Nedostatek Pendolin. Jezdí čtyři, další jsou v servisu a plánují se obnovy

Pendolino v nové myčce v Bohumíně. Pramen: České dráhyPendolino v nové myčce v Bohumíně. Pramen: České dráhy

Náhradou za odstavené jednotky jsou především ComfortJety.

143 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Mohli koupit nejake ojete z Recka…

tarten

Spíš bych viděl raději, aby z nadcházejících soutěží vzešlo pár desítek nových jednotek na 200.

Martin

i ja…

Libor

Nebo je prodat do Řecka 😁

Martin

nebo tak…

Dušan

Nemohli, protože v Řecku z nich vykuchali systém 3 kV a nechali jen 25 kV, f=50 Hz.

Martin

…no ja vim, ale neni to tak davno…

Dejv

Pokud České Dráhy nenakoupí nové jednotky s naklápěním skříní, tak přijdou o hodně cestujích. Ten komfort naklápění nelze ničím nahradit. Teď mě tady klidně antiČDfili kolaborujte, ale je to tak.

Juraj

Drtivá většina cestujících nejen že neocení, ale ani netuší, že to nějaké naklápění má. Rozdíl v jízdních dobách na svislé rychlostníky v jednotkách minut, což dokazuje fakt, že Vectron s klasikou zvládne trasu stejně rychle.

Lidé mají rádi pendolino, protože to je konzistentní, předvídatelný produkt, kde jen tak člověku nevymění typ vozu, nebude náhodně chybět jídelák, nepojede náhradní Béčko a má to sólo sedadla ve dvojce.

Sam

Souhlas, vybavení Pendolina jen tak nic nenahradí a nechápu proč to nevyvíjí dál. Místo toho v ComfortJetu není ani tichý vůz.

Bespi

Tichy oddil vznika tak, ze se rekne ze ten vagon slouzi jako tichy oddil. To jde udelat temer v kazdem vlaku.

Jiří

To sice jde, ale pokud si dobře pamatuji, tak v žádném EC/IC z Prahy do Ostravy jsem jej neviděl. Vždy jen v Pendolinu. A moc mi tato možnost chybí, protože někteří cestující mají potřebu sdělit ostatním své celoživotní zážitky.

Jirka

Souhlas, je to skvělá věc. Chybí mi to zejména na spoji 515, kterým se vracím z celodenních služebek na centrále naší firmy, a který ještě předloni pokrývalo Pendolino. Ten komfort se absolutně se stávajícím IC nedá srovnat.

marek hudec

aspon v 512/515 nechali plnokrevny jidelak………protoze pamatuju „legendarni“ sobotni a nedelni cesty Praha-plzen-Marianky kdy bylo obsazene pendo na 150 procent a vetsina byli lidi z lazenskych turnusu s tricetikilovymi megakufry

Jirka

Za mě je taky nesmysl to Pendolino nasazovat na jakoukoliv jinou trasu než Praha-Ostrava, kde je nejvíc business klientely, která je ochotná si připlatit za SC. Při počtu jednotek 5 ks je prodloužení do Západních Čech, nebo na Slovensko většinou jen zdrojem problémů a zpoždění. Naopak pro tyhle spoje, kde určitě jezdí nebusiness klientela s velkými zavazadly jsou určitě lepší klasické soupravy.

Jiří

A ještě railjety to myslím mají…

Mira Bartošík

Mají. Ale mnoho cestujících bohužel netuší co znamená tichý oddíl. Baví se, telefonují.

Libor

V každém ne, taková 810 dost těžko…tam ticho nebude nikdy…

Tom

Ale zase by bylo zajímavý taková 810 Praha – Ostrava, ne?

Kicruj

Kdyby to vyjíždělo z Prahy někdy kolem druhé ráno, tak by to jelo plné.

Michal M

Mhm, osmdesátkou na koženkové lavici do Ostravy, to zní jako slušná disciplína.

none

Udělat to jako zážitkovou jízdu, je to plný. Ráno by rozdali bagety, v poledne by se zastavilo na oběd a večeře by snad už byla doma 😀

Karl vB.

