Nečekané spojení. Eurowings začnou spolupracovat se Smartwings
Airbus A320 společnosti Eurowings. Foto: Eurowings
Kontrakt o spolupráci při prodeji letenek přichází den po zahájení provozu nové základny.
Kontrakt o spolupráci při prodeji letenek přichází den po zahájení provozu nové základny.
No hlavně doufám, že si koupím letenku s Eurowings a přijdu k letadlu Smartwings.
To by mě fakt naštvali.
1. tak přece pri rezervaci jste schopna si přečíst, že let je operovaný se smartwingsem
2. podle inforaci na planes to není vzájemny codeshare, ale jen prodej letue eurowings na webu smartwings
3. jaky je rozdil mezi smartwings a eurowings? letadlo je stejne, servis je stejny…. co dal?
No, letadlo stejné není xd
Letadlo opravdu stejné není, služby také ne. Létala jsem s Eurowings poslední 4 roky pravidelně s DUS a srovnat to se SmartWings je asi jako ČSAD a RegioJet.
Dobra obchodní Strategie, jak se zbavit protivnika
A který protivník se zbavuje kterého.. ?
Co z toho plyne pro mě jako pro zákazníka? Vím, co je codeshare. Ale když mam koupenou letenku s EW operovanou EW, musí ji operovat EW, ne ? Představa, že dorazím ke gatu a bude tam letadlo TS mě fakt děsí..
Tak to rovněž nic nezaručuje, minulost je svědkem, letenka OK, operating carrier OK, letadlo na ACMI od QS, nebo jiné noname airline z Balkánu. Některé slušné airlines to aspoň dají do systému, myslím tím skutečného dopravce, který let vykoná.
Souhlasim. Stavalo se to velmi casto na letech do Dubaje. Letenka v C od EK a nasledne letadlo FZ se znacne rozdilnym C servisem
tak ale tam se nic takoévho nestávalo.
EK prodával letenky na flydubaj zcela bezne a i v systemu pri rezervaci jste okamzite vedela, ze letite s flydubaj.
nechapu ten udiv – codesharing je zcela bezny v celem svete. je to jeden ze zakladu leteckeho byznysu.
To se ovšem z rezervace dá jednoznačně poznat. Tedy žádné překvapení, nýbrž volba.
Ano, dalo se to podle malych vlajecek poznat
To je přesně důvod, proč si nekoupím letenku s EW. Nevadí mi letadla SW, nebo piloti – Ti jsou dle mého názoru špička. Vadí mi představa, že moje peníze můžou putovat do té firmy a podporovat tím jejich politiku – zaměstnanec je zlý člověk, protože mu musím zaplatit. 🙂 A ty letušky, to je šílenost. Mistryně světa, nosánek nahoru.
Pak se nabízí otázka, proč Lufthansa provozuje lowcost značku a ne jen prostě mateřskou s tamními pohádkovými platy. Že by to byla úspora na zaměstnancích?
letenka ti nikdy nic nezarucuje. Koneckoncu ani to, ze se dostanes na palubu. takze shrnuto – ne, nemusi.
nicmene v tomto pripade to takova loterie nebude. proste na letech (nekterych) qs muze byt i kod EW. a naopak.
ty to vetsinou pozna spodle cisla letu (a v rezervacnim systemu bude videt, kdo to letí).
Moc nerozumím důvodu, proč to Eurowings dělají.
Všichni proti Ryanair…
a proc by to nedelali? smartwings je v cechach docela znama znacka (pindalove v diskusich, co maji potrebu vykrikovat, ze smartwingsem uz nikdy jsou irelevantni mensina) … a takhle ma eurowings sanci prodat vic letenek, protoze to lidi najdou na webu smartwingsu.
no a smartwings zas ma sanci prilakat na svuj web vic lidi, a jeste z toho má „provizi“… takze . win win scenar pro vsechny.
Pokud je to FS, tak to vzájemně k ničemu nezavazuje, myslím tím nutnosti prodávat jeden druhého a obráceně. Pokaždé rozhodne pouze a pouze finální spotřebitel, co si vybere. Proto jenom finální spotřebitel musí dávat pozor na to, kdo je operating carrier, a to v případě CS na stejné destinaci (pokud se chce někdo některé ze společnosti vyhnout. Při 6F je to no way, tam ten segment z „nepřijatelnou“ společností prostě bude.
