Nečekejte na jaro, opravujte silnice kdykoliv. Trvanlivé řešení je jen jedno: mikrovlny!
Strojní sestava s mikrovlnou pecí. Foto: FUTTEC

Obsluha mikrovlnné pece je velmi jednoduchá.
Obsluha mikrovlnné pece je velmi jednoduchá.
Já si do teď myslel, že především ohřívají ten podklad a ne pouze vsázku 🙁
Drobnou vadou této technologie je problém studeného podloží, které se nemusí při nízkých teplotách spojit asfaltovou směsí ( i přes teplotu 160°C). Nemluvím ani o tom že uvedené místo je potřeba co nejlépe zbavit prachu. Úspěch velmi záleží na technologickém postupu, který je pri sledování našich „cestářů“ více než tristní…
Hledejte na silnicích například v Praze záplaty ohraničené zátěrem, nikoliv spárou se zálivkou. Zpravidla jsou tyto záplaty seskládány z obdélníčků o délce hrany do 1000 mm. V posledních dvou letech jich vznikly stovky a tisíce. Zatím jsem nenašel ani jednu, co by se rozpadala.
Nejsem odborník na silniční techniku, ale pokud je toto takový gamechanger v opravě komunikací, tak by se o to firmy měli poprat ne? V čem je tedy zakopaný pes? Předpokládám, že různé údržby silnic, apod. firmy o této technologii musí už vědět.
Tak odpoví nám na to někdo?
Klidně. Ví a používá se to. Viděno na vlastní oči. Trvanlivost a náklady na m čtvereční opravy neznám.
No to asi bude ten problém. Ač je to možná technologicky na vyšší úrovni než současné technologie. Pokud cena oprav je výrazně vyšší než současné metody, tak reálné rozšíření této technologie moc nevidím.
Před lety se nabízely stroje s nahříváním pro záplatování. U nás o to nebyl takový zájem a jako hlavní důvod mimo záznam prý uváděli u soutěží to, že pokud by vybrali řešení, které uspoří peníze zejména tím, že další rok se místa nebudou záplatovat znovu, tak budou peníze vracet a o to nikdo v kanclu nestojí. Jenom jsem si na to vzpomněl, úplně lichá poznámka to tehdy určitě nebyla.
Je to zbytečné, opravy děr na krajských silnicích po zimě v listopadu jistí studená asfaltová směs a lopata. Auta ten hrbol pak zajezdí.