Nedostatek CityElefantů. Vysokopodlažní Syslografy zamířily na další linku PID
Syslograf na lince S9. Foto: Juraj Kováč

Nedostatek souvisí s instalací ETCS či antigraffiti polepů.
Nedostatek souvisí s instalací ETCS či antigraffiti polepů.
Cestující z trati 221 za tuhle dosud nepoznanou kvalitu cestování rozhodně děkují. Nedaji se s tim zjevne absolutne stihat jizdni doby. Včera jsem se s tím pokusil jet na Os 9155, už zkraje Prahy jel s bonusem +10, do Uhříněvsi zvýšeno na +15, tam se uhnulo na předjízdnou aby nás mohl předjet R směr Benešov a ve finále, kdyz jsme zdrzovali i následující dlouhý benešovský Os jsme s výsledným skóre asi +25 ukončili jízdu už v Říčanech. Pár lidí, co stejně jako já chtělo původně pokračovat busem 490 ze Strančic, který samozřejmě na 25 minut zpožděnou sbírku muzejní techniky nečekal… Číst vice »
To je zajímavé, že dneska i v pondělí ráno zůstali stát lidi na perónu v Uhříněvsi. Fakt navýšení počtu cestujících…
Nejen CityElefantů. V Pardubickém kraji nám už jezdí i Regionovy s polepama ODIS…
A to že to má jiný polep vadí někomu kromě polepošotoušů?
Zkoušel jste o přečteném i přemýšlet?
Ano. Jedna regionova je nahrazeno jinou, kde je problém?
Pesa nahrazena Regionovou, v tom je problém…
A pardubické zase jezdí v Ostravě, nebo už ne? Aneb na lak to nejezdí a zohledňují se i jiná kritéria.
Vzhledem k tomu, že pardubické krajské barvy jsou jednoznačně nejpříšernější, tak každý cizokrajný polep je změna k lepšímu! 😉
Myslím že ne, pouze to svědčí o vozovém zoufalství dopravce, který se zove národní…
Také to svědčí o poněkud přihlouplém dělení na spousty IDS operujících na malém území.
Velice přesně vystiženo.
10 000 km2 a 1/10 obyvatel ČR je malé území?
Ano, zvlášť když nemá extra hustou železniční síť a ČD tam nemají všechny vlakové linky
Co má efektivita IDS společnýho s jedním z dopravců?
Z pohledu železniční dopravy ano. Často dává smysl mít vlakové linky které urazí delší vzdálenost než je délka jednoho kraje nebo při nejmenším aspoň hranici kraje překonávají.
Probuď se.
Kde to dává smysl, tam jezdí několikrát za den přímák. S4=U4 Praha – Ústí Nad Labem. Ale maj místní posily, protože z Kralup do Prahy je plnější než do Hněvic.
Ne, jde o to, že Pardubické RegioNovy se stahovaly do Bohumína kvůli záložení soupravě pro PushPully. Ale jelikož od prosince 2024 se uvolnily Regionovy 814.2 z Jihomoravského kraje tak ty jezdí jako záložní pro PushPully a Pardubické regionovy se vracejí zpět. Hledáte tam něco co tam není 🙂
Šotoušům to právě moc nevadí, vadí to běžným cestujícím pro které je barevné schéma jedním z identifikátorů vozidla jezdícího v IDS. Proto se taky ty jednotné barvy zavádí.
To je naprosto nesmyslný názor těch přesně těch šotoušků u objednavatelů, co si hrají na barvičky nátěrů, sedaček, různých barev IS apod.
Jelikož při jakkoliv nastavených hranicích bude jezdit spoj skrz (leda by se vybudovala neprostupná železná opona a spoj Jižní – Severní Korea by jel jednou za x let) Byl bych pro to, aby se takové informace značily jinak. Třeba displejem (e-papírem) v místě, kam se dneska dávají loga ids.
takže když bude cestující stát v Řeporyjích a místo pruhovaného Foxe přijede žlutá Regionova tak ze strachu raději ani nenastoupí jelikož neidentifikuje PID? tak to mam chápat?
