Nehvizdy míří na železniční mapu. Jako terminál pro rychlovlaky Praha východ
Nádraží TGV v Avignonu. Foto: Jan Sůra
Správa železnic připravuje otevřenou architektonickou soutěž na podobu nového terminálu vysokorychlostní železnice. Půjde o první takovou stavbu v Česku, která
A k čomu potom bude lokálka do Mochov? 😆
V Mochovech už si na ni zvykli.
Vážení pracovníci sždc – sž, chci vám touto cestou poděkovat, že zde čtete příspěvky a že dokážete tak rychle na takovéto podněty reagovat. V diskuzi o vlaku kžc jsem psal, že by bylo dobré udělat elektrifikované propojení čelákovice- mochov-nehvizdy-vlečka nehvizdy-mstětice. Že to nabere takto rychlý spád jsem nečekal mne stačila ta spojka, ale že hned vrt to jsem příjemně překvapen. Tak doufám, že to propojení z Mstětic přes nehvizdy do Mochova a čelákovic také uděláte. Pro ten vrt by to asi byli zbytečné zastávky on ten elefant by tam úplně stačil. A děkuji, že jste se tím začali zabývat tak… Číst vice »
Hele lidi jako mne napište za co ty mínusy. Fakt mne to zajímá.
Dobrý den, chci se jen zeptat, pan starosta Poběrežský z Nehvizd píše, viz níže ve svém článku na stránkách FB úřadu, že bude jako porotce ve výběrové komisi na terminál? Dále se u nás také pak dočteme, že členové hodnotící komise jsou fundovaní odborníci. Mohu se tedy zeptat jakou kvalifikaci má pan starosta Nehvizd, když bude, jako porotce a nebo to je myšleno, že bude porotce pouze proto, že je stavba u naší obce. Děkuji za odpověď a výtažek článku na FB úřadu městyse Nehvizdy níže. Martin Růžička 🚆Starosta Nehvizd zasedne jako porotce ve výběrové komisi na terminál vysokorychlostní tratě… Číst vice »
Ono také někteří radní v Nehvizdech mají i své firmy a možná, také pomohou ze stavbou VRT.
Hele ten Avignon tady asi není náhodou. Skoro bych řekl, že tím chtěl autor i něco říct.
Leč někdy je to marné:-)
Tak jestli plánují takovouto monstrozitu, tak to tam půjdu vysadit křečky a bobry naučím žít v poli!
en. wikipedia. org/wiki/Avignon_TGV_station#/media/File:Avignon_TGV_train_station_sky_view. jpg
Ještě by k tomu terminálu ale mohli natáhnout i konvenční trať. en. mapy.cz/s/muhepupede
Vysazeny krecky lze taky odsadit. A nechapu proc lidem tak vadi ze nekde bude zastavka. Pokud to bude davat smysl tak tam jancura i tramvaje budou stavet a nikdo v tyhle diskusi s tim nic neudela. To je prace firem provozujicich osobni zeleznicni dopravu (stavet tam kde to dava ekonomicky smysl). Smyslem szdc je stavet infrastrukturu na ktere ty vlaky mohou stavet pokud by to davalo ekonomicky smysl. Tady pro nektery lidi je kus beztonu neco jako zavora. Je tam nastupiste tak se tam musi stavet. Tyhle diskuse mi ze vseho nejvic pripominaji budovani koridoru pred 15 lety. NACO 4… Číst vice »
Počkejte „zastávka“ a !terminál“ to je dle vás stejné jako letiště Ruzyně a letiště Točná nebo Letňany? Pokud se baví o terminálu tak já si představuji cosi o velikosti odletové haly A na Ruzyně.
Tak budou sysli, ti jsou chránění… Muahahahahahaha Problém je že tu to není zastávka, ale má se jednat o terminál, což je něco jiného než 150m peronu. Vymýšlí tu speciální terminál pro jeden druh dopravy. Kdyby to bylo v Běchovicích, není problém, ale tady vymýšlí cosi co vypadá jako spádový terminál pro auta bez napojení na další druhy dopravy (snad krom busu). V Běchovicích by se dalo přestupovat i na konvenční železnici, tady nikoliv. Tedy pokud nebude postavena i konvenční trať jako přeložka tratě do Čelákovic. Na druhou stranu od případného terminálu v Běchovicích tam nebude vazba na případné budoucí… Číst vice »
Simvás, nikdy se to tak nedělalo!
Navíc max jsou 3 koleje, to snad ví každý.
Mohu zapůjčit 2 džungaráky.
Nehvizdům přeji zlepšení dopravního napojení, jako každé obci, ale doufám, že linkové vedení nebude takové, že všechny vlaky na VRT od Brna nebo Ostravy zastaví v Nehvizdech.
Nepochopil. Nehvizdy nejsou pro obyvatele Nehvizd, ale např pro obyvatele Lysé nad Labem, Milovic, Mladé Boleslavi, Liberce, atd. Proto také ten velký parkovací terminál. Proto se to buduje aby tam ty vlaky stavěly. Aby obyvatelé těchto měst nemuseli zajíždět do Prahy na přestup.
Cítím šanci pro VRTku z Nehvizd pod Ještěd.. už by to chtělo začít lobbovat
Tak možná v roce 2100
K názvu terminálu – vedle stojí „od nepaměti“ rozvodna 400/220/110 kV ČECHY-STŘED. To by taky neznělo blbě …
To zrovna není moc povedený název. Divím se, že to ČEPS nepřejmenoval ve stylu ostatních rozvoden na Mochov.
A Kamenolomy ČR s.r.o. mají sídlo skupiny Čechy střed ve Zdechovicích, mezi Chvaleticemi a Přeloučí. Přírodní park Střed Čech se nachází v oblasti Medníku a geometrický střed Čech je vyznačen nedaleko na protějším břehu Sázavy – na kopci Ďábel na území Petrova. Určitě velmi chytlavý název.
Doufám, že tuto diskusi čte někdo ze Samostatného oddělení přípravy VRT. Je tady pěkně vidět, jak hodně lidí (a většinou železničně zainteresovaných) vůbec netuší, proč se tento terminál navrhuje, proč zrovna u Nehvizd, komu má sloužit, jakými vlaky odkud a kam bude obsluhován, jakými obsluhován nebude, jakou bude mít návaznost na ostatní dopravu, apod. Z pohledu propagace VRT (nebo RS) je před SŽ ještě hodně dlouhá cesta, a tady je dobře vidět, na jaká témata informační kampaň (také) zaměřit. Držím jim palce!
Přesně tak. taky držím palce. 🙂
Já to beru tak, že tam budou 4 koleje. 2 pomalejší pro zastávku v Nehvizdech. 2 rychlejší bez zastávky v Nehvizdech. Ještě pomalejší vlaky pojedou starou trasou přes Úvaly.
Kolejí tam bude dokonce 8. Skrz Nehvizdy povedou 2 tratě: jedna na Brno (RS1) a druhá na Hradec (RS5, směr Hradec výhledově, v první etapě jen po odbočky směr Kolín a Nymburk). No a na každé trati budou 2 hlavní koleje pro nezastavující vlaky (bez nástupiště) a 2 předjízdné koleje s nástupní´hranou. Proto 8 kolejí.
