regio-vlak

Nedostatek Pendolin. Jezdí čtyři, další jsou v servisu a plánují se obnovy

Pendolino v nové myčce v Bohumíně. Pramen: České dráhyPendolino v nové myčce v Bohumíně. Pramen: České dráhy

Náhradou za odstavené jednotky jsou především ComfortJety.

Internetové stránky Českých drah (ČD) informují o nedostatku jednotek Pendolino v provozu. Jak deníku Zdopravy.cz upřesnil mluvčí dopravce Petr Šťáhlavský, v současnosti jsou provozní čtyři jednotky:  680.002, 003, 004 a 005.

„Jednotka 680.001 je v Českomoravské železniční opravně (ČMŽO) na montáži ETCS. Návrat do provozu se předpokládá v únoru. Jednotka 680.007 čeká na opravu po násilném poškození čela v závěru prosince, dokončení opravy a návrat do provozu se očekává rovněž v únoru,“ uvedl Šťáhlavský.

Na webu ČD Mimořádnosti se k nasazování Pendolin můžeme dočíst, že z důvodu nedostatku jednotek Pendolino v provozu budou vlaky SC 500 a SC 507 ve dnech 1. – 12., 16. – 27., 30., 31. ledna a 1. – 6. února 2025 vedeny v úseku Praha hl.n. – Ostrava hl.n. a zpět jednotkou ComfortJet.

„Náhradou za jednotky v době jejich nezbytného odstavení jsou využívány především ComfotJety,“ potvrdil Šťáhlavský.

Jak je již známo, část jednotky 680.006 se po nehodě v Bohumíně využívá v rámci vyvazovacích oprav na zkrácení odstavení jednotky, která zrovna prochází obnovou vyššího stupně. Jezdila například na podzim loňského roku.

Jednotka pendolino Českých drah v zimě. Pramen: České dráhyPendolino mezi hlavním nádraží a Libní. Foto: České dráhyJednotka 680 Pendolino Českých drah mezi Markušovcemi  a Tepličkou nad Hornádom, Slovensko. Foto: David GublerPendolino Českých drah po revitalizaci interiéru. Foto: České dráhyPendolino mezi Chocní a Ústím nad Orlicí. Foto: České dráhyPendolino Českých drah po revitalizaci interiéru. Foto: České dráhy

Montáž repeaterů a dvě obnovy vyššího rozsahu

Do servisu zamíří Pendolina ČD plánovaně i letos. Plánovány jsou podle Šťáhlavského dvě obnovy vyššího rozsahu (vyvazovací), a to po jedné jednotce po prvním a ve druhém pololetí roku.

„Během roku předpokládáme na jednotky 680 také montáž repeaterů, což si pro montáž zařízení také vyžádá během roku jejich dočasné odstavení,“ dodal Šťáhlavský.

Italské kyvadélko. Pendolino je v Česku už 20 let, ideální využití stále nenašlo

Tagy 680 čd České dráhy pendolino
47 komentářů