U neúmyslných lehčích trestných činů zařadit jako alternativní trest – náhradní plnění za přeplněné ÚNV.

tarten

Člena Judistického oddílu STS Chvojkovice-Brod něco takového nemůže rozhodit.

Libor

‚ na prvním nástupišti nastupuje do SC810 Sukafoon, vůz první třídy a jídelní vůz na konci vlaku.‘

none

Ticho sice nebude, ale zase to má výhodu, že neslyšíš jak se ostatní lidé baví 😀

Petr

Tichý oddíl má i blbá 845. 😀

Jaaa

Ale to se fakt nedodržuje. Tam kdyby radši udělali první třídu.

A. O.

Tichý oddíl vyrobíte jednoduše za noc. Na vstupy do oddílu/vozu nalepíte pár samolepek a do systému napíšete, že je to tichý oddíl.

Zdeněk

Comfortjet jednička neni totiž nic jiného než neklidná jízda, anzto průchoďák pro dvojkare do jidelaku a zpět….

Daniel Jablonecký

Dočasně. To vydržíte.

a8n

Ovšem ne na SC. Tam jídelák pro jistotu vůbec nebývá řazen (aspoň co se týče posledních dvou pozorování).

Tom

To zase nemáte pravdu. Někteří cestující o naklápění skříní ví velice dobře. Způsobuje jim mořskou nemoc.
Já, jako sociopat, oceňuju to sólo sedadlo ve dvojce, když mi jedničku firma nezaplatí.

tarten

U některých firem jde vyjednat, že si doplatíte rozdíl na jedničku k „erárnímu“ lístku.

tarten

Jo a i když sociopat nejsem, stejně mám sólo sedačky rád.

2101

Naklápění je tady bohužel k ničemu především díky tomu že jsou naše tratě přetížené a vše má uměle natažené jízdní doby…

Martin

To zalezi na trase, kdyz jezdily do Vidne, tak to bylo hodne znat, byl to do Brna z Prahy nejrychlejsi spoj, a koukat z okna v tech „zatackach“ pred Brnem bylo paradni…

tarten

Jenže to bylo v době přerailjetové, že? Soutěžilo se s Esama a neustále chcípajícíma Gorilama. Podle toho ty JD také vypadaly.

tarten

*předrailjetové

Martin

ano

Tomáš Záruba

Naklápění (a úzká skříň) je právě diskomfort, prostě kompromis na tratě, které se nevyplatí narovnat. 😉 Že to u nás ještě furt nasazujeme na tzv. prestižní směr tedy něco nepěkného vypovídá…

Marcel Štancl

Němci připravují nová klopidla místo 612. Cheb – Norinberg se naklápění osvědčilo a nic jiného se tam tolik nehodí.

Libor

Tak u nás taky máme tratě, kde by se klopení hodilo, jenže kdo to zaplatí…

Bram

Jediná linka, kde by mělo smysl nechat pendolina dožít, je linka Ex Praha – Plzeň – Cheb. Jenže pendolina jednou stejně dojezdí, úplně stačí větší poškození a bude tu už o celou kompletní jednotku méně. Nyní je méně o tři čtvrě jednotky.

Bram

Edit: Nyní je méně zhruba o čtvrt jednotky :-).

Jaaa

Nesmysl. Klidně můžou jezdit třeba přes Vysočinu.

Daniel Jablonecký

A kudy? Jako konkurence Jančurově dotované R9?

Jaaa

Jako R9. 😉

Jája

Naklápění oblibu u lidí nedělá, tu dělá předvídatelné řazení. A. hlavně oblibu tvoří uspořádání 2+1 letecké + stolky spolu se širšími komfortními sedadly. Prostě si tam každý najde pro sebe vhodné místo ať už jede sám nebo ve skupině. Toto comfortJety s úzkými sedačkami ani žádný jiný vlak nenabídne. Vlastně je to 1. třída v celém vlaku v porovnání s ostatními…. Je to dáno užší skříň a daní je nižší kapacita na vůz.