Jako vtip dobry ale asi to tu par lidi vezme vazne.
Trošku osvěty – aktuálně zadávaná DÚR VRT Běchovice – Poříčany (včetně Nehvizd):
https://www.ceskainfrastruktura.cz/wp-content/uploads/2019/09/2019_09_30-PTK-Polabi.pdf
A co je na tom vtipného?
Jak by jste to chtěl vyřešit, když u kolejí, po kterých se bude jezdit víc jak 200 nesmí být z bezpečnostních důvodů nástupní hrana?
Ty vážně věřiš , ze do HK to někdy bude ?
Spis se zrychli jen spojení na Pardubice a dal na Olomouc
Reálně trasa na Wroclaw bude někde na konci v pořadí
Tak pokud se VRT v další etapě prodlouží do VOseka, tak Hradec bude zrychlen o hodně.
Dílčí zrychlení bude i po zprovoznění pilotního úseku Polabí, protože tam podle té výše zmíněného dokumentu 2019_09_30-PTK-Polabi.pdf bude rychlejší dvoukolejka až do Nymburka (asi jen město).
Sněte dál.
No ja to popravde taky uplne netusim a to vrtku sleduju od samyho pocatku. Puvodne se tam totiz melo stavet centralni nadrazi a praha hlavni by bylo neco jako svyho casu praha smichov (konecna stanice kterou pouzivali ti co jeli na smichov). To se pak zahodilo protoze kdyz maj ostravaci poddolovanou porubu tak to chceme taky! Nemuze zustat praha za ostravou a to v nicem. Aktualni koncept je nejaky hybrid s tim ze nikdo (ani szdc uz proto ze vlaky neprovozuji) nevi co tam vlastne stavet bude a vrt z dresden asi taky pojede mimo (coz z toho uzlu udela… Číst vice »
Mě ta lokalita nepřijde úplně šťastná. Chápu, že na Černém mostě případně v Běchovicích by se místo na 3 000 aut hledalo výrazně hůře. Zato by to tam však bylo pro ty auta výrazně lépe dostupnější resp. dobře dostupné z více směrů, než jen z D11.
No malinko chybi propojeni dalnic D1 a D11, obe jsou svedeny kolem H.Pocernic, jedna severne, druha jizne, a pritom jsou kousek od sebe…
Kdybych jel po jedne z Vychodu/severu, tak na druhou to strichnu urcite uz pred Prahou nez se motat na D0 u C.Mostu…
Pod tou D1 myslíte D10?
Nemyslí D10 myslí D1 protože to propojení Běchovice – Říčany opravdu chybí díky 3 lidem z Běchovic co si tam v 90 letech koupili baráky věděli, že tam bude okruh a blokují tam okruh -obchvat vyprojektovaný v 70 -80 letech. A ještě si na této blokovací zhovadilosti vybudovali politickou kariéru v místní samosprávě kde paradoxně jim všichni tleskají za tuto blokaci, ale nadávají na nedodělaný obchvat od Úval do Běchovic který nelze postavit právě díky této blokaci.
Ano, D10…
Toho se nikdo z nás nedožije
Dobrý den , určitě jste si všimli , jak moc se osídlilo okolí Prahy . Všichni jezdí auty do ,,city,, . Nehvizdy , Jirny , Modletice Průhonice , Suchdol a jiné , sami víte nejlépe jaké obce kapacitní rychlou dopravu potřebují. Rychlou osobní hustou dopravu na uzly ve stávajících tratích z Kolína , Benešová , Berouna , Kralup ,Čelákovic . Vrt 40 km od centra v polích? To se jen SŽDC nechala inspirovat poraděnky z Francie. Ono je rozdíl předměstí Paříže a předměstí Prahy . Tipuji si tak 5 mio obyvatel. Z Nehvizd bude určitě pár lidí do vrt také… Číst vice »
Jasne. Vadi vam prestupni uzel v polich pro vychodni prahu ale chcete stavet na letisti kde neni nic vyjma upadajiciho letiste. Navic v dobe kdy je letectcvi na trdym ustupu. Nez to dostavi tak se bde litat uz jen interkontinentalne. Pro evropu bude vrt.
No, tak je tam cela zapadni cast Prahy + Kladno a okoli… takze to zas neni malo, ale stanice VRT v Nehvizdech smysl dava take, jen by to chtelo dobre vymyslet napojeni na regionalni dopravu, stavet tam stejne bude jen par vlaku…
Zkuste si první příspěvek přečíst bez emocí , pomalu , třeba pochopíte co jsem se pokusil vyjádřit. Leč, je možné že můj text formuloany v podvečer , opravovány automatickým opravovacem nevystihl přesně to , po čem jsem touzil. Nádraží u letiště nechci , jen myslím že dopravna bez kolejového rozvětvení by pomohla snáz než autobusy a taxíky pojmout priletivší. A že jich je více než 3000 v autech na parkovišti plus nehvizdští , o tom nepochybujte.
Vsak ten nehvizsky uzel by taky nebyl jenom pro nehvzdske. Puvodne se pocitalo s variantou velkoryseho uzlu v uvalech kam by byly zausteny vsechny VRTy (i ta ze severu od drazdan) a nasledne by pokracovaly do prahy (s vyjimkou te od plzne).
Tak by se udelal velkorysy centralni uzel kde by stavelo vsechno pocinaje vrtem, pres rychliky, osobaky, autobusy a konce taxiky a P+R z celych vychodnich Strednich cech.
V tom pripade by do prahy jel jen ten kdo by opravdu chtel do prahy a centrum prahy by nebylo ucpany prestupujicima lidma.
Vlaky v Nehvizdech končit nebudou, tak jak „Vrt 40 km od centra v polích? “ ???
Všechny vlaky tam stavět nebudou, takže jen něco budou jen „jen rozcouraný rychlíky“.
A nějaký VRT terminál pod hlavákem bude kvůli potřebě více kolejích (na delší výměnu cestujících) bude dražší, než nějaký „terminál“ pro S-bahn, kde to bude stavět krátce.
Pokud by ovsem vrt terminal kvuli potrebe vice koleji (na delsi vymenu cestujicich) byl nekde v polich tak by se mohl udelat velkoryse a prazsky uzel nechat jen tem co konci/zacinaji cestu v praze. Je nejaky duvod vsechny lidi povinne hnat do centra prahy kde se to musi stavet pod zemi kdyz pred prahou jsou neobydlene pole?
Tak já jsem vždy slyšel, že VRV budou jezdit na současné hlavní (jak od jihu, tak od severu) a pod zem (průjezdný model) má jít příměstská doprava pomocí NS2.
Jinak co se týče povinnosti jet do centra, tak vás nikdo nenutí, já očekávám i pro VRV taky částečný průjezdný model.
