Nedostatek CityElefantů. Vysokopodlažní Syslografy zamířily na další linku PID

Syslograf na lince S9. Foto: Juraj KováčSyslograf na lince S9. Foto: Juraj Kováč

Nedostatek souvisí s instalací ETCS či antigraffiti polepů.

Odebírat
Upozornit na
guest
188 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rada

Cestující z trati 221 za tuhle dosud nepoznanou kvalitu cestování rozhodně děkují. Nedaji se s tim zjevne absolutne stihat jizdni doby. Včera jsem se s tím pokusil jet na Os 9155, už zkraje Prahy jel s bonusem +10, do Uhříněvsi zvýšeno na +15, tam se uhnulo na předjízdnou aby nás mohl předjet R směr Benešov a ve finále, kdyz jsme zdrzovali i následující dlouhý benešovský Os jsme s výsledným skóre asi +25 ukončili jízdu už v Říčanech. Pár lidí, co stejně jako já chtělo původně pokračovat busem 490 ze Strančic, který samozřejmě na 25 minut zpožděnou sbírku muzejní techniky nečekal… Číst vice »

K. T.

To je zajímavé, že dneska i v pondělí ráno zůstali stát lidi na perónu v Uhříněvsi. Fakt navýšení počtu cestujících…

Jan

Nejen CityElefantů. V Pardubickém kraji nám už jezdí i Regionovy s polepama ODIS…

Pacicka

A to že to má jiný polep vadí někomu kromě polepošotoušů?

Zlámalík

Zkoušel jste o přečteném i přemýšlet?

pacicka

Ano. Jedna regionova je nahrazeno jinou, kde je problém?

Jan

Pesa nahrazena Regionovou, v tom je problém…

a8n

A pardubické zase jezdí v Ostravě, nebo už ne? Aneb na lak to nejezdí a zohledňují se i jiná kritéria.

Al de Baran

Vzhledem k tomu, že pardubické krajské barvy jsou jednoznačně nejpříšernější, tak každý cizokrajný polep je změna k lepšímu! 😉

Jan

Myslím že ne, pouze to svědčí o vozovém zoufalství dopravce, který se zove národní…

tarten

Také to svědčí o poněkud přihlouplém dělení na spousty IDS operujících na malém území.

SpitiPater

Velice přesně vystiženo.

Michal M

10 000 km2 a 1/10 obyvatel ČR je malé území?

Adam Ř

Ano, zvlášť když nemá extra hustou železniční síť a ČD tam nemají všechny vlakové linky

Michal M

Co má efektivita IDS společnýho s jedním z dopravců?

jkk

Z pohledu železniční dopravy ano. Často dává smysl mít vlakové linky které urazí delší vzdálenost než je délka jednoho kraje nebo při nejmenším aspoň hranici kraje překonávají.

Michal M

Probuď se.

Leinad

Kde to dává smysl, tam jezdí několikrát za den přímák. S4=U4 Praha – Ústí Nad Labem. Ale maj místní posily, protože z Kralup do Prahy je plnější než do Hněvic.

PepíkzDepa

Ne, jde o to, že Pardubické RegioNovy se stahovaly do Bohumína kvůli záložení soupravě pro PushPully. Ale jelikož od prosince 2024 se uvolnily Regionovy 814.2 z Jihomoravského kraje tak ty jezdí jako záložní pro PushPully a Pardubické regionovy se vracejí zpět. Hledáte tam něco co tam není 🙂

Stráťa

Šotoušům to právě moc nevadí, vadí to běžným cestujícím pro které je barevné schéma jedním z identifikátorů vozidla jezdícího v IDS. Proto se taky ty jednotné barvy zavádí.

pacicka

To je naprosto nesmyslný názor těch přesně těch šotoušků u objednavatelů, co si hrají na barvičky nátěrů, sedaček, různých barev IS apod.

Leinad

Jelikož při jakkoliv nastavených hranicích bude jezdit spoj skrz (leda by se vybudovala neprostupná železná opona a spoj Jižní – Severní Korea by jel jednou za x let) Byl bych pro to, aby se takové informace značily jinak. Třeba displejem (e-papírem) v místě, kam se dneska dávají loga ids.

PepíkzDepa

takže když bude cestující stát v Řeporyjích a místo pruhovaného Foxe přijede žlutá Regionova tak ze strachu raději ani nenastoupí jelikož neidentifikuje PID? tak to mam chápat?

