Nedostatek Pendolin. Jezdí čtyři, další jsou v servisu a plánují se obnovy
Pendolino v nové myčce v Bohumíně. Pramen: České dráhy
Náhradou za odstavené jednotky jsou především ComfortJety.
Náhradou za odstavené jednotky jsou především ComfortJety.
Pokud České Dráhy nenakoupí nové jednotky s naklápěním skříní, tak přijdou o hodně cestujích. Ten komfort naklápění nelze ničím nahradit. Teď mě tady klidně antiČDfili kolaborujte, ale je to tak.
Drtivá většina cestujících nejen že neocení, ale ani netuší, že to nějaké naklápění má. Rozdíl v jízdních dobách na svislé rychlostníky v jednotkách minut, což dokazuje fakt, že Vectron s klasikou zvládne trasu stejně rychle.
Lidé mají rádi pendolino, protože to je konzistentní, předvídatelný produkt, kde jen tak člověku nevymění typ vozu, nebude náhodně chybět jídelák, nepojede náhradní Béčko a má to sólo sedadla ve dvojce.
Souhlas, vybavení Pendolina jen tak nic nenahradí a nechápu proč to nevyvíjí dál. Místo toho v ComfortJetu není ani tichý vůz.
Tichy oddil vznika tak, ze se rekne ze ten vagon slouzi jako tichy oddil. To jde udelat temer v kazdem vlaku.
Tichý oddíl vyrobíte jednoduše za noc. Na vstupy do oddílu/vozu nalepíte pár samolepek a do systému napíšete, že je to tichý oddíl.
Víte někdo co se stalo 007? Jinými slovy, co znamená „po násilném poškození čela“ v Češtině?
Posunovač v Praze na odstavném nádraží si NEplnil své povinnosti a při sunutí posunového dílů narazil do odstavené jednotky pendolino. S největší pravděpodobností došlo ke zlomení rámu kabiny.
Jen ať Pendolíno stále jezdí. Podle mně jsou to i po 20 letech stále nejpohodlnější a interiérové nejzdařilejší vlaky ČD. Mají pohodlná sedadla i ve 2. třídě, pestré ale příjemné barvy v interiéru, zatímco Comcort Jety jsou fádně šedé a sedadla dnes průměrná. Ale využívají dvě napájecí soustavy ( 3kVss a 25kV,50Hz), Škoda, že všechny nové rekonstrukce tratí SZ nedělá alespoň pro 200km/h, jako trať Praha – České Budějovice. Byly by lépe využity, a hlavně na takových tratích ( 200km/h) nesmějí být přejezdy. Ale věk těch jednotek dává podnět k objednání nových!!!
Nerozumím efektivitě provozu jednotek pendolino,kapacita velmi nízká na 7 vozů,4 systémy napájení-bez využití,využívají se jen dva,a to ten druhý jen na jediném spojí,opravy stojí několika násobně více nákladů,z důvodů možné rychlosti přes 200km/h,které se nikdy nevyužívalo,a nyní montáž ETCS pro 6 jednotek,které toho moc neuvezou…
Do mladších lokomotiv 380 se ETCS montovat nebude,uvezou vozů více,počet strojů je o hodně vyšší,rychlost mají také 200km/h,jsou pro obsluhu bezpečnější,ale ČD s nimi nepočítá…Skutečně se vyplatí provozovat ten Italský „skvost“který již skoro celá Evropa odepsala???
Nemá ty systémy napájení náhodou jen tři? 3 kV stejnosměr a pak střídavý 25 kV 50 Hz a 15 kV 16,7 Hz?
má tři, ale používá obvykle jen jeden 😀 a klopení už raději zapomnělo …
Pokud vím, tak klopí pořád. Jen moc nejezdí na tratích, kde by se toho dalo plně využít.
Jojo klopí, pak čeká ve stanicí na takt. Na dohnání zpoždění Ostrava Cheb fajn.
Kdo to odepsal? Stejně staré a starší vlaky tohoto typu stále jezdí – Itálie, Finsko, Španělsko, Slovinsko, Řecko jako second hand po Cisalpinu. Nejspíš to stále má smysl provozovat.
