Letecké společnosti Letectví

Nebude, bude, nebude. Ryanair ruší spojení Ostravy s Itálií, linku přesune do Katovic

Odstavená letadla Ryanairu v zimě. Ilustrační foto: Dublinairport.com
Odstavená letadla Ryanairu v zimě. Ilustrační foto: Dublinairport.com

Letecká společnost Ryanair ukončí  na konci března provoz linky mezi Ostravou a italským letištěm Bergamo u Milána. Firma už začala lidem rušit letenky a oficiálně potvrdila konec spojení. Ostravě tak na jaře zůstane jediná pravidelná linka.

Naše linka Ostrava – Bergamo nebude v letním letovém řádu 2019 v provozu. Průběžně hodnotíme výkonnost našich 1850 linek a letový řád vytváříme podle výkonu linek, poptávky na trhu i dostupnosti letadel,“ odpověděl na dotaz Zdopravy.cz mluvčí Ryanairu Denis Barabas.

Podobné oznámení dostali do e-mailu i cestující, kteří si dříve koupili letenky na spoje v letním letovém řádu. Jejich prodej firma zastavila až na počátku ledna. „Společnost Ryanair vyjadřuje politování nad tím, že po komerčním přezkumu budou níže uvedené lety ukončeny od 1. dubna 2019,“ napsal Ryanair cestujícím.

Ještě před dvěma týdny přitom kraj tvrdil, že schválil marketingovou podporu, která měla linku zachránit.

Linku z Ostravy do Bergama otevřel Ryanair v říjnu roku 2016, létá dvakrát týdně. Podle údajů letiště bývají letadla plná zhruba z 80 %, zhruba pětinu cestujících tvoří Italové. Ředitel Letiště Ostrava Jaromír Radkovský uvedl, že se ke konci linky vyjádří po návratu ze zahraničí.

Ryanair do Bergama létá dvakrát týdně. Až skončí, letišti zatím zůstane jediná pravidelná linka z Ostravy do Londýna, kam létá Ryanair čtyřikrát týdně. Letiště současně hledá nové dopravce, mluví se o zájmu polského LOTu a spojení do Varšavy.

Zájemci z Ostravska o lety do Bergama úplně nepřijdou. Od 1. dubna otvírá Ryanair spojení na stejné letiště z polských Katowic. Bude tam létat rovněž dvakrát týdně.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Zesp
Host
Zesp

Nedávno jsem se tam byl odpoledne podívat (jel jsem kolem autem ze SC), je to letiště a nádraží duchů. Přijel téměř prázdný Panter, ze kterého vystoupilo jen pár pracovníků přilehlé průmyslové zóny a pár jich nastoupilo. Všichni do velkolepé nádražní haly přišli / odešli zakázanou cestou přes koleje, kudy do ní vjíždí vlak. Luxusním tunelem do haly jsem šel jenom já a to ještě na „čumendu“. V letištní hale byla jen znuděná ochranka, tabule příletů a odletů prázdná… A asi jim bylo divné, co tam chci, když nic neletí, takže se mě jali sledovat. Tak jsem radši koukal mazat nejbližím… Číst vice »

Dash9
Host
Dash9

Já když jsem se tam kdysi byl podívat, tak rozdíl proti popsané situaci spočíval pouze v tom, že kromě mě z Panteru nikdo nevystoupil a v hale nebyla ani noha.

