Nedostatek řidičů v Praze a okolí pokračuje, nevyjede přes sto třicet spojů

Nové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: MANNové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: MAN

Největší škrty postihnou autobusové spojení do Horních Počernic.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
alapli

V Plzni 168 hodin a 27 čistého…. řidič autobusu. Nemít za 10 měsíců důchod, seknu s tím!

Pavel

Tak kolik to po všech těch údajných zvýšeních mzdy nabízejí na hodinu? Ať se nestydí pochlubit. I s telefonem, na který volat. Věřím, že jim tuto drobnou reklamu v článku server umožní.

Orbit

Arriva v Praze 140/h

Pavel

Minimální zaručená mzda (za kterou tuto práci nikdo s normálním iq dělat nepůjde) je 143,30. Takže jestli jste si tím jist, oznamte je Inspektorátu práce.

Asd

Je to smutné a pro cestující nepříjemné že dopravní podnik nedokáže zajistit řidičům takové podmínky aby jich měl dostatek. Teoreticky by mohli pomoci Ukrajinci.

Jiří

Dopravní podnik žádné spoje neruší… Rozlišujte prosím názvy dopravců… Arriva City ani ČSAD Střední Čechy nejsou Dopravní podnik Hl. města Prahy!

Asd

Špatně jsem se vyjádřil. Pod pojmem dopravní podnik jsem myslel obecně přepravce jako takového.

Martin Šubrt

Problémy má právě dopravce a garáž, kde jezdí velmi vysoký podíl Ukrajinců…

Jan

Teoreticky by pomohli zaměstnanci z kanceláře a hlavně manažeři a zbytek vedení. Myslím, že by pro ně bylo dost motivační najít si rychle stálou náhradu s odpovídajícím ohodnocením a pracovními podmínkami.

ABC

zaměstnanci z kanceláře zas běžně nemívají profesák

Arthur

Jak motivuje pracovníky z kanceláře povinnost odjezdit chybějící spoje k nalezení nových řidičů, pokud nejsou personalisté (ale třeba správce autoparku)? Spíš je to bude štvát, pokud to není výjimečně.

Martin Šubrt

Řada zaměstnanců z vedení dopravců, včetně nejvyššího vedení, z garáží, výpraven, ale samozřejmě také zaměstnanců organizátorů jak v Praze tak v kraji jezdit samozřejmě chodí. I ke své práci často jednou vypomáhat brzo ráno, večery, víkendy.

martin749

Ukrajinci mají jeden zásadní problém, nevíte kdy se vrátí domů.

Asd

Myslím že ti se jen tak rychle nevrátí. Jednak to naneštěstí nevypadá na rychlý konec. Hlavně si myslím že nebudou spěchat s návratem. V EU se žije podstatně lépe než na Ukrajině. Na lepší se rychle zvyká.

Jméno

Nezaplatíš, nemáš. Fňukej dál.

FrantaM

Bohužel to není nic překvapivého. Děje se tu to samé co na západě od nás před 30 lety.
Za nabízenou odměnu se nám přestává chtít se omezovat v životě. A kdybychom odměnu zvýšili, tak se hromadná doprava stane drahou. Takže nám zbývá najít někoho, kdo to bude chtít dělat za ty peníze … stejně jako na západě, kde tuhle práci místní už dávno nedělají.

Jan

Řešení existuje, říká se tomu automatizace. Ale tam je trochu dražší okamžitá investice. Třeba automatizovat metro by šlo hned, je to uzavřený systém. Tramvaje by byly horší, ale je to celkem jednoduché. Dopravní předpisy tam jsou jasné. Jediné v čem by snad byla změna, tak že by tramvaje nejspiš nečekaly na dobíhající a trochu by se hledělo na to, že se nemá zastavovat na tramvajovém pásu, ale po pár zmačkaných pleších by se to řidiči naučili…

FrantaM

Odpověděl jste si sám. Kromě metra zatím nejde nahradit lidi.

Jan

Právě, že tramvaje lze úspěšně automatizovat taky. V podstatě všechny interakce silnice (chodec) x tramvaj řeší předpisy a v nich má tramvaj v podstatě vždy přednost. Jestli můžou jezdit v téměř autonomní auta (akorát odpovědnost má řidič), tak tramvaje jsou násobně jednodušší.

frantam

Jednou určitě, ale kdy, to uvidíme. Teď to budou zkoušet v Plzni.

Frantík

Přednost neznamena „Já jedu, nemusím se dívat na jiné“. Pokud můžete bezpečně zastavit, vždy máte povinnost takto učinit a odvrátit nehodu. Že podle zákona jste nedostal přednost je věc jiná.