Páteřní VRT potřebujeme co nejdřív, rychlé propojení krajských měst mezi sebou taky, včera bylo pozdě. Hlavně prosím projektujme co nejjednodušeji s důrazem na funkčnost, ať to není zbytečně kudrnaté a drahé. Když slyším „architektonická soutěž“, naskakuje mi husina a jímá hrůza, nepotřebuji mít na staniční budově skleněné mozaiky a la drahokam, nerez leštěný, broušený, záměrnou rez přišroubovanou nerez šrouby… Ano, ať to vypadá slušně, ale ať to není zbytečný architektonický cirkus.
Aby to nebyl ten cirkus, tak k tomu právě potřebujete tu soutěž.
No to jo, soutěž ano, ale ať ty návrhy nejsou tak kontroverzní, že to 50% miluje a 50% nenávidí. To co architekti a dizajnéři kolikrát vymyslí, tak ti, co to pak mají fyzicky realizovat, se z toho můžou zhroutit, a ještě se to musí zaplatit. V jednoduchosti je síla.
Kdyby tak přistupovali ke Svatému Vítu, tak je tam dodnes románská rotunda…
A spor o to, že v Praze žije příliš mnoho lidí. Nějakých 100 lidí na Hradě, pět stovek v podhradí a dost. I tak se tam sotva vejde 1 svatba.
To buďte v klidu, bude to pohledový beton, protože to je dneska „in“, takže žádných cingrlátek bych se nebál.
Tak super, hlavně ať na lidi neprší, a je to.
Právě že ty architektonické soutěže slouží k tomu aby se neopakovaly takové zhůvěřilosti jako byla stanice metra Střížkov, trať na Barrandov či terminál v Chebu.
Jasně, tak určitě nejde o to, aby byly všude jen krabice, ale typ staveb, jako má být např. v Olomouci vedle Muzea umění bunkr typu Ředitelství opevňovacích prací, mi nepřijde v zcela pořádku. Není třeba každou stavbou šokovat.
Hlavne at se neucastni Kotas. Ten uz svou stopu na dopravnich mapach zanechal.
Střížkov pozvedl celý Prosek. Je to krásná stanice v sídlišti kde opravdu lidé žijí. Zemljamku si delejte na Kolbenove nebo na poli v Letňanech.
Uvidime co budete rikat, jestli pro obtiznost az nemoznost udrzby a cisteni zacne za par let vypadat jako Cernak a spol.
Nu, tak Střížkov už nějakých pár let slouží. Je tak hroznej?
Pro mě od prvního dne, ale chápu, že to může mít někdo jinak. Slouží asi deset let, uvidíme za dalších deset (něco málo přes 20 má dneska ten Čerňák).
Je víc než hrozný. Poslouchat celý den hluk souprav je fakt běsný.
Máte snad něco proti našemu kaprovy? (metro Střížkov) Víte jaká je to nádhera poslouchat celý den zvuky brzdícího a rozjíždějící ho se metra a to i 1 km daleko v noci to obzvláště vyniká. Naštěstí už tam nebydlím.
PS Nyní neposlouchám nalétávající letadla do koridoru na Ruzyň možná ještě horší než to metro když nad tím tak uvažuju.
Za co ho mínusujete. V Nehvizdech dle mne opravdu není potřeba vymýšlet budovu ala hlavák nebo ala tančící dům. V Nehvizdech a okolí jsou jen a jen skladové megakrabice takže pokoušet se tam vnášet nějakou kulturu zabili už ti co tam postavili desítky krabic na sklady a to i s souhlasem této obce kdy sklady mají, až za humny. Takže další krabice již nic nepokazí.
Chybi mi tam zapojeni konvencni zeleznicni regionalni site, tedy na Celakovice, Lysou, Brandys, Kourim, C. Brod…. V danem uzemi zel. sit je, ale prestup na VRT bude az v Praze, trochu skoda, doprava zustane jen na autobusech, mj. autobusovy terminal by mohl slouzit i dalkovym spojum nejen regionalnim, s navaznosti nejen na VRT, ale i na konvencni regionalni trat – kdyby byla propojena…. Take se mohla posunout trochu zapadneji ke sjezdu z dalnice u Jiren k prumyslove zone, je tam vlecka a sjezd z dalnice, delka stanice by zapane navazovala na Jirny a vychodne na Nehvizdy, takto se bude muset… Číst vice »
Čelákovice, Lysá mají vlastní trať na Prahu, která se opravuje a rychlost bude dostačující. Pohyb cestujících ne na Prahu bude marginální a vyřešitelný přestupy. Sjezd tam je – Jirny.
Dobře, když už chtějí dělat stanici v polích a ne v Běchovicích, kde by se to také dalo i s vazbou mezi sítěmi, tak tam mohli rovnou zatáhnout i trať na Čelákovice a udělat tam nějakou přestupní vazbu.
To jsem prece psal, ze prestup na VRT bude az v Praze, myslite, ze do Brna cestuji jen lide z Prahy z celeho regionu ne? To tam nemusi byt ani autobusovy terminal, taky vetsinou vozi lidi do Prahy… Ja prece nerikam, ze tam maji vlaky koncit, nebo autobusy, ale ze maji byt vice provazane,… umozni to i vetsi variabilitu S-Linek, a napojeni dalsich obci na Prahu, treba z Nehvizd nemusite prece jezdit do Prahy jen po VRT, ale S-Linkou, ta trat tam je, vlecka u Jiren… je to par metru koleji a zastavka u Terminalu… Podivejte na trat na Drazdany… Číst vice »
Obchvat Nehvizd se postaví tak jako tak. VRT bude jižně od D11. Těch pár lidí jedoucí z obcí směr Morava lze vyřešit pomocí autobusů. Stejně z obcí budou k terminálu svážet lidi tak jako tak.
Vynechme slovo Morava, trat je to nejen na Brno a Ostravu, ale prochazi regionem, slo mi pouze o napojeni na terminalu na regionalni zeleznici a posilit vazby… tedy nenechat to jen na IAD a BUS… Posililo by to vyznam regionalnich trati…
Jinak propojka z tohoto useku bude v Poricanech…
Celkove bych byl rad, o lepsi provazani se stavajici zeleznici,…
Posun blíže k Jirnům by pravděpodobně znamenal, že se tam nevejde. U exitu z D11 právě moc místa není (mezi dálnicí a existujícím skladem PennyMarketu je trocha místa, a tam se musejí vejít 4 koleje a minimálně sjezdová rampa z D11). Někde za tím už bude kolejové rozvětvení (pro 4 staniční a 4 průjezdné koleje), a to už by se do prostoru MÚK nevešlo…
Koukam na to, no, slo by to, nemusi ten posun byt o moc delsi, aby mezi dalnici a sklad zasahoval uz rozplet k nastupistim, 4 koleje se vejdou… ale musel bych videt nakresy… Mozna mate pravdu 🙂
Jinak by to znamenalo stavet na viaduktu nebo v zarezu pod… to by se nevyplatilo…
A nebude stačit autobusová linka 281655? Když bude zájem, tak by se to dalo určitě zahustit.
