Nečekaná komplikace. Ve dvou stanicích bude ETCS dříve, než dopravci čekali

Plány Správy železnic odmítl Jihočeský kraj, hrozí právní spory.

Odebírat
Upozornit na
guest
119 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Naše malá česká železniční bramboračka.

Dříve než naděje se klient SprŽel, vytře si s ním tato promptně pr..l

SYN

„není splněna podmínka (rychlost 60 km/h ve vlakových cestách)“
Tak taková podmínka se asi dá administrativně splnit??

BaP

Stejný problém patrně nastane i v takovém Veselí nad Lužnicí, zde zajíždí řada 814 ze směru České Velenice. Skrz neustále odkládanou rekonstrukci tratě, která možná příští rok teprve začne, zde rozhodně nebude infrastruktura připravena na elektrické Pantery s ETCS. Na jednu stranu SŽ slibuje interoperabilní, která ovšem do dnešního dne neexistuje, na druhou stranu nejde s tímto stavem ruku v ruce. Na osobní vlak tedy bude nutné nasadit jednotku s ETCS kvůli pěti stovkám metrů trasy a co naplat, že kousek vedle signalista točí klikou, ve stanici stojí mechanická návěstidla a zabezpečení tam v podstatě neexistuje.

BaP

…slibuje interoperabilní trať

Neznámý.

Vlk taky sliboval.

Tomáš Záruba

No, takže můžeme očekávat TOR 60 km/h na cca pětikilometrové délce (přes celou budějovickou stanici). 🙂 Asi do doby elektrizace trati 200 a 194, pak dotčené problémové linky budou mít stejně nová vozidla. Kdo se vsadí?
Směrem na jih by dost pomohlo vyčlenění ex Odb. Rožnov, ale zrovna tam není rozdíl rychlosti zásadní. Směr Nemanice bude vliv tak tak půl- až minuta, pro všechny to bude nejjednodušší řešení. Větší legrace by byla, kdyby se problém týkal celého úseku až do Nemanic včetně, ale to by se asi zmiňovala i linka R11.

2101

Ale on ten problém bude do Nemanic včetně, R11 bude v klidu, tou dobou už bude dostatek 362

Happy

Koordinace? Harmonogram? Tato slova u SŽ mají asi nádech vulgarismu.

zyx

Zde se jen ukazuje, že SŽ (spolu s částí MD) vzhledem ke svému širokému záběru se chová jak diktátor v železniční gubernii. My nic, pořídit se nějakým vládním předpisům – to neznají, aplikace principů zvyšování bezpečnosti -0, respektovat doporučení DI – to je pro ně asi zakázané, nějaká transparentnost v zakázkách a nebo třeba v dílčích nákladech – to je španělská vesnice, a širší právní povědomí kompetentních pracovníků – raději se neptat. Vůbec bych se nedivil, kdyby tato „hloupost“ vznikla jen kvůli tomu, že benefity managementu je vázáno na rozsah výhradního provozu. A dokud se více nerozdělí kompetence státních železničních… Číst vice »

Karl vB.

Jó, soukojenci. Mléko není voda!
https://www.youtube.com/watch?v=AtZFO8g7Clg

PřemekJ

ECTS mi přijde jako nepochopitelně předražený monopolní produkt, to byla potenciální konkurence zválcována silou nebo neexistovala a neexistuje? Vždyť je to pouze pitomé zařízení ICT s požadovanou funkcionalitou… Centralizace EU dosahuje parametrů té naší předlistopadové.

Radek

Hlavně asi komplikovanost zařízení a rychlé změny specifikace – menší firmy nezvládnout neustálé rehomologace. Vlaková část je pak v rukách výrobců nových lokomotiv a jednotek, takže není divu, že cena zařízení pro retrofity je patřičně vysoká. Malá nápověda, že si máte koupit nové vozy. Záměr ze strany EU bych za tím neviděl.

A. O.

Už vám někdo řekl, že celý internet funguje na jedné sadě protokolů, které tvoří platformu? Kdyby to tak nebylo, tak by internet nefungoval. Vůbec. A tu sadu protokolů spravuje velmi omezená skupina organizací. A to nelepší nakonec – nikomu to nevadí. Naopak.
ETCS je platforma, která popisuje jak to má fungovat tak, aby to později v celé EU fungovalo stejně.

