti zřídit na přechodech bez semaforů ostrůvky do prostředního pásu. A po pár letech konstatovat, že ty tři pruhy vážně nedávají smysl.

Michal Bartoníček

Ta rozežranost a šikana ze strany IAD už je dost protivná a otravná. Auta vjíždějí téměř do každé ulice v Praze a stejně jim je to málo. V Praze přes Vltavu je 18 mostů a 13 z nich můžou využívat auta, plus ještě Bubenečský tunel. Ale ono jim to je málo. Kam by ten další most chtěli nacpat? Zbourat Mánesa?
A jestli je problém jeden pruh v Ječné, tak bude v Žitné taky jeden pruh. Kdo chce moc, nemusí mít nic.

RDP

Ano, kdo chce moc, nemusí mít ani desítky mld ročně provozní dotace aby si lidé mohli jezdit dotovaně/zdarma :))

Kolik mostů na 2mil lidí a 500km2 je podle Vás moc?:)

čecháček

ODS je pro Prahu 2 tragédií už od devadesátek, ale bohužel zde má pořád svoje příznivce, i přes všechny „hvězdy“, který to tu vyprodukovalo (Basch, Paluska, Černochová, Udženija…Korseska z toho vytěžil taky, když už vydržel tak dlouho a zbyl tady…)
Sice městskou část prakticky svym přístupem zabíjej, ale dokud Komwag jede, tak je vše ok 😉
Místní vědí.

Pražec

Místní vědí, místním soudruh Korseska dokonce nadělil „hymnu“. Pak se tím s až klausovskou samolibostí chlubil zkoprnělým zastupitelům. Solidní bizár:
https://www.stream.cz/zajimava-videa/povstante-nesmejte-se-nova-hymna-prahy-2-bavi-na-sitich-65199093

čecháček

Díky za připomenutí, tenhle exkluzivní bizár už jsem stihnul vytěsnit.

Dovolím si zkopírovat text, myšlenkovou úroveň vedení Prahy 2 to ilustruje věrně.

Hymna Prahy 2 – Dvojka, domov můj
Mít své nároží,
kde sousedé se znají
Z domů vzdálených
tam vracím se vždy rád
Přijde čas, sám zastaví,
v laskavých snech opraví
bájný dům,
kde můžeš klidně spát
S klíčem štěstí v dlani jít
Krásné je svět znát
Když svou Dvojku ve vzpomínkách stále máš

Náhodný Kolemjdoucí

Ani nemusím hledat, abych z článku chápal, že Prahu 2 vede ODS.

Lukáš Novák

al mají novou hymnu! 😀

Tomáš R.

ODS a s ní myšlenkově spřízněné politické subjekty je společenství troglodytů, které desítky let brání tomu, aby se Praha rozvíjela jako moderní a přátelské město.
Jakmile někdo někde něco rozumného blokuje nebo prosazuje nějakou šílenost, je prakticky jisté, že v tom má prsty ODS.
Na druhou stranu, přes letité zkušenosti s touhle partou vexláků, mafiánů a zlodějů je stále dost lidí, kteří jim dávají ve volbách dostatek hlasů na to, aby mohli dál škodit. Prostě „lid“ to takhle chce.

MP22

Protože se zaklínají tím, že oni porazí Babiše přece! Copak tady chcete Babiše???? Nic naplat, přece neexistuje žádná třetí cesta. Buď zlo Babiš, nebo hodné ODS! Jo třetí cesta vlastně je, Piráti co chtějí důchodcům stěhovat do bytů migranty, tož copak chcete tohle?? Zbláznil jste se? ODS na věčné časy!

Kebab

Přesně tak. Ochrana před populismem a návrat smyslu a hodnot do politiky😃 Od těch samých, kteří jsou hlavním symbolem jejich ústupu a kteří tím nepřímo stvořili kult estébáka.

Sáček

Tolik ulic je, snad může být cyklopruh ve vedlejší souběžné ulici k Ječné. Další typ problému který slouží pro to, aby se bylo o čem bavit, co řešit atd. Stejně už to mají nějak vymyšlené.
Jediné zajímavé je ten most.

mgr.pavel

Tolik ulic, a auta stejně potřebují 3 pruhy v jednom směru a je to svatý grál, na který se nešahá?

Sorry, ale do centra města 3pruhy v jednom směru, to je brutální plýtvání veřejným prostorem.

Náhodný Kolemjdoucí

Ta vedlejší souběžná ulice je Žitná. Nebo kterou jinou byste navrhoval?

Twix

Je tam ještě ulice mezi nimi, na chůzi je mnohem příjemnější, ale napojena je jen ze Sokolské a protáhnout tudy cyklistickou tepnu by asi nebylo jen tak.