My chceme rychlotratě a přitom máme 4 pendolina. To je drsná realita. 😎
Tohle je to nejmenší. Až delší kusy tratí budou, koupí se vlaky, které ještě ani nejsou.
Tyhle pendolina fakt nejsou a nikdy nebyly určeny na VRT, ale na zkrácení jízdních dob na konvenčních tratích. Navíc než se dočkáme rozumné délky VRT, budou už tyhle pendolina dávno na odpis.
Tratě se staví v horizontu dekád, vlaky se kupují v rámci let. Až bude soutěž na dodavatele prvního pořádného úseku VRT, tak bude tak akorát čas koupit vlaky
Pendolino je na 200 km/h, stejně jako railjety, InterJety a Comfortjety. Na tuto rychlost budou i Pesy pro Regiojet a vlaky Arrivy na západ. Teď je řada na infrastruktuře, než bude potřeba řešit rychlejší vozidla.
Railjet a Comfortjet je na V = 230 km/h, na V = 200 km/h jsou pouze Interjety.
Kdy to bude ?
Kdyby nebylo místenka někdy za 175 Kč, dalo by se.
Je dobré si připomínat, že v začátcích provozu po dobu několik let byla místenka vždy za 200, resp. platilo globální jízdné.
Když vezmeme v úvahu i cenovou hladinu po 20 let, je dnešní cenotvorba naprosto lidová a leckdy je pendolino nejlevnější ve srovnání s RJ/LE.
Občas je i levnější než jiné spoje ČD.
Často se tu zmiňuje kapacita Pendolin, tak mám dotaz: Jedna jednotka byla po nehodě vyřazena, proč nejde vzít z ní vůz a prodloužit jinou jednotku
1. U ucelených jednotek takto souprava není koncipovaná. Řada 680 má distribuovaný pohon kde každý druhý vůz je hnací, nejde do toho jednoduše zasahovat.
2. Vznikl by tím fakticky nový typ vozidla, který by se musel schvalovat.
3. Vyžadovalo by to úpravu celého řídicího systému, což vzhledem ke stavu výrobního programu už ani nemusí být možné.
A taky: posílila by se jedna souprava, co pak? Tím by zanikla zaměnitelnost v provozu, což je jedna z hlavních výhod standardizované řady.
Jen doplním, že i nehnané vozy z jednotky nesou prvky trakční výzbroje. Zkrátka je to jedna jednotka, provozovatelná jen v jedné konfiguraci.
Spíš je otázka proč nelze provozovat dvě jednotky spojené…..Proč se neodzkoušelo a necertifikovalo toto.
To už by těch vlaků bylo sakra málo, asi by se musely převelit na kratší linku. A žádná vhodná mě nenapadá
1 jednotka má poškozené čelo, tak k čemu je bouraná souprava 06, od te doby kdy je poloviční zasáhla do provozu jen jednou a to uz par roku je
Pokud se 06 teda nevyužívá, tak neni důvod instalovat ETCS
Presne na tyto situace se nechávala..
1. hlavové vozy nejsou stejné a tudíž zaměnitelné. 006 i 007 mají poškozený stejný vůz. Společné mají i to že si je matička dráha zničila sama.
2. Do zbytku 006 se bude ETCS instalovat hned po 001, která bude hotová ke konci března a ne v únoru jak se píše v článku. A věřte že ji použijeme hned jak se to bude hodit.
Škoda, že vychází oprava té poškozené jednotky z nehody z Ostravy tak draze a tudíž se nevyplatí. Určitě existují v Evropě nějaké odstavené neprovozní jednotky, tak mi neříkejte, že by nešlo odkoupit ty dva vozy a mít opět sedm plně provozních Pendolin. Naklápění nemá chybu a tím i vyšší rychlost při průjezdu oblouky. Průkopnická technologie a myslím, že by bylo fajn používat vozidla s touto technologií na tratích, kde nebude plánovaná VRT. Tím by se doprava zrychlila.
Sedm pendolin je stejně málo, nevymýšlet blbosti a prostě koupit nové vlaky.