Jirka P

To je absolutně nesmyslné přirovnání, už jen proto, že pro připojení k internetu není implementace té „sady protokolů“ povinná, a většinou spousta věcí ani nefunguje. Takovou volnost u zabezpečovače nemáte.
A k tomu, že to bude fungovat stejně: Není žádná hodnota v tom, že je lokálka někde v horách zabezpečená stejným standardem, jako VRT. Proč by taky měla? Navíc zatím to vypadá, že přes původní myšlenku interoperability ETCS spíš zamyká vozidla do jejich národních ohrádek.

Y.K.

Popravdě by mě zajímalo, jak bys se dal použít internet, kdyby nikdo nerespektoval základní specifikace TCP/IP, kde ve všech třech vrstvách jsou protokoly, bez kterých by to jaksi nemhlo fungovat. A že těch protokolů je kopec, něktaré zastarávají, některé se snaží protlačit a bez nich by to nefungoval.

Ne všechny specifikace jsou povinné, ale bez kupříkladu IP, ARP, ICMP, TCP, UDP, DNS a dalších aplikačních vrstev toho počítače mezi sebou moc nenakecají.

Jirka P

Jo? A on někde funguje třeba multicast? Nebo source routing? A to jsou jen základní věci z IP, taky timeouty fungují trochu jinak, než se původně myslelo atd.
Ty standardy jsou nepovinné všechny. Samozřejmě nikdo nepůjde proti tomu, aby fungovala základní komunikace, ale neimplementování standardů v celku i v jednotlivostech je běžné, když to účastníkům dává smysl.
To je obrovský rozdíl proti zabezpečovači.

Nikdo

Proc by mela byt i lokalka zabezbecena jako TGV? Protoze se jedna o bezpecnost a prave ze ta lokalka vetsinou jezdi na jednokolejce takze ta bezpecnost by mela byt snad i vetsi nez na TGV. ETCS by melo byt povinne absolutne povinne vsude – nemas? Nejedes? Copak na dalnicich plati jine pravidla silnicniho provozu nez na silnici 3. Tridy?

Jirka P

Po té poslední větě doufám, že nemáte řidičák. Samozřejmě, že na dálnicích platí jiná pravidla než na okresce! Vždyť mají i vlastní paragraf v zákoně. Navíc jsou další pravidla, která sice na dálnici formálně platí, ale fakticky se nepoužijí (např. na dálničních nájezdech nedáváte přednost zprava). K bezpečnosti TGV et al.: Bezpečnost není vyšší nebo nižší, ale prostě jiná v závislosti na hrozbách a podmínkách. A ty jsou u TGV a lokálky diametrálně odlišné. Kde TGV potřebuje výhled na 10 km a několik oddílů, lokálce stačí 700 m a jeden oddíl. V TGV potřebujete přenos návěstí na lokomotivu, na lokálce… Číst vice »

tarten

Sice u nás nemáme holandské kanály, ale třeba v rámci NS II budeme mít prudké stoupání zpod nového developmentu do těsně navazujícího terminálu Smíchov, takže ten holandský detail třeba i využijem. 😉

Jirka P

No v tom Holandsku jde o to, že tam hned následuje protisvah, což asi v NS2 nebude. Navíc to vylepšení je myšlené pro dlouhé pomalé vlaky, jedoucí maximální rychlostí a ty v NS2 taky nebudou. To jsou detaily, které musíte vzít v potaz.

Petr

Internet funguje na TCP/IP, vy na port 80 dané adresy (v případě http) vyšlete GET s nějakými parametry a dostanete něco zpět. Pro jiné protokoly jsou jiné porty (např. scpi bývá na portu 3000 nebo 5000). Jo ještě tu adresu musíte zjistit, protože od uživatele dostanete jméno serveru, ale to už je detail (obrátíte se na jiný server, který vám řekne, kam máte jít). Nemáte žádnou kontrolu nad tím, jestli to docestuje, tak nezbývá než nějaký timeout čekat na odpověď. Implementace bývá všelijaká. Je dost div, že internet vůbec funguje, během let se to nějak ustálilo. Tímto způsobem by zabezpečení… Číst vice »

Jirka P

Ale ETCS právě není monopolní produkt na rozdíl od svých konkurentů, to byla základní myšlenka vývoje ETCS, že se vytvoří společný standard a na základě něho různé firmy vyrobí vlastní výrobky. A právě proto, že to NENÍ „pitomé zařízení“, je to naopak velmi komplikované zařízení, které navíc musí fungovat bezpečně, je velmi drahé.
Ani ostatní podobné zabezpečovače (LZB, TBL, TVM) se nezaplatí, jsou tedy předražené.

