Nejdelší slovenský tunel získal důležitý souhlas, stavba za 37,5 miliardy se přiblížila

Pracovní vizualizace tunelu Karpaty. Zdroj: Ministerstvo dopravy SRPracovní vizualizace tunelu Karpaty. Zdroj: Ministerstvo dopravy SR

Na financování stavby se budou muset pravděpodobně hledat externí zdroje.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Juraj

Až tady zase někdo bude volat po tom, aby se Česko inspirovalo účelovými zákony v zahraničí, budiž tento příklad varováním.

Čistá megalomanie, která nikdy neprošla hodnocením přínosů, posunuta expresně přes EIA díky speciálnímu statusu „strategické stavby“, který nepotřebuje žádnou oponenturu ani diskusi.

Přitom po dostavbě křižovatky D1/D4 nebude problém Bratislavu objet po dálnici a těch 1,5 mld eur mohlo být třeba dokončení tunelu Branisko + další chybějící úseky R2 nebo odstranění jednoho nebezpečného horského úseku; nebo luxusní kus modernizovaného železničního koridoru, nebo přestavba ŽU Bratislava…

Okoloidúci

Absolútne nevýhodne v pomere cena/výkon.

Stačí mi prstom na zozname vybrať náhodný úsek z trojice R1/R2/R3 a bude z vysokou pravdepodobnosťou výrazne potrebnejší a lacnejší na kilometer ako táto haraburda.

Jan

Trasa prospěšná možná tak pro obyvatele Juru a Rače. Z Vajnor je přímé napojení na průtah, z Pezinku vede už roky silnice přes hory a z Bratislavy dálnice. Z Trnavy pak podstatně kratší silnice první třídy k hranicím. Takže ve výsledku by i obyčejná silnice za desetinu částky byla předimenzovaná. Je-li problém s tranzitem přes Bratislavu, pak není nic jednoduššího než omezit ho a převést na průtah Petržalkou.

Vrabel Vladimir

… celé Slovensko bude jezdit přes tunel na Moravu a Čechy kdesi v rohu Slovenska, když je mnoho lepších spojení od Trenčína na Uherské Hradiště a Brno, nebo na severe od Žiliny na Ostravu možností je více, záleží odkud kdo vyjíždí. Určitě řidič od Tater nepojede daleko na jihozápad Slovenska k Bratislavě, aby se dostal na Moravu atd a navigace ukáže vždy nejbližší cestu k cíli

Zlámalík

Vrazit ty prachy do dokončení severního tahu, případně do propojení na Moravu někde středem, by bylo lepší, než tohle. Ale tady o to nejde, jde jen o vyvedení peněz kamarádů, takto to treba pozerať.

Zlámalík

…kamarádům…

Lysimachia

U současné slovenské garnitury to nepřekvapí, ale mentální akrobacie s vyjádřením: „Bratislavě se uleví, řidiči pojedou tunelem“ a „za tunel se bude platit“ je dost zajímavé. Neříkám, že někdo tunelu před kolonou nedá přednost, ale oproti tunelu na dálniční známku ten počet lidí bude výrazně nižší. Pak se ale otevírá otázka, jak to ufinancovat…

ICE_Laco

Znárodnenie dôchodkových fondov. Tie aj tak štvú súčasnú vládu, lebo nedopustia aby sa niektorí ľudia mali na dôchodku lepšie ako Tí, čo ich bude financovať štát……

Václav

Fakt je to nutné tato drahá stavba? Kolik aut jede směr D1-D2 ? Pokud jede někdo z D1 jiném než na D2 tak se klidně dá jet po té dálnici co je západně od Bratislavy.

David

Jo, ve světle toho, jak jim tam vypadá třeba zdravotnictví bych asi dokázal představit smysluplnější využití peněz.

Ic540

Nezlobte se.
Takto by se dalo odpovědět na kde co…

Tato stavba má pro SK a tento široký region obrovský význam. Bude sice drahá ale pomůže. V budoucnu budou za ty dálnice a tunely rádi. Vždyť jen jak to vypadá v Polsku. Zakládali si na infrastruktuře a díky ní to tam jen kvete. Takhle je to jak srovnávat hrušky s jablkama.

Investice do infrastruktury která může přispět pak i na stavby nových nemocnic to jde vždy ruku v ruce. Infrastruktura tvoří příležitosti a ty pak generují peníze na stavbu třeba nemocnic…

Juraj

Pojďme se bavit čistě o infrastruktuře: – Jediná hotová slovenská dálnice je krátká D2 – Na D1 ještě ani nezačal nejhorší úsek Turany-Hubová – Tunel Branisko u Prešova je stále v polovičním profilu – Východ (D1 i R4) zatím nic – Zaostalé jižní regiony pořád nejsou napojeny ani z jedné strany – Neexistuje jediné slušné a bezpečné propojení sever-jih přes Velkou Fatru, Nízké Tatry nebo Slovenský raj. Na železnici je hlavní trasa hotová z cca 40 % a nemá další perspektivu. – Koridor Bratislava-Kúty se má modernizovat, ale má 5 let skluz a nejasnou budoucnost. – Krásno n.K. – Čadca… Číst vice »

Zlámalík

Jste vedle, sorry. Stoupněte si k Brnu (ať to nemáte daleko od vás) na D2 a dívejte se na značky a původ kamionů. To, co se do Bratislavy valí ze severu, je tranzit na Maďarsko a Balkán. Ze Slovenska, od Piešťan, Trenčína, nepojede do Čech přes Blavu nikdo soudný (kvůli ceně za mýto) kromě mého kolegy z Prahy, který je líný přemýšlet.

Václav

Preklep: chci říct že když jede někdo od CR po D2 jinam než na D1, tak bude pokračovat západně od Bratislavy. A platí to i obráceně

Jiří Kocurek

Od Břeclavi, severem Bratislavy a dál do Nitry, Bánskej Bystrice…

Michal Tvrdý

Áno, tak budú chodiť milióny Čechov na oslavy SNP … 🙂

Jiří Kocurek

Slováci domov zo školy. Dokial neostanú v ČR.

Zlámalík

Aj ja idem! 🙂

Michal Tvrdý

Ale to ste nepochopili, ako to na SVK funguje. Celý zmysel tohto tu je utopiť desiatky miliónov EUR v spriaznených firmách pri projektovaní niečoho, čo aj tak nikdy postavené nebude. A tupý plebs voliaci vládne strany bude tlieskať ako to jeho vodca všetko buduje a ako to tí zlí, čo prídu po ňom hrozne zastavili …

Petr

Aha…něco jako naše vrt nebo vlaky na letiště..

vincze.simeon

No a čo ak ja poviem že tupý plebs sú práve voliči progresívcov? Urazíte sa?

Juraj

přemýšlím, co bude dříve – zda u nás postavená nějaká část doopravdické VRT a nebo toto

TnM

Vrt u nás

Jirka

Vrtů se u nás dělá ročně celkem dost.

František

Lidská posádka na Marsu?

Jiří Kocurek

Sjaak Lucassen na severním pólu. Na motorce.

autobusik2

teleporty

Honza P

Metro v Brně?