Ono jich ale fakt tolik není. Fyzicky je tomu blízko řada 310 SŽ (3 ks), ale ty jsou pouze 3000 V DC a všechny tři jsou v provozu. Typově by to stejně nebylo kompatibilní. ETR450 – 3 ks odstavené, ale je to pouze 3 kV DC, jiný podtyp, pravděpodobně ne zcela jednoduše použitelné. ETR470 (Cisalpino) – 5 ks prodáno do Řecka, zbytek ve šrotu. ETR480/485 – zatím jezdí v Itálli jako Frecciargento, ani jedna nemá systém 15 kV, velmi pravděpodobně nekompatibilní. Španělská řada 490 je velmi podobná, ale široký rozchod, takže nic. Řada 104 je normálněrozchodní, ale pouze 25 kV.… Číst vice »
A kdyby se oželelo 15 kV (stejně v „německém“ prostoru s 680 neoperujeme), tak „ETR 485-ka“ by nešla? Jistě je jich jen cca 15 ks a Italové je mají zřejmě naplno v činné službě. Ale třeba tak tomu není. Něco jim už jezdit nemusí a možná by se tak doskládala ta naše vyřazená ze severní Moravy, možná ta nekompatibilita není nepřekonatelný, či šíleně drahý problém a možná by tak šlo sehnat něco „do foroty“, s kacířským podtextem možnosti rozšíření na 8-mi vozové jednotky, o doplnění flotily nemluvě?! Prosím, berte to jako alternativu k situaci a nápad, který je spíše přáním… Číst vice »
P.S.: Beru zpět… 🙁 . Přání není realita. Bylo by to moc drahé a problematické. Škoda.
ETR470 (Cisalpino) – 5 ks prodáno do Řecka, kde už ale jednotky jezdí pouze s vypnutým naklápěním.
Ahoj, děkuji za odpověď a rozepsání podrobnějších informací. Rozšířil jsem si obzory.
Nerozumím úplně těm současným neefektivním oběhům. Například jednotka na spoje Opavan jezdí jen 4 dny v týdnu, to se opravdu u stále ještě poměrně nových jednotek, do kterých se v poslední době dále hodně investuje, vyplatí?
Jeden oběh je zase jen jeden 4 hodinový spoj
Další oběh má zase jen 2 spoje tam a zpět
Pendolina se daly využít mnohem efektivně
Čtyři pendolina by byly schopny pokrýt dvouhodinový takt Praha – Ostrava.
Poměrně nových? Vždyť jsou 20 let starý.
Za mě tohle jsou nejlepší jednotky na trhu a škoda, že jich nejezdí víc ….
Taky jsou dražší než ostatní, myslím že na českých tratích mají klopidla stále potenciál, ale řekněme si, že nikdo nemá odvahu dělat něco jinak, koukáme jen co dělají státy kolem, klopidla jsou na ústupu, proč bychom je kupovali mi… prostě udělat něco jinak nikdo nechce, co když se to nepovede …
Na druhou stranu, když ještě jezdily do Brna nebo Františkových Lázní, tak jsem slyšel dost lidí si stěžovat, že se jim kvůli tomu naklápění dělá špatně. Takže v tomhle ohledu je asi dobře, že se naklápěcí soupravy moc nerozšířily.
Na trhu? Tyhle jednotky už na trhu 20 let nejsou k dispozici. Novější model je v mnoha ohledech lepší, například v crashové odolnosti, za což by asi strojvedoucí od Studénky a Ostravy byli vděční.
Snad jedno přežije do muzea. Aby to nedopadlo jako s Ganzy.
Chomutov čeká.
Ty Ganzy mě hodně mrzí. Kdyby aspoň nechali jeden jako neprovozní exponát, to by bylo fajn.
neměli by ho tam už dát teď , pro jistotu… a třeba by ještě ušetřili…
Přesně, aby nedopadlo jako muzejní 830 co potkala náklaďák na přejezdu, když se nasadila během nedostatku motorů.
Pendolino, rád využívám tuto jedinou první třídu za cenu druhé. Nechť euroblbákov chrání tyto jednotky před MÚ, k tomu jim dopomáhej ETCS Bůh.
Oprava: MU
To rozhodně není „euroblbákovem“, ale prostě jste si musel kopnout, že?