Překvapení je to pouze pro nepřející davy, co si přeji a) krach Smartwingsgroup b) letenky za 10€ apod., tedy faktickou likvidaci civilního letectví v ČR. Za a) Smartwingsgroup nikdy nezkrachuje a jsou tak silní zákulisní hráči, že vždy najdou cestu, jak jít dál i když to teď bolí… Codeshare s EW je zcela logický krok, protože EW nikdy nebude na českém trhu dominovat (s 2-3 letadly) a je lepší se s QS dohodnout, než si jít po krku a pálit peníze na obou stranách. Letadla si může EW dát jinam. Věřím, že další krok bude ACMI pro EW (dříve úspěšně… Číst vice »
Málo nezaujatych komentářů v těchto diskusích…a toto je naštěstí jeden z nich. Pěkně napsáno, díky.
Toto jsou spíše zbožná přání zákulisí TVS a Smartwings group.
Prvně brečí jak jim nikdo nepomohl, dotovaná a Lufthansa a teď jsou ještě rádi za Eurowings.
Za mě určitě A320 Eurowings než 15 let stará osmistovka a pár Maxů…
Průměrné stáří letadel EW
A319-14 let
A320-10
Nejstarší ve flotile 21 let
Průměrné stáří letadel SW
11 let
Nejstarší ve flotile 19 let
Tak zrovna zítra ten nejstarší ve flotile SW končí
Nejstarší ještě nekončí, to je totiž OK-TVO, ovšem končí OK-TVP co je stejná popelnice jako vše co má SW a je starší 16 let. 🙃
15 let stará osmistovka… co je na tom špatně?
Určitě by nabrali 💯 lidí v Praze když by pak chtěli pronájem od TVS , uplně mimo
No to nabrali. Pro 3 letadla nabrali 15 posádek. Tj. 15 CMD, 15 F/O, 15 VK a 45 CC. Jsou tak mimo, že to musí rozjet lidi z Vídně za šílený peníze. Věděli to rok a lidi nabírají v říjnu…Dělat si rakouský ověření spolehlivosti, přitom tam absolvují ledna část výcviku, ale Rakouská OM-A, Rakouský požadavky…Vídeň uvidí z prospektu… Mají rakouské smlouvy, daně budou platit v Rakousku z hrubé mzdy. Sociální odvody si pak budou z čisté mzdy platit v Česku. V Rakousku si z daní nic neodečtou, protože tam nemají trvalý pobyt ani odpočty na děti, manželku apod. Vypálí jim… Číst vice »
Zajimavy prispevek. Diky za nej
Podle článku na jiném serveru bude plat CC na pražské bázi okolo 22.000 Kč, což je polovina platu CC ve Vídni, což německé odbory oprávněně nevidí rády. K tomu sice diety, ale na konci je to stejná bída jako Ryanair nebo Wizz, derou nejen zákazníky ale i vlastní lidi na kost.
Hezky sepsáno Vídeňákem. Nabízené platy jsou nižší než RYR https://news.in-24.com/news/amp/226175
Věděli to od června, takže melete samé nesmysly.
Já bych jen upozornil zdejší náhodné čtenáře, kteří chtějí zachovat letectví v Česku, a lidi napojené na Smartwings: po příchodu jakékoli konkurence pan Vik a Šimáně museli s cenami dolů. Viz například nedávno Mallorca, viz teď Kanáry. Zatímco předtím mohl koupit zákazník Tenerife za devět, deset tisíc, teď to má za polovinu. Už se to blíží normální ceně. O normálním lowcostu (W6 a FR či U2) a jeho „možnostech“ se netřeba bavit. V naprosté většině případů jsou Smartwings dál prostý charter CK. Zboží. Nic víc. Jestli zachovají pár míst a další místa obsadí jinde v cizině (což dělají)… OK. Ale… Číst vice »
No jo, vždyť je to logické, jedna křídla se spojila se druhými ;)))) wings jako wings
V tom případě by bylo vhodné rovněž se spojit s Hot Wings od KFC.
Neříkám, že mě to nenapadlo, ale říkal jsem si, že až takovou nadsázku by zdejší diskutující už vážně nedali ;))) ale očividně možná i jo
Hmm, na chvili me napadlo, jestli ten tajemny investor pro CSA ( zmineno pred nedavnem) nemuze byt Lufthansa 😀 Tak zase zpet na zem. 🙂
Kde se pořád berou ty pohádky o lufthanse toužící po čsa… 😀 co by s ní dělala? .)