Tak toho se taky nedožiju ;-( mně by stačil třeba pražský okruh nebo vlak na letiště. Spokojím se s málem.
Poslední úniky z prázdné státní kasy a po nás potopa.
nemějte strach, zatím je to jen příprava, realizace reálně tak za 20 let do té doby to Fialové, Kalouskové a spol 5x zruší
No ona je otazka, aby vubec meli na vybranou, abychom za par let nemeli navstevu panu ve fracich a za pujcku statu si nerekli o nejake skrty treba na duchodech,… Ono totiz za par let nam nikdo pujcit nemusi, budeme zadluzeni az po usi…
to jako předpokládáte že volby vyhraje ODS nebo TOPka ? 😀 😀
No doufám, že tam alespoň nemá zastavovat všechno, to už se radši mohlo zastavovat v Libni, to by usnadnilo cestu mnohem více lidem. Nebo se mohlo udělat něco v Běchovicích i to by mi dávalo větší smysl. Koneckonců část vlaků má přece jezdit přes Zahradní Město a stavět tam, tak snad není třeba stavět v každé mezi byť u dálnice.
No puvodne tam mel stat uzel celonarodniho vyznamu kde by stavelo vsechno a prestupovalo se na vsechno. V praze proste neni misto na super velky dopravni uzel kde by stavelo vsechno. Takhle to taky nechapu. Koncepce chce nejaky hybrid mozna nekdo doufa ze se casem podari zrealizovat tu puvodni myslenku az se zjisti ze lidem vadi ze prijeli na nadrazi Opera a osobak jim za deset minut odjizdi z masarycky. Jenze puvodni koncept pocital se zaustenim vsech VRT prave sem, takze v nejlepsim zase vznikne jen nejaky lokalni uzel kde se bude prestupovat aby se v praze prestupovalo na VRT… Číst vice »
Tak by bylo možná vhodné aby se postavil podzemní chodník z Wilsoňáku na Masaryčku.
Jo. A nebo by se misto poddolovavani prahy mohl proste postavit prestupni terminal u prahy.
Podzemí je cool… Navíc ta vazba by se hodila i pro jiné vlaky než VRT.
Takze VRT zastavka v poli, ktera bude jen zdrzovat, neprinese zadny prinos a jen se prostavy nekolik miliard CZK k nicemu. Co ctu diskuzi, tak se nestacim divit.. Prosim, vysvetlete mi, k cemu presne tato zastavka pomuze/bude.. pokud bude slouzit jako centralni prestupni bod pro oblast Vychod.. to jako pojedu courakem, abych zvesela prestoupil na rychlovak ktery by jel usek o 5-10 minut rychleji (nevim.. odhaduji, dle vzdalenosti/casu), kdy se nepocitaji cekaci doba na rychlovak.. uspora zcela nulova.. A bude pro me lepsi jed primo os/R do Prahy.. Lidi v rychlovaku akorad nastvu, ze bude mit zbytecnou zastavku/zastaveni nekde v… Číst vice »
Koncept je jakože vícevrstvý. Nejrychlejší bez zastávky, pomalejší zastávkové.
Ale urbanisticky mi to taky nepřijde jako kdovíjak šťastné řešení.
Nikoli courákem, nýbrž si pořídíte auto, abyste mohl zaparkovat u stanice v poli, případně se tam dokodrcáte autobusem, a ze samotné stanice pak budete rychleji v Praze, než kdybyste jel příměstským vlakem, u nějž se parkoviště jen plánují. 🙂 Přece byste nechtěl, aby tu na rozdíl od Francie byl větší podíl veřejné dopravy a méně silnic a stávek za levný benzín…
Ona byla nějaká stávka za levný benzín?
cela stavka zlutych vest vznitil napad na zelenou dan z benzinu na zeleny nesmysle
To nebylo proti vysokým daním, které tvoří víc jak polovinu ceny?
No vzdyt to pisu. Chteli dat na benzin dalsi eko dan. To byl taky duvod proc se vzbourili predevsim lide z chudsich venkovskych oblasti bez kvalitni zakladni dopravni obsluznosti.
Představte si to jako EU náhradu leťišť pro vnitřní dopravu. A hned je jasné, že prioritou je napojení na dálnice a parkoviště pro tisíce automobilů.
Vyznam by melo kdyby do teto zastavky v polich zajizdely vsechny VRT. Jenomze to by trasovani z dresden muselo jit pres tuto stanici.
Samozrejme stanice kde budou stavet vsechny vrt bude v praze, tak pro prestup vrt-vrt to nema vyznam. Ale vznikla by stanice kam by stacilo zajet cimkoliv a pokracovat vrtem nebo prijet vrtem a pokracovat cimkoliv bez trajdani po prazskych nadrazich.
Budete mít na výběr, všechno (po postavení kompletní navrhované sítě) tam stavět určitě nebude.
Zastávka pomůže lidem z východu, aby nemusely cestovat na Prahlavák, když budou chtít cestovat na východ, při průjezdném modelu skrz Prahu to pomůže i na cestování na západ.
Proč by jste měl naštvávat lidi ve vlaku? Když si koupí lístek a přijedou podle jízdního na čas i se zastavením, tak to je přece v pořádku.
Proč ten terminal není pod letištěm?
Třeba i Pardubickým letištěm
Nehvizdy jsou úplně někde jinde.
Podle mě to bude nakonec uvnitř EU konkurence leťišť, a propojení je daleko důležitější s automobily, MHD a místní železnicí.
Napojení by mělo smysl jen na hubové leťiště, a to Praha už určitě nebude, a nejspíš i celý koncept nadnárodních hubů v letectví postupně zanikne.
Protože by to bylo drahé…
Pokud bude kapacita a zájem, tak vlaky můžou jezdit z Prahlaváku po klasické trati. To není zakázané.
Mě by třeba zajímalo, jestli by se uživil třeba vlak co by jel mimo Prahlavák? Takový to: Kladno – Havliště – Dejvice – (mimo Masaryčku jen po spojováku) – Libeň – „a pryč třeba do Brna“
Jednotka i řídící vůz již byly vynalezeny. Takže by to mohlo na Masaryčce vykonat úvrať, což zabere méně než 5 minut. Lokomotivu již netřeba otáčet, aby nejela uhlím napřed.
A měla by na to mít Masaryčka kapacitu? Na takovéto úvratě je tam kolik nástupištních hran?
Mě šlo právě o tu jízdu mimo ní, jinak to může jezdit po Semmeringu systémově rovnou ha Prahlavák.
No konečně. Jen aby dřív to místo zas nezabrali nějací aktivisté. Obdobné místo mohlo být u Neumětel, kde měla být Lochovice-odbočka. Tam se to mohlo klidně nazývat Praha-Jih. tam by šlo připojit jak tratě (minimálně 170 a 200) a dálnice D5 a D4. Jenže on nebude ani tunel do Berouna, který jim vyšel. ve studii proveditelnosti 🙁
No upřímně Neumětely by přilehlé části Prahy a okolí sloužily o dost hůře než Nehvizdy. To už raději VRT zastávku u Berouna, který už jen samotný s okolím vygeneruje výrazně víc lidí… Ale samozřejmě odbočka na Příbram by vzhledem k narvanosti R4 dávala smysl…
První problém je že u prahy není S-Bahn jako S-Bahn ani nějaká regionální železnice, ale všechno se tahá po hlavních tratích. Přitom by se jistě dalo vymyslet jak tu dopravu nějak segregovat na jednotlivé tratě, ty by se ale k tomu účelu musely upravit.
