posily_do_teamu

Nedostatek CityElefantů. Vysokopodlažní Syslografy zamířily na další linku PID

Syslograf na lince S9. Foto: Juraj KováčSyslograf na lince S9. Foto: Juraj Kováč

Nedostatek souvisí s instalací ETCS či antigraffiti polepů.

Odebírat
Upozornit na
guest
85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Nejen CityElefantů. V Pardubickém kraji nám už jezdí i Regionovy s polepama ODIS…

Pacicka

A to že to má jiný polep vadí někomu kromě polepošotoušů?

Zlámalík

Zkoušel jste o přečteném i přemýšlet?

Al de Baran

Vzhledem k tomu, že pardubické krajské barvy jsou jednoznačně nejpříšernější, tak každý cizokrajný polep je změna k lepšímu! 😉

Flek

To nemohou periodické opravy kombinovat i s dosazovaním ETCS a anti grafity polepů?

hroch.obojzivelny

Spíš je otázka, proč jsou ty tři akce skloubené tak, že způsobily větší nedisponibilitu vozidel. Ani jedno z toho nejsou žádné náhlé nebo neočekávané události. Vyvazovačky mají pravidelný režim, o ETCS se vědělo dopředu roky a fólie se můžou lepit kdykoliv. To snad šlo naplánovat…

David

Jak jsou syslografy vysokopodlažní? Ty dvoupatráky nejsou že ano, bdmtee a sysel ano, ale 4x nízkopodlažní, tak nebuďte zaujatí, prosím. Jakoby, ty vagóny jsou modernizované, myslím, že je to úplně jedno, kolikrát jsou v hezcim stavu než Elefanty.

David

Omlouvám se, moje chyba, je tam jen jeden.

Flek

To pořád znamená, že je to nízkopodlažní vlak.

platamond

Vlaků je jen 7, počítat do výkonu soupravu do depa není asi O.K. A není to žádný Syslograf navíc, je to souprava z 9607, jen posílena o další vozy (kapacita) a na 9607 je také zesílená souprava od táborských Sp.

jaroslav.dohnalik

To je ta obnova vozového parku v podání Syslodrah….

Jareš

Proč se nepoužijí Bdmteeo²⁹⁴, které v Praze jsou a v pracovní dny se nevyužívají? Místo Bymáků by to bylo mnohem pohodlnější (větší prostor na nohy, vyšší kapacita, nízkopodlažní…). U Honeckerů nebyl problém s doplněním UIC kabelu, tak škoda, že to ještě nikdo neudělal u zbytku pater

Jan

Jsou v oufalém stavu se obavám a nejezdi ani o víkendech

Pacicka

Ty už jsou odstaveny. Neumožňují vratnou soupravu a jejich stav byl tristní.

hroch.obojzivelny

Proč neumožňují vratnou soupravu?

Avlaky

Kdyby chtěli ČD opravdu situaci řešit tak by je zrekonstruovali

Jan

Kdy půjdou konečně Bdmteeo na reklamaci po zpackané rekonstrukci a po nulové údržbě díky které jsou na šrot?

noerf

Otázka je, co lze reklamovat a co bylo zanedbanou údržbou.

Jan

Kdyby tam byla klima tak je to dobrý vlak ale bez ni a navíc ve stavu co patráky jsou to je hrůza

M152

Teď to ještě bez klimy půjde.

PeterM

Klima je v řídicím voze.

tarten

Ta vychladí celý vlak natošup.

PeterM

Pořád tady lidi brečí jak by měla být možnost volby v soupravě protože klima funí lidem za krk atd. a když tady je souprava které tento “požadavek” tak je to zase špatně :-).

Šalina na Špilas

Tak on je totiž ten poměr „bez klimy“ vs. „s klimou“ spíše takový, že by stačil ve vlaku jeden vůz bez a zbytek s klimou a ne naopak, jak tomu je v syslografech.

Jaaa

600 míst k sezení v bymácích? Asi ne…

Vojta Valeš

Na papíře 😀

Mnich

Myšleno pro děti

Dachs

Reakce lidí většinou je, jestli TOHLE někdo myslí vážně. Mluvčí zřejmě dostal noty udělat z muzea na kolejích přednost. Ráno na S7 není zbytí (stojí se na jedné noze, ještě ne na své), ale odpoledne do toho leze málokdo (vliv dementního grafikonu, kdy krátké spoje jedou krátce po dlouhém, nejedou na Hlavák / z Hlaváku a na Smíchově to stanicuje na tom nástupišti 1A, tedy celkem pochoďák.

Mluvčího bych poslal si do toho sednout, na čtyřku obsazenou průměrně vzrostlými lidmi.
Tyto bizarní soupravy tahají trn z paty, o tom žádná, ovšem časté cedulky o nefunkčních dveřích nepřestávají udivovat.