Litovel

Z naklápění je mi akorát blbě. Zejména v esíčkách.

Povazan

Keď jazdievalo na Brno, tak medzi CT a Brno to naklapanie bolo teda hodne cítiť. Podla tohoto som si to mal vtedy ako cestujuci viac cenit 🙂

Martin

Jj… to pamatuji…

Ferda

Geniální příspěvek, děkujeme… 🙂

Prosím, nekolaborujte ho…

none

To naklápění by mělo výhodu pouze v tom, že ten vlak pojede rychleji. Ale ne o 5 minut…
Ta náhradní souprava jede stejně jako Pendolino. To by se běžný cestující musel sám zajímat a zjišťovat si rozdíl.

Jaaa

Protože je plnej koridor a tak není prostor zrychlovat.

asdfasdfasdf

Víte někdo co se stalo 007? Jinými slovy, co znamená „po násilném poškození čela“ v Češtině?

Dejv

Posunovač v Praze na odstavném nádraží si NEplnil své povinnosti a při sunutí posunového dílů narazil do odstavené jednotky pendolino. S největší pravděpodobností došlo ke zlomení rámu kabiny.

Marcel Štancl

při posunu na něj najela záloha.

Litovel

To by mohli použít opět část té bohumínské jednotky, pokud je v Praze.

Znalý

No, když je poškozen stejný vůz jako při nehodě v Bohumíně, tak asi těžko. A stejně ten zbytek 006 nemá zatím ETCS…

Hans

Jen ať Pendolíno stále jezdí. Podle mně jsou to i po 20 letech stále nejpohodlnější a interiérové nejzdařilejší vlaky ČD. Mají pohodlná sedadla i ve 2. třídě, pestré ale příjemné barvy v interiéru, zatímco Comcort Jety jsou fádně šedé a sedadla dnes průměrná. Ale využívají dvě napájecí soustavy ( 3kVss a 25kV,50Hz), Škoda, že všechny nové rekonstrukce tratí SZ nedělá alespoň pro 200km/h, jako trať Praha – České Budějovice. Byly by lépe využity, a hlavně na takových tratích ( 200km/h) nesmějí být přejezdy. Ale věk těch jednotek dává podnět k objednání nových!!!

Daniel Jablonecký

Tomu interiéru není 20 let ale zhruba pět.

k.m

Pendolino dobytčák se vším všudy vyhýbám se co to jde. Nejvtipnější je ,že rozteč mezi sedačkami v první i druhé třídě je naprosto stejná.

Daniel Jablonecký

Tak to jsem rád. Aspoň mám jistotu, že tam takového tydýta nepotkám.

Karl vB.

Vzhledem k počtu jednotek v provozu vám to vyhýbání se Pendolinu zcela jistě moc práce nedá.

Miloš

Nerozumím efektivitě provozu jednotek pendolino,kapacita velmi nízká na 7 vozů,4 systémy napájení-bez využití,využívají se jen dva,a to ten druhý jen na jediném spojí,opravy stojí několika násobně více nákladů,z důvodů možné rychlosti přes 200km/h,které se nikdy nevyužívalo,a nyní montáž ETCS pro 6 jednotek,které toho moc neuvezou…
Do mladších lokomotiv 380 se ETCS montovat nebude,uvezou vozů více,počet strojů je o hodně vyšší,rychlost mají také 200km/h,jsou pro obsluhu bezpečnější,ale ČD s nimi nepočítá…Skutečně se vyplatí provozovat ten Italský „skvost“který již skoro celá Evropa odepsala???

Lolookie

Nemá ty systémy napájení náhodou jen tři? 3 kV stejnosměr a pak střídavý 25 kV 50 Hz a 15 kV 16,7 Hz?

libor

má tři, ale používá obvykle jen jeden 😀 a klopení už raději zapomnělo …

Lolookie

Pokud vím, tak klopí pořád. Jen moc nejezdí na tratích, kde by se toho dalo plně využít.

Libor

Jojo klopí, pak čeká ve stanicí na takt. Na dohnání zpoždění Ostrava Cheb fajn.

