Neděle každý den. Moravskoslezský kraj od čtvrtka zastaví provoz čtvrtiny vlaků

Nádraží Ostrava - Svinov. Foto: České dráhyNádraží Ostrava - Svinov. Foto: České dráhy

Moravskoslezský kraj přistoupí k zásadní redukci regionálních vlaků, které objednává. Od čtvrtka přechází na provoz, který je zhruba stejný jako

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
honza

A ROPID či IDSK čeká na co? Jezdit každých 15 minut do Říčan s obsazeností 3 až 5 lidí. A těch příkladů by se našlo plno! V čem je problém zavést „nedělní“ JŘ ? Vlakoši provádějí sčítání cestujících, které jim prodloužili do 05/04 a výstupy jsou skoro ihned k dispozici.

MiChviPRD

Utlumuje se, ale vázne to. Aspoň že S49 zařízli relativě brzo. Snad brzo budou následovat zdvojené spoje na S7, dosud stále jezdící v intervalu 15min!
https://pid.cz/vyluky/omezeni-provozu-souvislosti-narizenim-vlady/

Vlado

Jo naprosto souhlasím na co čeká ROPID a proč některé linky zařízl ,třeba S49 ,která zajištuje přímé spojení Podbaby-Holešovic-Libně a Hostivaře (chápu Arriva vraky by to stejně neměla čím jezdit a asi jsou rádi za omezování dopravy)a linka S34 jezdí dál?Tam nemůže při současné frekvenci zastoupit její provoz linka S3,jako S49 zastupuje dle ROPIDu linka S4?Ono asi nyní jezdí z Čakovic a Satalic spousta lidí (Vysočany do toho netahám ,tam je množství jiného spojení)a linka S24 vláček Mochováček ,vlak i v čase míru k hov…,který dle slov nejvyššího nádražáka na stránkách KŽC nové bude jezdit jen ve dnech školního vyučování… Číst vice »

Hanzi

Ani po skončení nouzového stavu už to nebude jako dříve. Lidí jezdí málo a ti co musí většinou osedlali auta. Z auta se málokdo vrátí k MHD. Ten prudký růst železnice touto situací dosáhl konečné.

Jakub Unucka

Pesimistický scénář je, že lidi budou jezdit VHD více proto, že provoz auta nebudou schopni utáhnout (nízké mzdy, drahé opravy, drahá nafta). To si samozřejmě nepřeju, ale počítat se s tím musí. Snad se cestujícící vrátí do VHD z jiných důvodů…

Martin.dilli

S tím, jakže se dohudlala r8 a nenavazuje s33 jsem nuceně přesedlal do auta. Nenávaznost msk a ol kraje, o tom škoda mluvit. Jezdím po celé čr pracovně a převážně via vlak, ale aby se cesta vlakem zdvojnásobila časově a s kombinací problémy s ubytováním, to je opravdu síla. Snažte se s tímto něco udělat aby byly alespoň přestupy na dálkové vlaky a nedosrat to totálně. On ten nedělní jř nemá na s33 nic společného s vaším proklamovaným dvouhodinovým taktem

Martin.dilli

Omlouvám se o info o nenávaznosti, idos to prostě zazdívá

Leinad

Pokud to tají oficiální vyhledávač (kraje nebo dopravce), možná k tomu má dobrý důvod.
Stejnej čas ve stanici neznamená, že se to dá stihnout (bez běhání mezi nástupišti… Čas příjezdu xx:30 zaokrouhlený na xx minut….)

BoH

Realistický je podle mě scénář, kdy se zjistí, že ono pendlování není ve všech případech nutné a značnou část práce/studia lze zvládnout již z domova. Podle mě dojde k celkovému poklesu (proti stavu před koronavirem) jak využívání VHD, tak individuální dopravy.

Ondřej

JJ, znám už jednu firmu, co dala výpověď v kancelářích, a plánují si pronajímat zasedačku jednou týdně a jinak pracovat remote. Jde o kancl pro cca dvacet lidí a okamžitě začali s úsporými opatřeními , aby se pokud možno vyhnuli propouštění. Pravdou je, že velká část už pracovala z domu den dva v týdnu už teď.

Jaaa

A jestlipak bude zaměstnancům hradit náklady na provoz jejich domácích „kanceláří“, jak plyne ze zákoníku práce?

