Nebourej a vyděláš si více. V Brně zavádí novou motivaci pro řidiče
První den provozu trolejbusů do Soběšic. Foto: DPMB|
Kvůli častějším nehodám řidičů musí dopravní podnik platit vyšší pojistku.
Kvůli častějším nehodám řidičů musí dopravní podnik platit vyšší pojistku.
Tohle je taky dobrý fór. Jak může někdo říci „Nebourej a dostaneš více“? To Já bych spíš řekl „Bourej a můžeš si jít hledat nové místo.“
V situaci, kdy nejsou řidiči, bych to nezkoušel.
A proč nejsou řidiči?
Řidič nesmí…..mj. přejet sousedovi psa
https://www.youtube.com/watch?v=LcKdTeEklRA
Říct to můžete. A pak si budete hledat nové místo sám, protože s takovou personální politikou vás generální ředitel prorazí skrz zavřené dveře.
Spíše by měl pan generální přemýšlet nad tím, jak docílit dostatečného počtu řidičů. Když budete mít dostatek něbudete muset přivírat oči a budete si moci vybírat.
navážu na jirik.e
… a s takovou personální politkou zjistíte to, co zjistil už před staletími nějaký Boycott. U Boycotta nechtěl nikdo pracovat.
Nějak se mi nezdá „bez nehody = prémie bude, 1 nehoda = prémie neni“.
To je takové demotivující, kdo jednou nabořil nemá co ztratit.
Nemá co ztratit? Ty komplikace kolem nehody jsou nic?
Naopak. Je to motivace si dávat větší pozor než být několik měsíců bez prémií. A jestli na něco lidé slyší jsou to právě peníze.
A v praxi to bude tak, že jakmile na konci června ve zmatku do někoho ťukne, po zbytek roku už nehne prstem navíc ani nebude brát na nikoho ohledy – už mu to bude jedno.
Vy jste asi nikdy nedělal s lidmi, natož v trochu větším podniku (>100 zaměstnanců), že?
Ridič co zmatkuje by asi neměl být řidičem busu, trolejbusu či šaliny. Co myslíte? Není od toho dopravně-psychologické vyšetření, aby se tam takový jedinci moc nedostali? 😉
Svět není ideální a lidi už vůbec ne. A udělat chybu může každý – většinou se nestane nic, občas to je s drobnými škrábanci na majetku, výjimečně jsou i škody na zdraví a ztráty na životech (jako se to povedlo strojvůdci Regiojetu v Pardubicích – zapomněl zareagovat na návěst Stůj, řízl výhybku a pak už mohl jen utéct do strojovny).
Jestli si myslíte, že řidič který stojí zaměstnavatele peníze by by neměl přijít o prémie aby si příště dal větší pozor tak to se asi neshodneme.
1) Měl.
2) Půlroční vyhodnocovací období, kde existuje pouze možnost ANO-NE a neexistuje nápravné opatření, je nesmyslné. Až budete dělat s lidmi, pochopíte.
Nějak se mi myšlenkově stále nedaří nalézt souvislost s potenciální výší bonusu a tím, že se mi na nějakym nešikovným místě, kterých máme plné Brno, podaří třeba urazit zrcátko a rozbít čelní okno.
Nedaří, protože výstupy tiskové mluvčí DPMB má jisté rezervy a tady její výtvor jen převzal 1:1.
Nezaviněné nehody kvůli odměně 10 000,- bude posuzovat technik jízdy a dopravní ředitel. Pokud uznají, že jí řidič nemohl zabránit, bude mít řidič na odměnu nárok. (zdoj: ROH)
Díky za upřesnění. Přesně jsem si chtěl jít stěžovat do komentářů, že přece za velkou část nehod samotní řidiči nemohou, tak by se to přece mělo rozlišovat. Zjevně u tohodle alespoň trochu mysleli.
Urazit zrcátko o stojící objekt by měla být čí vina?
