Nedáš-li přednost vlaku, zemřeš. AŽD Praha se chce o ceduli soudit
Sporná výstražná tabulka u Švestkové dráhy. Pramen: AŽD Praha
Na Mostecku na Švestkové dráze vznikl zajímavý spor. Jde o výstražné tabulky, které nechal majitel dráhy, společnost AŽD Praha, umístit
Sice to asi nějaký zákon porušuje, ale v každém případě to účel splnilo. Lidé o značce mluví a dostane se do povědomí a kdyz nic ji eho, alespoň si někteří řidiči a chodci připomenou absolutní přednost vlaku na přejezdech. Lidský řečeno právo silnejsiho… 😉 Ve mně to rozhodně pohoršení nevzbuzuje a to jsem řidič z povolání.
Ten nápis se mi nelíbí. ale když už tam musí být, nebylo by na škodu na ceduli uvést i polský překlad. To co si dovolují polští řidiči u nás, by si doma ani nezkusili.
Obecně považuji textové tabule(vyjma ukazatelů) za blbost. Máme nějakou Vídeňskou úmluvu, lidi s řidičakem bez zkoušky z jazyka.
Podávanie uradnickovia čo nemajú nič na práci riešia úplne nezmysly. Patria na pracak.
Posahani…
Možná by bylo poněkud vhodné, aby vlastník dráhy raději respektoval právo a uvědomil si, že dodatkové tabulky nejsou jakási zeď, kam může každý psát, co ho napadne. Ale ne, on bude místo toho s takovou jasnou věcí otravovat soudy a správní orgány. Ach jo…
Jaké právo bylo porušeno?
Zák. 294/2015 Sb., Příl. 7: „E13 – Text nebo symbol – Vhodným nápisem nebo symbolem uvedeným na dodatkové tabulce je zpřesněn nebo omezen význam dopravní značky, pod kterou je dodatková tabulka umístěna.“
Já tam nic rozporného nevidím.
Ale samozřejmě nejsem soud. Vy jste soud?
Zpřesňuje nebo omezuje… psát pod dopravní značky, že při nedodržení pravidla, které uvádí zemřete, vskutku není zpřesnění nebo omezení. Krom toho, když se k něčemu vyjadřuje, tak si o tom nejdříve něco zjistěte. Konkrétně jde o paragraf 77 zákona 361/2000 Sb. – došlo k umístění dopravního značení, evidentně bez vyjádření policie či v rozporu s nim, ale především nedošlo ke stanovení místní úpravy provozu příslušným městským úřadem. Na tuto úvahu vskutku nepotřebuji „být soud“. 😁😁
On ten nápis nic nezpřesňuje, spíš naopak. Nemálo lidí to přežilo.
A krom toho je duplicitní. Asi jako „Zákaz vjezdu všech vozidel“ a pod ním na téže tyčce „Zákaz vjezdu cyklistů“.
A přesto jsou podobné věci pomazané hlavy úředníků schopné vyprodukovat.
A co si budem, vzhledem k prakticky nulové znalosti předpisů ze strany cyklistů je zrovna tohle vhodný příklad toho kdy to nemusí být úplně od věci.
Zkouší se, co zabere. Podle mne jedině nadjezd/podjezd. Všechno ostatní člověk může ignorovat, včetně spuštěných závor.
Nebo naopak závory neignoruje a je zadělano na průšvih.
(Protože pulzavoy nebo sekvenční sklápění by dávalo moc velký smysl)
Pokud to ignoruje, tak nepatří na silnici.
V tom případě, že by ignoranti nesměli na silnice, bylo by na silnicích docela bezpečno.
Zajímavé… a ty dopravní značky se smrtkou, co jsou na silnici z Českých Budějovic na Dolní Dvořiště a možná i jinde (rizikový úsek, častý výskyt smrtelných nehod a obrázek babky zubaté s kosou, to celé ve svítivě zelení), ty jsou v pořádku?
a co potom taková akce „billboardy“ tam byl zákon, přechodové období (tuším 5let) a když nastal den D, tak pohoda, nic moc se nedělo. Nebyl možnost, jak je odstranit. a tady řeší několik cedulek, které mluví celkem pravdu… kocourkoff
Dodatkovou tabulku dat kazdopadne pryc. Nema tam co delat. Premyslet, zda v rozikovych mistech nezabezpecit prejezdy vystraznym znacenim nez jen krizi. A Azd si muze testovat i nadale na trati.
