Nejdelší tunel na Britských ostrovech. U Londýna prorazili důležitou část vysokorychlostní trati
Prorážka tunelu Chiltern. Foto: HS2
Nové spojení Londýna a Birminghamu zkrátí spojení na 49 minut.
Nové spojení Londýna a Birminghamu zkrátí spojení na 49 minut.
Tyhle TBM jsou přesně ty co jsou potřeba na české VRT (tedy co se průměru týče).
Tak aby na VRT byly i vysokorychlostní tunely.
Kéž by se prosadil i UK Ultraspeed po projektu HS2… Britské železnici se dá věřit (země kde vynález vlaků/železnice je domovinou)takže Maglev Ultraspeed Londýn-Glasgow místo letadel vnitrostátních v UK by bylo super. Kéž by se úvaha na UK Maglevem obnovila na úkor Letadel. Češi ani nemusí létat, máme přímý RegioJet bus Praha-Londýn Viktoria AN. Vidím to takhle 2033±(HS2) a později 2040/2050± by mohly vyprojektovat a vybudovat UK Maglev dráhu. HS2 nahradí dálniční dopravu a UK Ultraspeed tu vnitro leteckou
Násobně dražší maglev se těžko prosadí, když oproti VRT toho zas o tolik víc nepřinese. Smysl by to mělo na tisícíkilometrové tratě napříč Evropou, ne na nějakých 550 km Londýn – Glasgow, nekompatibilní s ničím. Až bude Londýn – Glasgow součástí nějakého projektu jako Londýn – Brusel – Kolín – Frankfurt – Mnichov – Vídeň – Budapešť, tak možná.
Oba štíty okamžitě přestěhovat do Dejvic a hurá na Veleslavín 😀
A vy máte povolení? Razící štít je to poslední, co by chybělo. Navíc tyhle budou asi moc velké, jestli je tunel na 320
Ne tyhle jsou přesně ty co jsou potřeba (tedy co se průměru týče).
Tak aby na VRT byly i vysokorychlostní tunely.
Kdyby to tak bylo opravdu tak jednoduché. To bych je strčil spíš pod Krušné hory.
Tyhle TBM měli razit Krušnohorský, Středohorský a Berounský tunel.
Tak, aby na VRT byly vysokorychlostní i tunely.
Místo toho se SŽ rozhodla zprasit České VRT ne-vysokorychlostními tunely na 200 km/h.
Někdo by za to zasloužil …
Cela stavba je také o celkové kapacitě tratí v tomto směru pro možnost zahuštění regionální i nakladni dopravy na současné trati…
Jedna informace mi v článku chybí: Jak dlouho tedy trvá cesta nyní, když se zrychlí na 49 minut. Takže nejrychlejší vlak jede mezi London Euston a Birminghamem 1:17 h.
Akorát nějak napůl zrušili výstavbu v úseku Euston – Old Oak Common, mají v plánu dokončit tento úsek pouze pokud najdou soukromé investory, kteří to zaplatí (přestože už dávno začali rozšíření Eustonu stavět). Takže to může dopadnout tak, že VRT bude ukončena na Old Oak Common a dál do Londýna budou cestující pokračovat třeba s Elizabeth Line, což cestu prodlouží.
https://www.bbc.com/news/business-67021225
Tak pro začátek provozu by asi i ta Old Oak Common nebyla úplně špatná…