BoH

A co je podle Vás k takové domácí „kanceláři“ (pro ty, co pracují na telefonu a počítači) asi tak potřeba? 🙂

Pezos

Jednou měsíčně si asi nechají proplatit 50 Kč za elektřinu spálenou provozem toho laptopu 😀

Ic540

Zdravím pane Unucko. Souhlasím že v nouzovém režimu by měly všechny kraje jezdit víkendový JŘ plus výjimky… K tomu že se lidi vrátí do VHD je již sporné. Cena je totiž vysoká. Mělo by se s ní něco udělat chceme li, aby lidi opravdu jezdili. Jedete li z Havířova do Frýdku Místku a trefíte spoj se závlekem přes Bruzovice platíte i ten závlek. Se vyplatí pri jízdě dvou dospělých jet autem a i couvat až do FM obrazně řečeno. To byl jeden z mnoha příkladů… K jizdnim řádům v kraji. V jistém článku jste vyjádřil spokojenost s vysoutěžením oblastí. Ekonomicky… Číst vice »

PetrD

„Člověk ale nemusí být dopravní odborník, aby viděl že z VHD to jde dolů především kvůli ceně.“
To bych chtěl vidět, jak by jste se s autem a jeho veškerými náklady(+ problem zaparkovat v centru Ovy) dostal na cenu 8400,- za rok při cestování Havířov-Ova

„Miluju“ ty, kteří si při cestě autem spočítají jen spotřebu pohonných hmot

Ic540

PetrD :Já nic takového nepočítal to za prvé. A za druhé jsem popsal stav věcí. Byť jen z jednoho procenta jak avizuji. Píšu o problematice všeho kolem. Byť v tak krátké odpovědi to asi nejde vysvětlit zcela…

Zdeněk

Ne každý počítá jen finance na provoz vozidla. Stále častěji lidi srovnávají čas přepravy a pokud se pěšky dostanu z jednoho okraje ostravy na jiný okraj ostravy o víkendu rychleji než VHD, tak co chcete počítat za finance?! Autem 8 minut, na kole 20 minut, pěšky něco přes hodinu, všechno ode dveří ke dveřím. VHD hodinu a půl a to musím ještě dojít na zastávku, vyhlídková okružní jízda, čekání na přestup 50 minut, další vyhlídková jízda okružní jízda a ještě procházka ze zastávky pěšky, protože je od cílových dveří daleko. Zkuste si spočítat cenu přepravy (nejen pohonné hmoty, ale veškeré… Číst vice »

PetrD

Tak je jasné že VHD není ve všech spojeních bodu A a B ideální. Zároveň jsou i lidi (znám takové) kteří by VHD nejeli ani kdyby to bylo VHD 2x rychlejší než autem.

MiChviPRD

Škoda, že se to neřeší koordinovaně na úrovni celé republiky. Víkendový provoz mohl být zaveden dle vývoje situace už krátce po vyhlášení nouzového stavu. No nic, vození vzduchu vlakem jsou jen zanedbatelné náklady proti plánu výdajů z veřejného rozpočtu na „záchranu“ soukromých firem.

Haha

Můžete to brát i jako udržení zaměstnanosti… Jinak připravit nějaké rozumné a promyšlené opatření chvilku trvá, jinak to dopadá jako vyhrazený čas na nákup pro seniory…

Jakub Unucka

Ano, i proto autobusy přijdou na řadu o týden později, nechceme způsobit komplikace firmám s návozem zaměstnanců. A pokud jde o dopravce – ono vyjde o polovinu levněji zaplatit dopravcům fixní náklady, než nechat autobusy jezdit prázdné.

Ic540

Na ranní směnu do Liberty(Nová huť) jezdí lidi auty hlavně proto, že mají li jet na ranní směnu z Opavska Háje či Štítiny tak musí vstavat v cca 2:00 až 2:30 aby jeli vlakem s příjezdem do Svinova v cca 4:05 a čekali na přípoj ve 4:48 ve směru Kunčice. Který tam prijede v 5:00. Kvůli docházkové vzdálenosti je to toto spojení jediné možné. Další vlak využívají již jen jedinci. Či ti co jezdí na 6:30 a podobně. O tom připoji ve Svinově se hovoří již mnoho let od zrušení směnovních vlaků do huti. .. Teď po dokončení prodliužené Rudné… Číst vice »

Jiří Kocurek

Takže namísto doplácení, řeněme 40% mzdy k těm 60 % placených zaměstnavatelem, budeme ještě vyhazovat dalších X tisíc za naftu, aby byla zaměstnanost. Nebylo by lepší, aby hráli na vozovně člověče nezlob, šachy…? Aspoň by se nafta nepálila zbytečne a neojížděly se gumy po dobu zákazu vycházení.

Jakub Unucka

Ano, bohužel se kraje nedokázaly dohodnout na jednotném přístupu. Respektive nikdo asi nechtěl být první. Tak to bude na mě… Jenže mi opravdu bylo líto těch miliónů vyhozených oknem denně. V těch vlacích opravdu nikdo nejezdí, máme sčítání. Tam, kde někdo jezdil, jsme spoje nechali. Autobusy omezíme od 1.4. v podobném poměru.

Knedla

V tomhle Vám fandím, pane Unucka.

Tom

Konečně správný hospodář. Víkendový jízdní řád by měl platit automaticky po vyhlášení karantény.

Jerry

No já s toho nejasam když stě mi zrušili vlak z noční.

Jakub Unucka

Který

Jerry

Os 3161..z valmezu