To nemohou periodické opravy kombinovat i s dosazovaním ETCS a anti grafity polepů?
Ne, každé dělá někdo jiný někde jinde…
Spíš je otázka, proč jsou ty tři akce skloubené tak, že způsobily větší nedisponibilitu vozidel. Ani jedno z toho nejsou žádné náhlé nebo neočekávané události. Vyvazovačky mají pravidelný režim, o ETCS se vědělo dopředu roky a fólie se můžou lepit kdykoliv. To snad šlo naplánovat…
Vzhledem k tomu, že ty montáže ETCS plánovaně potřebují všichni, tak to tak jednoduše nenaplánujete. A pokud byste to měl dělat po jednom ešusu, tak vzhledem k tomu, že ta zástavba trvá 60 dní, tak to budete dělat po jednom (aby to nemělo dopad to turnusové potřeby) skoro 14 let.
Tady je trošku škoda, že Spržel nemotivovala k ETCS dřív. Na SmRadu se dalo jezdit 140 podle ETCS (a pokud by pid nezkrátil jízdní doby, jistě by byl řev že nezkracuje zpoždění).
Tak zatím se podle ETCS jezdí jen do Kolína..
Do Benešova taky.
Tam zatím ne výhradně.
Což ale v předchozím příspěvku uvedeno nebylo.
To, že zástavba ETCS trvá 60 dní, také o něčem svědčí, že…
Na 363.5 to trvá cca měsíc.
Když si vezmete, že tam máte několik subdodavatelů (ono to totiž není jen zabudování skříně ETCS), kteří by si vzájemně překáželi, kdyby tam byli najednou, každý chce aspoň den rezervu pro případ „co kdyby“, nebo že o víkendech se nedělá, tak mi ten měsíc přijde docela odpovídající.
Díky za potvrzení toho, co jsem si myslel (ale nevěděl určitě).
To je doslova učebnicový výčet manažerských chyb jdoucích za vedoucím projektu a tím, kdo řídí dodavatele.
Možná kdybyste viděl, co všechno ta zástavba ETCS na tom vozidle ovlivní, co se vše musí předělat, tak je těch 60 dní skoro zázrak.
Možná se Hroch mohl přihlásit jako manažer, který to zvládne nainstalovat za polovinu doby a peněz.
Škoda že to neudělal…
A proto se během těch 60 dní nestihnou nalepit ani ty fólie? Nikdy se to tak nedělalo, nebo?
Mícháte hrušky a jablka, máte vozidlo na zvedacích, otevřené kde co, taháte kabely odevšad všude a do toho budete dělat polepy? Navíc každé je úplně jiná firma. Naprostý nesmysl.
Pokud se ETCS dělá v Šumperku a folie se lepí v Praze a vysoutěžené místo je Praha. Tak to prostě nejde lepit v Šumperku….
§1
§4 – je předpis na ETCS. Je objednávka antigrafiti.
§5 + §6 – musí se říct jeden důvod odstavení, jinak je to složité.
Zjistil jsem, že některé paragrafy neznám. Kde se dá přečíst celé znění? 🙂
Zde: https://www.strojvedouci.com/2019/drazni-paragrafy/
https://necyklopedie.org/wiki/Dr%C3%A1%C5%BEn%C3%AD_paragrafy
Jak jsou syslografy vysokopodlažní? Ty dvoupatráky nejsou že ano, bdmtee a sysel ano, ale 4x nízkopodlažní, tak nebuďte zaujatí, prosím. Jakoby, ty vagóny jsou modernizované, myslím, že je to úplně jedno, kolikrát jsou v hezcim stavu než Elefanty.
Omlouvám se, moje chyba, je tam jen jeden.
To pořád znamená, že je to nízkopodlažní vlak.
Samozřejmě. Staří nebo chromí přece snadno popoběhnou k náhodně zařazenému nízkopodlažnímu vozu.