Jasné, stručné a pádné varování pro blby, kteří se pak stávají viníky střetu vlaku se silničním vozidlem na přejezdu. AŽD má v tomto plnou moji podporu.
To je fajn, že mají vaši plnou podporu v porušování zákona…
Kterého?
Paragraf 77 zákona 361/2000 Sb, o provozu na pozemních komunikacích. Proces stanovení místní úpravy provozu.
A vy víte, že to AŽD nainstalovalo načerno? Už mnohokrát se stalo, že na jednom a tomtéž úřadě neví pravá ruka, co dělá levá. Klidně to mohl jeden úředník schválit a jiný to vyhlásit za neschválenou úpravu.
Ano, důvodně to předpokládám, podle přiložených dokumetů. Vy jen nepodloženě spekulujete ala „možná taky existují ufoni“
Jeden důvodně předpokládá a druhý nepodloženě spekuluje, to je základ pro kvalitní diskuzi 🙂
Beru argument obou stran, ale bych jeste dodal, kedyby ti darmozrouti z uradu i kancelare PCR stejne dukladne resili vsechny plakaty a transparenty s reklamou na kdejakou kravinu…. Kdyz uz jsou vsichni tak dukladni a korektni.
Á starý hloupý argument -“ když krade soused, já můžu taky“ se opět vynořil 😁😁
Sup sup na pracak, ak sa nudíte, úrednicky simle. Alebo hor sa do terénu kontrolovať rovnošaty vypravcim, či nejak závažne neporušili kazensky rad ako napríklad utrhnuty knoflíky alebo nevyzehlena kosile, či nedajbože slabá baterka v tej krabičke na predaj lístkov.
Jasně, kašlem na zákony. Každej si budeme dělat co chcem a jak chcem. Kdo nekrade v miliardách, vlastně nekrade, že. Já netvrdím, že je to jediné a největší zlo světa (a ano, v BESIP je řada zásadních věcí, co se neřeší), ale právě vlastník dráhy svým nezákonným jednáním rozpoutal ono papírování, některé vtipně kritizujte…
Vzpomínám si , jak mi jeden kamarád , starosta v malé obci vyprávěl, co všechno zažil , když chtěl před obec postavit ceduli s nápisem „Vítá vás obec xxxxxx“. S kolika se potkal idioty, kolik realizoval telefonátů a jednání…kvůli takové hovadině. Holt je třeba vyházet tak 50% ouřadů , pak nebudou mít na takové blbosti čas..
Tak z hlediska zákona o pozemních komunikacích jde o reklamní zařízení. Další rovina věci je stavební zákon.
To by tam mohlo klidně být i „Nevjíždějte na přejezd, projíždí-li právě vlak, smrdi to krchovem“ nebo „Opustíš-li včas přejezd nezahyneš, neopustíš-li zahyneš“. 😃
Eslivá nehodiš čučku, zakapeš. Pro cizince čitelné úplně stejně.
Toto je skoro až paródia na to najhoršie v úradníckom šimlu.
Zaoberá sa tým magistrát, správny úrad, polícia a bude aj súd. To je aký bizár? Potom sa divíme, že stavební řízení patrí medzi najdlhšie na svete, a zrejme to nebude iné ani u súdnych sporoch.
Som len ekonomický imigrant a priženilec, a mám to tu veľmi rád, ale nedá mi nepovedať, že čo dokáže predvádzať český úradnícky aparát, do akých absurdných situácii vie s plnou vážnosťou zájsť, to asi nemá obdoby a nedokážem to nikdy pochopiť.
taková je bohužel dnešní realita. Osobně to na úrovni obce, kde ouředníci řeší rádi papírové věci a naprosté banality, ale skutečné problémy odsouvají. Hlavně nemuset opustit teplou kancelář.
Čo sa vám na tej tabulke nepáči? Či sa začasto ponáhl’ate po takých prejazdoch bez rešpektu k následkom?
