Nebylo jisté, že se trať bude stavět. ŘSD vysvětluje, proč pod D3 chybí zárodek tunelu
Výstavba D3 severně od Českých Budějovic (podzim 2018). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zároveň by výstavba předstihového objektu znamenala výrazný stavební zásah do stávající silnice I/3, která byla v tomto úseku v provozu jako polovina budoucí dálnice.
Mě by docela zajímalo, kdo má takový zájem o „bouři ve sklenici vody“…
A hlavně jestli předchozí vedoucí složky útočí na ŘSD nebo na SŽ…
Cituji z článku starého 3,5 roku k Nemaše „Pro svou nákladnost byl totiž projekt v minulých letech uložen k ledu a fakticky považován za mrtvý. Koridor měl u Budějovic končit starou schwarzenberskou jednokolejkou, která se vine oklikou přes Hlubokou nad Vltavou.“ „Náklady se v roce 2017, kdy Správě železnic poprvé stavba vyšla jako ekonomicky efektivní, odhadovaly na osm miliard korun.“ https://zdopravy.cz/mzp-prodlouzilo-kladne-stanovisko-pro-nemase-stavet-se-ma-od-roku-2023-42843/ V jiném článku na tomto webu (letos 10.února) šéf SŽ: „Odhady aktuálně hovoří o více než 25 miliardách korun.“ DOTAZ: Fakt někomu připadá Nemaše jako reálně postavitelné ??? Už dneska musíme počítat se zdražením DPH z kohoutkové vody na… Číst vice »
Argumenty typu Axel.
#TeamRadek
Aha. Odhad SŽ kolik budou stát tunely NemaŠe u ČB:
2017: cca 8 miliard
2023: výrazně přes 25 miliard.
Takže je zřejmé, že od 2018/2019, kdy SŽ spustila projektovou přípavu NemaŠe, se radikálně změnila situace. = NemaŠe se nedožiju, hádám.
Jindy není problém dělat zásadní změny i během výstavby a tady najednou není možné revidovat rozhodnutí z roku 2011.
Tomu se mohu jen zasmát.
A tu aktuálně podanou Žádost o dílčí změnu územního rozhodnutí jste vynechal proč?
ŘSD nemusí nic vysvětlovat. Normálně myslící lidi to bez problému chápou, že stavět most přes nejistou trasu železnice nemělo smysl. No a ostatní se sejdou na demonstraci pana Reichla.
Reichel je nějaký projektant od SŽ?
Vysvětlení bylo namístě. A stačilo by, jak je shrnuto v první polovině nadpisu tohoto článku.
Po bitvě je každej generál. Když tam ty připravené tubusy nejsou, je to špatně protože vidíme stavbu té trati jako pravděpodobnou. Pokud by tam byly a stavba se nerealizovala (jako třeba nadjezd u Komořanského tunelu), tak by se zas drškovalo, že se vyhodili peníze zbytečně..
Tak pokud se diva RSD, tak ted pracuje SZ, tak se jim ani nedivim, ze s tou zeleznici nepocitali 🙂
Nadruhou stranu oni v tu dobu nepracovali o moc líp.
No, nejsem odborník na tunely, ale když teda nechtěli zasahovat do existující I/3, tak by se potom jevilo logické že by „utopený most“ postavili jen na té polovině co dostavovali ne? Takže by dneska na jedné polovině dálnice provoz nebyl přerušen vůbec, a ta druhá polovina by se bývala musela vybourat už tehdy, tak se vybourá (vybourala by se) teď…
Cirka poloviční doba i cena.
Zkuste si dát obě stavby a jejich fáze na časovou osu. Třeba zjistíte, že v době stavby D3 nebylo jisté, jestli vůbec a kudy železniční tunel povede.
A k tomu přidejte skutečnost, že se stavba železnice o kus vedle za běhu upravovala na vyšší rychlost.