Tak zrovna 3 plánované VRT z Prahy budou konečně znamenat alespoň částečnou segregaci, do Berouna víceméně úplnou (i ND bude v tunelu). Problém ale může samozřejmě nastat v centru, kde bez NSII (a tedy také segregace) nemusí být pro dodatečné vlaky kapacita…
No, rychle trate by se meli postavit jeste dalsi 3, na Beroun (a to co nejdrive, melo by to jit rychle), na Litomerice, tam je to pekne navrzene s regionalni zeleznici a provazane, na Benesov uz kvuli koridoru na Budejovice a Linec, ktery je ted odepsany… no a nechci zapomenout na novou trat na Liberec, usek Praha-Ml.Boleslav idelane v uplne nove stope priblizne ve smeru D10…
Cela Praha a Str. Cechy by tak meli vice prostoru pro zvyseni kapacity a snizeni intervalu u regionalni S-Bahn…
Souhlas, ale holt Benešov a Boleslav jsou ještě výrazně méně reálné než ty 3 nyní plánované (Poříčany, Beroun a Lovosice/Litoměřice)… I kdyby klaplo za příštích 30 let těchto 5 tratí (dost nereálné), tak se bude muset vyřešit i NSII, letiště, depo, odbočky z VRT (Poříčany-Velký Osek, směr Most/Příbram/Neratovice/Brandýs…)
To ja chapu, ze nelze stavet vse najednou… na druhou stranu, neni to uplne nerealne stavet vice trati naraz, zalezi kolik rocne vycleni MD penez… Ja spise pocitam s tim, ze pokud se budou razit tunely metodou TBM, tak se vyrazne to zlevni tim, ze se z jedne stavby TBM presune na druhou a razi se dal… a tunely trvaji dlouho… pokud by mel TBM se stavbou skoncit a nekde lezet, tak se to prodrazi – lepsi rozpocitat naklady na stroj do vice staveb,… Pritom prave u Prahy jsou tunely, takze jak se zacne s tunelem Prosek, tak po jeho… Číst vice »
Jasně, pole u Koněprus to jistí. Rychlovlaky jen pro automobilisty a všude jen zase o něco více aut. Cíl veřejné dopravy… 🙁
Jistě, bude mnohem lepší, když pojede autem až do Prahy, než aby jel autem 50 km a vlakem 150 km.
Taky me zarai, proc to neni vice provazane s tratemi v regionu a jejich lepsiho vyuziti…
Jen aby to nedopadlo jako rychle spojeni mezi dvema mesty… uz jeden terminal byl vyskrtnut u Brna, … Uvidime…
A víte kde má být P+R na D4? U Dubence. To bude na vlak docela daleko.:-D 😀 https://www.pribram.cz/clanek/kraj-chce-postavit-velka-parkoviste-p-r-jedno-v-lokalite-dubenec-skalka/11872/
Problém je, že si tam natáhnete auta a sám určitě víte, jak to v Berouně vypadá. Okolo Hostomic se stejně chystá spojka Žebrák-Dobříš, jako propojení dálnic. Takže tahání aut z D4 na D5 do Berouna je trochu problém. Dalším problémem je, že dosud VRT má z Berouna vést přes zámek v Králově Dvoře, což neprojde. Takže se stejně bude muset vyřešit varianta směr tunel za nádražím a pak je spíš otázkou, kolik těch expresů sjede do Berouna a bude poskakovat po staré někam k Hořovicům, aby se napojilo na pokračování VRT. Existuje možnost vykopat podzemní zastávku VRT v Berouně, ale… Číst vice »
Můžete to napojení pacifiku nakreslit to mapy?
To je pouze daleká a daleká budoucnost, stejně bude dřív metro na Řitce. U toho Pacifiku by se to nevyplatilo, jedině to spojit s jižním železničním obchvatem Prahy směr 220 a dále na Brno.
Jinak je možná (zatím) jedna varianta https://mapy.cz/s/levusulusa nebo druhá varianta https://mapy.cz/s/mumehosuge
Ajéje, abyste se nedostal na index jednoho DPP Odporníka 😀 Ten plán ale nenapojuje de-facto pacifik, tedy jeho spodní část. Možná že lepší než jižní obchvat prahy by byl jihozápadně-severovýchodní tah který by spojoval některé tratě. První by bylo třeba najít další spoení mezi jihem a severními magistrálami kolem Labe, to by šlo buď přestavbou Pacifiku, nebo z Humpolce do Pelhřimova. Tam bude ale třeba vybudovat asi 18 kilometrů nové tratě a případně několik přeložek, ale to už je rovnou možné jen upravit současnou elektrifikovanou trať z Jihlavy a odvede se tím jenom nějaká doprava a neumožní to udělat jižní… Číst vice »
Tohle je jen scifi, obdobně jako 29 nákladů protlačených přes tunel a Prahu od Plzně. Pokud by bylo tolik nákladů ve výhledu, zaplatil by se právě nějaký obchvat, jak píšete. To napojení na Mníšek, je dle zbožného přání Mníšku, přiblížit nádraží, ale aby to bylo k něčemu, nejde moc použít trasu přes Davli, spíš to napojit na tu západní stranu. Ale jak říkám, spíš pokud bude růst zastavěnost okolo Řitky a Mníšku, prosadí si nějakou odbočku metra na tuhle plošinu .
Aktivisté to nezaberou jelikož už to dávno zabrali místní radní 🙂
Jen člověk neví co je horší. 😀
Zastavovat na VRT po 15km je totální hloupost.
Berte to tak, ze Praha hl.n. – Nehvizdy ani nebude moc VRT……Na VRT po 15 km mate spis ty Poricany a tam se zastavovat urcite nebude
Tak VRT bude už od Běchovic/Zahradního Města. Nechápu proč by to VRT nemělo být?
Tak nemusí tam přece stavět všechno. A navíc z hlediska časové a energetické náročnosti zastavení může dávat větší smysl sekvence zastávek třeba 15km-200km-5km-130km než třeba 60km-120km-70km-100km, zvlášť když ty malé vzdálenosti (5/15km) jsou blízko uzlu, kde se už zdaleka 350 km/h nepojede…
Otázkou je, zda to mají být vlaky pro lidi anebo vlaky pro vlaky, případně vlaky jen pro lidi s auty. Logiku to fyzikálně dává, dopravně už méně. A navíc tam ty zastávky po 70 km stejně nakonec budou, protože nikoli návaznosti v uzlech, nýbrž lobby postižených městeček (hlavně to ale nestavte moc blízko, radši ať nám tu jezdí auta k vlaku než vlaky).
To jako prokopat VRT středem obce?