Ano, odpadky v ulicích, posprejovaná města, zdlouhavost exekutivy – – – – ale na něco jsou rychlí… tohle Česko je vážně blbákov…
Celé to svědčí především o tom,že úředníci jsou schopní se zabývat kdejakou kravinou místo toho,aby řešili skutečné problémy.Že je mezi řidiči(ale i cyklisty a chodci)plno hovad,je bohužel pravda.A právě takoví pak budou řvát,že přece nemohli předpokládat,že na nějaké trati,kde se 12 let (téměř)nehnulo kolo,najednou jezdí pravidelně vlaky.Tak je jim to podáno polopaticky.Za sebe v tom problém nevidím.
Jsou blbci ti úřednici:-). Ještě bych to tam dal v angličtině.:-)
Ono s některými úředníky je problém, my třeba jsme řešili parkování v slepé 5 metrové ulici na obou stranách (logicky problém není). Prý podle nich to prostě vůbec legislativa nezná a tedy platí tedy obecný limit pro obousměrnou komunikaci, že musí zůstat průjezd 6 metrů! Na sídlišti.. Jednosměrku s limity 3 metry ze slepé ulice jaksi asi neuděláme, pokud jim, neřeknem, že auta tu budou třeba navždy – ať to neřeší nebo budou levitovat. A tedy tam nesmí stát vlastně nikdo ve výsledku. Takže podle nich úředně neřešitelné a pokuty za parkování atd. A Šašek se snažil ještě vysvětlit ať… Číst vice »
Oprava 10 metrové ulici..
„že musí zůstat průjezd 6 metrů! Na sídlišti“
Ano, protože se tam jinak budou těžko dostávat hasiči svou technikou. Těch 6 metrů platí kdekoliv.
—–
Jinak AŽD není stát ve státě a nemůže si svévolně umísťovat dopravní značky. A co je ještě horší, Ing. Zdeněk Chrdle – tedy člověk který by měl být morální autoritou a nastavuje svým jednáním normy chování i pro toho největší dementa ve firmě – místo toho aby to sundal a dál to řešil standardními postupy se bude soudit.
Kam dojde společnost, pokud se budou takhle chovat autority??
Nezpřesňuje význam značky? Já myslím,že ano.. Sami si na to odpověděli úředníci.. Je třeba používat mozek. Tato věc prospěšná, nevím proč úředníci maří svůj drahocený námi placený čas.
6 Metrů. Pokud tam projede popelářské auto, na co 6 metrů? Hasičské auto má 6 metrů šířku? Navíc a to už zabíháme do detailu, tady hasiči mohou dorazit z dalších 2 stran po trávě.. Je třeba používat logiku a mozek.. Ale to někteří úředníci odmítají.
No on hasičskej žebřík mívá postranní vzpěry, aby se nepřevrátil. To má tu vzpěru prostě někomu posadit na střechu…?
7 let to budou úředníci řešit, než to povolí. A právě další diletantní kamion sundal vlak.. U Příbrami.
jako už je to hodně offtopic od srandovního přejezdu… ale z toho superstručného popisu mi tohle přijde ne jako striktní dodržování zákonů/dalších předpisů, ale spíš jako jejich dost nedbalá aplikace. dle ČSN 736110: dle čl. 4.1.11 (a reálně vyžadovaná) šířka pro hasiče je 3,5m; dle čl. 7.1.1 d), 8.2.2 a 14.2.3 by to prostě bylo zatříděné jako obousměrná jednoruhová komunikace bez výhyben a asi jen s pár značkami
Hlavně že 2 km před příjezdem ke koncentračnímu táboru Balková visí trojúhelníková výstražná značka se zákazem fotografování (!!), ručně malovaná nějakým fízlem (do obrácené Dej přednost v jízdě). To je úplně v pohodě, to nikomu z těch stovek vnitráků, co za ta léta jeli kolem, nevadilo.
PS: A trvale osazené zákazy vstupu chodců do několik kilometrů dlouhých příhraničních silniček v Českém lese, aby tam místní a Bavoři mohli pálit po všem, co se pohne, a ještě hodili vinu na zastřeleného, to je taky kapitola. Zjevně schválené a osazené oficiálně, taky s požehnáním policie.
Myslíte, že Bavoři pálili po všem co se pohne?.Měl jste zvláštní dějepis.
