Nejdražší osmnáctimetrový trolejbus v zemi. Chomutov jich koupí až osm, přišla jediná nabídka
Trolejbus Škoda 33Tr pro Tallin. Foto: Škoda Group

Parciální trolejbusy mají nahradit autobusy na dvou linkách.
Parciální trolejbusy mají nahradit autobusy na dvou linkách.
Že to ty chudé regiony vysoutěží vždycky takhle draze… Kdyby se všichni mimopražští dohodli na jednom tendru pro trolejbusy, tak by přece museli dosáhnout na mnohem lepší ceny…
„Kdyby se všichni mimopražští dohodli“ – je právě nesmysl. všechno mimo Prahu vůbec není stejné – někde mají i tramvaje, trolejbusy, jinde ne – mají jinou strukturu a jiné potřeby. Jiné potřeby bude mít kopcovité město, jiné město v rovině.
V situaci, kdy si zákazníci sami nastaví podmínky, které odpálí konkurenci, je úplně jedno, jestli se soutěží 10 nebo 1000 trolejbusů – vždy vyhraje ten jediný uchazeč, který se může přihlásit (a zdá se, že tuzemské dopravní podniky jsou s tím v pohodě).
Jsem hodně zvědavý na umístění motoru u prostřední nápravy. SOR dává elektromotor za nápravu, tak uvidíme, jestli bude kočkopes (zadní za, přední před), nebo dojde ke sjednocení. Dvoumotoráky objednal také německý Esslingen.
Všeobecně používaná je zkratka DPCHJ, to s M je divný. I webové stránky jsou DPCHJ.cz.