Dejv

Chceš mít opičky, musíš mít na banány.

Gwann

Vy jste génius. Máte sice nějaká pravidla, někdo si s nima vy…. a vy stejně reagujete hloupou trollí hláškou

tomaskislinger7

Myslím že to byl vtip.
Ale Vy na vtip reagujete slovní agresí.

J.K.

Nechápu tu výhradnost – ETCS tam bude , vlaky vybavené ETCS pojedou pod jeho dohledem, tak super, ne?

PřemekJ

Každé komunikační zařízení musí mít v duplexním režimu dvě strany, vysílač a přijímač. Jedno není – data nepřetečou. Ale to je látka SOO.

Prokop Buben

Hlavně že to na 100% nefunguje tak ho honem honem zavádět 😀👌

Roman

Určitě lépe jak „zabezpečení“ v Hustopečích.

Motýl Emanuel

Jsem zvědavý na vyjádření MD, ty tlaky na co nejrychlejší zavádění ETCS, jdou především od nich. Ale je před volbama tak to bude něco ve stylu že zlé SŽ domluvili. A výjimka bude.

PřemekJ

Může být, ale hlavní problém monopolu a vendor locku přetrvává.

PřemekJ

Ti dva mínusáři asi netuší, co za ECTS je. Bezvědomí trvá.

Karl vB.

Vyvolává to ve mně laický dojem, že je nějaký přetlak prvků ETCS na trhu, když SŽ tak tlačí na pilu a nekoordinovaně začíná cpát ETCS, bez ohledu na plynoucí smlouvy mezi objednateli a dopravci, které se opíraly o udělení nějaké výjimky. To může vyvolávat pochyby o tom, zda SŽ má právní oddělení, pokud ano, tak jaká je jeho kvalita. Možná by neškodilo, kdyby se např. NSS rozhodl u našeho správce železniční infrastruktury angažovat a preventivně provedl nějaký cyklus osvětových školení, aby se zabránilo větším národohospodářským škodám. Ten chaos v konečném důsledku zaplatí daňový poplatník tím, že díky nekoordinaci se vyhodí… Číst vice »

55p

Přece nebudete chtít po nebohé státní organizaci, aby stejně přísný metr aplikovala i sama na sebe…

PřemekJ

Problém není v SŽ ale v euronormách překlopených (i nepřeklopených) do ČSN. Ty normy jsou šité na míru jistému výrobci jistých zařízení. Ale mně to nepřekvapuje…

PřemekJ

Opět dva bezvědomí mínusáři. Spěte dál.

PřemekJ

Dvojí metry se nějak šíří…

Dan

Smazáno pro šíření lží.

Twix

Tím byla myšlena nehoda u Křemže? A co tam kdo jak zametal pod koberec?

rušnovodič Peter

Výhradná prevádzka áno. Ale vybaviť niektoré trate ktoré už niekoľko rokov sú po modernizácii traťovou časťou vlakoveho zabezpečovača (akéhokoľvek), to je problém.

vladki

A co české dráhy? S čím budou jezdit rychlíky Plzeň – ČB – Jihlava ? Nebudou lobovat za to aby povinné ETCS končilo ještě před Veselím?

VIAC

ČD mají mašiny s ETCS.

Joe

Nic, vyhodí zbývající 242 a vozbu plně převezmou 362, vyřešeno.

tarten

No, chvíli to ještě mohl být asyl pro 380, než z nich budou definitivně bezdomovkyně.

Martek

Jestli je jediný problém, že není ve vlakové cestě rychlost max 60km/h, tak by to mohli udělat jako v Ostravě Svinově, kde bylo od Vítkovic 80km/h a po zavedení ETCS se tam dal rychlostník 60. Všechno jde…

55p

To je moc levné a jednoduché řešení!

Igor

A to snížení rychlosti platí i pro vlaky, které mají zapnuté ETCS? (bez něj 60 s ním 80?)

El Barto

Teoreticky by nemuselo, v módu Full Supervision (plný dohled) by mohlo ETCS dovolit těch 80. Jak je to ve skutečnosti nevím, ale od Vítkovic na Svinov traťová část ETCS je.

No comment

Přesně tak to je. SŽ projednou překvapila chytrým řešením 😀

Martek

Vlaky jedoucí pod ETCS můžou jet normálně 80, rychlost 60 platí pouze pro vlaky bez ETCS.