Takže se zase jednou NEpotvrdilo že odložením (rozhodnutí) na železnici se nic moc neděje? Čili že by včasné definitivní rozhodnutí přímo ušetřilo náklady (zde na silnici, ale pořád „ze státního“)?
Ono se to POTVRDILO! Vzpomeňme třeba na most na D3 (přes I/34) v úseku 0309/III který se také postavil „logicky“ v předstihu a… nakonec se boural a postavily se místo něj mosty dva.
I v takovém případě ale potřebujete vědět, kde se má zárodek tunelu vybudovat, což se v té době nevědělo.
Největší faux pas by bylo, kdyby se musel bourat ten „ztracený“ most, protože trasa vyšla přímo do jeho opory. Někoho by totiž mohlo napadnout zvýšit původní rychlost o 20 km/h. Což se o kus vedle skutečně také stalo.
Ano, bude to nepříjemné, ale jsou úseky, kde je provoz srovnatelný nebo i mírně větší a ještě je tam křižovatka, obec, přechod, světelná a to vše na 1+1. Být z Lipůvky, posílám kondolenci do Miličína.
Když už jsme u těch nedomyšlených mostů na křížení železnice/dálnice, tak jak je na tom křížení RS 1 VRT Brodek u Přerova – Prosenice s D55 severozápadně od Přerova?
protnutí mi vychází někde tady:
49.4751425N, 17.3910989E
Sjezd do Brodku není ani v ZÚR, ale tam se stejně dá spíš očekávat trať vrchem. Horší mi v té oblasti přijde aktuální zabetonování šikany u Lověšic.
Ono to není jisté ani dnes. Bude dálnice a „potřeba“ vlaku, nota bene v nejslabším směru z Prahy na jih, ještě oslabí. Možná se s tím tak i v jistých kruzích počítá, a toto je jen divadlo.
Zas tak slabý nebude, protože tam velmi jezdí studenti a ti auta nemají, a pro dopravu jednotlivce taky stále vyjde výrazně levněji vlak než auto CB-PRAHA.
Žijete v omylu. Dnšní cestující vlakem platí zhruba 10% až 20% z celkových nákladů na jeho cestu vlakem.
Zbývajících cca 80% bylo dorovnáno dotacemi/daňovými úlevami.
Bohužel jak je známo ze včerejší masivní stavky (která dopadla neúspěšně), tak státní kasa je fakt prázdná a zadlužená.
Čili cestování vlakem logicky buďto si najde výrazně solventnější cestující než jsou dnešní cestující. Nebo takové vlaky vysublimují.
AXEL DETECED.
Už i v jiných diskusích.
Takže to máme Axel, Vtvt, Olcit, Ech… Na něco jsem zapomněl?
A pokud se dodělá drát v úseku Veselí nad Lužnicí – České Velenice, tak o trať budou mít zájem i nákladní dopravci.
Tato konkrétní dožilá trať bude zainvestována asi leda, když se z ní stane privátní vlečka.
Uvažovaná investice 10 miliard (v cenách roku 2020) je totiž zcela mimo možnosti jihočeského krajského rozpočtu, nemýlím-li se.
Axeli zalez
Tak se na to podíváme:
Averze k trati Veselí nad Lužnicí – České Velenice a nazývání této trati za „vyžilou“.
Ničím nepodložená, o to více „zaručená“ predikce privatizace tratí, či jejich převedení na kraje.
Prezentování těchto predikcí jako nezvratné fakty.
Je to on.
Mýlíte se, já napsal „dožilá“, abych poukázal konec životnosti tratě do Č. Velenic z VnL a proto bylo odhadováno gigantických 10 miliard na faktické znovupostavení oné tratě (mluvím o cenách roku cca 2020, dneska patrně by byl odhad vyšší výrazně).
Zatímco Vy uvádíte pojem „vyžilá“, což nevím co by mohlo znamenat v souvislosti s pojmem „kolejová trať“.
Nepodstatné, jste Axel.