Tak to je řidiče – to je neodhadnutí průjezdního profilu.
https://mapy.cz/s/hamohudaha
Tuhle lampu nakonec přesunuli, aby autobusáci nemuseli na dočasném kruháči couvat. Autobus musel využít i kus chodníku, aby projel, předek přečuhuje.
Totiž někdy nese vinu i ten, kdo ten stojící objekt zapíhchnul, či jej ignoroval při dodatečné úpravě provozu. Hodí se to ale na řidiče.
Když si urazí jen svoje je to ještě dobré. Horší je když strejchne o cizí. Když nezastaví aby ověřil škodu hned je to ujetí od nehody.
To je relativní. Mnozí by mohli říct. že když je ten stojící objekt Fabie, tak je to vina řidiče autobusu. Ale když je tím stojícím objektem Maserati, tak za to přece může naprosto jednoznačně ono…
😀
Musí mít jeden štěstí. Ale pozor, podnik neříká dostanete 10 000,- za to že budete dělat něco navíc, těch 10 000 ,- dostanete navíc za nic. Jen za to, že děláte to, co máte dělat a děláte normálně. Jak často vám vychází nehoda?
Ten bonus se týká zaviněných nehod nebo nehod obecně?
Nehody u kterých není viníkem zaměstnanec proplácí pojišťovna protistrany. Takže o ty asi nepůjde.
Půjde, dopravní podniky si sledují i chování řidičů v oblasti nezaviněných nehod a lidi, kteří jich mají moc, eliminují.
I nezaviněná nehoda je problém v provozu a je potřeba dělat maximum proto, aby se nestala.
Sám dp? Pokud se nepletu, když je nehoda u soudu, tak soud řeší podíly zavinění.
Nemělo by to být spíš nejezdi pod mostem pod který se nevejdeš?
S linkovým autobusem?
parciálním trolejbusem*
Asi nevíš co všechno už uvízlo pod mostem u nádraží v Kralově poli.
Mimo poslední dvou parciálních trolejbusů 26Tr a 32Tr tam bylo snad kromě Crossway bylo úplně všechno.
(Jen pro osvětlení myslím ten nejnižší podjezd u parkoviště pod mostem)
https://mapy.cz/s/gepemabacu opravdu tady? To by mě fakt nenapadlo, že někdo zkusí s -busem tudy.
Šofér si trasu linky nevybírá, proto jsem ptal.
Tak třeba měsíc stará vec
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1555383.jpg&styl=2
A takových tam už bylo…
Hmm, to najížděl na začátek linky v Krpoli či co ho tam zavedlo?
44 ani 72 není, v parciálech, aby se na ní snažil najet ve směru Krpole Nádraží – Semilasso. Ještě bych pochopil v opačném směru, že si zkracoval cestu, ale tohle?
30 která je nově prodloužená až do Soběšic ale část spojů končí Krpoli.
Podle dostupných informací 30 jedoucí pouze do Krpole místo aby odbočila do smyčky pokračovala jako by měla jet do Soběšic (zastávka 84 u nájezdu) a z důvodu krátkého obratového času si řidič zvolil tuto nejkratší cestu pro návrat na trasu.
Chudák, drobná chyba, do toho časový stres a bum, prásk.
A taky bych se zeptal, jestli DP vede seznam takovýchto pastí a jestli se to školí, „tama *! ne“.
Jen poslední zarvaný trolejbus má škody kolem 2 Mega, ale ochranný rám po letech nehod v obdobných hodnotách, tam není doteď. Pouze se to nehodě zopakuje na školení „tama ne“.
DPMB asi nebude kompetentní tam něco takového instalovat, ne?
Já slyšel naposled 4mega . Komplet elektronika a 2cm klesla i střecha. takže něco na kostře bude taky. Ten 26Tr byl „jenom“ 1,3M se mi zdá
Podle fotky zevnitr vozu jsou ohnuty madla pro cestujici, tak bych rekl, ze ram dostal taky slusne zabrat, nejspise pri narazu a nasledne deformaci strechy
to by měli zavést i na dráze