Jan

Popisujete absolutní přednost. Přednost znamená, že jsou-li splněny podmínky pro započetí jízdy, mohu jet. Kdokoli, kdo mou přenost naruší (mimo vozidla s předpisy danou vyšší prioritou) je automaticky viníkem. Já o jeho úmyslu narušit mou přednost, kterou je mi on povinnen dát nemůžu nic vědět. Navíc v MHD je největším problémam prudké brždění. A jako sobecký automat je pro bezpečnost cestujících lepší přiměřené orazítkovat auto člověka, který se mi tam proti předpisům (a ohrozil vozidlo MHD) vecpal než riskovat zranění cestujících. Ale to už je opět morální debata, že stroj musí rozhodovat, čí zdraví ohrozí. Osobně hlasuju pro to, aby… Číst vice »

babilon

Sorry, ale podívejte se do zákona, co znamená mít/dát přednost.

Jan

Dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy.

Apex

Automatické tramvaje sice běžně ve světě už fungují, ale nejsem si jist, zda to jde tak snadno realizovat v prostředí, jako je např. v Praze. Přece jen to vyžaduje i příslušné nastavení ostatní infrastruktury…

Jan

Zatím ne, ale je to velmi motivační pro vývoj autonomního řízení. Dříve nebo později se dostaneme do bodu, kdy se za několik milionu vyplatí vyvinout, otestovat a nasadit robotického řidiče, protože ten lidský je prostě moc drahý, nespolehlivý a stále těžko dostupný.

Jan

Průměrná hrubá mzda řidiče tramvaje je podle stránek DPP je 45K, měsíční náklad zaměstnavatele 60K, roční 720K na člověka. Pár miliónů jako jednorázová investice je proti tomu pakatel.

Jan

Kolik by se ušetřilo lidí a autobusů, kdyby se protáhlo metro z ČM do H. Počernic?

Frantisek

Toť otázka. K metru by také musel být svoz. Ostatně již dnes mohou lidé z autobusů přestupovat na vlaky, akorát tam není tolik volné kapacity. Pomohlo by i více pracovních příležitostí v samotných Počernicích, třeba.

Zbyněk

V Počernicích je pracovních míst plno. Jen jsou strukturálně a místně pro většinu obyvatel Počernic málo zajímavá. Mám na mysli průmyslově skladovou oblast u D10. Pokud se tam chcete dostat pěšky, na kole nebo autem, tak máte celé dva body (Bystrou a Ve Žlíbku, obě bez pořádného chodníku). Lukavecká je jen na čipovku.

Paolo

Bydlím mezi Počernicemi a Běchovicemi.CSAD St Čechy sprosté slovo,linkynArrivy zachraňují subdodavky,ale ani to nestačí.Proč se jim už dávno nevypovedeli smlouvy a příjmym zadáním se neoslovil dopravce na 2 r.Proč se například linka 163 odebrala DP a odklepla Arrive,která to nedava? Napr.subdodavky Arranea,Stenbus,DP..Proč např.linku 171 má CSAD St.Cechy stale když vetsinou tam vidím Jaroslava Štěpánka,Arraneu a čekám kdy se tam objeví DP? A napadá mi množství dalších otázek na které nevím odpovědě.Pro p.Suru námět na rozhovor/ článek.Absence přístřešku na linkách PID v oblasti Počernic,Běchovic,Újezdu nad Lesy a Rohožnika s vypadkami a spoždsnim linek jako bonus.
Pro p.Suru námět na rozhovor/ článek.

Radek

DPP je rád, že vyjezdí vlastní linky,
A jestli vyhraje volby Svoboda, tak se stejně bude škrtat, jako minule…

prt

163 souvisí se 165, která se rozpadne se zprovozněním tramvaje do Libuše. Byla to řízená výměna linek.

Leinad

DPP bude možné lépe sebrat vozokm ze 165, Arriva má smlouvu ještě na několik let. Jenom věřme tomu, že v době platnosti už bude tt hotová.

erik

Ještě, že máme ty lokální tratě.

Jiří Kocurek

Jo, taková Mochovanka, tak dokáže nahrajit DPP i DPMB.

Jelen

To tady nikdo netvrdí. Jen by bylo dobré se zamyslet nad tím, jestli není u regionálních tratí lepší raději ty vlaky nechat, než tyto přepravní výkony bezdůvodně překládat na silnice, když ani není nikdo, kdo by to řídil.