XXXD

To byste se divil, osobně se také spíš snažím vyhnout jízdě v této muzeální soupravě, nicméně odpoledne na Smíchově naopak často vídám lidi, kteří si radši jdou rovnou sednout do přistaveného vlaku do Řevnic ještě chvíli před odjezdem předchozího vlaku do Berouna.

Matěj

Souhlasím, též jsem svědkem

JohnCock

těch je ale podstatná menšina, zpovykaní pražáci se radši narvou do berounského vlaku a pak si strašně stěžují že museli do radotína 10minut stát ……v opačném směru je ukázkový vlak 8817 do kterého se musí v radotíně všichni za každou cenu dostat když za 10 slovy deset minut jede poloprázdný další

Pacicka

To ale neni vli grafikonu, ale Výtoňskeho mostu…

tarten

Až se sloni vrátí s ETCS a polepy, syslografy předpokládám zůstanou.

platamond

ETCSizace bude ž do jara 26, polepy snad letos dokončí. Ony ty polepy stály skoro půl roku než si Stč.kraj vybral vnitřní dizajn. Jo, na přání Stč.kraje budou stejně dále odstavené další kvůli instalaci kamer, ono vše sundat, natahat kabely není práce na týden…

Pacicka

Jak jste na takovou kravinu přišel?

libor

a vůbec nebudou chtít ČD doplatek za retrojízdu po vzoru víte koho…? popř. by mohly nabídnout 810+010+010+010+010. #cestazazažitekem 😀

bakiy

Chybí ti na konci ještě 810. Takhle to leta jezdilo z ČB do Volar… 🙂

Libor

Pravda pravda. Volary si pamatuju, dlouhá cesta na Šumavu to byla 😁

Filip

Jj, na to se pamatuju, ale to už je hodně dávno, co jsem tím jel! 😅 Ale tak já byl něco jako turista, tak mi to nevadilo. Ono to bylo v zimě, Šukafony dobře topí, a navíc to mělo svůj smysl: z Budweisu vyjel 810 + B(D)tax + Btax. První Btax se odpojoval, myslím, v Českým Krumlově, druhý v Černé v Pošumaví?, myslím, říkám, už je to dlouho. A jo, jako, tý poptávce to zhruba odpovídalo, pak už jelo beztak v Šukafonu pár kaštanů. Ten vlak jel, já nevím, 3 hodiny? Tak nějak. Takový Putování Jana Amose, nedivím se, že… Číst vice »

Bram

Jenže to bylo nejspíš v osmdesátých letech. Po roce 1989 nastala změna, na trati České Budějovice – Volary začaly jezdit přímé vlaky, kdy odpadl nesmyslný přestup v Kájově a v byla to divočina, když na vlaku jely dvě 810 a mezi nimi čtyři 010. Jelo to, ale do stoupání dost pomalu (maximálně 30 km/h), protože šly využít jen stupně 1 a 1B 😁😁😁.

Miky

Funkcni ropovod ma dnes cenu zlata.

hbf

To už na 171 jezdilo. V roce 1995 se o prázdninách dělalo na mostě v Mokropsech, jedna kolej se nechala skrz a druhá se využívala pro pendly Radotín – Mokropsy a zpět v podání 810 + 4×010 + 810

Bram

Ty pendly do Mokropes jezdily už z hlavního nádraží, tedy alespoň některé, protože je hodně fotek těchto vlaků s 810 a 010 i ze Smíchova a jeho okolí.

libor

tak aspoň ty Syslografy někde vojezdí…

knedlo

600 míst k sezení. Dovolím si krátky dodatok: Pro cestující bez noh.

Filip

Ani tak ne; počítej:

REKO Bdmtee má 80, nebo 82, míst k sezení (proti původním 96), jsou 4, to máme 4 × 82 = 328 míst.

Bdmteeo má 126 míst k sezení, to je 328 + 126 = 454 míst.

Bfhpvee295 má 58 pevných a 12 sklopných sedaček, tj. 454 + 58 + 12 = 524 míst.

600 kaštanů na 524 míst ČD nenaprsujou, ani kdyby to byli Vieti. Nebo kdyby byli velcí, jak já. 😅

Michal²

Jenomže to nejsou reko Bdmtee, to jsou původní s 96 místy

Filip

Ale ani tak to není 600, je to 580 …

Jsem ani nevěděl, že ČD ještě nějaké původní mají. 😅

Jareš

To je sice hezké, ale žádné reko Bdmtee v Praze určitě nebudou

Jakub

Dneska jsem tím jel a dostatečnou kapacitu to teda rozhodně nemá.

Michal²

Taky může jezdit jedna 471, jako na všech spojích S2

Jakub

Tak ono to cca odpovídá jedné 471, Jeden vůz dvojpodlažní a další myslím, že 4 jednopodlažní. Bohužel se tam ale na té čtyřsedačce 4 lidi nevejdou.