Jenže ta nízkopodlažnost má dost mizerné %, že? To moc nástup neurychlí. Naopak Honeckery mají snad nejvyšší podlahu, co se dá na železnici sehnat. Další příspěvek k nestíhání JD.
To jo, Honeckery jsou horská vložka, bohužel jsou příliš „nové“ a mají moc kvalitní podvozky na 160 plus na dálkovku se FAKT nehodí… ale pořád ještě jinde v příměstce donedávna jezdily akorát mínus ten nízkopodlažní patrák a mínus ten řidičák…
Jezdim casto na S7. Dvoupatrovy vuz je casto jen jeden, pri nejlepsim jsou dva. Nekdy na zacatku vlaku, nekdy na druhem konci. Valna vetsina delky soupravy jsou tri vysoke schody do Honeckeru. Nizkopodlaznim bych to opravdu nenazval
Vlaků je jen 7, počítat do výkonu soupravu do depa není asi O.K. A není to žádný Syslograf navíc, je to souprava z 9607, jen posílena o další vozy (kapacita) a na 9607 je také zesílená souprava od táborských Sp.
To je ta obnova vozového parku v podání Syslodrah….
Omyl, obnova by byla docela v pořádku. Tady jde o poměrně rychlé rozšiřování provozu a jeho podcenění.
Proč se nepoužijí Bdmteeo²⁹⁴, které v Praze jsou a v pracovní dny se nevyužívají? Místo Bymáků by to bylo mnohem pohodlnější (větší prostor na nohy, vyšší kapacita, nízkopodlažní…). U Honeckerů nebyl problém s doplněním UIC kabelu, tak škoda, že to ještě nikdo neudělal u zbytku pater
Jsou v oufalém stavu se obavám a nejezdi ani o víkendech
To prisly v zoufalem stavu z Vysociny (zdalo se, ze po dilnach), nebo se do nej dostaly az zde v Praze na ONJ?
Ty už jsou odstaveny. Neumožňují vratnou soupravu a jejich stav byl tristní.
Proč neumožňují vratnou soupravu?
Nemají 18-ti žílový kabel
Nemají průběžný datový kabel.
Některá patra maj. Vážně by byl problém ho dobastlit?
Tak kabel samotný by dobastlit šel, ale vzhledem k věku a délce odstavení jsou to opravdu vraky,
Děkuji těm, co mi na slušně položenou otázku dokázali slušně odpovědět.
A tomu pacientovi, který za otázku dává mínus (?!), přeji brzké uzdravení.
Kdyby chtěli ČD opravdu situaci řešit tak by je zrekonstruovali
Rekonstrukci si musí objednat a odsouhlasit objednavatel, proč by dopravce investoval do vozů, které kromě šotoušů nikdo nechce. A i do rekonstrukce Bmteeo296 se přihlásil jen jeden opravce a pak si trhal vlasy…..
Vzhledem ke stavu skříně se neměly rekonstruovat ani ty.
Naprostý souhlas.
Investovat do vozu s Vmax 100 je dnes absolutní nesmysl.
I když jde o dlouholetý provoz na vlacích, které stejně víc než 110 nejedou? Nebude někde chybka v úvaze?
Ano, lepší je za těch dvacet mega na vůz přidat k jiným penězům a koupit Pantera.
Copak zbývají ještě jinak nevyužité panteří opce?
Nebyl by to dlouholetý provoz, ale jen na max. rok a půl. V roce 27 se na 232 zapne ETCS, čímž se zvýší rychlost a 100 už bude prostě málo. Je to řešení na dobu zástavby ETCS do ešusů a ta patra už jsou schnilá. Taky doma nebude cpát půl mega do žigulíku, když za 550 můžete mít nové vozidlo.
Jakože kdyby byly patráky v pořádku (v dobrém technickém stavu, samozřejmě včetně průběžného kabelu) tak by se neužily??
kdyby byly v potoce ryby….
Kódování tam je, takže omezení na 100 tu není.
Leda těmi vozy.