Karlod
Host
Karlod

Ale zase v Ostravě konci papírové jízdenky ☺️ a máte vlak až na Apt 🙃 to taky jiné město v CZ nemá 🙃🙂🙃🙂

Martin
Host
Martin

Jak šel čas: ———— 23.09.2016 – Nová linka – Ostrava/Dubaj podepsal náměstek pro dopravu MSK za 52 mil 25.09.2019 – Vyběrové řízení na Helsinki a Amsterdam zadáno právní kanceláři kráj to nezvládne 1,5 mil 19.05.2017 – Nainstalován nový CEO ředitel letiště Ostrava bez VŘ a změny v dozorčí radě 31.10.2017 – VŘ Helsinki, Amsterdam končí, 01.11.2017 – Vyjadření společnosti Transavia dokresluje celkovou situaci ve VŘ 15.02.2018 – Hejtman, náměstci a další tapetuji své privátní FB stránky v olympijském oblečení zakoupeném z prostředků MSK 06.08.2018 – Dubaj končí 07.08.2018 – Vychází kritický článek o letišti v Deníku a hejtman MSK alias… Číst vice »

Martin
Host
Martin

Editovat nelze, omlouvat se za preklepy……

Jakub Unucka
Host
Jakub Unucka

Vize a budoucnost: – Jestli skončí Londýn záleží pouze na cestujících. Pokud jich bude hodně a nebudou chtít všichni letenku za 10EUR, linka se uživí a bude fungovat. Stejně jako případné jiné. Ale s obsazeností 80% nebude lítat nikdo. – Bez VŘ jde zadat zakázku pouze do výše 6 miliónů. Takže se soutěžit bude. Leda že by rekonstrukci zaplatilo NATO nebo nějaký soukromý mecenáš. A předpokládám, že EUROVIA se na tuto akci hlásit nebude, protože v té době bude v rámci záruky tu dálnici spravovat. – Ty tři miliardy byly z evropských dotací, takže byly z daní poplatníků nejen našich,… Číst vice »

Ladislav Kozák
Host
Ladislav Kozák

Chapu to dobre, ze spotrebovani 3 miliard korun – z velke casti EU penez – mohlo byt jen a pouze na dve veci – tj. gender anebo na letiste? Opravdu toto pisete s vaznou tvari?

Jarda S.
Host
Jarda S.

ad bod 1) – takže skončí ad 2) „EUROVIA … v té době bude v rámci záruky tu dálnici spravovat. 😀 😀 😀 Teď ještě tu o červené karkulce ad 3) „…pořád lépe postavit koleje na letiště, než pořádat genderová školení, ne?“ NE. Nejlepší je udělat něco rozumného, co přispěje k rozvoji regionu, aby doháněl ty bohatší (k tomu jsou koneckonců eurodotace určeny). A pokud nic nemám připraveného, tak ty prachy nepro…at na nesmyslnou akci. Ono se teřba Britům vcelku přeqapivě nelíbí, že za jejich daně se platí podobné nesmysly třeba u nás, aby se na letiště dostali pohodlně gastarbeitři,… Číst vice »

petr766
Host
petr766

Možná by to chtělo přestat sypat peníze do letiště, které nikdy nebude kromě charterů nějak používané a zapracovat na rychlém propojení Ostravy (regionu) do Krakova a Katovic ve spolupráci s Poláky (vlaky)

Jakub Unucka
Host
Jakub Unucka

Bez pravidelného leteckého spojení z Ostravy někam do západní Evropy u nás v kraji nebudou západní firmy typu Siemens, ABB, Tieto a další. Proto má letiště význam a kraj do něj bude investovat a snažíme se za ČSA najít náhradu. Ano, ztráta zrušení letů s ČSA je průšvih, přiznávám, vymlouvat se nebudu. Co se týká turistických letů, tam je to čistě na dopravcích. Turistické linky mají být plně v rukou leteckých společností a jejich komerční politiky. Jestli si taková turistická linka na sebe nevydělá, máme smůlu. Měli jsme létat více nebo nechtít letenku za 10EUR.

Ladislav Kozák
Host
Ladislav Kozák

„Bez pravidelného leteckého spojení z Ostravy někam do západní Evropy u nás v kraji nebudou západní firmy typu Siemens, ABB, Tieto a další.“

Muzete mi rici kdo treba z Tieta momentalne vyuziva anebo vyuzival letiste Mosnov a kam jakoze leta/letal? To jakoze Lukasik si pracovne lita do Bergama anebo Londyna? Mozna udelate pro svou karieru lepe, kdyz se do podobnych diskuzi nebudete zapojovat.