Nejde o Bavory, ale o myslivce.
Tak jasně, bavoři si chodili zalovit do ČSSR. Normálně je král Šumavy převedl a pak zase zpátky i s kancem. Bon apetit!
Zoufalý pokus jak varovat řidiče, co na pravidla silničního provozu kašlou. Testovaný vlak určitě není za cenu ojeté fábie a pokryje jeho cenu povinné ručení?
v jihoceskem kraji maji na mnoha mistech uz nejmene 10 let dodatkove tabulky, ktere vypadaji takto:
https://cdn.xsd.cz/resize/cfc4cc1250263f7081fff4386e93387d_resize=1180,663_.jpg?hash=8c360b3c9528ba44f0acaf1e29d01f26
to je taky koser?
Pokud je toto dopravní značení stanoveno příslušným úřadem, tak ano.
Žádný obecní/městský/krajský úřad si nemůže vymýšlet značky nad rámec vyhlášky. To by tam mohli dát pentagram. A pokutovat každého, kdo se nepokřižoval.
Ta smrtka tam nemá co dělat, takhle se nejedná o dopravní značku. Dopravní značka je jenom to, co je ve uvedeno vyhlášce. A smrtka tram není. Všecko ostatní je vpořádku. I ten německý nápis.
Pamatujete, jak policajti rozdávali pokuty za zakryzí vlaječky EU na registrační značce? No tak tady je to podobné. Drobnost, ale de iure znamená zneplatnění.
Jenže těch smrtek je v JČ kraji celkem dost.
A nebo turbokruháče, které náš zákon taky nezná.
Co k tomu dát i obrázek, jako na cigaretách? 🙂
Trefnější by byl obrázek Ivety Bartošové.
Nejedná se zde o trestný čin vyhrožování?
Ne
Ne,jenom žijeme v přepjaté hypersuperkorektní době,kde se hledí jenom na práva,povinnosti jdou jaksi stranou,do toho někteří příliš agilní úředníci/jen někdy a v nečem-na bilbordáře si netroufnou/,30 procent státní správy vyházet na dlažbu,stát se kvůli tomu nezhroutí,neobsazených pracovních míst je přehršle.
Ale ta nejela autem. narozdíl od zlých kamionů. (nadsázka)
To by musely schválit obě parlamentní komory 😀
https://www.google.cz/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Faukro.cz%2Fplechova-cedule-plivati-na-zem-se-zakazuje-6952318562&psig=AOvVaw2-PIH3ourrNUX2sBpGJCYL&ust=1582357914237000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCPDohd2U4ucCFQAAAAAdAAAAABAJ
Kdysi jsem četl glosu o tom, jakou u nás máme tradici v naužívání množství slov – „Je životu nebezpečno dotýkat se drátů spadlých na zem“. V Itálii „Kdo se dotknete zemře'“. Autorovi se krátké a jasné sdělení líbilo. No, teď když se něco podobného objevilo u nás, nelíbí se to úřednímu šimlovi. Pokud se v tom budeme rýpat, lze najít spoustu úředních i neúředních důvodů proč je sdělení blbé nebo nepřesné. V každém případě celá kauza svědčí o stavu státního aparátu v zemi, kde byrokratické myšlení zcela nahradilo zdravý selský rozum.
tak kdyz uz porovnavate ceskou verzi ze saturnina s italskou verzi urcenou pro jizanske primitivy, tak zkuste najit aktualni ceske zneni a podivejte se na vymluvnejsi (a civilizovanejsi) italskou verzi.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Non_Toccare_i_Fili_-_panoramio.jpg
obecne mi prijde hnusne tapetovat cokoliv lebkami, polsti soudruzi maji lebky na trafostanici u odposlouchavaci chaty u sneznych jam a jako dite jsem z toho mel na vyletu trauma. pokud ma nejaky magor davat lebky na troleje a trafostanice, asi by bylo dobre je dat i na auta, vlaky, noze, lahve s tvrdym alkoholem…
Italové jsou trochu ukecanější než píšete a smrt uvádí jen jako nebezpečí, nikoli nevyhnutelnost. https://farm3.static.flickr.com/2817/9526270990_3efbe5a92e_b.jpg
Nadužívání? Česká věta je naprosto přesná a výstižná, v podstatě z ní nelze nic vynechat, aniž by ztratila smysl. Řekl bych, že se týká hlavně rozvodných vn a vvn vedení, a je dobře, že tahle osvěta pronikla i do neelektrikářského povědomí, spíš ještě chybí něco o krokovém napětí (jestli ji popularizoval Saturnin si nepamatuju). Vaše italská verze může viset jedině na nízkém drátě, a jakmile se ten vyvrátí nebo přerve, bude evokovat: jo, teď už to neplatí.