Náhodný Kolemjdoucí

Koukám na mapy a je to úzká jednosměrka s parkováním po stranách, kterého se tamní ODS jistě nevzdá – už tam pro auta zabrali i chodník. Navíc jen spojení Sokolská – Štěpánská nic moc neřeší.

Mickey

Která je ta souběžná ulice s Ječnou a Žitnou? Václavák?

Ústečák

Jiráskův most čtyři pruhy pro auta, Palackého most dva pruhy, Barrandovský most osm pruhů, ale problém je samozřejmě Dvorecký most pro tramvaje a autobusy, bratři zpátečníci, opravdu. Na just bych tomu jantarovi z radnice ten pruh v Ječné udělal na úkor jednoho pruhu pro auta, když si to tak přeje, a v rámci následných narovnání opatření můžeme v Žitné přeznačit jeden pruh pro jízdu nahoru. 😀

Ondra

Kdyby měl Hřib koule tak tam v létě udělá dočasné značení a na dva pruhy to stáhne. Zjistilo by se, že se nic nestalo. Ale v tomhle městě jsou všichni připosraní něco zásadního měnit

Pražec

Totéž ty cyklopruhy na magistrále, které budou až ve třicátých letech po humanizaci.
Pár kyblíků barvy a mohli bychom jezdit letos.

Václav Pašek

Barva přece není infrastruktura, nezapomínejte.

Pražec

Hřib ztratil odvahu od té doby, co se stal předsedou strany, která chce na podzim projít do sněmovny.

Bram

Nikoliv, Hřib musel pouze reagovat na to, že už není primátorem a do věcí mu kecá zpátečnická ODS, se kterou je v koalici. Lidé volili tak, jak volili a bohužel o fous nebylo možné, aby pokračovala koalice z předchozího volebního období. Naštěstí se podařilo zabránit vzniku koalice ANO a ODS, ale i tak je situace výrazně horší, než v předchozím období. Holt svěží vánek předchozího volebního období už je kažen smradem linoucím se z pootevřené žumpy, kterou je pražská ODS… Na předchozí volební období budeme v Praze dlouho vzpomínat jako na zázračné období, kdy se mnoho věcí podařilo posunout kupředu.

Náhodný Kolemjdoucí

Přitom právě odvaha je něco, co k té straně táhlo voliče.

Jakub P

Hřiba doprava v Praze nikdy reálně nezajímala. To nejleší, co pro ni kdy udělal je to, že nechal jako primátor Adama Scheinherra pracovat. To taky nebylo ideální (zejména z pohledu cyklodopravy rozhodně ne), ale aspoň MHD se opravdu rozjela (stejně jako Hřib po něm něco zdědil z předchozího volebního období, ale pak to dokázal o dost zrychlit, kdežto teď to zase dojíždí samospádem a zpomaluje). Co se týče těchto „plánů“ na magistrálu, je to IMHO jen snaha vypadat, že něco dělaj. Vybraný architekt plácá nesmysly a sám si odporuje, termín je luxusně zadlouho, aby se do doby, kdy se to… Číst vice »

Ústečák

No ony dva pruhy dole hlavně už dávno jsou, no. 🙂

Clovek

Do té doby hold budu jezdit Jecnou nahoru. Dá se to, i když to asi není pro každého. Moje rada je ve všech pro cyklisty neupravených úsecích jezdit středem normální pruhu, ne po kraji – zabráním tak nebezpečnému předjíždění.

Kebab

Lehce ilegální řešení a navíc nevíte, kdy potkáte magora. Je ale pravda, že třeba při vjezdu na kruhák nebo podél ostrůvku, kde je opravdu fyzicky jen jeden pruh, to fungovat může. V souvislém úseku bych takhle jel snad někde s kopce při srovnatelné rychlosti s okolním provozem.

Twix

Také mě nenapadá, kde by ten další most měl stát, aby odlehčil Žitné, a kudy by se na něj jezdilo. Dneska vedou z Žitné na levý břeh 2-3 pruhy, dále větší část pokračuje směr Plzeňská a menší směr Zborovská. Moc nevím co by nějaký jižnější most řešil.

Ondra

Asi má na mysli že by se začalo zase jezdit po Karlově mostě…

Pavel Dvořák

Jiráskův a Palackého most jsou hned vedle sebe, pak dál na jih proti proudu řeky je až Barrandovský most. Jsou to 4 km, kdy není možné přejet z jedné strany na druhou, což generuje to, že dost aut jede po magistrále a následně Žitnou, v opačném směru zase Ječnou a pak po magistrále. Takže ta lokalita Podolí by byla tak akorát , aby most odvedl část provozu, který jinak jede Žitnou/Ječnou. Praze schází hned několik mostů.

