Nejdelší tunel na Britských ostrovech. U Londýna prorazili důležitou část vysokorychlostní trati

Prorážka tunelu Chiltern. Foto: HS2Prorážka tunelu Chiltern. Foto: HS2

Nové spojení Londýna a Birminghamu zkrátí spojení na 49 minut.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JaŠ

Tyhle TBM jsou přesně ty co jsou potřeba na české VRT (tedy co se průměru týče).
Tak aby na VRT byly i vysokorychlostní tunely.

risa.informace

Kéž by se prosadil i UK Ultraspeed po projektu HS2… Britské železnici se dá věřit (země kde vynález vlaků/železnice je domovinou)takže Maglev Ultraspeed Londýn-Glasgow místo letadel vnitrostátních v UK by bylo super. Kéž by se úvaha na UK Maglevem obnovila na úkor Letadel. Češi ani nemusí létat, máme přímý RegioJet bus Praha-Londýn Viktoria AN. Vidím to takhle 2033±(HS2) a později 2040/2050± by mohly vyprojektovat a vybudovat UK Maglev dráhu. HS2 nahradí dálniční dopravu a UK Ultraspeed tu vnitro leteckou

tarten

Násobně dražší maglev se těžko prosadí, když oproti VRT toho zas o tolik víc nepřinese. Smysl by to mělo na tisícíkilometrové tratě napříč Evropou, ne na nějakých 550 km Londýn – Glasgow, nekompatibilní s ničím. Až bude Londýn – Glasgow součástí nějakého projektu jako Londýn – Brusel – Kolín – Frankfurt – Mnichov – Vídeň – Budapešť, tak možná.

Petes

Oba štíty okamžitě přestěhovat do Dejvic a hurá na Veleslavín 😀

tarten

A vy máte povolení? Razící štít je to poslední, co by chybělo. Navíc tyhle budou asi moc velké, jestli je tunel na 320

JaŠ

Ne tyhle jsou přesně ty co jsou potřeba (tedy co se průměru týče).
Tak aby na VRT byly i vysokorychlostní tunely.

tarten

Kdyby to tak bylo opravdu tak jednoduché. To bych je strčil spíš pod Krušné hory.

JaŠ

Tyhle TBM měli razit Krušnohorský, Středohorský a Berounský tunel.
Tak, aby na VRT byly vysokorychlostní i tunely.
Místo toho se SŽ rozhodla zprasit České VRT ne-vysokorychlostními tunely na 200 km/h.
Někdo by za to zasloužil …

Martin J.

Cela stavba je také o celkové kapacitě tratí v tomto směru pro možnost zahuštění regionální i nakladni dopravy na současné trati…

🗺️ Petr

Jedna informace mi v článku chybí: Jak dlouho tedy trvá cesta nyní, když se zrychlí na 49 minut. Takže nejrychlejší vlak jede mezi London Euston a Birminghamem 1:17 h.

Plecháč

Akorát nějak napůl zrušili výstavbu v úseku Euston – Old Oak Common, mají v plánu dokončit tento úsek pouze pokud najdou soukromé investory, kteří to zaplatí (přestože už dávno začali rozšíření Eustonu stavět). Takže to může dopadnout tak, že VRT bude ukončena na Old Oak Common a dál do Londýna budou cestující pokračovat třeba s Elizabeth Line, což cestu prodlouží.

https://www.bbc.com/news/business-67021225

SYN

Tak pro začátek provozu by asi i ta Old Oak Common nebyla úplně špatná…