Flek

To nemohou periodické opravy kombinovat i s dosazovaním ETCS a anti grafity polepů?

PepíkzDepa

Ne, každé dělá někdo jiný někde jinde…

hroch.obojzivelny

Spíš je otázka, proč jsou ty tři akce skloubené tak, že způsobily větší nedisponibilitu vozidel. Ani jedno z toho nejsou žádné náhlé nebo neočekávané události. Vyvazovačky mají pravidelný režim, o ETCS se vědělo dopředu roky a fólie se můžou lepit kdykoliv. To snad šlo naplánovat…

pacicka

Vzhledem k tomu, že ty montáže ETCS plánovaně potřebují všichni, tak to tak jednoduše nenaplánujete. A pokud byste to měl dělat po jednom ešusu, tak vzhledem k tomu, že ta zástavba trvá 60 dní, tak to budete dělat po jednom (aby to nemělo dopad to turnusové potřeby) skoro 14 let.

Leinad

Tady je trošku škoda, že Spržel nemotivovala k ETCS dřív. Na SmRadu se dalo jezdit 140 podle ETCS (a pokud by pid nezkrátil jízdní doby, jistě by byl řev že nezkracuje zpoždění).

Flek

Tak zatím se podle ETCS jezdí jen do Kolína..

vbb

Do Benešova taky.

tarten

Tam zatím ne výhradně.

vbb

Což ale v předchozím příspěvku uvedeno nebylo.

hroch.obojzivelny

To, že zástavba ETCS trvá 60 dní, také o něčem svědčí, že…

vbb

Na 363.5 to trvá cca měsíc.
Když si vezmete, že tam máte několik subdodavatelů (ono to totiž není jen zabudování skříně ETCS), kteří by si vzájemně překáželi, kdyby tam byli najednou, každý chce aspoň den rezervu pro případ „co kdyby“, nebo že o víkendech se nedělá, tak mi ten měsíc přijde docela odpovídající.

hroch.obojzivelny

Díky za potvrzení toho, co jsem si myslel (ale nevěděl určitě).

To je doslova učebnicový výčet manažerských chyb jdoucích za vedoucím projektu a tím, kdo řídí dodavatele.

pacicka

Možná kdybyste viděl, co všechno ta zástavba ETCS na tom vozidle ovlivní, co se vše musí předělat, tak je těch 60 dní skoro zázrak.

vbb

Možná se Hroch mohl přihlásit jako manažer, který to zvládne nainstalovat za polovinu doby a peněz.
Škoda že to neudělal…

dujka.robert

A proto se během těch 60 dní nestihnou nalepit ani ty fólie? Nikdy se to tak nedělalo, nebo?

pacicka

Mícháte hrušky a jablka, máte vozidlo na zvedacích, otevřené kde co, taháte kabely odevšad všude a do toho budete dělat polepy? Navíc každé je úplně jiná firma. Naprostý nesmysl.

PepíkzDepa

Pokud se ETCS dělá v Šumperku a folie se lepí v Praze a vysoutěžené místo je Praha. Tak to prostě nejde lepit v Šumperku….

Leinad

§1
§4 – je předpis na ETCS. Je objednávka antigrafiti.
§5 + §6 – musí se říct jeden důvod odstavení, jinak je to složité.

hroch.obojzivelny

Zjistil jsem, že některé paragrafy neznám. Kde se dá přečíst celé znění? 🙂

El Barto
David

Jak jsou syslografy vysokopodlažní? Ty dvoupatráky nejsou že ano, bdmtee a sysel ano, ale 4x nízkopodlažní, tak nebuďte zaujatí, prosím. Jakoby, ty vagóny jsou modernizované, myslím, že je to úplně jedno, kolikrát jsou v hezcim stavu než Elefanty.

David

Omlouvám se, moje chyba, je tam jen jeden.

Flek

To pořád znamená, že je to nízkopodlažní vlak.

Michal M

Samozřejmě. Staří nebo chromí přece snadno popoběhnou k náhodně zařazenému nízkopodlažnímu vozu.

tarten

Jenže ta nízkopodlažnost má dost mizerné %, že? To moc nástup neurychlí. Naopak Honeckery mají snad nejvyšší podlahu, co se dá na železnici sehnat. Další příspěvek k nestíhání JD.