A na co je Lufthanse Austrian, Swiss, Brussel? Prostě každý trh si kryje jedním operátorem, takže zájem o ČSA by byl celkem logický.
Ne, nebyl. srovnejte austrian, brussel , swiss.. v dobe, kdy je lufthansa kupovala. s csa.
srovnejte velikost trhu v bruselu / zurich / vidni s velikosti trhu v praze.
staci?
apropo – kdyby chtela lufthansa v soucasny dobe (a v podstate kdykoli pred tim) zacit podnikat a vyvijet aktivity v praze, tak k tomu nepotrebuje kupovat csa. proste si tady zalozi dalsi spolecnost. vyjde ji to levneji.
to by musela povolit EU a pochybuji, že by to prošlo, když kvůli formálním chybám muselo KLM vracet dotaci.
co by proboha muselo schvalovat EU? 😀 kdyby lufthahsa začala létat z Prahy se svojí vlastní dceřinkou?
Je to přesně naopak – pokud vůbec (vzhledem k tomu, že podíl ČSA na českém trhu je nulový), tak pokud něco, tak by EU schvalovala případnýá nákup ČSA.
Podnikání vlastní dceřinky v praze by EU vůbec neřešila – nebo snad muáte pocit, že vstup EW na trh v praze řešila EU (napovím – Lufthansa je 100% vlastník eurowings)
Proč by to musela schvalovat EU? Dcer si snad můžou založit kolik chtějí (pokud by chtěli).
Netuší někdo, jaký vliv to může mít na budoucnost ČSA?
Pozitivní určitě ne. Ale co s ČSA jeho vlastník zamýšlí je mi naprostou záhadou.
Žádný.
Nevím proč,ale hned jsem si vzpomněl na devadesátá léta s opoziční smlouvu
Zajímavé je, že codeshare je něco, co k letectví neodmyslitelně patří a najednou z toho někteří dělají zradu (je to podnikání, ne politika). 🙂
Určitě je to překvapivá dohoda, ale že by byla šokující a nevídaná, to si nemyslím.
Nečekané a škoda, že se k tomu Eurowings snížili.
Pro zákazníka to nepřinese vůbec nic.
Klasika , moc tomu nerozumim ale okomentovat to musim. 👍👍
Tak on to ani nemusí být tak úplně zájem eurowings 🙂
Smlouvu podepisují vždy dva. Bez zájmu obou se nic nepodepisuje.
Nerozumíme si. Myšleno tak, že prvotní zájem nemusel přijít ze strany eurowings, ale ze strany smartwings – což by bylo i logické.
i kdyby mel smartwings dvacet prvotních zájmů, tak pokud by to nebylo v zájmu eurowings, tak by do toho nešli.
EW se k ničemu nesnižují. EU je soukromá spoelčnost, a jde jí o co? jde ji o zisk.
a pokud ji přijde finančně výhodne, tak budej spolupracovat i s někým, koho někdo jiný (většinou kdo je naprosto mimo) považuje za nesmiřitelnou konkurenci.
Dobrý den, já si tedy myslím, že Lufthansa group má určitý standard, který naše SmartWings prostě nemá.
Ukamenujte mne, ale tak to bohužel prostě je.
No tak lowcost Eurowings žádné extra terno nejsou a rozdíl od SW obyčený občasný cestující asi nepozná. Co se týče personálu, tak jestli si ještě někdo vzpomene na poslední sněhovou bouři v Praze asi před 2 lety, kdy Ruzyně měla velká zpoždění, musela se pořád uzavírat dráha na úklid a pak jim zledovatěly stojánky tak, že pushbaky nebyly schopné pohybovat s letadly. Tak všichni na frekvenci letiště do zvládali celkem v klidu, i když někdo čekal v letadle po dosednutí i 2 hodiny na taxiwayi na výstup. A pouze kapitánovi Eurowings ujížděli nervy a vybíjel si frustraci na řídícím, kvůli… Číst vice »
Takže podle jednoho nervózního kapitána hodnotite personalni politiku a zaměstnance celé firmy. Občas to tu opravdu připomína diskuse na Novinky.cz
V tomhle kontextu se možná hodí připomenout, že Eurowings jsou přejmenované Germanwings…
To není přesné. Germanwings byla nejprve divize Eurowings (1997) , po té oddělena (2002) aby byla opět sloučena (postupně 2015-20)
Jestli letěl na oba motory, tak byl určitě daleko profesionálnější než mistři světa u QS…..