Michal M

Stejně se ty šunky mezi Jižní zastávkou a hlavním rychleji nerozjedou. O GWTR bych se tím pádem nebál, ale je třeba vyřešit těch pár náhodných výstřelů Arrivy na Písek.
Dalo by se to instalace ETCS v Čimelicích ohnout třeba na Prachatice a směr ČB zajistit nějakým krajským Sp.

fous55

Od přejezdu Novohradské k hlavnímu nádraží je dnes 65 km/h. Snížení na 60 km/h na 2 km udělá cca 10 vteřin.

bakiy

Jenže v obvodu stanice je i odbočka Rožnov, na trati od Boršova je vjezdový návěstidlo ještě „předsunuto“ kvůli bývalé vlečce do papíren. Takže ne dva km, ale cca 5 a ne snížení z 65 km/h ale z 85 km/h.
Ale jak tu píše někdo přede mnou, GWTR díky 60 km/h na odbočce Rožnov a Jižní zastávce zde stejně víc jak 60 nejede…

Petr

V Čimelicích ohnete leda bič.

Mynic

Pokud jedete pod ETCS, tak se vás rychlostníky netýkají.

Lukáš

Ona chce dobra sprava investovat do ETCS na stare trati Nemanice – Sevetin, kdyz se ma behem par let prestavovat? Tak to mi teda hlava nebere a prijde mi to jako vyhozene penize. Rameno na Protivi taky ceka velka rekonstrukce, tak proc ETCS v Budejcich ted probuh?

Honza

Tak třeba takový Hradec Králové se má taky přestavovat během pár let… už 20 let.

Adam BV

Hradec Králové je už několik měsíců ve fázi hodnocení nabídek, takže se dočká zahájení 2025, pokud nebudou spory po výběru dodavatele.

mil

Jo jako že nadraži mozná… ale od zhlavi po Opatovice je to jiná pohádka. Ale to, že mají nabídky ješte neznamená, že nezruší výberko (nevěř dokud nezačnou stavět 😉

Michal M

Vždyť to tam Adam píše….

2101

Na staré trati ze Ševětína už je ETCS možná 2 roky, ve výsledku tam těch 10 let možná bude než se postaví a zprovozní nová trať

Tomáš

Zde jde o problém, který má ČD s lokomotivami, nebo5 380ky přesunuli na PHA- ČB z míst kde už je ETCS, nechápu proč tak super lokomotivy nemohou tuto technologii dostat, prý nákladné, ale nebude to levnější než kupovat nové lokomotivy

Bram

Nerad to píšu, ale po všech stránkách lepší a levnější řešení je nákup dalších Vectronů, kteří už ETCS mají z výroby, než dělat drahý retrofit u již tak předraženého stroje z Plzně, který si zaslouží po(s)tupně dojezdit kdesi na Balkáně.

luzkovyvagon

Tak se to tiše ututlalo a Nemaše asi hned tak nebude. Před rokem se tady psalo, že bude Nemaše postavena v koordinaci se severním obchvatem. Ale ten se od listopadu 2024 intenzivně staví 😀

Michal M

A že to není v koordinaci dokazuje co?

fous55

Staví se severní spojka, přes kterou půjde nové NemaŠe v současné stopě. Severní obchvat (od I/20 x II/105 kolem Makra k Úsilnému) je zatím ve hvězdách a není ještě jasná ani trasa.

Jarda V.

Ta chvilka ze Sevetina do Budejek bude, odhaduji 8-11let podle toho jak to pujde rychle s tunelama a na takovou dobu se to vyplati. Spise by me zajimalo jak j na tom Taurus? Ma ceske ETCS nebo dojde k nejake vymene?

bakiy

Taurus? 1116 smí nejdál do ČB (asi až do Nemanic) a pod ETCS by měl být schopen jet i v ČR, zatím ale nemá kde, a 1216 pod ETCS v Česku jezdí. A to jak 1216 ÖBB, tak 1216 ČD.

Michal M

Pár let, jo? 🙂 Se ještě ani nekoplo…
K tomu je to nějaký mezinárodní závazek o interoperabilitě.

Vasek

Tohle vůbec není nová informace. Termín prosinec 2026 je v prohlášení stabilně.

Jak k tomu přijdou ČD, které se na to připravují a termín chtějí stihnout? Za ně to bude zbytečné vyhození peněz, když ostatní nechtějí a prolobbují si odklad.

Mynic

Co to je za blábol? V Ostravě Svinově také snížili rychlost na 60 km/h od Vítkovic, aby tam mohli zajíždět soupravy bez ETCS.

