Nejdražší místo pro pojišťovny z pohledu škod při nehodách je silnice II. třídy u Rohlenky
Hromadná nehoda na D35. Foto: Hasiči Olomouc
Portál nehod poprvé zpřístupnil data o rizikových místech i z pohledu vzniklých materiálních škod při nehodách.
Ona celá Rohlenka je na předělání – intenzity vysoké, kamionů mraky a přitom je všechno tak blbě na hrbu, že kromě vpravo vlevo koukáte i nahoru dolů, to je případ i toho výjezdu na státní silnici. Sjedete z dálnice, okamžitě brzda, protože pumpa je vlevo do kopce nad vámi, do toho koukají konce návěsů a vy se snažíte najít cestu. To mohlo vyhovět tak v době výstavby, když nic nejezdilo, dnes s tím provozem ne. Jsou tam špatně rozhledové poměry, nájezdové rychlosti a všechno. Protější směr (sjezd na Brno) s tím skvělým křížením v kopci je taky na proplesk autora.… Číst vice »
Ta castka me celkem zaujala, to tam opravdu zasadne pomerne tezce bouraji sama draha auta nebo tam byl nejaky extra prusvih (treba kamion s drahym nakladem) a pak par „normalnich“ tukancu?
Velky podil maji hasici: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/nehoda-cisterna-hasici-rohlenka-zraneni-pozar.A211104_092715_brno-zpravy_mls Ale jinak jsem na nic extra zavazneho nenarazil. https://nehody.cdv.cz/statistics.php
Dal bych to jednoduše do souvislosti se špatnou, či nedostatečnou infrastrukturou, neodpovídající významu místa či zatížení, případně chaotickým řešením – kterým ale někdo musel dát schvalovací razítko. Místo tlaku na rychlou nápravu, ale klidně i zvýšený dohled, se to hodí na „točvolanty“ – že ti jsou ti blbí („nerespektují“, „nevěnují se“…). Přitom by stačilo pochopit princip, že čím víc chaosu, tím větší pravděpodobnost chyby. Na základě tohoto poznání pracovat na nápravě. Ignoranty bych poslal „si to zkusit“, třeba k těm Zdibům nebo projet se kolem naštosovaných kamionů na D5, rozklepají se jim kolena z toho, co kolem sebe uvidí a… Číst vice »
No právě. Někdy stačí změnit řešení křižovatky, aby jako mávnutím kouzelného proutku místem projížděli lepší řidiči. Přitom jezdí povětšinou stále ti samí.
Příkladem budiž I/47 x II/430, kde ta dvojka byla hlavní silnicí. Teď je tam kruháč a klid.
Začátkem D5 občas projíždím (ne zas tak často, abych mohl říct že ho detailně znám), nepřijde mi to jako nebezpečné místo.
Čistě technicky je tohle tvrzení asi správně: „Řidiči zde bohužel nerespektují dopravní značky „Dej přednost v jízdě“ a jejich ignorování je zde pak na vině způsobených nehod“. Ale fakticky je to „maličko“ komplikovanější. a. Silnice je tam v hrozném stavu, samá díra a vlna, kterým je třeba se vyhýbat. b. Je to tady poslední šance dostat se před Brnem na dálnici směr Bla/Vie/Pha. Při každé menší zácpě na D1 se to zablokuje a krom místních se tu ze všech stran hrnou auta s A, Z nebo T na spz, která waze posílá z dálnice často už u Vyškova (nemluvě o… Číst vice »
I lidé bydlící v Brně mají auta s A či jinými RZ. Podle toho nic nepoznáte, krom místa první registrace vozidla.
My co v Brně či okolo bydlíme víme, kdo nám tady jezdí. Takže Z či T je na 90% opravdu mimo-místní.
Fakt? A vy v Brně bydlíte? Opravdu není, to je jen dojem. Ale když to je tak u vás v práci či v baráku tak to musí být všude, viďte… No nic… A když to tak přesně víte, jaké písmeno je na autech se kterými jezdím v Brně? A jsem místní? Budete jen hádat, protože to nevíte. 😉
Dám se podat. Hlavně proto, že mě to vůbec nezajímá.
Ale ty desítky aut, co sjíždí v pondělí a úterý ráno na radu navigace z D1 u Vyškova, jsou rozhodně místní s cizí značkou 😛
No jasně, a všichni, kdo mají Z a T nebo PL na značkách mají v pondělí a v úterý ráno sjezd v Tvarožné na návsi. Rozhodně to není proto, že přes Tvarožnou vede objížďka objížďky.
To napíše jen pobóchané brňák, auta s B jsou vesani na které je třeba dát si pozor fšude 🤣
Silné argumenty vždy posunou diskuzi o velký krok kupředu!