„Nebudeme nočním barem Evropy.“ Značky jsou zpět, zákaz vjezdu do centra Prahy opět platí

Značky zakazujících vjezd do velké části pražského Starého Města. Foto: Rezidenti1Značky zakazujících vjezd do velké části pražského Starého Města. Foto: Rezidenti1

Podle předchozích vyjádření vedení radnice vadí hlavně auta „závodící v ulicích v noci“.

Odebírat
Upozornit na
guest
61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Otto

No ja nevim, stejnou logikou by se dal zakazat provoz treba na I/35 nebo I/38, pripadne si dosadte jakoukoliv jinou komunikaci s vyssi intenzitou kamionove dopravy… nebo ti lidi tam jsou neco min, nez obcane Prahy 1, a nemaji pravo na “na klidné noci bez rušivého hluku”? Ad absurdum muzete s temito argumenty od 22:00 do 6:00 zakazat provoz po cele CR.

Kolemjdoucí

Užitečnost noční pruljezdnosti I/35 nebo I/38 v porovnání s Dlouhou asi bude maličko jinde.

Panda

Výjimka se vztahuje na taxi, což je tak 90 % tamního nočního provozu (a zároveň i nelegálního parkování/stání), ne? To nezládne neinvalidní člověk dojít na Revoluční? A pár závodících aut nezvládne vyřešit policie, která by stejně měla být v Dlouhé celou noc?

digi

No když si tuneru dělali závody přímo na Nuselským mostě tak se policie taky ani neobtěžovala… A to je na konci mostu policejní ředitelství… Takže jakou dáváte šanci tomu že PČR obtěžovala někde kde nemá základnu??

Průvodce původní Aleš

V Brně nezvládnou měšťáci vyřešit jízdu padesátkou po pěší zóně.

Kolemjdoucí

Taxi tam nesmí, pokud nejede konkrétně pro někoho nebo nejede někoho konkrétně vyložit. Problém v místě byl s taxi jezdícími dokola a lákajícími ožralý hejly.

To odporný pinožení se

Šílenství a brutální omezení svobod pohybu, ale i hazard s lidským zdravím. Je nepřijatelné, že nemocná nemohoucí stará babička, která tam bydlí a bude mít třeba v noci úzkost, potřebu prášků nebo jen hlad, tak jí její vnuk prostě nenavštíví, aby jí pomohol a potřebné věci autem přivezl. On není totiž rezident! Opravdu asociální politika!

Frantík

Když jí věci veze tak je dopravní obsluha… akorát pak musí odjet.

To odporný pinožení se

Hmm aha. A babička bude vyžadovat péči nebo jen hlídat celou noc. Ale vnuk musí odjet..

Tomáš Gottschalk

Nemusí, platí zákaz vjezdu, ne povinnost výjezdu.

Radek

A vida, už je tady babička! Ještě klavír, těhotná manželka a máme to komplet! A trvalo Vám to pouhých 39 minut od doby, co jsem to předpovídal. Gratuluji, posílám klíčenku.

To odporný pinožení se

Ano, babička a klavír. Ano, děda a tři basy piva. Ano, existuje tisíc a jeden dalších situací, kdy je auto nutné. Auto, úhů, svět div se, oficiálního nerezidenta.

Radek

Ano, proto jsem taky dole vytkl před závorku, že těchto situací se to netýká. Nicméně ty jsou v tom celkovém objemu dovolím si tvrdit marginální. Tři basy piva a klavír by si člověk asi mohl stěhovat mimo noční klid.

Průvodce původní Aleš

Popletl jste to, těhotná není manželka, ale ta babička. A do porodnice veze ne klavír, ale dva klavíry. To fakt MHD neodvezete.

Pražec

Nekrmit!

To odporný pinožení se

To říkáte svým pečovatelkám, že už jste syt, že vás nemají krmit?

Air Traveller

Jako kdybych slysel vymluvy ochlastu za volantem, ze jedli margotku … 🙂

24xhonza

říká Vám něco dodatková tabulka „Mimo dopravní obsluhu“? To totiž znamená, že v případě, že má za daným zákazem vjezdu cíl cesty, tak tam může vjet.
A kromě toho, nechtělo by to vymyslet už konečně jiný argument při omezování IAD než nemohoucí babičky nebo stěhování klavíru? Už to je docela ohrané…

Honza

Já se domníval, že ten zákaz měl být i pro taxi, protože taxikáři ucpávali Dlouhou a jezdili dokola, když čekali na rito. Největším problémem byla vozidla taxi.
Aby to mělo smysl, tak vjezd pouze pro rezidenty, IZS a MHD. Jinak je to k ničemu a problém nezmizí.