SYN

To jo, Honeckery jsou horská vložka, bohužel jsou příliš „nové“ a mají moc kvalitní podvozky na 160 plus na dálkovku se FAKT nehodí… ale pořád ještě jinde v příměstce donedávna jezdily akorát mínus ten nízkopodlažní patrák a mínus ten řidičák…

Martin

Jezdim casto na S7. Dvoupatrovy vuz je casto jen jeden, pri nejlepsim jsou dva. Nekdy na zacatku vlaku, nekdy na druhem konci. Valna vetsina delky soupravy jsou tri vysoke schody do Honeckeru. Nizkopodlaznim bych to opravdu nenazval

platamond

Vlaků je jen 7, počítat do výkonu soupravu do depa není asi O.K. A není to žádný Syslograf navíc, je to souprava z 9607, jen posílena o další vozy (kapacita) a na 9607 je také zesílená souprava od táborských Sp.

jaroslav.dohnalik

To je ta obnova vozového parku v podání Syslodrah….

tarten

Omyl, obnova by byla docela v pořádku. Tady jde o poměrně rychlé rozšiřování provozu a jeho podcenění.

Jareš

Proč se nepoužijí Bdmteeo²⁹⁴, které v Praze jsou a v pracovní dny se nevyužívají? Místo Bymáků by to bylo mnohem pohodlnější (větší prostor na nohy, vyšší kapacita, nízkopodlažní…). U Honeckerů nebyl problém s doplněním UIC kabelu, tak škoda, že to ještě nikdo neudělal u zbytku pater

Jan

Jsou v oufalém stavu se obavám a nejezdi ani o víkendech

Michal T.

To prisly v zoufalem stavu z Vysociny (zdalo se, ze po dilnach), nebo se do nej dostaly az zde v Praze na ONJ?

Pacicka

Ty už jsou odstaveny. Neumožňují vratnou soupravu a jejich stav byl tristní.

hroch.obojzivelny

Proč neumožňují vratnou soupravu?

pacicka

Nemají 18-ti žílový kabel

Michal M

Nemají průběžný datový kabel.

Leinad

Některá patra maj. Vážně by byl problém ho dobastlit?

Michal M

Tak kabel samotný by dobastlit šel, ale vzhledem k věku a délce odstavení jsou to opravdu vraky,

hroch.obojzivelny

Děkuji těm, co mi na slušně položenou otázku dokázali slušně odpovědět.

A tomu pacientovi, který za otázku dává mínus (?!), přeji brzké uzdravení.

Avlaky

Kdyby chtěli ČD opravdu situaci řešit tak by je zrekonstruovali

pacicka

Rekonstrukci si musí objednat a odsouhlasit objednavatel, proč by dopravce investoval do vozů, které kromě šotoušů nikdo nechce. A i do rekonstrukce Bmteeo296 se přihlásil jen jeden opravce a pak si trhal vlasy…..

Michal M

Vzhledem ke stavu skříně se neměly rekonstruovat ani ty.

pacicka

Naprostý souhlas.

pacicka

Investovat do vozu s Vmax 100 je dnes absolutní nesmysl.

tarten

I když jde o dlouholetý provoz na vlacích, které stejně víc než 110 nejedou? Nebude někde chybka v úvaze?

Michal M

Ano, lepší je za těch dvacet mega na vůz přidat k jiným penězům a koupit Pantera.

tarten

Copak zbývají ještě jinak nevyužité panteří opce?

pacicka

Nebyl by to dlouholetý provoz, ale jen na max. rok a půl. V roce 27 se na 232 zapne ETCS, čímž se zvýší rychlost a 100 už bude prostě málo. Je to řešení na dobu zástavby ETCS do ešusů a ta patra už jsou schnilá. Taky doma nebude cpát půl mega do žigulíku, když za 550 můžete mít nové vozidlo.

SYN

Jakože kdyby byly patráky v pořádku (v dobrém technickém stavu, samozřejmě včetně průběžného kabelu) tak by se neužily??

Luboš Beneš

kdyby byly v potoce ryby….

vbb

Kódování tam je, takže omezení na 100 tu není.
Leda těmi vozy.

