posily_do_teamu

Nedostatek CityElefantů. Vysokopodlažní Syslografy zamířily na další linku PID

Syslograf na lince S9. Foto: Juraj KováčSyslograf na lince S9. Foto: Juraj Kováč

Nedostatek souvisí s instalací ETCS či antigraffiti polepů.

Cestující v Pražské integrované dopravě čeká nepříjemné překvapení v podobě náhradních souprav na další lince. České dráhy je po dohodě s Prahou a Středočeským krajem nasadily dočasně na část spojů linky S9 mezi Prahou a Strančicemi. Důvodem je nedostatek jednotek 471 CityElefant.

Změna se týká celkem osmi vlaků denně, na které jsou nasazovány nově soupravy 162WTB+4xBdmtee+Bdmteeo296+Bfhpvee295 přezdívané jako Syslograf. Namísto nízkopodlažních jednotek jsou tak nasazovány vysokopodlažní vozy s datem výroby v minulém století, jen řídicí vůz prošel modernizací v tomto tisíciletí. Omezení se týká vlaků 9401, 9109, 9110, 9141, 9142, 9155, 9156, 29018.

Nasazování těchto souprav je běžné na jiných linkách, zejména S7. K tomuto opatření bylo přistoupeno vzhledem k aktuálnímu provozním stavu jednotek řady 471,“ řekl mluvčí Českých drah Filip Medelský.

Podle středočeského radního pro veřejnou dopravu Petra Boreckého dojde ke snížení kompenzace Českým drahám. ČD tvrdí, že i přes horší kvalitu nasazovaných vozidel dojde ke zvýšení kapacity. „Docházelo k situacím, kdy například místo dvou jednotek CityElefant byla řazena jedna jednotka a kapacita vlaku tak nebyla dostatečná. Namísto toho nově vypravované soupravy nabízí téměř 600 míst k sezení a zajišťují tak dostatečnou kapacitu daných spojů během dopravní špičky,“ dodal Medelský.

České dráhy bojují poslední roky s nedostatkem provozuschopných jednotek 471. Důvodem je jejich odstavení kvůli instalaci palubní části zabezpečovacího zařízení ETCS, instalaci ochranných antigraffiti polepů nebo periodickým opravám.

Tagy 471 České dráhy CityElefant Pražská integrovaná doprava syslograf
85 komentářů