Frantík

Pokud dělají hluk, dá se pokutovat i tak, pokud se bude chtít.

Honza

A jak to chcete dokázat? Cejchovaným hlukoměrem? První právník to rozcupuje.

Frantík

Podezření na upravený výfuk…

jkjk

To bohužel neprošlo, přitom už na Praze 1 už nějaké noční zákazy vjezdu bez taxi jsou. Ale takhle to aspoň pomůže na ty neohleduplné pitomce, kteří se prostě musí producírovat se svými vytuněným miláčky před barem ve 3 v noci.

Jaaa

Nestačilo by dát dýchnout?

Kolemjdoucí

Taxi může jen přijet naložit nebo vjet vyložit. Kroužit nesmí a postávat kdesi taky ne.

Honza

A kde se to, prosím, píše? Že nesmí objíždět?

Honza

Pokuta na místě max. 1.500,-
Ve správním řízení 2.000,- 5.000,-.
Nevím, kde přišli na ta čísla, o jaký zákon se opírají?

Air Traveller

Ve skutecnosti to muze byt jeste vic.

Za neuposlechnuti zakazu vjezdu je nove 7000 -25000 ve správním rizeni (nelze resit na miste) a zakaz rizeni.

Netusim a nepovedlo se mi najit, zda znacka zakaz vjezdu motorovych vozidel (a variace) nemaji vlastni upravu.

Honza

Ne nemají, značka je dána místní úpravou, je to prostě B11, za její porušení je max 1.500,-.
Můžete mi prosím říct, co citujeze za přestupek?

Honza

A máte li na mysli 115c/1f15, tedy neuposlechne zákaz jízdy, nebo příkaz směru dle §4b, jedná se o pokyn, ne o značku. Tedy když vás policajt odkloní a vy neuposlechnete jeho pokyn, nebo dá znamení k zastavení (např. při silniční kontrole), pak je to tento paragraf.
Ta značka je prostě jen 125c/1k, bez bodu a max 15 kil.

Honza

*125c/1f15,překlep

Honza

Díky za mínusy, ale žádný argument.
Na pokuty je zákon, a ten jasně říká, kolik je maximální výše. Tady je to prostě 15 kil, žádný 2 litry, jak se píše v článku.
§125c/5d, 361/2000 Sb.
§125c/7a, 361/2000 Sb

Radek

Vždycky, když mě v noci vzbudí auto (v létě několikrát za noc), které projede naší ulicí, tak si říkám, o jaké „právo“ se takové chování opírá, respektive proč to ta většinová společnost má tolerovat. Ten hluk, který jedno pitomé auto dokáže vytvořit, je až zarážející. Kdybych vytvářel srovnatelný hluk čímkoli jiným, tak mě v noci zavřou za rušení nočního klidu.

Frantík

Já si myslím že to můžou trestat, jenom nevymáhají…

Radek

No to bychom asi museli pak kompletně zakázat veškerou IAD ve městech v noci. Ale jako fakt si říkám, kde je ta hranice, že právo jednotlivce projet autem v noci ulicí je vyšší než právo obyvatel té ulice se v noci vyspat. (samozřejmě stranou dávám případy, kdy je třeba v noci přestěhovat klavír, odvézt ženu do porodnice nebo babičku na ambulanci).

Fučida

A ten klavír během nakládání spadne, tak při troše štěstí zahraje čistý akord.

Kubrt

Nezabíhejme do extrému, normální auto jedoucí normální rychlostí? Se smrknutím zakážete provoz motorových vozidel, tramvají, vlaků? Ti všichni dělají hluk.

Radek

Jako jo, právě že mě překvapuje, jaký rámus normální auto jedoucí normální rychlostí v noční ulici udělá. Jinak u té tramvaje tam si aspoň řeknu že těch lidí je třeba víc, jezdí v noci jednou za hodinu (část noci dokonce vůbec, třeba bychom mohli začít tím, že když nejezdí tramvaje, tak nebudou jezdit ani auta). Ale u toho auta je to prostě vyloženě právo jednotlivce vůči právům společnosti (územím, kterým projíždí). Ale pokud Vám to přijde v pořádku, tak vám to neberu, prostě to vidíme jinak.