Twix

Kdo to odepsal? Stejně staré a starší vlaky tohoto typu stále jezdí – Itálie, Finsko, Španělsko, Slovinsko, Řecko jako second hand po Cisalpinu. Nejspíš to stále má smysl provozovat.

Bram

Ano, pětivozový Interjet má dokonce nepatrně větší kapacitu než sedmivozové pendolino. Do řady 380 se ETCS montovat nebude, protože by to jednak bylo dost drahé a za druhé tam na něj je velmi málo místa. Údajně by to muselo být namísto jiného národního zabezpečovače, který by se musel demontovat. Holt v Plzni udělali lokomotivu tak malou, že se na ní nejen nevejdou čtyři pantografy, ale je tu problém i s instalací ETCS. Tudíž je lepší tyto stroje nechat dožít v nákladní dopravě tam, kde ETCS není potřeba. Holt si je ČDC od své matinky bude muset koupit :-).

Petr

Tak pantografy naopak udělali ve Škodovce chytře,že 2 stačí na všechny soustavy a nestane se třeba při mrznoucím dešti,že při změně soustavy nejde panťák zvednout a nebo při poškození jednoho v klidu dojede na druhý, Siemens je hned mrtvý.A ze zabezpečovačů bych vyhodil třeba německé, stejně tam nejezdily.

Michal M

Není náhodou německé je totéž, co rakouské?

Bram

Na všechny soustavy dva pantografy nestačí. Někdo totiž chce jezdit i do Švýcarska a tam musí být pantograf č. 3 s úzkou ližinou.

Michal M

Kdyby strategic sales ve Škodovce za něco stál, spočítá provozovateli návrh odkupu 380 s následným prodejem repasovaných 380 (není to jen o ETCS) a slušnými rychlíkovými push-pully vzor NIM na 200 km/h. Vyvinuté to mají (takže by to mohlo být i cenově konkurenceschopné) a po 20 takových soupravách by se jen zaprášilo.
Ne že bych měl potřebu krmit Škodovku, ale je mi líto úsilí všech lidí, kteří na 380 makali bez zásadního výsledku.

Bram

Lokomotivy do Německa pro NIM od Škodovky jsou oproti řadě 380 dle slov některých jedinců (kteří se nějak podíleli na konstrukci či zkouškách těchto řad a kterým věřím) natolik jiné, že by se to rovnalo novostavbě. To by spíš šlo vytvořit vícesystémový derivát lokomotivy pro NIM, než aby se někdo pouštěl do rekonstrukce řady 380. Jen by to někdo musel zaplatit a schválit a Škoda Plzeň to za své dělat určitě nebude, není to až zase tak dávno, co se k tématu lokomotivy vyjadřovali. Už vědí, že nemají šanci proti Siemensu, Alstomu a Stadleru po obchodní stránce prorazit. Navíc tu… Číst vice »

Martin

Jenze konstrukcne se moc nepovedla,…

Ares

Místo tam samozřejmě je, to je takovej otřepanej důvod, proč to nejde. Demontáž nějakého národního zabezpečovače by moc nebolela, musí si provozovatel ujasnit, na co tu lokomotivu chce.

Jaaa

Jo, ale za jakou cenu? Ta sardinkárna v IJ je humus na úrovni třetí třídy a na dálkové spoje v 21. století nepatří.

Daniel Jablonecký

Jestli se to vyplatí ekonomicky netuším, ale je to prémiový produkt a výkladní skříň dopravce, takže jako reklamní produkt a vlajková loď se vyplatí určitě.

Oleeee

Skvost si jsi ty.pendolino umí tři napájeci systémy .srovnávat jednotku a el.lokomotivu.. to je výkon.

Lukáš

My chceme rychlotratě a přitom máme 4 pendolina. To je drsná realita. 😎

PetrH

Tohle je to nejmenší. Až delší kusy tratí budou, koupí se vlaky, které ještě ani nejsou.

Bez přezdívky

Tyhle pendolina fakt nejsou a nikdy nebyly určeny na VRT, ale na zkrácení jízdních dob na konvenčních tratích. Navíc než se dočkáme rozumné délky VRT, budou už tyhle pendolina dávno na odpis.