Tunelem…
VRT může mít i 35 promile.
A v tom tunelu zastávku. No super. Takže to bude msuet zastavovat k každé obci nad 1500 obyvatel. No a máte po VRT. No hlavně vyhnal lidi do auta na dálkové trasy, jen proto, aby nejeli autem 5 až 15 km na vlak.
Muze to byt tak, ze vlak na Prahu bude zastavkovy jen u Prahy v rani spicce a v odpoledni treba ve smeru z Prahy, tech kombinaci je mnoho… Napr. Pendolino v Praze melo stanici jen na Wilsonove v centru, ale v Ostave zastavovalo ve Svinove, Hl. nadrazi a Bohumine…. Vlak na Brno, take ne kazdy stavel v Koline, ale jen nektery… Navic dnes uz jsou vlaky s dobrym zrychlenim, takze neni problem mit zastavky kratsi i pro vice spoju nez drive,… dnes uz i z 0 na 300 to d vlak za 3min…. s Elektrinou se da delat i vice… Číst vice »
Jasně, nečekám, že mezi Nehvizdy a Brnem nebude žádná zastávka (už jen z bezpečnostně-technologického hlediska tam musí být nějaká výhybna/odbočka). Jen jsem chtěl upozornit, že Nehvizdy budou mít méně negativní dopad na rychlost/spotřebu vlaku než nějaké stanice na Vysočině. Tam předpokládám třeba 2 stanice budou, ale může v nich stavět vlak třeba jen 1-2x/hodinu, příp. z nich odbočovat na konvenční tratě směr Jihlava/Znojmo/HB/Žďár…
nez jazdit takymto rychlovlakom niekde do pola bez metra a potom dalsiu hodinu cestovat do prahy, to vyjde rychlejsie vziat si normalny vlak priamo do prahy nez tento nezmysel, neviem kde na to chodia
Ten vlak má podle článku dál pokračovat do centra Prahy, má to být jen možnost navíc, ne náhrada za nádraží v centru.
a preco ma teda potom stat uprostred pola? VRT mam stat len na hlavnych zastavkach a nie niekde uprostred pola u kazdej vrby, medzi prahou a brnom to nema vobec co zastavovat
Ma nema vy jste byl nekde na nejake hore v pousti u horiciho kere ze nam sem prinasite zjeveni co nema nebo ma delat vlak? Vlak ma zastavovat tam kde to dava smysl. Pokud se v polich kde je prostor vytvori velkorysy prestupni uzel kde bude stavet vsechno co tim projede tak to smysl davat bude. Usti nad orlici je vylozene dedina a stejne tam stavi rychliky. Nemluve o ceske trebove tam by normalne nestavely ani spesnaky.
Třebová je větší (na počet lidí) než Ústí n.O. …
Však taky některé linky takto jezdit budou. Praha – Brno bez zastavení, ale stále máte kapacitu na další vlaky, které zastavovat na mezilehlých stanicích můžou.
To nemá být konečná, ale přestupní uzel pro lidi z okolního regionu (Stará a Mladá Boleslav, Čelákovice, Lysá nad Labem atd. Tedy nácestná zastávka.
Vzhledem k tomu, že v Praze se nestaví (těžko říci, zda z úřední neschopnosti nebo úmyslně, nakonec je to jedno), se dá čekat, že tahle města spíš porostou.
Jenže to v relaci Praha – Brno, Praha – Olomouc apod. přidá 5 minut jízdní doby.
V pripade ze pracujete v dochazkove vzdalenosti od centralniho vrt nadrazi tak ano. Jinak bude cast lidi radeji dojizdet na vrt osobakem nebo konvecnim rychlikem do tohoto uzlu.
To jsem psal uz jinde, ze to mohlo byt centrum kde by stavelo vsechno a od vsude v tom pripade byste se sem dostal i rychlikem z plzne nebo z decina.
Přestupní uzel ovšem leda na auta. V Praze už leckde není ty domy a lidi kam cpát, s výjimkou pár míst, kde se stavět bude (ovšem někde bez ohledu na potřebné zásobování).
preco ma VRT stat uprostred pola medzi Prahou a Brnom? podla tejto logiky by mal stat aj v dalsich prestupnych uzloch, zda sa ze tu niekto nepochopil koncepciu VRT s takymto nezmyslom, ja som logicky ocakaval ze je to konecna zastavka a nie ze to po dalsich 15km bude znova stat na dalsej stanici
Vždyť to bude přestupní uzel.
Kam? Vždyť to je v článku napsané? Z Francie. Je to dobré nejen kvůli spádovosti, ale vysokorychlostní trať se do Prahy už nevejde. Je tedy dobré ji bez větších problémů natáhnout okolo periferie a do města si člověk dojede jako na letiště. Ale tím se na Slovensku se tím trápit nemusíte.
VRT + bus/auto do města. No nic moc.
Vy si jeďte do města třeba autobusem, já v tom vlaku zůstanu a do centra dojedu vlakem.
narozdiel od vas zijem v prahe a zil som aj v Cine kde som jazdil pravidelne VRT a ani v Pekingu, ani v Sanghaji to nestoji uprostred pola bez navaznosti na metro
Tak tady budou vlaky navazovat sami na sebe. Jak přesně se teprve uvidí, ale předpokládám, že by třeba cesta z Brna(Vídně) do Hradce Králové by mohla být s přestupem v Nehvizdech rychlejší než po klasický trase přes Pardubice a Třebovou.
No nechci Te podceňovat , ale toho se nedozijes
Tak se nedožiju, ale když to řekne každá generace, tak se nic nikdy nepostaví.
Jenže já taky žiju v Praze, panáčku slovenský. Proč jsi nezůstal doma? Vlastní země ti nebyla dost dobrá? Když se chystáš emigrovat, tak máš být rád, že tě tady lidi přijali a ne si ještě stěžovat. Moc dobře jsi věděl, do čeho jdeš.
Ty jsi roberte fakt ubožák, když se do někoho navážíš jen kvůli tomu, že píše slovensky…
Ubozak je ten migrant, ktery si mysli, ze mu to tady patri
Nevím jestli je to šťastný nápad, chápu logiku aby lidé nezajížděli auty do centra Prahy, ale jeho umístění takto v poli mi přijde jako nešťastné a o sjíždění se lidí do něj také pochybuji, zejména pokud budou vlaky z VRT přecházet i na běžné tratě. Lepší by pak bylo pokud by z VRT vlaky od Brna sjížděly na trať na 160-230km/h někde před Kolínem eventuálně byla vhodně zajištěna vazba běžných vlaků a VRT. Ten navrhovaný systém VRT stejně bude muset ještě doznat změn, v současnosti jde příliš mimo sídla a současné železnice (a krom jednoho úseku je pořád jakoby v… Číst vice »
Jistě, v Německu, Itálii, Španělsku nebo Francii jsou naprostí idi…., že něvědí, jak na to
vo vyspelych krajinach su stanice rychlovlakov priamo v meste alebo minimalne napojene na metro a nie niekde uprostred pola s nejakym nizkokapacitnym pomalym autobusom
ale tak co cakat v meste, ktore nema po desiatkach rokov stale ani len elektricku ci metro na letisko, tak cakat nieco ine u VRT je uplna utopia
Říkám snad, že vlaky mají jezdit jen do těch terminálů?