No jo letel, profesionálně přímo do hor
eurowings je lowcost. je to uplne stejny lowcost, jako jakykoli jiny.
navic se nejedna (aspon podle popisu na planes) o vzajemny codeshare, ale o jednostranny – smartwings bude prodavat na svem webu pod svymi cisly letu lety eurowingsu.
To vypada, ze se ta (cenova) konkurence o ktere zde mnozi snili tak trochu nekona.
a on si nekdo od nastupu ew sliboval nejaky vyraznejsi zmeny cen?
teda krome fantastu co neustale ziji v bludu, ze praha je nejdrazsi siroko daleko?
Pokud se nepletu, tak zdejsi diskuze toho byly plne
No, to byli ti fantastove, co nekde v hospode slyseli, ze vidne se lita za desetinove ceny apod…
.. ani z by si kdy odevreli treba google flights ci jiny letenkovy portal.
Fantastové? Představte si, že jsem si třeba teď na listopad pořídil v akci zpáteční letenku s Wizzair z Vídně na Tenerife za 10 €. To je tak třicetina ceny, za kterou tam standardně létají Smartwings z Prahy.
Já měl zpáteční Island za 110 eur, pro dva… A služebně Istanbul s Turkish stál taky polovic… Ale jako asi jsem to tak v hospodě slyšel, já fantasta, asi neumím jít na csa.cz a to nejvýhodnější si koupit rovnou.:-D
Léto 2021: Malta (4x levněji), Atény (3x levněji), Lisabon (6x levněji) z Vídně ve srovnání s Prahou, a to jsem ani nebyl vázán konkrétním termínem … tak si oči laskavě otevřete vy a nekecejte o tom jak to někdo slyšel v hospodě.
Co? Nebyl jste vázán konkrétním termínem? To je stará poučka cestovatelů pokud nejsem vázaný termínem, beru ten nejlevnější let, který v určitém rozpětí dnů nebo týdnů letí.
Vždyť o to jde, že i když to rozpětí bude klidně i měsíc, tak stejně je nejlevnější termín z Prahy několikanásobně dražší než nejlevnější odjinud.
Ja ty oci otevrene mam … 🙂
Porovnvejte porovnatelné. Je jasné, že tam kde je veší konkurence tam bude lepší cena. například z PRG létá LIS jen TAP. Z VIE to krom TAP létá i WIZ a RYR které tlačí cenu výrazně dolů. To samé ATH a MLA kde ty ceny dolů opět tlačí RYR.
Pokud tedy budu porovnávat stejně jako vy tak třeba DXB se z VIE pod 15000 nedostane. Ale z PRG jí pořídíte už za 7700. NAP akčně z PRG 518 kč z VIE 729 kč
Takže to že je Praha drahá jsou fakt řeči od piva
Já mám pocit že trochu kecáte, ale co, letenky si umí najít každý sám. (Vídeň – DXB pod 15 opravdu v pohodě, ale samozřejmě Praha profituje ze snahy SW se tam vrátit, a celkově vše prodražuje EXPO)
Mluvím o přímých letech, nikoli o přestupu. Ano, s přestupem lze sehnat i levněji, třeba s Egyptair za 11000, ale přímé linky s EK začínají na (dobrá našel jsem) na 12600. A nikdo jiný tu trat aktuálně nelétá
viden dxb pod patnact? prakticky vubec.
ceny zacinaji na 15 – a to jen diky turkovi, ktery nabizi letenky sice za 15, ale s tim, ze pri ceste do dubaje pres turecko musite do karanteny.
jinak ceny jsou letos extremne vysoko. z vidne, z frankfurtu, z mnichova, odkudkoli ceny na prosinec atakuji 30 000 a vic.
U Dubaje asi každý vidíme rozdíl v tom jestli poletíte s Emirates a nebo Smartwings, kdežto ve srovnání Smartwings vs Ryanair (za mě osobně i TAP vs Ryan) velké rozdíly nejsou. A destinací kde je situace stejná bez ohledu na dopravce je taky dost, zmíněn byl Island, a stejné je to u velké části Evropy, převážně jižní – Řecko, Itálie, Španělsko, Chorvatsko.
Nene, Praha je výhodná… Teda, nesmíte to zkusit z Vídně. 😀
Konkurencí jim je stejně Ryan / Wizz, tak ať si dělají co chtějí…