Martas

Jakožto bydlící v místě, kde pod oknem jezdí auta, busy i tramvaje, tak normální auto (bez těch tuningových blbostí) je jednoznačně nejtišší. Pak autobus, i přes řvoucí motor SORky, a následně tramvaj. A to z toho důvodu, že na každém křížení, nebo kolejovém spoji se ozávý drnčení a rány.

A dost pochybuji, že si na Praze 1 někdo dělá závody, jen dělá hluk, což takhle bude dělat jinak, protože místo aby ožralové vypadli taxíkem pryč, tak půjdou v hejkajícím módu celou ulicí.

Radek

Jasně, to taky nezpochybňuji. Nicméně tramvaj jezdí jen v několika ulicích a část noci dokonce vůbec, autobusy rovněž jen v některých ulicích, párkrát za noc. V obou těchto prostředcích je to „právo“ vytvářet hluk násobeno větším počtem uživatelů. Ale autem může jet kdokoli kdekoli a klidně sám. V mé ulici nejezdí ani busy ani tramvaje, ale auta několikrát za noc a v létě, když mám kvůli vedru otevřené okno, tak dokáží nadělat pořádný hluk. Tak si říkám, proč bych to měl tolerovat? Proč je právo toho člověka tam projet autem větší než moje právo se v noci vyspat? Navíc nás… Číst vice »

Kolemjdoucí

Nepochybujte – chlapci s vytuzeným vejfukem tam jezděj bejbinám předvádět, jak malýho ho maj.

Průvodce původní Aleš

Běžné auto, jedoucí na odpovídající rychlostní stupeň předepsanou rychlostí v obci, vytvoří menší hluk, než chodec s příručním (kabinovým) kufrem na kolečkách.
Samozřejmě silnější motorky a vytuněná auta pro řidiče s miniaturními pindiky jsou jiná liga.

Y.K.

Mě toho teda pod okny jezdí hodně, tříproudá silnice, autobusy a největší problém je: a) nikdy není ticho. I ve tři ráno je období, kdy náhodou nic není slyšet, v řádu desítek sekund. Přes den vůbec, neustálý lomoz a při zácpě to duní neustále a troubení. Spát při otevřeném okně nelze. Pár aut za noc bych bral jako dar z nebes. b) vozidla překračující hlukové limity, to je největší problém. Různé vytuněné nesmysly a motorky to probudí i mrtvolu. Je na to spousta cetifikátů a pravidel a nikdo je nevynucuje. Bohužel tam teda spadají i některé autobusy SOR a jejich… Číst vice »

Radek

Já tím taky nechci říct, že to mám nějaké hrozné, naopak. Spíše si říkám, proč to jako společnost tolerujeme? Respektive proč to vůbec naše legislativa toleruje? Nedávno jsem narazil na Česko bez hluku, kde bojují proti nočnímu hluku ve městech, ale o hluku z dopravy a obzvlášť z IAD tam není ani čárka. Nerozumím tomu, proč k tomu máme dvojí metr.

Frantík

Tak jako když chtěli zakázat v noci tramvaje na Bělehradské (denní 6/11), protože dělají hluk v centru…

Kubrt

Drtivá většina společnosti chápe, že občas je užitečné použít auto i v noci. A nemusí jít nutně o babičku a klavír, ale běžné životní situace typu návrat z práce, kultury, návštěvy, dovolené. Nebo naopak brzký odjezd kamsi. Opravdu ne každý má to štěstí, že všechny jeho dopravní potřeby uspokojí MHD. Dále si troufám říct, že většina lidí průjezd auta v noci zaspí ani neví jak.