Jde to i stručně. Na mnoha VN rozvodech je „POZOR vysoké napětí. Nebezpečí smrti!“
https://f.aukro.cz/images/sk6945417055/730×548/a398ee46-3ade-4c9b-9fc8-92f5c0b7c9a3
Ona taky ta původně uvedená „dlouhá“ hláška pochází z přelomu 20. a 30.let, kdy čeština byla (alespoň ta oficiální) poněkud košatější.
Ještě drobnička k nadužívání slov: Tramvaj v Praze kdysi: „Zazní-li zvukové znamení a rozsvítí-li se nápis NENASTUPUJTE – NEVYSTUPUJTE, opusťte urychleně dveřní prostor.“ Električka v Blave: „Po signálu nenastupujte – nevystupujte.“
Docela by mne zajímalo, kolik lidí se bude touhle blbostí na mosteckém magistrátu a na PČR zabývat. A jak dlouho.
Co na tom fízlům vadí, vždyť je to celkem srozumitelné, ne? Možná ještě přidat anglické titulky. Kdyby raději řešili skutečné problémy, třeba i to, že máme obecně dost přeznačeno, že někdy značení není dostatečně srozumitelné apod… Jenže to je moc práce, moc přemýšlení … to raději budeme řešit nějakou značku, která v zákoně není – a hned je to špatně. Hlavně, že ty zákony-vyhlášky jsou tak jednoduché, že se v tom každý vyzná. Pak městská policie rozdává pokuty za to, co nemůže a ještě se u toho diví….
Možná si myslí, že by ste místo čtení románu měl sledovat jestli nejede vlak.
AŽD = Stát ve státě.
Dopravni značení musí být stanoveno opatřením obecné povahy, které vydá silniční správní úřad s vyjádřením PČR. Opravdu není možné, aby někdo svévolně umísťoval dopravní značení.
Z pohledu správního i právního máte pravdu, ale.. Čemu tato konkrétní cedule vadí? Co způsobí za faktické problémy? A na druhou stranu pokud by zabránila jediné kolizi vlaku s autem či chodcem..?
ciwe … vadí to asi podobně jako když přejedu přejezd půl vteřiny poté co se rozblikala červená. Předpis je předpis, ne?
Přístup „předpis je předpis“, případně „rozkaz zněl jasně, nojo, dvě dávky“ opakovaně končil průsery a proto se od něj ustoupilo. Proto se na právnických fakultách probírají různé výkladové metody, proto ÚS i NSS opakovaně judikovaly, že právo nesmí být zneužíváno jako nástroj zvůle a bezpráví atd.
Tak o tom bysme si mohli popovídat u přejezdu v Řepích třeba, viďte….
Obsah je podle mne ok, ale to je věc názoru. Nemá však co dělat na E13, zdůvodnění jste si přečetl ve výzvě. Domnívám se, že text by mohl být umístěn na IP22.
Ale opakuji, jde o dopravní značení, byť ne zákazové nebo příkazové, a je v kompetenci silničního správního úřadu, nikoli AŽD, nebo jakékoli jiné osoby.
Docela by mě zajímalo, jestli AŽD o stanovení té E13 požádala, jednala, nebo prostě jen osadila. Odborná firma, která značení provádí, by ho bez stanovení ani neměla umístit a správce komunikace převzít.
je to takový ukecaný– piktogram brejlovce tlačícího vrak auta by postačil ( a možná i postrašil )
A je to tu opět… Chrdle (a jeho pracovníci) místo toho, aby řešili chyby svých výrobků a odladili je ke spokojenosti zákazníků, tak radši věnuje energii a čas takovýmto ptákovinám…
Haló, Karle, nějaký konkrétní případ toho nedodělku SOP2 na trase B by stále ještě nebyl?