Michal M

Spíš by místo nich nechali vyrobit pár nových. Do tohoto nemá smysl investovat – koroze rámu, předpotopní podvozky, všechno za zenitem.

tarten

Co to je „dal bych vyrobit“? Než se vysoutěží, vyrobí a zprovozní, budou tu EMU400 (doufejme snad už konečně).

Michal M

Já to pochopil jako minulý čas. Pražský uzel by 10 čtyřvozových moderních pater spolkl jako nic a bylo by to lepší než patrografy bymeegrafy a další manifestace zoufalství JSD…

vbb

A taky Vmax = 100.

Jan

Kdy půjdou konečně Bdmteeo na reklamaci po zpackané rekonstrukci a po nulové údržbě díky které jsou na šrot?

noerf

Otázka je, co lze reklamovat a co bylo zanedbanou údržbou.

PepíkzDepa

rekonstrukce už bude mít 9 let…co chcete reklamovat? 😀

Michal M

Záruka na karoserii 20 let, néasi. 😀

Jan

Kdyby tam byla klima tak je to dobrý vlak ale bez ni a navíc ve stavu co patráky jsou to je hrůza

M152

Teď to ještě bez klimy půjde.

PeterM

Klima je v řídicím voze.

tarten

Ta vychladí celý vlak natošup.

PeterM

Pořád tady lidi brečí jak by měla být možnost volby v soupravě protože klima funí lidem za krk atd. a když tady je souprava které tento “požadavek” tak je to zase špatně :-).

Pavel

Na otázku proč jste si sám odpověděl. Když klimatizace kamkoli funí, je to nejen nepříjemné, ale i zdraví škodlivé.

Šalina na Špilas

Tak on je totiž ten poměr „bez klimy“ vs. „s klimou“ spíše takový, že by stačil ve vlaku jeden vůz bez a zbytek s klimou a ne naopak, jak tomu je v syslografech.

SYN

Ono to ale bohužel není ani 50:50 ale sotva 15% klimatizováno… to není nic moc. Na ty léta co poslední dobou bývají…

Leinad

Není potřeba. Podle modrogum musí být v RegioMouse, když jede 80. Na rychlost 100 patráku nebo 160 Honeckeru stačí otevírací okno.

tarten

Ale starou belu modrogumy, trapná nadávka těch co nic nevědí. Nevejde se váhově.

Leinad

Nevychází brdzící procenta, což by bylo řešitelné. Úmyslně nikoho nejmenuji (jinak bych napsal čd nebo něco takového) ale je to hezký paradox.

Jaaa

600 míst k sezení v bymácích? Asi ne…

Vojta Valeš

Na papíře 😀

Mnich

Myšleno pro děti

Dachs

Reakce lidí většinou je, jestli TOHLE někdo myslí vážně. Mluvčí zřejmě dostal noty udělat z muzea na kolejích přednost. Ráno na S7 není zbytí (stojí se na jedné noze, ještě ne na své), ale odpoledne do toho leze málokdo (vliv dementního grafikonu, kdy krátké spoje jedou krátce po dlouhém, nejedou na Hlavák / z Hlaváku a na Smíchově to stanicuje na tom nástupišti 1A, tedy celkem pochoďák.

Mluvčího bych poslal si do toho sednout, na čtyřku obsazenou průměrně vzrostlými lidmi.
Tyto bizarní soupravy tahají trn z paty, o tom žádná, ovšem časté cedulky o nefunkčních dveřích nepřestávají udivovat.

XXXD

To byste se divil, osobně se také spíš snažím vyhnout jízdě v této muzeální soupravě, nicméně odpoledne na Smíchově naopak často vídám lidi, kteří si radši jdou rovnou sednout do přistaveného vlaku do Řevnic ještě chvíli před odjezdem předchozího vlaku do Berouna.

Matěj

Souhlasím, též jsem svědkem

JohnCock

těch je ale podstatná menšina, zpovykaní pražáci se radši narvou do berounského vlaku a pak si strašně stěžují že museli do radotína 10minut stát ……v opačném směru je ukázkový vlak 8817 do kterého se musí v radotíně všichni za každou cenu dostat když za 10 slovy deset minut jede poloprázdný další

Michal M

Tak to bych se s dovolením hádal. V Radotíně se bere, co přijede, protože nic dalšího taky přijet nemusí.