Jakub

Od teď buď auto nebo S2.

Petr

A kdo že ty polepy, nejen vnitřní, chce? Je nějak ticho.

frank

sprejeři nejsou hluční…

Zaerikk

Nebude to problém vzhledem k tomu, že ty patra mohou maximálně 100 km/h? Když jsem je potkal pár dnů dozadu, přijel vlak s nezanedbatelným zpožděním a hádám, že vzniklo právě kvůli snížené rychlosti.

Michal²

Na trati 232 to ničemu nevadí

Kubrt

Nevím, jak je to na téhle trase s nejvyšší traťovou rychlostí, ale subjektivně my tyhle soupravy přijdou línější, než elefanty nebo pantery.

tarten

Aby nebyly línější, musely by to být dvojesografy, předpokládám. Maximálka je nezajímavá, problém je počet hnaných náprav a výkon na tunu.

John

I to je na S7 občas k vidění.Jen si nejsem jistý zda opravdu obě loko jedou na ty 3 nebo 4 vagóny ve výkonu. BTW nebudou to spis dvoj_persingo_grafy?

Adam

No to bude asi tím, že soupravu, se kterou se může 100, táhne lokomotiva na 140 která nemá takovou tažnou sílu. A nebo se za to bojej pořádně zabrat.

bakiy

Tam bych hledal zdržování spíš v pomalejších rozjezdech a hlavně pomalejším nástupu/výstupu cestujících. Samotná rychlost tak velký vliv mít nebude.

bakiy

Já v tý soupravě vidím patrák, takže částečně nízkopodlažní to je…

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Tak on i sysel, ač není nízkopodlažní, je přístupný pro vozíčkáře

Kubrt

Tady na těch masových linkách jde spíš o rychlost nástupu všech cestujících, než příležitostného vozíčkáře.

Juraj

Částečně ano, ale s vozíkem se tam rozumně nastoupit nedá a s kočárkem člověk nezajede dál než na představek, takže bezbariérovost je to pouze pro forma.

Spoje jsou v JŘ nicméně nadále označené jako bezbariérové, protože kvůli cestujícím to přeci nejezdí.

Filip

To mi připomnělo vysokýho Crosswaye s nějakou tou vozíčkářskou plošinou: „Jak se ta plošina ovládá?“ – „Nefunguje.“

Ale na linku bylo vypraveno vozidlo, které splňuje standard nízkopodlažnosti. 😅

Juraj

„Namísto toho nově vypravované soupravy nabízí téměř 600 míst k sezení a zajišťují tak dostatečnou kapacitu daných spojů během dopravní špičky.“

Jo… ne. Nezapomeňme, že jsou to místa v honeckrech, takže se sedí po dvou lidech na čtyřsedačku. Ale když dobrých zpráv je čím dál, tím míň, je třeba horším zprávám dávat úsměvná hesla.

pepa

a co mají dělat když 471 prostě nejsou

tarten

Co tam poslat nějaké normálnější postarší vagóny, co mají formálně nižší, ale reálně vyšší kapacitu? Přidat sedmý vagón a druhou lokomotivu, aby se stíhaly JD?

a8n

Bdt, kde zas bude průvodčí obcházet dveře?

Adam

Ono by stačilo aby lidé po sobě ty dveře zavírali, když jsou poslední

tarten

Chápu, že bez dalších 10-20 panterů rozumné nápady došly a zbývají jen ty zoufalé.

Michal²

Sedm vagónů se nevejde k perónu

tarten

Ani když se povystrčí mašina? Kde?

Michal²

V Milovicích, dva elefanti se vejdou, šest vozů+mašina ne, mašina by byla buď na výhybkách, nebo ve šturcu

Michal²

Perón má 190 metrů od návěstidla k návěstidlu

Pacicka

K čemu, když se to pak nevejde k peronu…

Avlaky

I kdyby výrazný německé dvoupatraky s dieselem tak by to bylo lepší, DB je nabízí k prodeji

Kdyby ČD tento problém řešilo už dávno, tak se dá vyměnit CZE na naše a můžou tahat i elektrikou

tarten

Nebyl bych tak přísný. I 3 se na čtyřku vejdou, když musí. Tedy nějakých 450 míst.

Pacicka

Pořad je to o 140 vic než solo ešus

Frantisek X

Tak zout si boty a skrčit nohy na sedák, no. A přednostně usazovat proti dospělým děti. 🙂 (Pro děti je místo i na policích. ;))

Miky

Pokud budou v techto vlacich nadale platit doklady PID, pak je to idealni, protoze muzejni jizda skoro zadarmo, no kdo z vas to ma, panove?

tarten

Ten kdo nepřišel od táboráku. 😀

Patrik

Levnější než za to platit KŽC.