Myslím, že čas věnovaný této ptákovině firmou AŽD bude několik málo člověkohodin (prvotní nápad, schválení ředitelem, výroba tabulky, namontování), zatímco mnohořádově víc času zabírá řešení této ptákoviny policií, krajským úřadem, poté soudy atd.
Takovouto ceduli bych spíše čekal od řeporyjského starosty…
Na Novotnýho moc slušná. Od něj by tam bulo minimálně 6 sprostejch slov.
Celá diskuse se mimochodem točí okolo té malé dodatkové tabulky a ne okolo té velké, na jejíž instalaci také lze pohlížet dvěma způsoby:
– (buď) Je dobře, že ji tam instalovali; část řidičů nemusí dosud vědět, že vlaky po té trati nově jezdí celotýdenně a celoročně a ne jen o sezónních víkendech, takže o to víc si řidiči dají pozor.
– (nebo) Takové cedule tam nemají co dělat; řidiči jsou přece povinni dbát stanovených pravidel na každém železničním přejezdu bez ohledu na (řidičem domnělou či objektivně skutečnou) četnost jízd vlaků po příslušném přejezdu.
To je ekvivalent běžně používané cedule POZOR, ZMĚNA PŘEDNOSTI V JÍZDĚ!
To není přesné přirovnání – změna z hlavní silnice na vedlejší (a naopak) je změnou v dopravním značení. Zato na diskutovaných přejezdech zůstalo značení (potažmo povinnosti řidiče co do počínání před takovým přejezdem) pořád stejné.
Ano je to přesně o tom, kolik protekcionismu se tam zvolí.
Za mně je špatně, že se osazovala jedna DZ (s tou dodatkovou) a teprve kousek za ní je ta oficiální a důležitá A 30 „Železniční přejezd bez závor“ s návěstní deskou. Pro koncentraci řidiče není nic horšího než projíždět les dopravních značek….
Tak snad je nějaký zákon o provozu na pozemních komunikacích a z něj vyplývající legislativní úpravy, kde je jasně vymezeno používání dopravního značení a nad to snad nejsou zájmy nějakých priblblych mašinkářů. Nebo ano?
no ion ten mašinkář většinou přežije. Lidi v autě jsou na tom krapet hůře.
Nic to nemění na tom, že je to blb pokud dokáže zplodit takovýhle paskvil. S tím přežitím nevím teda, motoráček s něčím větším taky nic moc.
no okrávčička s nárazníkem místo hlavy řidiče….Ona i ta 810 stačí.
Ne, ale John Deere naložený kulatinou z lesa a z toho motoráku je možná tak model pak.
No a pak je zajímavý, že značky se smrtkou, nebo TURBO kruháče, který náš zákon taky nezná PČR nevadí.
S tabulkou souhlasím – kdejakej balík se na přejezdu ani nerozhlédne, ani nezpomalí a to ikdyž je tam křoví a není na dráhu vidět.
Já jsem pro větší tabulku a větší a tučnější písmena.
Evidentně marketingový tah ze strany provozovatele dráhy, resp. jejího ředitele. Levná publicita.
To je sice pravda, ale spíše to víc poukáže na liknavé či neúčinné řešení problematiky nehodovosti na přejezdech ze strany státních úřadů. Stát prakticky vůbec nekoná jak v oblasti represí vůči řidičům (odmítá neukázněným řidičům zpřísnit tresty), tak i z hlediska snižování počtu přejezdů (odmítá obecní úřady, které ve většině případů bojkotují rušení přejezdů, a majitele dotčených nemovitostí finančně zainteresovat na obnovách a provozování železničních přejezdů).
Takže toto je jeden z mála počinů AŽD, který je nutno pochválit a firmě držet palce, aby v tomto zajímavém sporu vydržela a uhájila to.
Z logiky věci by správně mělo být NEDÁŠ-LI PŘEDNOST VLAKU, MůŽEŠ ZEMŘÍT. Ale jinak myslím, že je to jedno. Každopádně by měl každému stačit výstražný trojúhelník. Jistě tam používají i zvukové znamení.