Martin1

Ránu do zubů ne, nač fyzické násilí. Bohatě by stačila klasická odvolačka.

Bram

Bylo to míněno přesně takto, protože fyzicky napadat nikoho nelze. Je to plně v rukou politiků a ti by si se sebrankou ve vedení Správy železnic měli být schopni poradit.

Frantisek X

O politicích a jejich zájmu o udržení přeprav na železnici (neřku-li zvýšení jejího podílu) už si dávno nedělám iluze, leda u tak malých stran, které vyšoupnou buď šikanou, nebo 5% hranicí pro přístup k byť minimálnímu podílu na rozhodování vůbec.

Michal M

Hrozná sebranka, chce po skoro 200 letech zavést vlakový zabezpečovač. Hnus největší, no.

PřemekJ

Problém není ve vlakovém zabezpečovači, ale v jeho konkrétním provedení od původně konkrétního výrobce.

PřemekJ

Ti mají zcela jiné zájmy.

Martin1

Jestli SŽ v něčem fakt dlouhodobě selhává, tak to je externí komunikace a komunikace s partnery (kraje, obce, ostatní úřady). A dost možná je to proto, že selhává i na te vnitřní komunikaci. Když levá ruka neví, co dělá pravá, těžko pak mohou hlídat nějaké termíny a připomínat je partnerům, natož pak sami sobě.

luzkovyvagon

Potvrzuji. Opravdu je u SŽ neskutečný chaos a jedna ruka neví, co dělá druhá a klidně se i zakázky dělají dvakrát a podobné šílenosti.

Jiří Šrámek

Ne. U SŽ neví pravá ruka, co dělá pravá ruka. Působení SŽ je sice prachbídné, ale zhoršuje se.

Michal M

Já jsem zase slyšel, že luzkovyvagon žere kočky a psy. Šílené.

Libor

Nevěřím, že SŽ stihne něco dřív než plánuje. K termínům je třeba přidat 2-5let. Pozor neplatí pro termín vyplácení odměn!

Jarda

ono to dřív není, jen chtějí zavést výhradní provoz, ETCS tam mělo k tomu datu být, ale smíšený provoz

Leinad

A já bych bral za správné smíšený provoz, ale s pakárnami.
(Misto rychlostního cimbuří jediný rychlostník na zacátku trati – ten nejmenší. Neudržovat oddílová návěstidla, až se rozpadnou tak autoblok jen etcs)

Pavel

Nekompetentnost SŽ. Než aby si předem zjistili, zda je to reálné a jak to finančně vychází na těch lokálních linkách, rovnou vypálí dokument nějaký úředník od stolu. Hlavně, aby se pan Svoboda mohl zase nějde fotit.

2101

Tyto terminy jsou uvedeny už v národním implementačním plánu ERTMS z roku 2021… Tady je chyba na straně MD a krajů

Martin1

Skutečně? Tak proč se bouří i dopravci?

Franta

Když ve fotbale zahraje fotbalista rukou, což je podle pravidel zakázané a vědí to fotbalisté už od pěti let, tak se stejně bouří a rozčiluje. Zkusit to můžete vždycky, záleží jestli vám to projde.

xyz

Nehrát rukou neznamená žádné vícenáklady. Na rozdíl od instalace mobilní části ETCS např. do plecháčů nebo 380.

2101

Ano skutečně

https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/08/etcsplan.pdf

Mimochodem dopravci dost obhajovali svou neschopnost starat se o vozidla náhlým zavedením ECM i když byl termín znám víc než 5 let 🙂

PřemekJ

Nikomu se nechce platit za něco, co sám vlastně nepotřebuje.

Řiditel

Nejsou. Národní implementační plán neřešil u každé jednotlivé stanice vjezdy z tratí nevybavených ETCS. To je až v Prohlášení o dráze 2026 opravdu úplně prvně konkretizované.

Honza

V roce 2021 nebyl žádný národní implementační plán vydán. Plány moderního zabezpečení české železnice nejsou národními implementačními plány, se všemi důsledky, co z toho plynou.