Spíš by místo nich nechali vyrobit pár nových. Do tohoto nemá smysl investovat – koroze rámu, předpotopní podvozky, všechno za zenitem.
Co to je „dal bych vyrobit“? Než se vysoutěží, vyrobí a zprovozní, budou tu EMU400 (doufejme snad už konečně).
Já to pochopil jako minulý čas. Pražský uzel by 10 čtyřvozových moderních pater spolkl jako nic a bylo by to lepší než patrografy bymeegrafy a další manifestace zoufalství JSD…
A taky Vmax = 100.
Kdy půjdou konečně Bdmteeo na reklamaci po zpackané rekonstrukci a po nulové údržbě díky které jsou na šrot?
Otázka je, co lze reklamovat a co bylo zanedbanou údržbou.
rekonstrukce už bude mít 9 let…co chcete reklamovat? 😀
Záruka na karoserii 20 let, néasi. 😀
Kdyby tam byla klima tak je to dobrý vlak ale bez ni a navíc ve stavu co patráky jsou to je hrůza
Teď to ještě bez klimy půjde.
Klima je v řídicím voze.
Ta vychladí celý vlak natošup.
Pořád tady lidi brečí jak by měla být možnost volby v soupravě protože klima funí lidem za krk atd. a když tady je souprava které tento “požadavek” tak je to zase špatně :-).
Na otázku proč jste si sám odpověděl. Když klimatizace kamkoli funí, je to nejen nepříjemné, ale i zdraví škodlivé.
Tak on je totiž ten poměr „bez klimy“ vs. „s klimou“ spíše takový, že by stačil ve vlaku jeden vůz bez a zbytek s klimou a ne naopak, jak tomu je v syslografech.
Ono to ale bohužel není ani 50:50 ale sotva 15% klimatizováno… to není nic moc. Na ty léta co poslední dobou bývají…
Není potřeba. Podle modrogum musí být v RegioMouse, když jede 80. Na rychlost 100 patráku nebo 160 Honeckeru stačí otevírací okno.
Ale starou belu modrogumy, trapná nadávka těch co nic nevědí. Nevejde se váhově.
Nevychází brdzící procenta, což by bylo řešitelné. Úmyslně nikoho nejmenuji (jinak bych napsal čd nebo něco takového) ale je to hezký paradox.
600 míst k sezení v bymácích? Asi ne…
Na papíře 😀
Myšleno pro děti
Reakce lidí většinou je, jestli TOHLE někdo myslí vážně. Mluvčí zřejmě dostal noty udělat z muzea na kolejích přednost. Ráno na S7 není zbytí (stojí se na jedné noze, ještě ne na své), ale odpoledne do toho leze málokdo (vliv dementního grafikonu, kdy krátké spoje jedou krátce po dlouhém, nejedou na Hlavák / z Hlaváku a na Smíchově to stanicuje na tom nástupišti 1A, tedy celkem pochoďák.
Mluvčího bych poslal si do toho sednout, na čtyřku obsazenou průměrně vzrostlými lidmi.
Tyto bizarní soupravy tahají trn z paty, o tom žádná, ovšem časté cedulky o nefunkčních dveřích nepřestávají udivovat.
To byste se divil, osobně se také spíš snažím vyhnout jízdě v této muzeální soupravě, nicméně odpoledne na Smíchově naopak často vídám lidi, kteří si radši jdou rovnou sednout do přistaveného vlaku do Řevnic ještě chvíli před odjezdem předchozího vlaku do Berouna.
Souhlasím, též jsem svědkem
těch je ale podstatná menšina, zpovykaní pražáci se radši narvou do berounského vlaku a pak si strašně stěžují že museli do radotína 10minut stát ……v opačném směru je ukázkový vlak 8817 do kterého se musí v radotíně všichni za každou cenu dostat když za 10 slovy deset minut jede poloprázdný další
Tak to bych se s dovolením hádal. V Radotíně se bere, co přijede, protože nic dalšího taky přijet nemusí.
