Nejdražší dvanáctimetrové elektrobusy v zemi. Tajnůstkáři ze Zlína pokořili český rekord

Elektrobus pro DSZO. Foto: DSZOElektrobus pro DSZO. Foto: DSZO

Nové elektrobusy pro Zlín a okolí vyjdou o 39 % dráž než stejně velká vozidla pro Děčín.

Odebírat
Upozornit na
guest
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan_pha

Kolik asi činí náklad na školení řidičů v pořizovací ceně 😂, to jsou vtipálci.

N.N.

Asi to nebude dražší než úplně celá autoškola skupiny D, což jsou v pořizovací ceně -busu opravdu drobné.

N.N.

Tohle mlčení a mlžení … vede jenom a pouze ke spekulacím.

Y.K.

A nemá ve veřejných organizacích co dělat. Ale u nás to mnozí zastupitelé vnímají jako soukromou činost, do které lidem nic není. Řada stran dokonce sabotuje zákony týkající se dohledu nakládání s veřejnými penězi, ale jejich voliče to zřejmě nebere, nebo se zajímají jen o hesla s plakátů a realitu neřeší.

Ddd

Co na to poskytovatel dotace? Většinu z dražší ceny zaplatí on.

Jan Tichavský

Je podivné, že podmínkou dotace není otevřená soutěž a nabídka ceny na úrovni podobných zakázek do jiných měst.

jaroslav.dohnalik

Já se divím, že to pořád někoho pokouší. Stejně se na to vždy příjde…..

Marcel

To lákadlo, kdyby to náhodou prošlo je asi moc velké. Ale máte pravdu.

Leinad

Přijde a co jako? Kdo to podepsal, ten půjde na pár měsíců sedět, ale peníze se neztratí, zakázka se proplatí.

petr.kolar1

Ach a takové pěkné město to je. Co by tomu řekl Baťa?

David

Jo, vypadá to předražené…ale pořád pak ty náklady na sedačku jaou úplně jinde než u vlaků.

czhunter

Trolejbus ale má ale mnohem nižší životnost.

U vlaku se po 20 letech udělá „refurbishment“ a po dalších 20 lety další, trolejbus je za 20 let na odpis.

N.N.

Ještě dodat ta čísla: SOR NBS 17 mil. Kč/kus. Refurbishment 810 na 811 vyšel na 13 mil. Kč/kus, ale to není elektrická trakce.

Přičemž netuším jak pomocí 810, Regionovy či Regiopantera nahradit trolejbusové linky MHD. Napadá mě snad jen Zlín-Otrokovice, ale už ne linka na Jižní svahy, ať zůstanem ve Zlíně.

Pavel

Tady v tomto pripade neco hodne moc smrdi. Nedivim se, ze je Zlin stale dopravni skanzen s docela predrazenou a spatne fungujici MHD.

Petr Šimral

A jsme si jisti, ze porovnavame elektrobusy se stejnou velikosti baterii ?

Petr Šimral

Teoretický dojezd je pěkná věc. Ale co ta velikost baterie?

Petr Šimral

Nicméně pokud si představíme, že cena baterie za 1 kWh by neměla přesáhnout 10 000 Kč, tak tak veliký rozdíl v baterii určitě nebude.

Jan Tichavský

To už je dost drahá baterie, protože výrobní náklady se pohybují kolem $100-120/kWh. Typ LTO je dražší, ale stále 150-200 dolarů za kWh.

Petr Šimral

Zamerne jsem nesel na mozne minimum. U dotacnich projektu si bohuzel nedelam iluze…

M.Z.

…teď jsem objednával do pohonu 1kWh (300Ah) LFP4 články za 1599,- vč. dopravy…

Šunka

Dszo= banda klaunů

Jan Tichavský

Jak je možné, že zakázka v hodnotě 100 milionů se zadává napřímo, bez soutěže?

Jan Tichavský

Aha, v článku je totiž uvedeno „Ředitel firmy Josef Kocháň už několik měsíců neodpovídá ani na otázky týkající se zadání zakázky na trolejbusy Škodě Electric bez jakékoliv soutěže.“

Twix

Ano, to jsou dvě různé povedené akce, jedna na trolejbusy a druhá na elektrobusy 🙂

MHD

Pravda, neviděl jsem majetek pana ředitele, ale při přečtení článku se mi vybavila hláška Josefa Vinkláře z filmu Pumpaři od zlaté podkovy: „Až skončíš v kriminálu, tak to není už jenom tvoje věc. Žrát můžeš, ale nesmíš při tom mlaskat“.

Glados

Ušetření nákladů za přeškolení řidičů? To bych čekal u výměny boeingu za Airbus, ale teda u jiných značek elektrobusů teda fakt ne

Frantík

Maximálně tak úplatek, aby staré struktury nenadávaly, že sedí v novém.

Anonym

fun fact – školení řidičů probíhá v DSZO tak, že to dostaneš na směnu, někdo ti náhodně řekne, jak by se to mělo asi obsluhovat a dál si už musíš pomoct sám

Martin

Zlin je fakt divny, vsechny velke kauzy vetsinou zacinaji tam… 😀

vlachjan

„Ucelená větší řada stejného typu vozidel nám umožní snížit náklady na školení řidičů, servis vozidel, pořizování náhradních dílů,“ poznamenal Kocháň.

Ty tři miliony korun, o které bylo pořízení dražší, než v jiných dopravních podnicích, by zaplatily cca 6000 hodin práce firemního mechanika (při předpokladu že náklady na jeho mzdu je cca 80 tis. měsíčně). To odpovídá cca třem letům plného pracovního vytížení.

Studý Chudent

Ve Zlíně se teda solidně tuneluje

Jiří

No jo ryba smrdí vždy od hlavy ,to se pak šéfuje.

Pedro

Což je dáno tím, že jak vedení kraje, tak měst Zlín a Otrokovice je vedeno kým?

Politiky ANO.

M M

ANO a ODS, klasická kombinace úspěchu…

Pedro

Já vím že jste s Babišem jedna ruka a platí vám reklamy. To ovšem nemění fakt, že starosta Zlína, Otrokovic i hejtman jsou z profikorupčního hnutí ANO. Tak to prostě je.

Ivan_pha

A proč tedy pan Sůra nezůstal v MF, když to Andrejko koupil? 😂

Aspoň máme zdopravy.cz 😉