Nečekané zpestření provozu v Linci, kvůli mlze na Ruzyni tam odklonili Airbus A350

Airbus A350 China Airlines v Linci. Zdroj: Letiště Linec (Linz)Airbus A350 China Airlines v Linci. Zdroj: Letiště Linec (Linz)

Hustá mlha komplikovala provoz na pražském letišti od středečního rána. Přílety i odlety byly pozastaveny na několik hodin.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libor

Škoda, že se 350 nevejde do ČB. Super záložní letiště. Doufám, že tu dráhu pořádně upraví, aby tam mohly přistávat pořádné stroje…

MajsterN

Tak to nefunguje.. pro některé aerolinky je i Brno přistávací dráha v poli. Může být celkově levnější třeba Frankfurt.

a8n

Proto mě překvapuje, že zrovna Linec. Čekal bych, že bude na podobné úrovni jako naše regionální letiště.

libor

Linz je jinde, ono i ta spádovost lidí, co tam žijí je jiná, Linz má přes 200tis. a celý Oberösterreich má 1.5mio. Což je v měřítku ČR jako cca jako jihočeský, plzeňský+vysočina dohromady…

libor

byla to samozřejmě ironie, a dost mě překvapilo, že sedlo zrovna v Linci, čekal bych úplně jiné letiště…

martin.janecek

Tak mě napadly KV, to by bylo i na dojezd NAD už velmi blízko… Ale kdo ví, jaké bylo počasí tam, ale zase je to na kopci, tak mohlo být líp… Nevím, jaká pravidla pro odklony platí vůbec… Jen to zjevně není tak, že platí že se letí nejblíže co to jde…

Tuaer

Letiště Karlovy Vary nemají dostatečně dlouhou a širokou dráhu na to, aby tam přistála A350. Obecně velká widebody letadla typicky nedivertují na malá regionální letiště a zde to byla spíše vyjímka. Těch faktorů je mnoho, zmíním tři.
1) V malých městěch bývá problém sehnat ubytování pro několik stovek cestujících, které se tam najednou objeví.
2) Na malých letištích nebývají k dispozici technici s kvalifikací na dané letadlo. To znamená zásadní problémy v případě jakékoliv poruchy.
3) I pokud má letiště dostatečně dlouhou dráhu,, tak to neznamená, že má dostatečné handlingové kapacity na to odbavit takové letadlo.

rodilyslavkovak

Pro linecké letiště to byla premiérová návštěva Airbusu A350

a slavobrána byla?

MaT

Spíš ne, na fotkách nic takového nevidím. A oni by něco takového určitě vyfotili…

Možná na takové blbinky nemají Rakušáci čas. 🙂

libor

co čas, ale ta ekologie s tím spojená…

lvy

Jaká zase ekologie???

rodilyslavkovak

ekologie? dva hasičské vozy, trochu vody ….

Kamui

Do Prahy pak byla NAD? Nebo jak se to v letectví dělá?

MaT

Nebo taky NVD (náhradní vlaková doprava). Ale v článku píšou, že letadlo pak později během dne stejně přeletělo do Prahy, tak možná i s cestujícími. A pokud někdo z nich spěchal, tak se možná dopravil dříve jiným způsobem…

medved

Neni to tak ze kdyz potrebujete vizum do Schengenu tak musite vstoupit v te zemi, ktera vam schengeske vizum vydala? Kdosi mi to tak rikal.

Průvodce původní Aleš

I kdyby to byla pravda, tak kolik lidí na této trase potřebuje vízum? IMHO má drtivá většina lidí pasy, kde vízum do EU nepotřebuje (a elektronická registrace zatím nebyla zavedena, tam by možná nějaké omezení mohlo být).

medved

Tchajwan nepotrebuje vizum ale hodne okolnich zemi ano (Filipiny, Vietnam, atd.atd.) Cina samozrejme taky ale ti by neleteli pres Taipei.

Jenda

Tak to není, nebojte. Pouze při podání žádosti o vízum máte povinnost učinit tak na velvyslanectví té země, přes kterou do Schengenu plánujete vstoupit, NEBO ve které plánujete během pobytu strávit nejvíc času.

MajsterN

A reálně se to nekontroluje. Pokud přiletíš na CDG s českým vízem, tak se jen zeptaj kam jedeš a moc prudit nebudou. Problém by to mohl být jen tam, kde na to nejsou zvyklí. Nějaké obskurní letiště třeba.

Y.K.

S Taiwanem máme bezvízový styk.

medved

Ano ale temer vsechny okolni zeme vizum potrebuji

Michal141

Ač nevím jak je to u mezinárodních letů (stalo se mi to jen v rámci EU a tam to bylo stylem „dostaňte se dál jak chcete, my vám zbytek proplatíme“), pochybuju že by nechali stát půl dne letadlo s lidma na ploše, když by na víza nemohli ven, a pak to doletěli.