Náhodou, v Radotíně už po půl hodině přijede 244. 😀
To ale neni vli grafikonu, ale Výtoňskeho mostu…
Jak Výtoňskému mostu pomůže, když jede Řevničák těsně za Berouňákem?
Vliv mostu by byla delší jízdní doba, nicméně krátké S7 začínají na Smíchově.
Dokud nebyl omezený most, jezdily až na/z hlaváku.
Radši si sednu do prázdnýho syslografu, než abych stál v ešusu… Kolikrát to v nich vypadá i líp…
Až se sloni vrátí s ETCS a polepy, syslografy předpokládám zůstanou.
ETCSizace bude ž do jara 26, polepy snad letos dokončí. Ony ty polepy stály skoro půl roku než si Stč.kraj vybral vnitřní dizajn. Jo, na přání Stč.kraje budou stejně dále odstavené další kvůli instalaci kamer, ono vše sundat, natahat kabely není práce na týden…
Jak jste na takovou kravinu přišel?
Demografie.
a vůbec nebudou chtít ČD doplatek za retrojízdu po vzoru víte koho…? popř. by mohly nabídnout 810+010+010+010+010. #cestazazažitekem 😀
Chybí ti na konci ještě 810. Takhle to leta jezdilo z ČB do Volar… 🙂
Pravda pravda. Volary si pamatuju, dlouhá cesta na Šumavu to byla 😁
Jj, na to se pamatuju, ale to už je hodně dávno, co jsem tím jel! 😅 Ale tak já byl něco jako turista, tak mi to nevadilo. Ono to bylo v zimě, Šukafony dobře topí, a navíc to mělo svůj smysl: z Budweisu vyjel 810 + B(D)tax + Btax. První Btax se odpojoval, myslím, v Českým Krumlově, druhý v Černé v Pošumaví?, myslím, říkám, už je to dlouho. A jo, jako, tý poptávce to zhruba odpovídalo, pak už jelo beztak v Šukafonu pár kaštanů. Ten vlak jel, já nevím, 3 hodiny? Tak nějak. Takový Putování Jana Amose, nedivím se, že… Číst vice »
Jenže to bylo nejspíš v osmdesátých letech. Po roce 1989 nastala změna, na trati České Budějovice – Volary začaly jezdit přímé vlaky, kdy odpadl nesmyslný přestup v Kájově a v byla to divočina, když na vlaku jely dvě 810 a mezi nimi čtyři 010. Jelo to, ale do stoupání dost pomalu (maximálně 30 km/h), protože šly využít jen stupně 1 a 1B 😁😁😁.
Jak se to řídilo? Já myslel, že 810 násobné řízení nemá…?
Jeden fíra vepředu, druhý vzadu.
A jenom z kopečka 🙂
Funkcni ropovod ma dnes cenu zlata.
To už na 171 jezdilo. V roce 1995 se o prázdninách dělalo na mostě v Mokropsech, jedna kolej se nechala skrz a druhá se využívala pro pendly Radotín – Mokropsy a zpět v podání 810 + 4×010 + 810
Ty pendly do Mokropes jezdily už z hlavního nádraží, tedy alespoň některé, protože je hodně fotek těchto vlaků s 810 a 010 i ze Smíchova a jeho okolí.
tak aspoň ty Syslografy někde vojezdí…
600 míst k sezení. Dovolím si krátky dodatok: Pro cestující bez noh.
Ani tak ne; počítej:
REKO Bdmtee má 80, nebo 82, míst k sezení (proti původním 96), jsou 4, to máme 4 × 82 = 328 míst.
Bdmteeo má 126 míst k sezení, to je 328 + 126 = 454 míst.
Bfhpvee295 má 58 pevných a 12 sklopných sedaček, tj. 454 + 58 + 12 = 524 míst.
600 kaštanů na 524 míst ČD nenaprsujou, ani kdyby to byli Vieti. Nebo kdyby byli velcí, jak já. 😅
Jenomže to nejsou reko Bdmtee, to jsou původní s 96 místy
Ale ani tak to není 600, je to 580 …
Jsem ani nevěděl, že ČD ještě nějaké původní mají. 😅
Twl zrekonstruovaných je 5-10 ks… větší rekonstrukce padla na tom, že to patlalové v Tratecu zabalili.