Adam Ř

Tratě se staví v horizontu dekád, vlaky se kupují v rámci let. Až bude soutěž na dodavatele prvního pořádného úseku VRT, tak bude tak akorát čas koupit vlaky

Twix

Pendolino je na 200 km/h, stejně jako railjety, InterJety a Comfortjety. Na tuto rychlost budou i Pesy pro Regiojet a vlaky Arrivy na západ. Teď je řada na infrastruktuře, než bude potřeba řešit rychlejší vozidla.

Dušan

Railjet a Comfortjet je na V = 230 km/h, na V = 200 km/h jsou pouze Interjety.

Jaroslav

Kdy to bude ?

Daniel Jablonecký

A vlaky Leo expressu mají konstrukční rychlost 190 km/h.

Avlaky

Přesněji 189, ale jsou schváleny jen na 160

V případě kdyby LE o to stál může je nechat přeschvalit na 189

tarten

To by ale celkem k ničemu nebylo.

Petr

Pendolino je na 230.

none

A koleje na 160 😀

Martin

Schvalenou ma jin 200…

richmond

ale schválení má jen na 200

Ares

Pendolino je na 230

Jaaa

Konstrukčně. Schváleno jenom na 200 a lepší už to nebude.

Petr

Kdyby nebylo místenka někdy za 175 Kč, dalo by se.

Juraj

Je dobré si připomínat, že v začátcích provozu po dobu několik let byla místenka vždy za 200, resp. platilo globální jízdné.
Když vezmeme v úvahu i cenovou hladinu po 20 let, je dnešní cenotvorba naprosto lidová a leckdy je pendolino nejlevnější ve srovnání s RJ/LE.

babilon

Občas je i levnější než jiné spoje ČD.

Daniel Jablonecký

S tím se nedá než souhlasit. Bohužel ale České dráhy v některých případech chtějí takto drahou místenku i když jede namísto pendolina ComfortJet. To mi teda fér moc nepřijde.

DavidK

Defakto záleží jen na tom, jak moc je spoj kapacitně naplněn, a jak moc brzy tedy (logicky) koupíte lístek… Pokud si ho koupíte dost dopředu, místenka tak drahá rozhodně nebude…

Karel

Kupuji si jízdenku na e-shopu. Místenka je k jízdence zdarma.

ppp

Na všechny komerční spoje Ex1 se musí navíc platit místenka. Cena se liší podle obsazenosti a opravdu se cena může vyšplhat až na 200 Kč. Co se mi nelíbí je, že ČD chtějí příplatek za místenku, ikdyž místo Pendolina jede klasika. Asi nemusím psát, ze komfort jízdy je zcela jiný.

none

I k Pendolinu?

Sáček

Často se tu zmiňuje kapacita Pendolin, tak mám dotaz: Jedna jednotka byla po nehodě vyřazena, proč nejde vzít z ní vůz a prodloužit jinou jednotku

Juraj

1. U ucelených jednotek takto souprava není koncipovaná. Řada 680 má distribuovaný pohon kde každý druhý vůz je hnací, nejde do toho jednoduše zasahovat.

2. Vznikl by tím fakticky nový typ vozidla, který by se musel schvalovat.

3. Vyžadovalo by to úpravu celého řídicího systému, což vzhledem ke stavu výrobního programu už ani nemusí být možné.

A taky: posílila by se jedna souprava, co pak? Tím by zanikla zaměnitelnost v provozu, což je jedna z hlavních výhod standardizované řady.

Kubrt

Jen doplním, že i nehnané vozy z jednotky nesou prvky trakční výzbroje. Zkrátka je to jedna jednotka, provozovatelná jen v jedné konfiguraci.

Jirka

Spíš je otázka proč nelze provozovat dvě jednotky spojené…..Proč se neodzkoušelo a necertifikovalo toto.

Adam Ř

To už by těch vlaků bylo sakra málo, asi by se musely převelit na kratší linku. A žádná vhodná mě nenapadá

tarten

Zato by měly dobrou kapacitu pro přetížené tratě.