Twix

Jako že dneska se třeba z Pankráce jezdí na Prahu 5 přes Žitnou, místo aby se přes Jeremenkovu nebo kolem nádraží Krč jelo na Barrandovský most? Nebo odkud by ten nový most pomohl? A kde ho postavit? V místě Podolské vodárny to není jak napojit na obou stranách a v místě Dvorců by to na smíchovské straně padlo do stejného místa jako ten Barrandovský most, a ani přes nějaké šílené rozplety na obou březích by to moc kapacitní nebylo.

Pavel Dvořák

Dolů k vodě se z Pankráce dá dojet většinou celkem v pohodě. Dostat se z Modřanské na Barrandovský most už bývá mnohem horší, i díky tomu, že samotný Barrandovský most byl poslední tři roky dost omezený. Takže to byla sice delší, ale zato horší cesta 😀

Proto mnoho lidí jede raději po magistrále a dál Žitnou. Samozřejmě záleží na přesnější lokalitě, někde se to vyplatí někde ne. Kdyby z Jeremenkovy pokračoval most na druhou stranu řeky, tak by většina lidí použila tuhle cestu.

Jirka Trumpeta

A co takhle celou Vltavu rovnou zatrubnit…

Algorytmus

mohli by to prosazovat pod názvem „Humanizace řeky“

EM*

Nebo ji vést obchvatem, viz Valencie

firon

Kdysi jsem viděl francouzskou komedii (Krysy z podzemí ?), kde lokálpolitik navrhoval zalít Seinu betonem, že tak vznikne prostor pro autombilovou dopravu a ulehčí se ulicím. Vltava je širší než Seina a tím prostorem se hanebně plýtvá. Jak skvělý by to byl průjezd městem!

Pražec

Využít prostor nad řekou se odvážili akorát ve Wuppertalu…

Václav Pašek

Třeba v Japonsku jsou kapacitní komunikace nad řekou dost běžné, ale tam mají k veřejnému prostoru dost odlišný přístup.

Zbynek

Taky se tam neparkuje na ulici.

Václav Pašek

Na ulici se tam parkuje, jen trochu jinak než v Evropě. A také si staví parkovací domy, i v samém centru měst. Představte si že je v Pařížské nebo Široké místo dvou činžáků 6 pater parkování.

MP22

Krásných 8 pruhů k každém směru by se tam vešlo!!

Vojtěch Hrabal

Nejste originální.

„Ve vztahu k městu jsou řeky (máme dvě) spíše nákladnou dopravní překážkou — musíme stavět a opravovat mosty a řešit následky povodní či zachraňovat topící se. Také musíme pravidelně trénovat stavby protipovodňových stěn a v případě povodní je montovat. Pokud by trvale zmizely, pominou i výše zmíněné problémy, ušetříme v rozpočtu, plochu využijeme pro parkování, které nám zoufale chybí (naše město má pouhých 55 kilometrů čtverečních).“ ~~~~ Jiří Svoboda (ANO), primátor Českých Budějovic

Grossák

Dvorecký most bez aut bude naopak užitečnější než by byl s nimi.

Bram

To ODS nechápe, respektive odmítá pochopit, další vysvětlování by tedy bylo jen házení luštěniny na svislou plochu :-).

Jan Tichavský

Kolik mostů pro ty auta chce mít, kam by ho dal a proč musí všechno jezdit přes centrum? Vždyť auta jezdí přes Palackého most, Legií, i ten hlavní automost Jiráskův. Na jihu je kapacitní a konečně opravený Barranďák, tak nechte ten Dvorecký pro MHD. Pan Korseska z ODS je zřejmě typický představitel proudu „just one more lane will fix all traffic“.

Vít

Ono podle mě ani tak nejde o filosofii one more lane will fix it. Ne že by ji pan starosta nezastával… Ale trvat na reálně neproveditelné variantě (vzhledem k prostorovým poměrům Ječné) a ještě to podmínit něčím z kategorie sci-fi (nový most který snížil intenzitu IAD), to má jediný cíl: ve finále nedělat vůbec nic a zachovat stávající stav.

v

A kdo nic nedělá, noc nezkazí. A kdo nic nezkazí, ke povýšen. A bídě se hledat nový primátor. Za ODS bude slušná tlačenice

Registrovaný uživatel

Pat a Mat v akci. Co tady předvádějí je opravdu divadlo. V první řadě ať okamžitě makají na tom aby stihli udělat Blanku dvě a nepřišla ta ostuda o které se tady začalo mluvit. Před pár dny vyšel článek o tom že hrozí průšvih a od té doby se nenapsalo nic jen nesmysly o magistrále a Ječné. Kam se to posunulo??

Michal Bartoníček

Ostuda jsou hlavně auta v centru, která je nutné redukovat.