Leinad

Náhodou, v Radotíně už po půl hodině přijede 244. 😀

Pacicka

To ale neni vli grafikonu, ale Výtoňskeho mostu…

Leinad

Jak Výtoňskému mostu pomůže, když jede Řevničák těsně za Berouňákem?
Vliv mostu by byla delší jízdní doba, nicméně krátké S7 začínají na Smíchově.

pacicka

Dokud nebyl omezený most, jezdily až na/z hlaváku.

Panvicka965

Radši si sednu do prázdnýho syslografu, než abych stál v ešusu… Kolikrát to v nich vypadá i líp…

tarten

Až se sloni vrátí s ETCS a polepy, syslografy předpokládám zůstanou.

platamond

ETCSizace bude ž do jara 26, polepy snad letos dokončí. Ony ty polepy stály skoro půl roku než si Stč.kraj vybral vnitřní dizajn. Jo, na přání Stč.kraje budou stejně dále odstavené další kvůli instalaci kamer, ono vše sundat, natahat kabely není práce na týden…

Pacicka

Jak jste na takovou kravinu přišel?

tarten

Demografie.

libor

a vůbec nebudou chtít ČD doplatek za retrojízdu po vzoru víte koho…? popř. by mohly nabídnout 810+010+010+010+010. #cestazazažitekem 😀

bakiy

Chybí ti na konci ještě 810. Takhle to leta jezdilo z ČB do Volar… 🙂

Libor

Pravda pravda. Volary si pamatuju, dlouhá cesta na Šumavu to byla 😁

Filip

Jj, na to se pamatuju, ale to už je hodně dávno, co jsem tím jel! 😅 Ale tak já byl něco jako turista, tak mi to nevadilo. Ono to bylo v zimě, Šukafony dobře topí, a navíc to mělo svůj smysl: z Budweisu vyjel 810 + B(D)tax + Btax. První Btax se odpojoval, myslím, v Českým Krumlově, druhý v Černé v Pošumaví?, myslím, říkám, už je to dlouho. A jo, jako, tý poptávce to zhruba odpovídalo, pak už jelo beztak v Šukafonu pár kaštanů. Ten vlak jel, já nevím, 3 hodiny? Tak nějak. Takový Putování Jana Amose, nedivím se, že… Číst vice »

Bram

Jenže to bylo nejspíš v osmdesátých letech. Po roce 1989 nastala změna, na trati České Budějovice – Volary začaly jezdit přímé vlaky, kdy odpadl nesmyslný přestup v Kájově a v byla to divočina, když na vlaku jely dvě 810 a mezi nimi čtyři 010. Jelo to, ale do stoupání dost pomalu (maximálně 30 km/h), protože šly využít jen stupně 1 a 1B 😁😁😁.

hroch.obojzivelny

Jak se to řídilo? Já myslel, že 810 násobné řízení nemá…?

a8n

Jeden fíra vepředu, druhý vzadu.

SYN

A jenom z kopečka 🙂

Miky

Funkcni ropovod ma dnes cenu zlata.

hbf

To už na 171 jezdilo. V roce 1995 se o prázdninách dělalo na mostě v Mokropsech, jedna kolej se nechala skrz a druhá se využívala pro pendly Radotín – Mokropsy a zpět v podání 810 + 4×010 + 810

Bram

Ty pendly do Mokropes jezdily už z hlavního nádraží, tedy alespoň některé, protože je hodně fotek těchto vlaků s 810 a 010 i ze Smíchova a jeho okolí.

libor

tak aspoň ty Syslografy někde vojezdí…

knedlo

600 míst k sezení. Dovolím si krátky dodatok: Pro cestující bez noh.

Filip

Ani tak ne; počítej:

REKO Bdmtee má 80, nebo 82, míst k sezení (proti původním 96), jsou 4, to máme 4 × 82 = 328 míst.

Bdmteeo má 126 míst k sezení, to je 328 + 126 = 454 míst.

Bfhpvee295 má 58 pevných a 12 sklopných sedaček, tj. 454 + 58 + 12 = 524 míst.

600 kaštanů na 524 míst ČD nenaprsujou, ani kdyby to byli Vieti. Nebo kdyby byli velcí, jak já. 😅

Michal²

Jenomže to nejsou reko Bdmtee, to jsou původní s 96 místy

Filip

Ale ani tak to není 600, je to 580 …

Jsem ani nevěděl, že ČD ještě nějaké původní mají. 😅

Michal M

Twl zrekonstruovaných je 5-10 ks… větší rekonstrukce padla na tom, že to patlalové v Tratecu zabalili.