A on tady někdo někomu vyhrožuje nebo jen upozorňuje na to, co se může stát, když vás smete vlak?
Pardon, tohle mělo být pod reakci od Romana
Nemyslím si, že takovéto dodatkové tabulky patří do veřejného prostoru. Budeme psát dodatkovou tabulku na každé křižovatce? „Nedáš-li přednost vozidlu zemřeš?“ Nestačil by obyčejný výstražný kříž či trojúhelník? Pokud je třeba značku zvýraznit, žluté podbarvení je mnohem účinnější než kdejaké textové vysvětlení.
Výstražné věci typu trojúhelník a další věci, co píšete, na řidiče na takovýchto silnicích neplatí, bohužel, lidi jsou už tak drzí? (jak to popsat), že ani zvýraznění na ně neplatí. Sice se to zdá jako absurdní řešení, ale jaké jiné ÚČINNÉ řešení na naši společnost platí?
Je to stejné jako tabule u křiovatky „přednost zprava“ nebo u kruháče „při výjezdu blikej“. Sice je to samozřejmost, ale dost řidičů na tohle kašle.
no aby ne, když chřipková epidemie vrcholí 😀
Jako působí to trochu dojmem, že vlaky AŽD jsou vybaveny autonomním popravovacím zařízením. Ale teď vážně, jak jsou přejezdy chráněny proti vjezdu vozidla? Pokud tam je trochu frekventovaná silnice, tak ta značka prostě nestačí.
před blbem neí žádná ochrana. CHtělo by to větší publicitu smťáků. pnp pohled na čerstvou sekanou lisovanou v autě je účinnější než jakákoliv cedule.
To by tu nesměl být ten zákon na ochranu důstojnosti ve variantě, kdy chrání i věci, které by ze své podstaty měly být ukazovány. Jako třeba (zeleninový) salát po facce od nárazníku.
A co byste tam chtěl mít ? I půlzávora na blba nestačí. Jistě víte, čemu se říká Sepéšiho finta.
Jasně, lidi z pendolina ze Studenky by mohli vyprávět. A strojvedoucí bez noh taky.
Kdo jinému vyhrožuje usmrcením, těžkou újmou na zdraví nebo jinou těžkou újmou takovým způsobem, že to může vzbudit důvodnou obavu, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti.
Nepříznivá předpověď není vyhrožování.
To jako když Zárybnická řekne „nevezmeš-li si deštník, zmokneš“, tak mi vyhrožuje…?
Však taky jak můžeš zmoknout, když zůstaneš doma.
Když to řekne Zárybnická, tak je to v poho, ale kdyby ti to stejné řekl vůdce mafie, tak už budeš váhat!
🙂
Hlavně řeknu-li někomu „zemřeš“ (ať už s dalšími podmínkami nebo bez nich), není to nic jiného, než konstatování faktického stavu, který někdy v budoucnu s jistotou nastane.
Tabulky “Pozor! Velmi vysoké napětí. Nebezpečí úrazu nebo smrti!” Další “Pozor! Nebezpečí ozáření!”
Taky by mě zajímalo kdo legislativně schválil dodatkovou tabulku “ Vjezd pouze na povolení ZD Úsovsko”.
Pro mne osobně je dodatková tabulka AŽD v pořádku a v souvislosti s jejím umístěním je text opodstatněný.
Správně, pořádek musí být, všechny vyhrožující vlaky zavřít až zreznou!
Správně tam má být, že muže zemřít. Jinak by to mohl být i veřejný příslib. 😀
Já vyhrožuji usmrcenímnebo těžkou újmou na zdraví běžně a ještě za to beru výplatu. Není to krása?
Jste neurochirurg? 😀
Nikdo tu nevyhrožuje, je to podobné, jako vyobrazení smrtky s kosou u výstrahy „Úsek smrtelných dopravních nehod“ na mnoha místech. Ale třeba někdo něco vysoudí na tom, že mu ta zubatá děsí děti, a ty se kvůli tomu v noci počůrávaj.
Další právník amatér 🙂
Ešte jedna malá tabuľa na Slovensku by to vyriešila, v DS sú mestské tabule, ukazovatele smeru a vzdialenosti dvojjazyčné, je na nich nápis informačná. Takže poriešené.