Jinak Camp de Tarragona, Segovia, Limburg an der Lahn, Reggio Emilia AV…
Nebo taky „politická nádraží“ Montabaur a Wloszczowa-Polnoc, že.
https://en.wikipedia.org/wiki/Montabaur_station
The stations of Limburg Süd and Montabaur, which are approximately 20 km apart, have been criticised in the past as being the result of political blackmail. After Limburg Süd station had already been agreed in the late 1980s, Rhineland-Palatinate had demanded a station in Montabaur before it would allow a smooth approval process for the new line.
Co čekat od občana státu který nemá ani to metro….
Navíc ta stanice Praha – východ je primárně určená pro předměstí Prahy.
Ale to všechno je v tom textu článku napsané, navíc se počítá do budoucna s masivní výstavbou v dané oblasti….
Bude to přímo u dálnice, bude tam parkoviště pro 3000 aut – to všechno je taky v textu.
Co víc na tom xyz nechápe???
No mne by jenom zajímalo, proč se v českých podmínkách tento koncept už u dálkové dopravy nepoužívá, když je tak „funkční“.
Co funguje na Západě, nemusí fungovat u nás…
Ostatně viz metro Letňany.
No také protože alespoň v Praze zatím nejsou na dostatečně rychlých tratích nádraží na dostatečně vhodných místech. Ale začíná se to měnit, děčínské rychlíky staví na Podbabě (Bubeneč projížděly) a táborské v Hostivaři, potom snad i expresy mají stavět na Zahradním Městě.
Uvědomte si, že VRT Polabí nemá sloužit pouze nějakým superexpresům typu Paříž – Budapešť, ale logicky tam budou převedeny i všechny ty Slovácké a Valašské expresy, Krakonoše a Svitavy… a pro ně bude mít zastávka v Nehvizdech smysl.
Tak to je vskutku nádherná vize, sídliště naplocho, auta a vlak uprostřed tohoto ničeho. 🙂 Dálnice, parkoviště, beton, snová budoucnost. Ekologický vlak k podpoře konzumu…
narozdiel od vas zijem v Prahe kde vlastnim nehnutelnosti bez nejakej trapnej hypoteky, ale to si xenofobny duchom (a najskor i financiami chudobny) primitiv ako vy nedokaze predstavit roky som zil v meste ktore ma dvojnasobnu populaciu ako cele cesko, tak si to vidiecko metro v prahe s az troma linkami, kde polovica stanic nema ani blby vytah ci pokrytie mobilnou sietou nedajboze steny na nastupiskach oddelujuce kolajisko mozete strcit za klobuk ja ked pocujem VRT Praha tak si logicky predstavim ze je to konecna, lebo VRT nestoji u kazdej vrby uprostred pola kazdych 15km a nesluzi na dochadzanie na… Číst vice »
To že stanice metra nemá výtah, to poděkujte soudruhům, tady prostě stavaři nedostali od nich rozkaz, to by jste měl z Číny vědět, že se to jinak nedá dělat. Tady soudruzi tělesně postižené uklízely do odlehlých míst, a maminky s kočárky neměli trajdat v metru…
A síť není asi tak hodně nutná, tady taky nikdo nepotřebuje nikoho šmírovat na rozdíl zase od Číny.
Tak si to logicky představujete špatně, máme tady jiné dopravní modely, na rozdíl od Číny, kde při tom jejich zalidnění těch linek mohou mít víc.
Tak proč jsi v tom 20milionovém městě nezůstal, když ti to tady není dost dobré? Chytráka ze Slovenska tady fakt nepotřebujeme.
Evidentně dopravě nerozumíš a machruješ tady zbytnělým egem i peněženkou. Běž zpátky na Slovensko a třeba tam budeš králem. Nevím, proč se zdržuješ tady.
Co kdyby ses trefoval do slovenských měst? Tallinn má na letiště tramvaj. Proč ji nemá Bratislava? Má stejný počet obyvatel.
Jj, protože píše slovensky, tak nemá právo se vyjadřovat, nebo co? Jste normální?
Když někam emigruju, tak svou hostitelskou zemi přijmu za svou se vším všudy. Já fakt nevím, proč si nějaký cizák stěžuje, jak to u nás chodí, co chystáme, co děláme nebo neděláme. Zvlášť člověk ze země, která na tom není zrovna nejlíp. Pokud mu tady něco vadí, může se vrátit zpátky, odkud přivandroval.
Až se přestěhuju do Curychu, taky si nebudu stěžovat na to, že je všechno drahé a proč dělají to a tamto a nedělají to tak, jak chci já.
Hele, nácku, di se bodnout. Československo byl kdysi jeden stát.
To není o náckovství to je jen o tom, že se Slováci chtěli v 1993 trhnout a ted jich tu máme víc než předtím. A to samé rusáci a Ukrajinci.
Byl, ale uz neni. Kdyby to Ceskoslovensko zustalo porad, nerekl bych ani popel.
Ať mluví raději dobře slovensky, než blbě česky.
asi pretoze zijem v Prahe, a nie v nejakom podnajme ci byte kupenom za hypoteku ako vacsina loserov v internetovych diskusiach
aku tramvaj ci vlak ma letisko Praha? v BA ste z letiska na hlavnej stanici aj autobusom za 25min, odtial chodzou v centre radovo za 10-15min podla toho co definujete ako centrum. v prahe sa za 15min dostanete leda tak na veleslavin, kde mozete prestupovat na metro
Já mám taky vlastní domov – vilu na periferii. Nemám hypotéku a není to ani byt po rodičích. Tak si laskavě machruj v lese před veverkami.
V Praze jste z letiště na hlaváku autobusem taky za cca půl hodiny. Nevidím velký rozdíl.
v ramci MHD? porovnavajme porovnatelne, to pak mozem rovno porovnavat s uberom a podobnymi v BA, vo dvojici uz vyjde ten Uber (7EUR) porovnatelne s tym airport busom v prahe (120Kc)
Mohu se Vás na něco naprosto vážně zeptat? Proč jste nejen vy v Čechách když v roce 1993 jste se chtěli osamostatnit a nebýt s námi Čechy v jedné republice. To se nabízí i další otázka proč je tedy Slovensko v EU?
V te Francii teda uplne ne, tam jsou sice mesta propojena do centra, ale nacestne zastavky jsou kolikrat uplne v polich a neda se k nim dostat jinak nez autem nebo autobusem, Nemecko zase taha i regionalni vlaky po VRT na nekterych usecich, Italie je na tom o neco lepe, ale i tam jsou terminaly spise jako letiste… Jenze berme v uvahu, ze oni ty trate maji uz desitky let a neuvazovalo se o tom, ze maji byt vice provazany s regionalni dopravou, my mame, nechce se mi to rikat, ale stesti, ze se zatim nic nepostavilo a dnes se… Číst vice »
To jsou zrovna země se vzájemně dost rozdílnými přístupy, přičemž v té vzorové Francii se bez auta (a stávek za levný benzín) mnohde ani nehnete.