To je sice hezké, ale žádné reko Bdmtee v Praze určitě nebudou
A pro jistotu bych dodal že ani v Táboře, kde část z těch pražských hnízdí.
Dneska jsem tím jel a dostatečnou kapacitu to teda rozhodně nemá.
Taky může jezdit jedna 471, jako na všech spojích S2
Tak ono to cca odpovídá jedné 471, Jeden vůz dvojpodlažní a další myslím, že 4 jednopodlažní. Bohužel se tam ale na té čtyřsedačce 4 lidi nevejdou.
Přecejen, 4+1,5+0,5 vozu je slušných 6 vozů… 471 stěží za 5. Kapacitně to větší (než singl) je.
Jelikož lidé už stali z hlaváku, kde s 471 většinou nikdo nestojí, tak to asi tak úplně nebude.
Od teď buď auto nebo S2.
A kdo že ty polepy, nejen vnitřní, chce? Je nějak ticho.
sprejeři nejsou hluční…
PID dává pokuty za čmáranice (tagy). ČD přijde výhodnější vždycky před kontrolou vyměnit polep, než vlaky hlídat a občas je umýt.
Jakým stylem to ohlídáte před ničiteli? Pokud máte nějaký zázračný způsob, dopravce vás rád zaměstná…
Securitaci se po vlacich pohybuji celkem bezne. Jestli neco uhlidaji netusim, ale vzdycky se tvarej velice dulezite a strach z nich jde zejmena normalnim cestujicim, pac to nejsou zrovna kluci z plakatu.
Pohybují a v součtu toho moc nezachrání. Nebo si myslíte, že od té doby, co na těch vlacích jezdí, nikdo žádný ešus nepočmáral?
Nikdy jsem netvrdil ze diky nim vozidla zari cistotou
Nebude to problém vzhledem k tomu, že ty patra mohou maximálně 100 km/h? Když jsem je potkal pár dnů dozadu, přijel vlak s nezanedbatelným zpožděním a hádám, že vzniklo právě kvůli snížené rychlosti.
Na trati 232 to ničemu nevadí
Nevím, jak je to na téhle trase s nejvyšší traťovou rychlostí, ale subjektivně my tyhle soupravy přijdou línější, než elefanty nebo pantery.
Aby nebyly línější, musely by to být dvojesografy, předpokládám. Maximálka je nezajímavá, problém je počet hnaných náprav a výkon na tunu.
I to je na S7 občas k vidění.Jen si nejsem jistý zda opravdu obě loko jedou na ty 3 nebo 4 vagóny ve výkonu. BTW nebudou to spis dvoj_persingo_grafy?
Před lety tam jezdila 4 patra a vepředu i vzadu 150/151; někdy byla misto jedné z nich 141. Bylo to zjevně kvůli odbjíždění, zadní mašina nebývala v tahu, ale fakt je, že např. v Horních Měcholupech se to rozjíždělo dost líně.
Jo, peršoun taky.
No to bude asi tím, že soupravu, se kterou se může 100, táhne lokomotiva na 140 která nemá takovou tažnou sílu. A nebo se za to bojej pořádně zabrat.
Tam bych hledal zdržování spíš v pomalejších rozjezdech a hlavně pomalejším nástupu/výstupu cestujících. Samotná rychlost tak velký vliv mít nebude.
Já v tý soupravě vidím patrák, takže částečně nízkopodlažní to je…
Tak on i sysel, ač není nízkopodlažní, je přístupný pro vozíčkáře
Tady na těch masových linkách jde spíš o rychlost nástupu všech cestujících, než příležitostného vozíčkáře.
Částečně ano, ale s vozíkem se tam rozumně nastoupit nedá a s kočárkem člověk nezajede dál než na představek, takže bezbariérovost je to pouze pro forma.