ANO, podobně arogantní, jako když jsem Vám odpověděl, poté co jste komentoval můj názory.
A Vy jste odpověděl, že moji odpověď pro Vás číst nebudete
Já totiž diskutuji k věci. To tak dospělí dělají, víte?
Zatímco děti soutěží třebas v překřikování čí tatínek doplivne/dočurá dál.
Hezký den.
OK Axeli.
Ale no tak, to si myslíte, že relaci Linz, Salzburg a dál budou uvraťovat ve Velenicích a ještě v Bulharsku.
Jestli by ty studenty nemohl vozit na Volhu, Stahov, Suchdol, Podolí či Holešovice autobus… Ne každý chce ještě přestupovat na hlavním.
Františkovo divadlo, jo a zednáři.
Bílé klobouky. Soros. Všichni se spikli proti dráze.
František a Axel v jednom vlákně, tady bude asi legrace.
Frantisek a František není to samé.
A ty dvě koleje od Benešova na jih jsou taky jenom divadlo?
František se rozhodl překvalifikovat z lokálkového retarda na konspiračního teoretika.
Doporučuji návštěvu nějakého (jakéhokoliv) Jižního expresu ráno mezi pátou a devátou hodinou těsně před odjezdem z ČB (jezdí po hodině) a poté mluvit o nejslabším směru.
Tak snad se ta část diskutérů z původního v článku, kteři měli okamžitě jasno, že je to chyba ŘSD a nejraději by celé ŘSD pozavírali, aspoň chytí za nos. Že by se tady ŘSD rovnou omluvili, to raději neočekávám.
Omluvit se ŘSD za to, že to teď bude dražší, komplikovanější a s většími omezeními, než to mohlo být? Ale ano, článek přinesl novou informaci, že má stejným dílem máslo na hlavě i SŽ a MD.
„V době, kdy byla dálnice připravená ke stavbě, neměla Správa železnic stabilizovanou trasu tunelu ani směrově, ani výškově.“
Co přesně měli na ŘSD udělat? Hodit tenisákem a podle toho kam dopadne, tak tam postavit zárodek tunelu?
V jistých kruzích se považuje za slušnost, že pokud k textu diskutuji, tak si ho i přečtu. Tak si ho prosím přečtěte.
Trasa železnice v dané době nebyla stabilizovaná.
Proč mám pocit, že pokud by RSD tu přípravu udělalo, a nakonec se ukázalo, že zbytečně, tak byste tu dnes pod podobným článkem na téma “ŘSD vyhodilo stamailiony za tunel, který nikdo nechce” horoval za to, že ŘSD jsou diletanti, proč stavěli něco, co nebylo ani v papírech?
Jojo, z obývaku se to radí. Odpovědnost nulová, ale všechno víme, všechno známe :(.
Tak pro lidové (lihové?) milicionáře je docela problém pochopit, že se to stalo za úplně jiného ministra, před nastoupením toho současného. A taky, že zastřelený posel špatných zpráv nezměni nic na samotné skutečnosti.
Praskla žárovka.
… dostal facku
… pořád nesvítí.
To snad má kořeny ještě u Bárty. Mno odvoláním Kupky a ukřžováním Boreckého se problém nevyřeší, tak holt 2+2 na dálnici, kde je ani ne poloviční provoz proti Šmejkalce: 16 vs 36 tisíc vozidel v prac. den.
PS: Počítal někdo cenu toho ztraceného mostu vs dnes nutné vybourání?
Tak hlavně v textu se mluví o hloubeném tunelu, ne o mostu, takže i toto řešení je jiné (a pro dálnici dlouhodobě jednodušší).
O hloubenem tunelu pise RSD v jeho zprave. Tot vse.
Pochopil jsem to tak, že dálnice měla jít po mostě, pod kterým se pak bude hloubit tunel bez přerušení provozu na dálnici.
Most není a spotřeboval by víc betonu (hrubým odhadem) než nový CB kryt a výztuže taky hodně.