Nečekané zpestření provozu v Linci, kvůli mlze na Ruzyni tam odklonili Airbus A350
Airbus A350 China Airlines v Linci. Zdroj: Letiště Linec (Linz)

Hustá mlha komplikovala provoz na pražském letišti od středečního rána. Přílety i odlety byly pozastaveny na několik hodin.
Škoda, že se 350 nevejde do ČB. Super záložní letiště. Doufám, že tu dráhu pořádně upraví, aby tam mohly přistávat pořádné stroje…
Tak to nefunguje.. pro některé aerolinky je i Brno přistávací dráha v poli. Může být celkově levnější třeba Frankfurt.
Proto mě překvapuje, že zrovna Linec. Čekal bych, že bude na podobné úrovni jako naše regionální letiště.
Linz je jinde, ono i ta spádovost lidí, co tam žijí je jiná, Linz má přes 200tis. a celý Oberösterreich má 1.5mio. Což je v měřítku ČR jako cca jako jihočeský, plzeňský+vysočina dohromady…
byla to samozřejmě ironie, a dost mě překvapilo, že sedlo zrovna v Linci, čekal bych úplně jiné letiště…
Tak mě napadly KV, to by bylo i na dojezd NAD už velmi blízko… Ale kdo ví, jaké bylo počasí tam, ale zase je to na kopci, tak mohlo být líp… Nevím, jaká pravidla pro odklony platí vůbec… Jen to zjevně není tak, že platí že se letí nejblíže co to jde…
Letiště Karlovy Vary nemají dostatečně dlouhou a širokou dráhu na to, aby tam přistála A350. Obecně velká widebody letadla typicky nedivertují na malá regionální letiště a zde to byla spíše vyjímka. Těch faktorů je mnoho, zmíním tři.
1) V malých městěch bývá problém sehnat ubytování pro několik stovek cestujících, které se tam najednou objeví.
2) Na malých letištích nebývají k dispozici technici s kvalifikací na dané letadlo. To znamená zásadní problémy v případě jakékoliv poruchy.
3) I pokud má letiště dostatečně dlouhou dráhu,, tak to neznamená, že má dostatečné handlingové kapacity na to odbavit takové letadlo.
Pro linecké letiště to byla premiérová návštěva Airbusu A350
a slavobrána byla?
Spíš ne, na fotkách nic takového nevidím. A oni by něco takového určitě vyfotili…
Možná na takové blbinky nemají Rakušáci čas. 🙂
co čas, ale ta ekologie s tím spojená…
Jaká zase ekologie???
ekologie? dva hasičské vozy, trochu vody ….
Do Prahy pak byla NAD? Nebo jak se to v letectví dělá?
Nebo taky NVD (náhradní vlaková doprava). Ale v článku píšou, že letadlo pak později během dne stejně přeletělo do Prahy, tak možná i s cestujícími. A pokud někdo z nich spěchal, tak se možná dopravil dříve jiným způsobem…
Neni to tak ze kdyz potrebujete vizum do Schengenu tak musite vstoupit v te zemi, ktera vam schengeske vizum vydala? Kdosi mi to tak rikal.
I kdyby to byla pravda, tak kolik lidí na této trase potřebuje vízum? IMHO má drtivá většina lidí pasy, kde vízum do EU nepotřebuje (a elektronická registrace zatím nebyla zavedena, tam by možná nějaké omezení mohlo být).
Tchajwan nepotrebuje vizum ale hodne okolnich zemi ano (Filipiny, Vietnam, atd.atd.) Cina samozrejme taky ale ti by neleteli pres Taipei.
Tak to není, nebojte. Pouze při podání žádosti o vízum máte povinnost učinit tak na velvyslanectví té země, přes kterou do Schengenu plánujete vstoupit, NEBO ve které plánujete během pobytu strávit nejvíc času.
A reálně se to nekontroluje. Pokud přiletíš na CDG s českým vízem, tak se jen zeptaj kam jedeš a moc prudit nebudou. Problém by to mohl být jen tam, kde na to nejsou zvyklí. Nějaké obskurní letiště třeba.
S Taiwanem máme bezvízový styk.
Ano ale temer vsechny okolni zeme vizum potrebuji
Ač nevím jak je to u mezinárodních letů (stalo se mi to jen v rámci EU a tam to bylo stylem „dostaňte se dál jak chcete, my vám zbytek proplatíme“), pochybuju že by nechali stát půl dne letadlo s lidma na ploše, když by na víza nemohli ven, a pak to doletěli.