Frantisek

To jsou zase výkřiky. Ale fakt je, že kvalitní přípoje nebo dokonce přímé vozy do Prahy by pro někoho mohly být lepší, než trčet s autobusy v kolonách aut – které mimochodem také zbytečně ubírají řidiče, i s vozy. Jenže by se muselo i zde trochu investovat.

Karel

Když mi dají šedesát měsíčně, tak půjdu

Jouda

Skutečně? 11h denně, včetně soboty nebo neděle? Všechny možné přesčasové hodiny dané zákonem se berou jako normální pracovní doba… Prakticky nejsi doma, staráš se o bus (kontrola, úklid. umytí)… Věčně nevyspalý, protože směny…

Frantík

Tak dobře, kolik je to na hodinu? Normální pracovní doba je 160 hodin týdně, čili pro 60 tisíc by to bylo 390 na hodinu. To by nebylo špatné.

Frantík

Sice se uvádí měsíční částka ale ne kolik hodin se tam reálné stráví, proto to přepočítávat takto.

Pavel

Jedenáct? Kéž by. Běžně patnáct.

Petr Černohous

Začněte ty kluky platit pořádně a řidičů bude dost…🤷‍♂️

Jan

Nebo spíš zařídit více směn s nromálních časem. A ne aby člověk vstával uprostřed noci a přišel domů zase v noci s tím, že má v poledne 5 hodin volno.

Vojtěch

Přesně o tom to je. Takhle ta práce není pro nikoho, kdo chce žít i běžný život.

Leinad

Neschopný manager řeší nedostatek lidí přesčasy a směnami. Což by krátkodobě pomohlo vykrýt nějaký pokles, ale dlouhodobě to akorát odhání další pracovníky.

Petr

přesně tak 250 – 280 hodin místo pauzy musíme udělat alespoň jeden spoj navíc aby byla pokuta co nejmenší víkendové směny 15 nebo16 hodin. Dovolenou nám dají max. týden
a mohl bych pokřačovat dále, ale kdo to nezažil tomu neuvěří. Když nastoupí nový řidič do týdne je pryč s tím že není otrok a nechce zabít lidi. Toto se nikdy nezmění kdyby se mělo jezdit dle všech předpisů tak by nevyjelo více jak polovina spojů.

Pavel

Pokud se najdou lidé jako Vy, ochotní za nesmyslných podmínek řídit bus za méně, než má poslední dělník na stavbě, tak se to opravdu nezmění…

Petr

A co 60 letech mám jít dělat už to musím vydržet do duchodu

Hodně štěstí

A že s tím mají problém pořád stejní dopravci.

Horal

Problém mají všichni dopravci. Jenže pokud má dopravce 5 linek není to tolik vidět jako když jich má 50. Naprosto normální jev.

Jan

Problémy s řidiči má i DPP, ale dokáže to zařídit, aby prostě nějak vyjel. I když to znamená že třeba příští měsíc bude mít prázdninové intervaly a zaměstnanci si musí odložit volno anebo že jdou zaskakovat lidi z kanceláří. Prostě organizace i plánování tam funguje.

Nevím jak u ČSAD Střední Čechy, ale u Arrivy je to mnoho let se opakující problém. Zřejmě to souvisí s tím, že soutěží linky za hodně levno, pracovní podmínky jsou horší než jinde a pak jim utíkají zaměstnanci.

Horal

Tak pokud přejde DP na prázdninový JŘ je právě nezvladnuti situace. DP obecně tohle dělají. To ale Arriva a jiní udělat nemohou. Říká se tomu dvojí metr.

Igor Mauricio

Na jihu Moravy jezdím brigádně u 5 dopravců, situaci znám napříč republikou u dalších 15 dopravců, a mohu Vás s klidem ubezpečit, že problémy mají úplně všichni, a ne malé. Den co den mi chodí od dispečerů SMSky typu „zítra mi nejede x turnusů, pokud můžeš, vyber si co chceš.“ Jen u některých dopravců to je vidět více a u některých méně. A mohl bych Vám taky klidně říct, proč každý z těch dopravců ty řidiče nemá, ale to bych asi celkem nerad řešil veřejně 🙂 Je to o přístupu vedení, skladby linek, turnusů, délky směn, přesčasech, (ne)placení čekaček, možnost… Číst vice »

Pavel

Proč by to měnili, když se najdou lidé jako Vy, kteří tahají że svrabu hned pět dopravců… Tedy ve skutečnosti netaháte, Vy ten svrab pomáháte udržovat.

Igor Mauricio

Já jsem sám se sebou spokojen 🙂

Beny

A nevyjmenoval byste ty dopravce s dobrým přístupem? Jen tak pro zajímavost