Nedostatek CityElefantů. Vysokopodlažní Syslografy zamířily na další linku PID

Nedostatek souvisí s instalací ETCS či antigraffiti polepů.
Cestující v Pražské integrované dopravě čeká nepříjemné překvapení v podobě náhradních souprav na další lince. České dráhy je po dohodě s Prahou a Středočeským krajem nasadily dočasně na část spojů linky S9 mezi Prahou a Strančicemi. Důvodem je nedostatek jednotek 471 CityElefant.
Změna se týká celkem osmi vlaků denně, na které jsou nasazovány nově soupravy 162WTB+4xBdmtee+Bdmteeo296+Bfhpvee295 přezdívané jako Syslograf. Namísto nízkopodlažních jednotek jsou tak nasazovány vysokopodlažní vozy s datem výroby v minulém století, jen řídicí vůz prošel modernizací v tomto tisíciletí. Omezení se týká vlaků 9401, 9109, 9110, 9141, 9142, 9155, 9156, 29018.
Nasazování těchto souprav je běžné na jiných linkách, zejména S7. „K tomuto opatření bylo přistoupeno vzhledem k aktuálnímu provozním stavu jednotek řady 471,“ řekl mluvčí Českých drah Filip Medelský.
Podle středočeského radního pro veřejnou dopravu Petra Boreckého dojde ke snížení kompenzace Českým drahám. ČD tvrdí, že i přes horší kvalitu nasazovaných vozidel dojde ke zvýšení kapacity. „Docházelo k situacím, kdy například místo dvou jednotek CityElefant byla řazena jedna jednotka a kapacita vlaku tak nebyla dostatečná. Namísto toho nově vypravované soupravy nabízí téměř 600 míst k sezení a zajišťují tak dostatečnou kapacitu daných spojů během dopravní špičky,“ dodal Medelský.
České dráhy bojují poslední roky s nedostatkem provozuschopných jednotek 471. Důvodem je jejich odstavení kvůli instalaci palubní části zabezpečovacího zařízení ETCS, instalaci ochranných antigraffiti polepů nebo periodickým opravám.