Nejdražší osmnáctimetrový trolejbus v zemi. Ústí jich nakoupí od Škody až 30, pokořilo Chomutov

Rámcová smlouva platí na 8 let, trolejbusy budou s karoserií SOR.
Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPMÚL) může od Škody Electric nakoupit dalších až 30 nových parciálních trolejbusů Škoda 33Tr. Za jeden zaplatí v přepočtu 21,93 milionu korun bez DPH. Vyplývá to z dnes podepsané smlouvy.
Škoda Electric se stala vítězem soutěže, kterou DPMÚL vypsal v červnu. Mluvčí firmy Jana Dvořáková potvrdila, že dorazila jediná nabídka. Podmínky vylučovaly například účast tureckého výrobce Bozankaya.
Škoda do Ústí dodávala v minulých letech trolejbusy 27 Tr s karoserií Solaris, celkem šlo o 33 vozidel. Model 33Tr bude s karoserií od společnosti SOR Libchavy.
DPMÚL za jeden trolejbus zaplatí o více než 1,5 milionu korun navíc oproti předchozí dodávce. V té vycházel jeden vůz na 20,35 milionu korun. Cenou tak Ústí překonalo Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova, kde cena dosáhla 21,59 milionu korun bez DPH. V soutěži stanovil dopravní podnik limit 22 milionů korun za kus. Osmnáctimetrové trolejbusy s trakčními bateriemi na dojezd jsou v případě Ústí i Chomutova vybaveny dvěma trakčními motory kvůli kopcovitému terénu obou měst.
„Velmi si vážíme, že jsme mohli uzavřít kontrakt se spolehlivým partnerem, který má v oblasti výroby trolejbusů bohaté zkušenosti a v našem městě dlouholetou tradici,“ řekla Simona Mohacsi, předsedkyně představenstva společnosti Dopravní podnik města Ústí nad Labem.
Nejdražší osmnáctimetrový trolejbus v zemi. Chomutov jich koupí až osm, přišla jediná nabídka
Cestující kromě plně klimatizovaného interiéru čeká také dvoji izolační zasklení pro lepší teplotní komfort. Trolejbusy budou vybaveny systémem eye-mirror, který nahrazuje klasická zpětná zrcátka kamerami, čímž zvyšuje bezpečnost provozu a rozšiřuje zorné pole řidiče.
Rámcová smlouva bude platit osm let. Dokumentace pro soutěž řeší i nasazení na jednotlivé linky, má jít o linky 71, 72, 73, 74, 75, 80 a 88.