Nejdražší osmnáctimetrový trolejbus v zemi. Chomutov jich koupí až osm, přišla jediná nabídka
Trolejbus Škoda 33Tr pro Tallin. Foto: Škoda Group

Parciální trolejbusy mají nahradit autobusy na dvou linkách.

Parciální trolejbusy mají nahradit autobusy na dvou linkách.
Byla jsem letos v Curychu. Jejich trolejbus má osmery dveře! To už je pořádná délka busu. Jsem zvědavá, jak se tento bus bude kroutit na tom přiblblém kruháku na Lipské na výjezdu směr Globus. Na to se půdu podívat. Kdo to tam vymyslel, ten by zasloužil, fakt.
Mě je úplně jedno, jaké busy a troleje budou v Chomutově a Jirkově jezdit. Ale nejsou mi jedno služby Dopravního podniku, ty určitě nejdražší trolejbusy nespasí. Na cenu jízdného- v našem regionu, jsou všude , ať je to Most, Teplice, Ústí, Liberec.,..nesrovnatelné služby! Busy jezdí včas, v Chomutově jsou běžné hodinové až 2- hodinové proluky, o víkendu 50 % linek vůbec nejezdí. A plus mínus 10 minut? Běžná čekací doba. Chápu nedostatek řidičů. Ale snad zvládnou dojet na zastávku včas, aspoň na tu první. Osvědčený spoj 316, spojuje obě města Jirkov a Chomutov jede o víkendu 1x za 2 hodiny?… Číst vice »
Jízdní řády jsou mnoho let problém, do budoucna nevidím žádný velký posun k lepšímu.
Trolejbusy budou jezdit tam kde nejsou dráty?
A na co je otázka? Asi budou jezdit, když to mají být parciální trolejbusy s dojezdem až 12km. (Tipuju linku s cancourem něco pod 12, aby byly rozumné rezervy, a stihlo by se to rozumně dobít v úseku s trolejí)
Je zveřejněno linkové vedení, na jakou trasu to má být?
Zveřejnilo. Na trase „jedničky“ a „dvojky“.
Tak to jsem zvědav, jak se vytočí do ulice Kostnická na obou koncích.
Kdyt tam normálně jezdí 18m Urbina, takže průjezd bude stejný jako dosud (ano, komplikovaný vinou stavebního řešení křižovatek)
Koukám že znovuvynalézáme kolo. Dvoumotorové s dvěma hnanými nápravami byly už všechny 15Tr a 22Tr, a měly proti autobusům tak výrazně lepší trakční vlastnosti.
A kdo tvrdí, že se něco vynalézá znovu? Prostě některé vozy mají hnanou jednu nápravu a jiné dvě.
Když už i dvoumotorový kloubák Škodovka nabídla v podobě 33Tr, tak to asi vypadá na definitivní konec spolupráce se Solarisem a kompletní přechod na karoserie SOR. Bohužel.
Na druhé straně, kéž by to motivovalo Solaris k aktivnější roli na českém trhu. Výzbroj určitě seženou (Trollina v zahraničí většinou nemají střeva od Škody) a evropskou homologaci už taky mají.
Teď Tychy dostanou Trollina se Škodovkou
Že to ty chudé regiony vysoutěží vždycky takhle draze… Kdyby se všichni mimopražští dohodli na jednom tendru pro trolejbusy, tak by přece museli dosáhnout na mnohem lepší ceny…
„Kdyby se všichni mimopražští dohodli“ – je právě nesmysl. všechno mimo Prahu vůbec není stejné – někde mají i tramvaje, trolejbusy, jinde ne – mají jinou strukturu a jiné potřeby. Jiné potřeby bude mít kopcovité město, jiné město v rovině.
No tak by v tom balíku byly trolejbusy s různým počtem hnaných náprav, počtem sedaček a kapacitou baterie. Technicky v tom takový problém nevidím, organizačně to má nevýhody, že každý si na to musí sám obstarat ve stejnou dobu finance, a že všechny dotazy, připomínky a odvolávky se musejí řešit se všemi stranami.
Ale tohle je stejně bezpředmětné, dopravní podniky o žádnou soutěž na trolejbusy zjevně nestojí, natož o společnou. Na chviličku se to vyvětralo v Praze, ale i tam někdo vzápětí tu ventilačku zase přibouchl.
V situaci, kdy si zákazníci sami nastaví podmínky, které odpálí konkurenci, je úplně jedno, jestli se soutěží 10 nebo 1000 trolejbusů – vždy vyhraje ten jediný uchazeč, který se může přihlásit (a zdá se, že tuzemské dopravní podniky jsou s tím v pohodě).
Ono výrobců trolejbusů zase tolik není a Škoda zde jezdí více jak 20 let.
Hlavně vždycky mají úplně specifické požadavky, takže se nemůžou připojit s opcí k někomu jinému
To nedává moc smysl. Největší trolejbusový provoz je Brno, pak Ostrava, Praha je naopak mezi těmi nejmenšími
Teď je mezi nejmenšími, ale pokud se pojede podle plánu, tak nákupy vozidel v příštích letech budou v Praze největší.
Ale to je jedno, důvodů, proč se taková soutěž u nás zřejmě neuskuteční, už tu zaznělo více. Obecně takový hromadný nákup má smysl na trhu, kde je silná konkurence – kde se dá očekávat, že s rostoucím rozsahem objednávky bude o zakázku skutečný zájem a bude to tlačit cenu dolů. To evropský, a už vůbec ne český, trh trolejbusů nesplňuje.
Ostrava není ani náhodou druhý největší trolejbusový provoz, je relativně malá ve srovnání s ostatními. Běžte do Plzně nebo Ústí.
No nejmenšími… už teď je v Praze 36 provozovaných trolejbusů a dalších 30 je závazně objednaných (plus 4 zlínské). Na další kusy pořád platí rámcovka a běží druhá „soutěž“, ale i bez toho znamená těch 70 kusů početnější flotilu než má řada jiných měst. Zmíněný Chomutov a Jirkov mají dnes jen 15 trolejbusů.
Nebo tu jsou Mariánky, které mají jen 8 trolejbusů
A jak jste přišel na to, že se jedná o chudý region? Nesmíte věřit všemu, co píší média, aby se to „četlo“. Ta doba je už dávno pryč. Právě naopak, vzhledem k výraznému průmyslu se vůbec nejedná o chudý kraj. Opakem je samozřejmě složení obyvatelstva, ale i to už se začíná pomalu měnit 🙂
Jsem hodně zvědavý na umístění motoru u prostřední nápravy. SOR dává elektromotor za nápravu, tak uvidíme, jestli bude kočkopes (zadní za, přední před), nebo dojde ke sjednocení. Dvoumotoráky objednal také německý Esslingen.
Všeobecně používaná je zkratka DPCHJ, to s M je divný. I webové stránky jsou DPCHJ.cz.
Asi tam vpašovali M jako města.