Radek

Miluju když se někdo staví do role herolda lidu. Vůbec netušíte, co si mysli a nemyslí většina spolecnosti tak laskavě mluvte pouze za sebe pokud teda v ruce nemáte průzkum veřejného mínění na dané téma. Navíc v tomhle případě ani není nutná většina společnosti ale pouze ta cast, které se to bezprostředně týká. Jinak já taky neříkám, ze bych to plošné zakázal, jen se ptam, kde je ta hranice mezi právem jednotlivce a právem společnosti obývající lokalitu, kterou daný jednotlivec projíždí. A jestli neexistuje možný konsensus někde uprostřed typu stejný režim jako tramvaje nebo noční plošná třicítka apod. Protože situace… Číst vice »

Kubrt

V ČR je přes 6 milionů osobních aut. Z toho usuzuju, že česká společnost tento vynález přijala a využívá ho, i s jeho negativními projevy. Zřejmě máte opačnou životní zkušenost. Pokud podobný postoj k IAD začne ve společnosti rezonovat, jistě se na toto téma rozproudí diskuze. Zatím se tak děje pouze v oné části Prahy 1, kde ovšem nejde o noční ruch známý z jiných oblastí.

Radek

Jen pro formu předpokládám, ze žijete někde ve městě, kde tepelný ostrov (mj způsoben infrastrukturou pro IAD) vás nutí spát s otevřeným oknem pod kterým vám v noci jezdí auta, když už tedy mate potřebu na mě reagovat, že?

Kubrt

Žiji ve vesnici známé častým výskytem vysokých teplot (Řež) a vyjma pár dní v zimě, kdy silně mrzne, máme v ložnici otevřené okno (a měli bychom ho otevřené i kdekoliv jinde, kvůli čerstvému vzduchu). A reagovat budu na koho budu chtít, diskuze se tomu říká.

To odporný pinožení se

Zkoušel si zavřít si okno?

Radek

Nepotykali jsme si, to zaprvé, tak se chovejte slušně, pokud to nezvládnete, tak na mě nereagujte. A ano, můžu si zavřít okno, jenže pak se v těch bytech nedá spát pro změnu kvůli vedru. Takže mám na výběr nespat vůbec se zavřeným oknem nebo spát s tím, že mě vzbudí kdejaký moula, co zrovna ve tři ráno potřebuje někam přepravit svou tunu plechu. Jako chápu, že pokud nežijete ve městě, případně žijete někde v nějaké klidné slepé uličce, rodinném domku v zahradě apod, tak je to pro Vás asi obtížně představitelné. To ale neznamená, že jiní lidí tu situaci mohou… Číst vice »

To odporný pinožení se

Já žiji na samotě na venkově. Poblíž mám akorát přes svojí louku silnici třetí třídy. Ale ve městě jsem bydlel také. Přímo v Praze na hlavní ulici, kde jezdí tramvaje. Opruz to v tomto ohledu je, ale zase tak hrozné, jak tady popisujeTE to není. Člověk nesmí být přecitlivělej.

Radek

Od člověka bydlícího na samotě na venkově to jsou ale tak trochu knížecí rady, nemyslíte?

Kebab

Aneb nejdřív se nastěhuju do betonové kobky uprostřed dalších betonových kobek, abych to měl všude blízko a pak se hrozně divím, že se tam nedá žít😃 To nevymyslíš…

Radek

to je fakt logika, mne bude bohatě stacit, když me v te betonové džungli nebudete obtěžovat auty..koneckoncu kvůli kterým to ta betonová džungle je. Strčte si ta vaše auta víte kam, já si v ulici vysadim stromy místo parkovacích stání, v noci otevru okno a budu spoko. Naopak kdo má díru p….e se odstěhuje do zeleně za město a pak bude likvidovat město svým narokem na dopravu. To nevymyslis.

Radek

Proč já se tady vůbec s vámi namáhám, tak si zjistěte kde se akumuluje teplo ve městských tepelných ostrovech, které pak v noci vyzaruje do ulic, než vypustite z klávesnice takový bullshit. Kupodivu střechy ani fasády to primárně nejsou.

L.

Vždycky, když mě v noci vzbudí letadlo (v létě několikrát za noc), které proletí poblíž našeho domu, tak si říkám, o jaké „právo“ se takové chování opírá, respektive proč to ta většinová společnost má tolerovat. Ten hluk, který jedno pitomé letadlo dokáže vytvořit, je až zarážející. Kdybych vytvářel srovnatelný hluk čímkoli jiným, tak mě v noci zavřou za rušení nočního klidu.

Radek

Fňuk

Herold

Nastěhoval se do města, ale jezdily mu tam auta:-)))