Registrovaný uživatel

Blanka 2 to umozni a pak je mozne zpoplatnit vlezd ale bez ni tezko

Juraj

To se říkalo o Blance 1 a, světe div se, nestalo se.
Jak přesně má Blanka 2 řešit auta z Źitné?

Michal Bartoníček

Popište mi ten proces krok za krokem, jak Blanka 2 umožní úbytek aut v centru.

Blzx

To už je 1.4.? Kam by se ten most vůbec napojoval? Stupidnější myšlenku jsem už dlouho nečetl. A panu Hřibovi, co to je jako za argument, že by byla nerovnováha c jednosměrném provozu 1vs3 pruhy? Žitná vůbec nemá mít 3 pruhy, sám magistrát to chce regulovat, tak proč by měl být problém ubrat jeden v Ječné? Nejsem fanoušek magistrály, ale tam aspoň jakž takž chápu existenci 3 pruhů, ale v žitné fakt ne. Vede od nikud nikam, stejně se na konci zúží, tak je to úplně zbytečný. Ať si tam někdo zkusí projít po chodníku třeba za inverze. Fakt se… Číst vice »

Jan Tichavský

ODS jsou Motoristi light, jen je horší, že tohle trvání na cestování všude autem předvádí i v samotném centru města.

Lukáš Novák

Ono ale taková pražská TOP09 je to samé, viz jejich blokování tramvají na Budějovické, kde ty 4 pruhy pro jedoucí auta, 2 pruhy šikmého a v polovině délky další jeden pruh podélného stání prostě musí zůstat a je úplně jedno, že 350m vedle vede souběžně šesti proudá magistrála.

Jiří Kohout

Chtěli most z Výtoně na Smíchov buď přes náplavky směr ulice Vltavská, nebo vedle železničního mostu směr někam k budově Riverview. Jako obchvat Prahy 2 by to asi fungovalo, ale třeba Praha 4 (resp. obyvatelé kolem plánovaného napojení na 5. května) by nadšena asi moc nebyla.

v

Žitnou mam za barákem a chápu socialisti plánování, že 2 pruhy od Muzea, 1-2 pruhy od I.P.Pavlova a tranzit od Anglické navýší potřebu na 3-4 pruhy.

v

Jenže od té doby máme Blanku, magistrála se zužuje a město vypadá jinak.

v

Cyklopruh v žitné narazí na parkovací místa a jedno z toho nudě muset pryč. A už slyším ten křik, že parkovací místa

Jaaa

Se z těch aut po*ou…

Frantisek X

No, možná mají představu, že automobilový most vedený přímo do Jeremenkovy by část aut z Ječné převedl tam. Pak by ovšem došlo k paradoxní situaci, kdy by tramvaje jezdily po mostě odsunutém k plaveckému stadionu, kde si patřičně zavrzají v obloucích, přičemž linka od Kublova do Hlubočep mine uzel Dvorce (a to nevím, jak si představují ostrůvky tamní sdružené zastávky, které jsou nyní úzké), zatímco autíčka by měla nájezd krásně přímý; navíc by kromě otravy vzduchu v Jeremenkově překážela budoucím tramvajím tamtéž. Ovšem, v tomto si zatím krásně notují i s částí zástupců Prahy 4. 🙂

Pavel Dvořák

Při současném tempu přípravy a výstavby by ten most stál v době, kdy i přes stávající odpor zastánců benzinu a nafty bude většina aut v Praze už na elektřinu, takže otravovat vzduch už nebude čím 😉

Míša

Milej pane, dneska ráno jsem jel do práce MHD, bus co 4 minuty, totálně narvanej, metro totálně narvaný, kam by se ty lidi asi vešli, když to ti pitomci z Ropidu ještě omezej. no se musí jezdit i autama, ta kapacita mhd jaksi nestačí.

Olin

Noo…, fakt nevím za co má ty mínuska. Úplně stejný pocit jsem měl i já. Jediný co bylo volnější, tedy kde jsem seděl byla „137“ pár zastávek, jinak „B“ a „C“ nácvak. Tedy až tak, že jsem nemusel fascinovaně čumět na fakt pěkný ko..y paničky co tam byla se mnou, neb jsem je měl napasovaný na pravé ruce, o kterou se ještě z ruměncem držela, protože byl menší. Fakt nevím, jestli ten Hřib viděl MHD jinak než zvenku , z kanclu nebo v prospektech.

Michal Bartoníček

Musí? Lidi si řeknou, že je autobus a metro nacpané, tak prostě budu muset jet autem? A autem stojím ve stejné zácpě jako všichni ostatní. Ona by kapacita stačila, kdyby byly ty peníze investované do jejího rozvoje.

Kebab

“Ona by” není podstatné. Zkrátka nestačí. Řidiči nejsou, protože platit za práci, to se u nás nikdy nedělalo. Nemá to tu vybudovanou tradici, není tu ta “produktivita”…