A kdo neumí maďarsky co?
pro blbce co se neumí rozhlédnout je to jedno, co tam bude když neumí značky
Na I/3 někde u Velešína jsou taky cedule „úsek smrtelných nehod“, doplněné sugestivní smrtkou s kosou.
Nechápu, jak tohle může někomu vadit.
Nestačilo by tu ceduli nějak trochu jinak nastylovat, aby to nevypadalo jako „oficiální“ dodatková tabulka? Prostě náhodná cedule na stejném sloupku jako značka, která ke značce formálně nepatří, jako kdyby tam byl třeba reklamní plakát…
Musi byt kazdy text na dodatkove tabulce legislativne schvalen?
Ne. Může tam být prakticky cokoli co dává smysl. Pokud platí – dodatkové tabulky zpřesňují, doplňují nebo omezují význam dopravní značky, pod kterou jsou umístěny.
Což je zde asi otázka.
Ale schvalováním samozřejmě prochází umístění značky tedy včetně případné dodatkové tabulky
Je to varovani pred smrti, za me v poradku…
Jde o dodatkovou tabulku E13 Text nebo symbol, která je v Příloze č. 6 k vyhlášce č. 294/2015 Sb. specifikována takto: „Vhodným nápisem nebo symbolem uvedeným na dodatkové tabulce je zpřesněn nebo omezen význam dopravní značky, pod kterou je dodatková tabulka umístěna.“ Takže je to vlastně volná tvorba. Ona vlastně ve vyhlášce neexistuje ani ta hlavní značka v bílém poli. To by měla být značka A22 Jiné nebezpečí: „Značka upozorňuje na jiné nebezpečí než to, které je možno označit příslušnou výstražnou značkou. Popis nebo symbol jiného nebezpečí se zpravidla uvede na vhodné dodatkové tabulce.“ Takže to případný soud nebude mít… Číst vice »
https://www.autoweb.cz/dopravni-znacky-jejich-umistovani-a-odstranovani/
soud to bude mít velice jednoduché pokud to dodatková tabulka nebyla součástí výše uvedeného schválení
No, nemusí hned zemřít. Ale může být jen zraněn.
Zvláště v případě těch jejich vlakotramvají
Právě v nich ovšem naopak může někoho zranit či dokonce zabít (což přitom ta „dodatková tabulka“ neuvádí) …
A co takový vůz 810, ten je bezpečnější?
Nesmrtelné motoráky 810 ČD přejmenují na RegioMouse (zpráva ze 7 března 2018). Stalo se?
Taky tam mohlo být „Nedáš-li přednost vlaku, jseš synem smrti“. 😃
genderově nekorektní!
Plně stojím za postojem AŽD.
Je to typická „Chrdlovina“: má logiku, přehnaně provokuje (kdyby tam místo „zemřeš“ nechal napsat „můžeš i zemřít“, tak by to bylo „zkousnutelnější“ i pro sebevíc „upjaté“ úředníky), ale právě proto je neprůchodná, protože neodpovídá platným vyhláškám a Chrdle si pro ni ani včas předem neprojednal výjimku – takže podle mě ke své vlastní škodě nakonec i soud prohraje. Škoda …
Jestli jsem dobře pochopil výhradu ke značce, netýká se ani obsahu sdělení ani jeho formulace, ale potřeby legislativního schválení každého konkrétního textu … . A z povahy věci i dodatkové tabulky nejde o naprostou přesnost, ale o stručnost, výstižnost a srozumitelnost, čemuž dlouhé traktáty o tom, co všechno se může a nemusí stát, nevyhovují.
A jakémupak ustanovení jaképak vyhlášky to neodpovídá??
dopravák: Vzhledem ke stavu, kdy bude na straně žalobce nutnost uvést důkazy a České právo je poměrně benevolentní, očekávám ve správním řízení pokutu pro AŽD a během odvolání zrušení žaloby z důvodu, že se jedná o dodatkovou tabulku dokazující na činnost na soukromém pozemku a tudíž je věcí majitelé, co tam umístí.
Nedivil bych se, kdyby po dobu správního řízení byla tabulka odstraněna, a na přejezdu pak došlo ke smrťáku.