Levny benzin ve Francii? Kdy k tomu doslo?
No, upřímně, v Českém Brodě rychlíky taky nestaví. Proč asi?
A z Kolína do Prahy to pojede po totálně ucpané trati. To je pěkně blbý nápad.
Neví někdo, zda se bude počítat s cyklodopravou? Přecijen se ušetří místo (i emise), když pár lidí místo autem bude dojíždět na nádraží na kole – parkovací místo auta = 10 kol. Z Čelákovic na kole za 15 minut, z Nehvizd za 5, z Šestajovic za 20.
Tuším, že jsem někde něco podobného zahlédl – ohledně parkovacího místa pro kola.
Otázkou ale je, jak tam dojet. Z Nehvizd a Jiren možná. Z Čelákovic nebo po II/611 je cesta špatná, velký provoz, úzká silnice. To, že podél II/611 není dodnes cyklostezka (nebo aspoň chodník) nechápu – denně tam potkávám i za tmy dělníky chodící na směnu do skladů…
Šestajovice si při stavbě kompletně nového mostu D11 (na III/33310) ani nedokázaly prosadit rozšíření podjezdu tak, aby tam šlo vybudovat chodník nebo cyklostezku. Tamní podpora cyklistiky není úplně velká…
Díky, zkusím takový podnět písnout na SŽDC. Lepší teď, ne až třeba bude pozdě. Určitě by to potřebovalo tam vybudovat síť chráněných cyklostezek, třeba i s provozem pro pěší. To že se u té D11 nedokázal rozšířit chodník je velmi smutné a vypovídá to o nynější politice státu… pro auta všechno, pěšími a cyklisty pohrdají.
o tom parkovacím domě pro cyklisty se to píše třeba zde:
https://www.nehvizdy.cz/mestys/udalosti-v-mestysu/aktuality/z-lednove-besedy-o-rozvoji-mestyse-po-vysokorychlostni-trati-nebudou-jezdit-nakladni-vlaky-1042cs.html
Ale tak z toho vychází i současná koncepce VRT, stanice vysloveně pro dojížďku autem a silnice nadále plné tak, že se tam bojíte na kole i pěšky. Tlak k přesunu kol a pěších na původní železnice…
Na 611ani nemusí stačí jet přes Nehvízdky.
Jo, cela VRT bude mit i cyklopruh.
Bez spojky do Čelákovic do nádraží nebude ono.
Do Čelákovic? Co tam. Trať do Mstětic na místě už stojí. Jen pár set metrů koleje. Kdyby se někdo rozjel, mohlo by být i spojení do Čelakovic a jezdilo by se Praha – Mstětice – Nehvizdy – Čelakovice – Milovice
Otázkou je, co a odkud by tam jezdilo. Krátký pendl? Mohli by udělat zastávku u Mochova, tam už trať je a motoráček po ní jezdí, mohla by se svézt i spojka k těm Poříčanům nebo Brodu, případně zaústění do Čelákovic od severovýchodu… Ale o stávající uživatele železnice nejde, náklady už byly i vyhnány.
Týjo, přímé napojení Mochova na VRT, to by byla pecka! Jen se ta 810 bude muset vracet z VRT nádraží do Mochova, tam udělat úvrať a teprve pak se dojede do Čelákovic. Jen aby se vyhnaly autobusy ze silnic.
Hlavně nezapomenout v okolí nasekat modrý zóny
Už v roce 2050!
optimista
Tohle se dá realizovat i v menším měřítku. Ono třeba někde z Prace jet autem na railjet do centra Brna je docela pitomost. Ty vlaky stejně projíždí městy pomalu, tak proč nemít na krajích Prahy, Brna,Ostravy, Plzně o zastávku nebo dvě navíc?
Zdravím.
Jako že by pendolino zastavovalo ve Studénce…?
Když je tam kromě Studénky Bílovec, Kopřivnice, Příbor a letiště Mošnov třeba…
Zrovna Svinov je u dálnice, tam problém není
Protože to dost zdržuje.
To máte tak. Jsou dálkové vlaky, které v Kolíně zastavují a jsou dálkové vlaky, které v Kolíně nezastavují. Podobně je to možné dělat i na VRT. Je těžké si tohle připustit?
Přijde mi to koncept jako nesmysl. Rychlovlaky mají jezdit rychle a mít minimum zastávek. Takže řekněme, že mezi Prahou a Brnem si můžeme dovolit jedno zastavení. Není pak lepší namísto pole za Prahou zastavit třeba v Pardubicích?
Nemusí tam zastavovat všechny vlaky, ale smysl tato zastávka určitě má, ať už pro blízké okolí nebo by tam mohly také začínat třeba busy do Liberce.
D.S. no to je ale ptákovina…
VRT bude mít 4 nové koleje, některé vlaky tam budou stavět, jiné ne. Kapacita bude.
4 koleje? To slyším prvně…
Plánuje se zdvojkolejnění tratě na Nymburk a bez dalších kolejí by nebyla kapacita.
Mě ty 4 koleje dávají smysl. Znamenalo by to, že by po ní mohla jezdit i pomalejší vrstva, což by celé situaci silně prospělo. Jaký je prosím zdroj této informace?
Vzhledem k tomu, že VRT nepovede přes Pardubice (návrh VRT je směrován od Českýho Brodu někam mezi Jihlavu a Havl. Brod), tak to zastavení bude jinde (nebo několik vlaků pojedou skrz Praha hl.n. – Brno hl.n. bez zastavení) než v Pardubicích.
A těch rychlovlaků za hodinu bude kolik? Určitě tam nebudou všechny zastavovat. Jak tu bylo řečeno, počítá se asi i s přesunutím rychlíků/expresů od HK, Pce a HB na tenhle kousek.
Juuu další trať pro eskovou linku s intervalem < 15 minut 🙂
A myslíte si, že se tam nějaká S-linka s tímhle intervalem vejde? Já si myslím, že když už tam něco bude, tak maximálně 30min.
Tohle tamní vesničani nepřežijí 😀
Jsem tamní vesničan z Horoušánek a z této stavby mám skutečnou radost. Mít takový terminál přes kopec je naprosto úžasné.
A co na to říkají lidi v hospodě? 😀
Netuším.. Ale v hospodě se většinou nebavíš o věcech, které nastanou za 150 let.
Tož o uprclýcích se tam baví. 😀
_Pavel_
To jste nepochopil – Horoušánky jsou předměstí Prahy – tedy „satelitní městečko“ plné nové zástavby RD..
Horoušánky nejsou satelit. To jsou právě zrovna Nehvizdy, nebo např. Zeleneč. Tady ten rozvoj je v porovnání velice pozvolný a ne tak znatelný.
Vždyť jim to raketově zvedne cenu jejich nemovitostí. 😉
To tolik táhne cesta přes kopec? 🙂