Nejdražší dvanáctimetrové elektrobusy v zemi. Tajnůstkáři ze Zlína pokořili český rekord
Elektrobus pro DSZO. Foto: DSZO

Nové elektrobusy pro Zlín a okolí vyjdou o 39 % dráž než stejně velká vozidla pro Děčín.
Nové elektrobusy pro Zlín a okolí vyjdou o 39 % dráž než stejně velká vozidla pro Děčín.
Kolik asi činí náklad na školení řidičů v pořizovací ceně 😂, to jsou vtipálci.
Asi to nebude dražší než úplně celá autoškola skupiny D, což jsou v pořizovací ceně -busu opravdu drobné.
Tohle mlčení a mlžení … vede jenom a pouze ke spekulacím.
A nemá ve veřejných organizacích co dělat. Ale u nás to mnozí zastupitelé vnímají jako soukromou činost, do které lidem nic není. Řada stran dokonce sabotuje zákony týkající se dohledu nakládání s veřejnými penězi, ale jejich voliče to zřejmě nebere, nebo se zajímají jen o hesla s plakátů a realitu neřeší.
Co na to poskytovatel dotace? Většinu z dražší ceny zaplatí on.
Je podivné, že podmínkou dotace není otevřená soutěž a nabídka ceny na úrovni podobných zakázek do jiných měst.
Já se divím, že to pořád někoho pokouší. Stejně se na to vždy příjde…..
To lákadlo, kdyby to náhodou prošlo je asi moc velké. Ale máte pravdu.
Přijde a co jako? Kdo to podepsal, ten půjde na pár měsíců sedět, ale peníze se neztratí, zakázka se proplatí.
Ach a takové pěkné město to je. Co by tomu řekl Baťa?
Jo, vypadá to předražené…ale pořád pak ty náklady na sedačku jaou úplně jinde než u vlaků.
Trolejbus ale má ale mnohem nižší životnost.
U vlaku se po 20 letech udělá „refurbishment“ a po dalších 20 lety další, trolejbus je za 20 let na odpis.
Ještě dodat ta čísla: SOR NBS 17 mil. Kč/kus. Refurbishment 810 na 811 vyšel na 13 mil. Kč/kus, ale to není elektrická trakce.
Přičemž netuším jak pomocí 810, Regionovy či Regiopantera nahradit trolejbusové linky MHD. Napadá mě snad jen Zlín-Otrokovice, ale už ne linka na Jižní svahy, ať zůstanem ve Zlíně.
Tady v tomto pripade neco hodne moc smrdi. Nedivim se, ze je Zlin stale dopravni skanzen s docela predrazenou a spatne fungujici MHD.
A jsme si jisti, ze porovnavame elektrobusy se stejnou velikosti baterii ?
Ano. Opava a SOR dojezd 230 km, MAN Děčín 270.
Teoretický dojezd je pěkná věc. Ale co ta velikost baterie?
Nicméně pokud si představíme, že cena baterie za 1 kWh by neměla přesáhnout 10 000 Kč, tak tak veliký rozdíl v baterii určitě nebude.
To už je dost drahá baterie, protože výrobní náklady se pohybují kolem $100-120/kWh. Typ LTO je dražší, ale stále 150-200 dolarů za kWh.
Zamerne jsem nesel na mozne minimum. U dotacnich projektu si bohuzel nedelam iluze…
…teď jsem objednával do pohonu 1kWh (300Ah) LFP4 články za 1599,- vč. dopravy…
To není teoretický, to je garantovaný.
Dszo= banda klaunů
Jak je možné, že zakázka v hodnotě 100 milionů se zadává napřímo, bez soutěže?
Soutěž byla, jen nejsou zveřejněny detaily
Aha, v článku je totiž uvedeno „Ředitel firmy Josef Kocháň už několik měsíců neodpovídá ani na otázky týkající se zadání zakázky na trolejbusy Škodě Electric bez jakékoliv soutěže.“
Ano, to jsou dvě různé povedené akce, jedna na trolejbusy a druhá na elektrobusy 🙂
Ano, to je ale jiná. Tohle je slabý odvar proti zakázce na trolejbusy.
Pravda, neviděl jsem majetek pana ředitele, ale při přečtení článku se mi vybavila hláška Josefa Vinkláře z filmu Pumpaři od zlaté podkovy: „Až skončíš v kriminálu, tak to není už jenom tvoje věc. Žrát můžeš, ale nesmíš při tom mlaskat“.
Ušetření nákladů za přeškolení řidičů? To bych čekal u výměny boeingu za Airbus, ale teda u jiných značek elektrobusů teda fakt ne
Maximálně tak úplatek, aby staré struktury nenadávaly, že sedí v novém.
fun fact – školení řidičů probíhá v DSZO tak, že to dostaneš na směnu, někdo ti náhodně řekne, jak by se to mělo asi obsluhovat a dál si už musíš pomoct sám
Zlin je fakt divny, vsechny velke kauzy vetsinou zacinaji tam… 😀
„Ucelená větší řada stejného typu vozidel nám umožní snížit náklady na školení řidičů, servis vozidel, pořizování náhradních dílů,“ poznamenal Kocháň.
Ty tři miliony korun, o které bylo pořízení dražší, než v jiných dopravních podnicích, by zaplatily cca 6000 hodin práce firemního mechanika (při předpokladu že náklady na jeho mzdu je cca 80 tis. měsíčně). To odpovídá cca třem letům plného pracovního vytížení.
Ve Zlíně se teda solidně tuneluje
No jo ryba smrdí vždy od hlavy ,to se pak šéfuje.
Což je dáno tím, že jak vedení kraje, tak měst Zlín a Otrokovice je vedeno kým?
Politiky ANO.
A v dozorčí radě pánové z ODS. Třeba taková pan Goláň aneb pan Asi jste si o mě nic nezjistil:-)
https://zdopravy.cz/urad-zkouma-miliardovy-nakup-trolejbusu-bez-souteze-pro-zlin-a-otrokovice-firma-na-dotazy-neodpovida-249868/
ANO a ODS, klasická kombinace úspěchu…
Já vím že jste s Babišem jedna ruka a platí vám reklamy. To ovšem nemění fakt, že starosta Zlína, Otrokovic i hejtman jsou z profikorupčního hnutí ANO. Tak to prostě je.
Jj, to jste přesně trefil, Andreje úplně zbožňuji😀😀nebylo by lepší vyhledat stín?
A proč tedy pan Sůra nezůstal v MF, když to Andrejko koupil? 😂
Aspoň máme zdopravy.cz 😉