Spoje jsou v JŘ nicméně nadále označené jako bezbariérové, protože kvůli cestujícím to přeci nejezdí.
To mi připomnělo vysokýho Crosswaye s nějakou tou vozíčkářskou plošinou: „Jak se ta plošina ovládá?“ – „Nefunguje.“
Ale na linku bylo vypraveno vozidlo, které splňuje standard nízkopodlažnosti. 😅
„Namísto toho nově vypravované soupravy nabízí téměř 600 míst k sezení a zajišťují tak dostatečnou kapacitu daných spojů během dopravní špičky.“
Jo… ne. Nezapomeňme, že jsou to místa v honeckrech, takže se sedí po dvou lidech na čtyřsedačku. Ale když dobrých zpráv je čím dál, tím míň, je třeba horším zprávám dávat úsměvná hesla.
a co mají dělat když 471 prostě nejsou
Co tam poslat nějaké normálnější postarší vagóny, co mají formálně nižší, ale reálně vyšší kapacitu? Přidat sedmý vagón a druhou lokomotivu, aby se stíhaly JD?
Bdt, kde zas bude průvodčí obcházet dveře?
Ono by stačilo aby lidé po sobě ty dveře zavírali, když jsou poslední
A jak asi člověk ví, že je poslední?
Podívá se za sebe? 😉
Ne každý chce také při zavírání vypadnout. Někdy to průvodčáci cestujícím i rozmlouvali, když taková nehoda byla čerstvě v paměti.
Chápu, že bez dalších 10-20 panterů rozumné nápady došly a zbývají jen ty zoufalé.
Je to tak. 10 panterů hodně pomohlo trati na Kolín a Kralupy, mohlo pomoci i jinde.
Na 221 je rameno na Os taky dlouhé, v BN je podobně jako v Kralupech lom frekvence a hodilo by se zkuplovat Pantery místo vození prázdných 6vz+eso do Tábora…
Pantery taky mají kratší pobyty než vlaky s klasou a lepší dynamiku i než ešusy.
Tak někdy příště, no.
Sedm vagónů se nevejde k perónu
Ani když se povystrčí mašina? Kde?
V Milovicích, dva elefanti se vejdou, šest vozů+mašina ne, mašina by byla buď na výhybkách, nebo ve šturcu
Perón má 190 metrů od návěstidla k návěstidlu
To je málo i pro nástupce elefanta. Dřív nebo později s tím SŽ něco udělat musí.
Ten se do současných Milovic nepodívá, takže nic řešit nebudou
V rámci všejanské spojky bude mít 220 m.
Aha, já mluvil o Berounech.
Když někdo prosadil dělat stále kratší nástupiště….
K čemu, když se to pak nevejde k peronu…
I kdyby výrazný německé dvoupatraky s dieselem tak by to bylo lepší, DB je nabízí k prodeji
Kdyby ČD tento problém řešilo už dávno, tak se dá vyměnit CZE na naše a můžou tahat i elektrikou
Tohle všechno už se dávno řešilo, problém s napájením a topením, prostě němci používají jiný proud než je tu v Praze….
Nebyl bych tak přísný. I 3 se na čtyřku vejdou, když musí. Tedy nějakých 450 míst.
Pořad je to o 140 vic než solo ešus
To sice ano, ale nahradit by to mělo dvojitý.
Je to nouzové řešení. To je asi jako, že se vlaky nemají ničit, nemá se po nich sprejovat apod. Kdyby se nemusel řešit i tenhle vandalismus, tak je ešusů víceméně dost a honekři nevyjedou.
Tak zout si boty a skrčit nohy na sedák, no. A přednostně usazovat proti dospělým děti. 🙂 (Pro děti je místo i na policích. ;))
Pokud budou v techto vlacich nadale platit doklady PID, pak je to idealni, protoze muzejni jizda skoro zadarmo, no kdo z vas to ma, panove?
Ten kdo nepřišel od táboráku. 😀
Levnější než za to platit KŽC.