Bram

Zkoušelo se to, dá se to dohledat, včetně fotek. Ale těch jednotek bylo už tehdy málo a dnes je jich ještě méně, takže to dnes nemá už vůbec smysl se pokoušet je spojovat do dvojic. Vyšly by z toho tři soupravy bez zálohy, což asi nikdo úplně nechce. Smysl by mělo je provozovat pouze mezi Prahou a Ostravou, přičemž by se musela vytvořit kapacitně odpovídající záloha, což vychází na dva spojené Interjety.

Avlaky

1 jednotka má poškozené čelo, tak k čemu je bouraná souprava 06, od te doby kdy je poloviční zasáhla do provozu jen jednou a to uz par roku je

Pokud se 06 teda nevyužívá, tak neni důvod instalovat ETCS

Presne na tyto situace se nechávala..

Honzík

1. hlavové vozy nejsou stejné a tudíž zaměnitelné. 006 i 007 mají poškozený stejný vůz. Společné mají i to že si je matička dráha zničila sama.
2. Do zbytku 006 se bude ETCS instalovat hned po 001, která bude hotová ke konci března a ne v únoru jak se píše v článku. A věřte že ji použijeme hned jak se to bude hodit.

Prezident Planety

Škoda, že vychází oprava té poškozené jednotky z nehody z Ostravy tak draze a tudíž se nevyplatí. Určitě existují v Evropě nějaké odstavené neprovozní jednotky, tak mi neříkejte, že by nešlo odkoupit ty dva vozy a mít opět sedm plně provozních Pendolin. Naklápění nemá chybu a tím i vyšší rychlost při průjezdu oblouky. Průkopnická technologie a myslím, že by bylo fajn používat vozidla s touto technologií na tratích, kde nebude plánovaná VRT. Tím by se doprava zrychlila.

_Pavel_

Sedm pendolin je stejně málo, nevymýšlet blbosti a prostě koupit nové vlaky.

Juraj

Ono jich ale fakt tolik není. Fyzicky je tomu blízko řada 310 SŽ (3 ks), ale ty jsou pouze 3000 V DC a všechny tři jsou v provozu. Typově by to stejně nebylo kompatibilní. ETR450 – 3 ks odstavené, ale je to pouze 3 kV DC, jiný podtyp, pravděpodobně ne zcela jednoduše použitelné. ETR470 (Cisalpino) – 5 ks prodáno do Řecka, zbytek ve šrotu. ETR480/485 – zatím jezdí v Itálli jako Frecciargento, ani jedna nemá systém 15 kV, velmi pravděpodobně nekompatibilní. Španělská řada 490 je velmi podobná, ale široký rozchod, takže nic. Řada 104 je normálněrozchodní, ale pouze 25 kV.… Číst vice »

Olin

A kdyby se oželelo 15 kV (stejně v „německém“ prostoru s 680 neoperujeme), tak „ETR 485-ka“ by nešla? Jistě je jich jen cca 15 ks a Italové je mají zřejmě naplno v činné službě. Ale třeba tak tomu není. Něco jim už jezdit nemusí a možná by se tak doskládala ta naše vyřazená ze severní Moravy, možná ta nekompatibilita není nepřekonatelný, či šíleně drahý problém a možná by tak šlo sehnat něco „do foroty“, s kacířským podtextem možnosti rozšíření na 8-mi vozové jednotky, o doplnění flotily nemluvě?! Prosím, berte to jako alternativu k situaci a nápad, který je spíše přáním… Číst vice »

Olin

P.S.: Beru zpět… 🙁 . Přání není realita. Bylo by to moc drahé a problematické. Škoda.

