Nejdelší na světě. China Eastern spustí lety dlouhé 29 hodin

Boeing 777 letecké společnosti China Eastern Airlines. Zdroj: China Eastern AirlinesBoeing 777 letecké společnosti China Eastern Airlines. Zdroj: China Eastern Airlines

Letadla absolvují na trase mezi Šanghají a Buenos Aires technické mezipřistání v Aucklandu.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jozef

Článok zase pletie „zemiaky a hrušky“.

Porovnávať „direct = priamy“ a „nonstop = bez medzipristátia“ let je hlúposť. Veľmi zavádzajúca a manipulatívna informácia.

Ale čo už možno v časoch dnešnej úrovne žurnalistiky očakávať…

Ivan_pha

Článek to popisuje jasně a i v titulku je jasně uvedeno mezipřistání. Technicky vzato to bude jedna linka. Trochu se mi jen nezdá, že bude umožněn cestujícím výstup a pobyt v terminálu.

Braník

Ano. CDG-LAX-PPT s AF také výstup,dokonce průchod emigračním a pak přes terminal do toho samého letadla. Alespoň kufry že v něm zůstaly.

Tom Kent

největší bžunda, jak se plochozemci hádají, jestli podplacení piloti letí schválně pomalu nebo schválně oklikou (aby jim vycházela konspirace o kulaté zemi)

FlyingJ

Informace že SIN-JFK je aktuálně nejdelším letem je nepřesná – je to nejdelší linka právě bez mezipřistání. Ale když už článek pojednává o novém nejdelším letu s mezipřistáním, napadají mě linky Air France a Air Tahiti Nui CDG-PPT přes LAX a French Bee ORY-PPT přes SFO, oboje je o pár set km delší. V LAX a SFO se taky jen tankuje a protahují nohy v terminálu.

FlyingJ

Pochopit to lze, ale myslel jsem že chcete uvést dosavadní rekord srovnatelný s novou linkou v článku a to není SIN-JFK nýbrž ta CDG-PPT (22 hodin cesty) anebo možná ještě něco jinýho.

pro Ivana: oficiálně to je právě celé AF26 nebo AF28 z Paříže až do Papeete, ačkoliv teď koukám lze koupit i jednotlivé úseky, letí to celé jedno letadlo a většina cestujících letí celou cestu

a ještě delší je např SQ26 SIN-FRA-JFK (23h15min) což myslím vzniklo jako economy varianta tehdy když sin-jfk létalo přímo jen all business letadlo, ale asi se to chytlo a drží se to dodnes 🙂

PepaM

Já myslím, že nyní nejdelší lety s jedním mezipřistáním budou Air China PEK – MAD – GRU nebo Aircalin NOU – BKK – CDG, to je obojí nějak lehce pod 26 hodin.

FlyingJ

Díky to jsem nevěděl máte pravdu, na wiki je tabulka. PEK-MAD-GRU je nedelší, druhý je SYD-SIN-LHR a pak ten Aircalin.

Ivan_pha

Nejsou to však oficiálně dvě linky?

Caprad

A proč vlastně neletí přímo přes jižní pól? Bylo by to úplně nejkratší.

lvy

Nebylo, tahle trasa je téměř ideální a hlavně by to nedalo z hlediska doletu.

Apex

Je pro to několik důvodů, zejména omezená infrastruktura, Antarktida postrádá zařízení a systémy potřebné pro pravidelné komerční lety, zejména nedostatek letišť a komplikovaná navigace.
Předpisy ETOPS, které upravují vzdálenost dvoumotorových letadel od letiště. Přestože dnes jsou v provozu letadla s limity ETOPS 330 minut (5,5 hodiny) a dokonce 370 minut (něco přes šest hodin), tak ani s těmito vysokými limity ETOPS jsou části vzdušného prostoru nad Antarktidou stále mimo dosah.

Caprad

Já myslel, že během zbrojení paliva cestující na palubě letadla být ani nesmí, z bezpečnostních důvodů.

lvy

Mohou, není problém, jsou na to předpisy.

Apex

To se děje zcela běžně, jen je třeba mít asistenci hasičů a cestující na palubě nesmějí být připoutáni. Třeba v PRG často probíhá plnění EK 380 ještě v době, kdy už nastupují cestující.

Toman

Možné to je, jen nesmíte být připoután, abyste v případě potřeby mohl urychleně opustit prostor. Dělá tak například i Emirates v Praze.

Ivan_pha

To je opravdu standardní postup. I při obratu se nestihne letadlo natankovat mezi výstupem a nástupem cestujících.

Když je technické mezipřistání, tak standardně trvá tak hodinu. Tady budou měnit i posádku a další úkony, proto to trvá více.