Jareš

To je sice hezké, ale žádné reko Bdmtee v Praze určitě nebudou

Michal M

A pro jistotu bych dodal že ani v Táboře, kde část z těch pražských hnízdí.

Jakub

Dneska jsem tím jel a dostatečnou kapacitu to teda rozhodně nemá.

Michal²

Taky může jezdit jedna 471, jako na všech spojích S2

Jakub

Tak ono to cca odpovídá jedné 471, Jeden vůz dvojpodlažní a další myslím, že 4 jednopodlažní. Bohužel se tam ale na té čtyřsedačce 4 lidi nevejdou.

SYN

Přecejen, 4+1,5+0,5 vozu je slušných 6 vozů… 471 stěží za 5. Kapacitně to větší (než singl) je.

Jakub

Jelikož lidé už stali z hlaváku, kde s 471 většinou nikdo nestojí, tak to asi tak úplně nebude.

Jakub

Od teď buď auto nebo S2.

Petr

A kdo že ty polepy, nejen vnitřní, chce? Je nějak ticho.

frank

sprejeři nejsou hluční…

Leinad

PID dává pokuty za čmáranice (tagy). ČD přijde výhodnější vždycky před kontrolou vyměnit polep, než vlaky hlídat a občas je umýt.

pacicka

Jakým stylem to ohlídáte před ničiteli? Pokud máte nějaký zázračný způsob, dopravce vás rád zaměstná…

Martin

Securitaci se po vlacich pohybuji celkem bezne. Jestli neco uhlidaji netusim, ale vzdycky se tvarej velice dulezite a strach z nich jde zejmena normalnim cestujicim, pac to nejsou zrovna kluci z plakatu.

pacicka

Pohybují a v součtu toho moc nezachrání. Nebo si myslíte, že od té doby, co na těch vlacích jezdí, nikdo žádný ešus nepočmáral?

Martin

Nikdy jsem netvrdil ze diky nim vozidla zari cistotou

Zaerikk

Nebude to problém vzhledem k tomu, že ty patra mohou maximálně 100 km/h? Když jsem je potkal pár dnů dozadu, přijel vlak s nezanedbatelným zpožděním a hádám, že vzniklo právě kvůli snížené rychlosti.

Michal²

Na trati 232 to ničemu nevadí

Kubrt

Nevím, jak je to na téhle trase s nejvyšší traťovou rychlostí, ale subjektivně my tyhle soupravy přijdou línější, než elefanty nebo pantery.

tarten

Aby nebyly línější, musely by to být dvojesografy, předpokládám. Maximálka je nezajímavá, problém je počet hnaných náprav a výkon na tunu.

John

I to je na S7 občas k vidění.Jen si nejsem jistý zda opravdu obě loko jedou na ty 3 nebo 4 vagóny ve výkonu. BTW nebudou to spis dvoj_persingo_grafy?

Pavel

Před lety tam jezdila 4 patra a vepředu i vzadu 150/151; někdy byla misto jedné z nich 141. Bylo to zjevně kvůli odbjíždění, zadní mašina nebývala v tahu, ale fakt je, že např. v Horních Měcholupech se to rozjíždělo dost líně.

tarten

Jo, peršoun taky.

Adam

No to bude asi tím, že soupravu, se kterou se může 100, táhne lokomotiva na 140 která nemá takovou tažnou sílu. A nebo se za to bojej pořádně zabrat.

bakiy

Tam bych hledal zdržování spíš v pomalejších rozjezdech a hlavně pomalejším nástupu/výstupu cestujících. Samotná rychlost tak velký vliv mít nebude.

bakiy

Já v tý soupravě vidím patrák, takže částečně nízkopodlažní to je…

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Tak on i sysel, ač není nízkopodlažní, je přístupný pro vozíčkáře

Kubrt

Tady na těch masových linkách jde spíš o rychlost nástupu všech cestujících, než příležitostného vozíčkáře.

Juraj

Částečně ano, ale s vozíkem se tam rozumně nastoupit nedá a s kočárkem člověk nezajede dál než na představek, takže bezbariérovost je to pouze pro forma.