Rudolf Tuček

Na sudý počet vozů nejde rozšířit 3,5,7,9,11,13,15 vozů.

mlp

Letmý pohled do Itálie mě dává přesvědčení, že tam mají těch pendolin nějak moc, daleko víc, než o kolika se českým dráhám může zdát. Všechny ty jejich vlaky Feccia od Frecciabainca po Frecciarossa (přes několik dalších barev) a kromě toho Freccia1000. (Při mých chabých znalostech italštiny bych si název Frecciarossa překládal jako rudý šíp a podobně ostatní barvy (bianca=bílá, agrento=stříbrná).) Kromě toho tam jezdí soukromá společnost italo, která vychytává vytíženější trasy. Díky té konkurenci jsou tam ceny jízdenek na slušné úrovni, takže se ze dvojnásobku letenky, když nakoupíte dostatečně včas, dostanete na celkem rozumnou cenu (asi jako za IC). K… Číst vice »

Dušan

ETR470 (Cisalpino) – 5 ks prodáno do Řecka, kde už ale jednotky jezdí pouze s vypnutým naklápěním.

Prezident Planety

Ahoj, děkuji za odpověď a rozepsání podrobnějších informací. Rozšířil jsem si obzory.

Jan

Finské pendolino má nejen širší rozchod (což by se dalo řešit drahou výměnou podvozků) ale hlavně i širší skříň!

Ještě jste zapomněl odstavené Alegra, co už nemůžou do Petrohradu. Ty jsou ale taky široké.

Aaabbb

Nerozumím úplně těm současným neefektivním oběhům. Například jednotka na spoje Opavan jezdí jen 4 dny v týdnu, to se opravdu u stále ještě poměrně nových jednotek, do kterých se v poslední době dále hodně investuje, vyplatí?

Avlaky

Jeden oběh je zase jen jeden 4 hodinový spoj

Další oběh má zase jen 2 spoje tam a zpět

Pendolina se daly využít mnohem efektivně

Rejpal

Čtyři pendolina by byly schopny pokrýt dvouhodinový takt Praha – Ostrava.

G-man

To ano, ale bez zálohy a při osmi párech vlaku s průměrným denním během 1424 km.

Stráťa

Poměrně nových? Vždyť jsou 20 let starý.

Pepa

Toto má smysl, při nedostatku dalších jednotek se jednotka jezdící na Opavanu v době kdy nejezdí využívá k periodickým plánovaným či neplánovaným opravám nebo se do oběhů prohodí s jinou!

Fandík

Za mě tohle jsou nejlepší jednotky na trhu a škoda, že jich nejezdí víc ….

_Pavel_

Taky jsou dražší než ostatní, myslím že na českých tratích mají klopidla stále potenciál, ale řekněme si, že nikdo nemá odvahu dělat něco jinak, koukáme jen co dělají státy kolem, klopidla jsou na ústupu, proč bychom je kupovali mi… prostě udělat něco jinak nikdo nechce, co když se to nepovede …

Lolookie

Na druhou stranu, když ještě jezdily do Brna nebo Františkových Lázní, tak jsem slyšel dost lidí si stěžovat, že se jim kvůli tomu naklápění dělá špatně. Takže v tomhle ohledu je asi dobře, že se naklápěcí soupravy moc nerozšířily.

Dan

Na trhu? Tyhle jednotky už na trhu 20 let nejsou k dispozici. Novější model je v mnoha ohledech lepší, například v crashové odolnosti, za což by asi strojvedoucí od Studénky a Ostravy byli vděční.

Petr

Snad jedno přežije do muzea. Aby to nedopadlo jako s Ganzy.

Krysa350

Chomutov čeká.

Lolookie

Ty Ganzy mě hodně mrzí. Kdyby aspoň nechali jeden jako neprovozní exponát, to by bylo fajn.

libor

neměli by ho tam už dát teď , pro jistotu… a třeba by ještě ušetřili…

Petr

Přesně, aby nedopadlo jako muzejní 830 co potkala náklaďák na přejezdu, když se nasadila během nedostatku motorů.

Krysa350

Pendolino, rád využívám tuto jedinou první třídu za cenu druhé. Nechť euroblbákov chrání tyto jednotky před MÚ, k tomu jim dopomáhej ETCS Bůh.

Krysa350

Oprava: MU

_Pavel_

To rozhodně není „euroblbákovem“, ale prostě jste si musel kopnout, že?