2101

V případě linky R26 bude problém i úsek Beroun-Zdice kde bude výhradní provoz od 12/27, a S7 z Prahy bez ETCS nebude smět do Berouna, přitom právě tam mají dožívat do roku 2029 elefanty bez ETCS, jsem zvědav jak si s tím dopravci s objednavateli poradí

Libor

Hlavně trať 200 už dávno měly drátovat a nová soutěž měla běžet na úplně jiné vlaky. Na druhou stranu je to poslední dobou hodně, drátování, přepínání AC/DC, Etcs

Frantisek X

A pořád ta samá relativně nízká rychlost a jednokolejnost. Ale budeme mít zabezpečení přes družice a dráty. Vyplatí se tam investovat do nových vozidel, když jsme vedle postavili dálnici, přes niž se – na rozdíl od vlaku – dostaneme přímo i do Strakonic a na Šumavu?

Twix

Slouží to jako regionální spojení Berouna s Příbramí a Pískem, to si nová vozidla taky zaslouží (na rychlíky i osobáky), tuto relaci dálnice neřeší, silnice II/118 za moc nestojí. Samozřejmě to hodně zamíchá kartami, pokud vznikne berounský tunel – to pak můžeme z fleku jezdit do Příbrami osmivozovými vlaky (třeba) a zavést i přímé spoje do těch Strakonic.

Petr

Prozatím se má dálnice objevit mezi Berounem a Příbramí až v návrhu ŘSD v dubnu 2025. https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-dalnice-budoucnosti-obkrouzi-stredni-cechy-40513739 Takže je jasné, že tunel bude zřejmě dřív.

PřemekJ

Novinky…

fous55

Fakt už letos? No to bude fofr. 🙂

Petr

No a realizaci očekávám v devadesátých letech. Tedy když vše půjde hladce.

Michal M

Berounský tunel 2050…

fous55

Jste optimista. Při průměrné rychlosti stavby dlouhých tunelů v DE a A 0,8-0,9 km/rok je to na 30 km tunelu nějakých 33-36 roků a při zahájení stavby 2028 (i to je sen) to je nejméně 2060.

Michal M

No vidíte, u nás umíme 4,1 km za 15 měsíců, a to byl terén dost svinčík a ještě se v půlce měnila hlava. 🙂

Na 4 štíty je to 16 km ročně, 48 km by tak mohlo být za 3 roky (plus něco nad to na technologie).

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ejpovick%C3%BD_tunel

tarten

To by bylo fajn, ale seženou se 4 hlavy? A pokud i kdyby ano, nasadí se všechny 4 tady? Není to jediný tunelářský projekt v ČR v podobnou dobu.

noerf

Arriva má smlouvu na R26 do 12/2027. Otázka zní, co tam bude jezdit následně, protože požadavky MD jsou znamenají jednotky, které umí jezdit pod 25 kV AC, 3 kV DC a s nezávislým pohonem. Úsek Písek – Zdice má 90 km, což je na hraně využitelnosti baterek. Škoda například garantuje 80 km.

Twix

Na vozidla na R26 už někde jsou oficiální požadavky? V tom balíku na motorové (resp. hybridní) rychlíky tato linka není.

libor

tam by to byla výzva ty dráty natáhnout ZATÍM aspoň na část třeba Zdice – Příbram. Stejně je tam nějaké narovnání trati dost mimo..

Petr

2027-2029 je v plánu elektrifikace. Takže si musí Spržel švihnout. Protože i optimalizaci svršku a stanic pro zrychlení pomocí V130 je opožděná, letošní část Příbram-Březnice je posunutá na příští rok a bude se dělat Březnice-Písek. Zároveň je 2029 ETCS. Příští rok má ČD nasadit provizorně Lišky, než bude zadrátováno a tak zbývá jen nový provozovatel R26.

platamond

Na 200 Lišky určitě ne. to jen stále šoto ultras žije marketingovými mapičkami. Liška se tam v roce 26 objeví na víkendové Blatné (z posil 070), ale žádná další se tam nejspíše nikdy neobjeví. Jakmile bude ETCS na 170, tak IDSK plánuje ukončit vlaky ze 200 ve Zdicích než budou jednou dráty.

Petr

To nebyla mapička, ale rozhovor s panem Boreckým.

fous55

Taky se nechá to rameno rozpojit, aspoň přechodně do zadrátování úseku Zdice -Příbram. Perspektivně se stejně počítá s tím, že rychlíky z Prahy přes Písek do ČB jezdit nebudou.

Petr

To máte pravdu R26 má končit v Březnici a R38 v Příbrami.

tarten

V tom schématu ovšem obojí končí v Příbrami.

55p

Tipuju odklad výhradního provozu Beroun – Zdice

Petr

Vyjímka je zatím jen pro Zdice.