Jakub Unucka
Host
Jakub Unucka

Prosím přečtěte si moje komentáře. Ve všech říkám, že Bergamo nebo Londýn, nebo jakékoliv jiné destinace na Eurovíkendy si na sebe musí vydělat a pokud ne, nebudou z Mošnova lítat. Lukasik a jeho lidi samozřejmě nelítají do Bergama ani Londýna, ale potřebují doletět někam, odkud se dostanou všude a v čase, kdy budou navazovat spoje. A takové pravidelné denní byznysové spojení se světem bude kraj platit, protože se mu to vyplatí. Do Bergama prostě budeme lítat z Katowic.

Jiří Petrus
Host
Jiří Petrus

Ohledně eurovíkendových destinací: asi jste měl na mysli Mošnov jakožto destinaci na eurovíkend pro gastarbeitery dolítávající zatím domů z Londýna…

Ladislav Kozák
Host
Ladislav Kozák

Ja jsem se vas ptal – jake linky ted a v minulosti treba zminovane Tieto vyuzivalo a take by mne zajimala vytizenost. Momentalne tam mimo zminovane destinace pravidelne nic neleta. A predstava, ze pro firmy jako Tieto je klicova „dostupnost“ leteckych spoju z Mosnova“ neni ani uz k smichu. Jako zamestnanec Tieta jsem letal, bez nejmensich problemu, do Skandinavie z Katowic a z Prahy (linka Ostrava – Praha se vyuzivala jenom obcas). Pocty cestujicich zamestnancu v ramci fy Tieto vcetne skandinavskych kolegu je naprosto zanedbatelny pro pravidelnou leteckou linku a to k tomu muzete klidne pridat ABB, Siemens a dalsi.

Adrian Kozera
Host
Adrian Kozera

Tak teď jsem opravdu zvědavý, jestli se pan náměstek Unucka opět zapojí do diskuze. Minule jsem to vnímal velice sympaticky, že se snažil obhájit některé názory či kroky a šel s kůži na trh.
Bohužel stávající vývoj linky znamená, že vedení letiště a kraje mají opět máslo na hlavě. Chtěl bych vidět, jak probíhalo jednání se zástupci Ryanairu o marketingové podpoře….

Adam
Host
Adam

třeba takto:

Kraj: dáme Vám 40 miliónů na marketingovou podporu, ale 10 nám pošlete zpět na tajná konta jako všimné

Ryanair: Na to Vám z vysoka…

Jakub Unucka
Host
Jakub Unucka

No, chtěl bych vidět frajera, co by chtěl úplatek po Irovi Michael O’Leary……

Jakub Unucka
Host
Jakub Unucka

Zapojím se, ale až v pondělí. S RyanAir jednal obchodní ředitel Bujnosvký a budu s ním až po jeho náratu v pondělí 28.1. v 11h.

Ic540
Host
Ic540

Pane Unucko. Vážím si na vás, že zde diskutujte. Chtěl bych Vás podpořit s tím, že opravdu lepší dotáhnout koleje na letiště než je projíst v rámci školení… Vím že je těžké vytvořit smysluplný jízdní řád vlakům na Mošnov. Ale za současné situace by mělo jezdit na Mošnov jen maximálně pět pravidelných párů spojů v pracovní dny… Víkend řešit linkou 333… Vlaky na směny a ze směn v průmyslové zóně. Příjezdy a odjezdy na a z Mošnova : Příjezd 5:25 odjezd 5:30 Příjezd 6:25odjezd 6:30 Příjezd 13:25 odjezd 13:30 Příjezd 14:25 odjezd 14:30 Příjezd 21:25odjezd 22:25 Než tahat kapacitní i… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jak se říká: „bingo!“ …

Partneři