Spoje jsou v JŘ nicméně nadále označené jako bezbariérové, protože kvůli cestujícím to přeci nejezdí.

Filip

To mi připomnělo vysokýho Crosswaye s nějakou tou vozíčkářskou plošinou: „Jak se ta plošina ovládá?“ – „Nefunguje.“

Ale na linku bylo vypraveno vozidlo, které splňuje standard nízkopodlažnosti. 😅

Juraj

„Namísto toho nově vypravované soupravy nabízí téměř 600 míst k sezení a zajišťují tak dostatečnou kapacitu daných spojů během dopravní špičky.“

Jo… ne. Nezapomeňme, že jsou to místa v honeckrech, takže se sedí po dvou lidech na čtyřsedačku. Ale když dobrých zpráv je čím dál, tím míň, je třeba horším zprávám dávat úsměvná hesla.

pepa

a co mají dělat když 471 prostě nejsou

tarten

Co tam poslat nějaké normálnější postarší vagóny, co mají formálně nižší, ale reálně vyšší kapacitu? Přidat sedmý vagón a druhou lokomotivu, aby se stíhaly JD?

a8n

Bdt, kde zas bude průvodčí obcházet dveře?

Adam

Ono by stačilo aby lidé po sobě ty dveře zavírali, když jsou poslední

Michal M

A jak asi člověk ví, že je poslední?

55p

Podívá se za sebe? 😉

tarten

Ne každý chce také při zavírání vypadnout. Někdy to průvodčáci cestujícím i rozmlouvali, když taková nehoda byla čerstvě v paměti.

tarten

Chápu, že bez dalších 10-20 panterů rozumné nápady došly a zbývají jen ty zoufalé.

Michal M

Je to tak. 10 panterů hodně pomohlo trati na Kolín a Kralupy, mohlo pomoci i jinde.
Na 221 je rameno na Os taky dlouhé, v BN je podobně jako v Kralupech lom frekvence a hodilo by se zkuplovat Pantery místo vození prázdných 6vz+eso do Tábora…

Pantery taky mají kratší pobyty než vlaky s klasou a lepší dynamiku i než ešusy.

Tak někdy příště, no.

Michal²

Sedm vagónů se nevejde k perónu

tarten

Ani když se povystrčí mašina? Kde?

Michal²

V Milovicích, dva elefanti se vejdou, šest vozů+mašina ne, mašina by byla buď na výhybkách, nebo ve šturcu

Michal²

Perón má 190 metrů od návěstidla k návěstidlu

tarten

To je málo i pro nástupce elefanta. Dřív nebo později s tím SŽ něco udělat musí.

Michal²

Ten se do současných Milovic nepodívá, takže nic řešit nebudou

Helena

V rámci všejanské spojky bude mít 220 m.

tarten

Aha, já mluvil o Berounech.

Pavel

Když někdo prosadil dělat stále kratší nástupiště….

Pacicka

K čemu, když se to pak nevejde k peronu…

Avlaky

I kdyby výrazný německé dvoupatraky s dieselem tak by to bylo lepší, DB je nabízí k prodeji

Kdyby ČD tento problém řešilo už dávno, tak se dá vyměnit CZE na naše a můžou tahat i elektrikou

pacicka

Tohle všechno už se dávno řešilo, problém s napájením a topením, prostě němci používají jiný proud než je tu v Praze….

tarten

Nebyl bych tak přísný. I 3 se na čtyřku vejdou, když musí. Tedy nějakých 450 míst.

Pacicka

Pořad je to o 140 vic než solo ešus

tarten

To sice ano, ale nahradit by to mělo dvojitý.

pacicka

Je to nouzové řešení. To je asi jako, že se vlaky nemají ničit, nemá se po nich sprejovat apod. Kdyby se nemusel řešit i tenhle vandalismus, tak je ešusů víceméně dost a honekři nevyjedou.

Frantisek X

Tak zout si boty a skrčit nohy na sedák, no. A přednostně usazovat proti dospělým děti. 🙂 (Pro děti je místo i na policích. ;))

Miky

Pokud budou v techto vlacich nadale platit doklady PID, pak je to idealni, protoze muzejni jizda skoro zadarmo, no kdo z vas to ma, panove?

tarten

Ten kdo nepřišel od táboráku. 😀

Patrik

Levnější než za to platit KŽC.