Nejdelším železničním tunelem každých 30 minut. Švýcarské dráhy navýší počet spojů v Gotthardu

Stadler Giruno mezi Altdorfem a Flüelen. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStadler Giruno mezi Altdorfem a Flüelen. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Důvodem navýšení spojů je silná poptávka po cestách vlakem.

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) kvůli vysoké poptávce zvýší počet vlaků, které vypravují nejdelším železničním tunelem na světě. Gotthardským úpatním tunelem začne od prosince 2023 jezdit osobní vlak každých třicet minut.

SBB to oznámily při představení hlavních změn, které na švýcarské železnici nastanou se změnou jízdního řádu. Vlaky budou v tomto intervalu jezdit denně od 6:00 do 20:00 na jih a od 7:00 do 22:00 na sever. Dosud je spojení v třicetiminutovém intervalu zavedené jen ve špičce.

V seznamu nových spojení je přidání vlaků na linku IC61 mezi Basilejí a Interlakenem. Dopravce to vysvětluje rostoucí poptávkou zejména po cestách do turistických regionů. I proto rozšíří přímé spojení na trase Ženeva – Curych – Chur na další dva páry vlaků o víkendu.

Dopravce současně upozornil, že kvůli rozšiřování trati mezi Domodossolou a Milánem bude muset dočasně omezit provoz některých vlaků do Milána ve směru z Brigu, vlak Frankfurt – Miláno bude dočasně jezdit přes Gotthard.

Tagy Gotthardský tunel SBB Švýcarsko
24 komentářů