Nebezpečná křižovatka na I/38 u Znojma se promění v kruhový objezd
Křižovatka silnic I/38 a II/408 u Znojma. Pramen: ŘSD

Ke zvýšené nehodovosti přispívá podle ŘSD fakt, že současná křižovatka nemá pruhy pro odbočení vlevo.
Ten kruhák je v podstatě dočasný. Kdysi jsem viděl v novinách Znojemsko vizi ŘSD s mapou obchvatů, resp. přeložek silnice od Kasárenské křižovatky až po Grešlo. A v té vizi je Kasárenská křižovatka řešena jako mimoúrovňová, kdy hlavní silnice obejde Kasárna ze západní strany.
Kruháč na vrcholu kopce. Úplná pitomost. Kdyby tam radši udělali mimoúrovňovou křižovatku, bylo by to lepší. Znám to tam, jezdím tudy velmi často.
To zvládnete, projet jeden kruháč navíc. 😉
Bezpečnost na úkor plynulosti i rychlosti, jenom se to mimo obce nesmí přehánět…
Podle mého názoru by vzhledem k významu a intenzitě dopravy na silnici I/38 byla vhodná mimoúrovňová křižovatka. Ale finančně by to byl velký rozdíl. Celkově je I/38 až na pár dokončených obchvatů dost ošizená, zejména ve srovnání s rakouskou S3 z Guntersdorfu do Stokerau.
Ono by to hlavně chtělo dokončit tu část cca. 600m obchvatu (včetně mostu přes trať) a rázem by se tato křižovatka stala mnohem méně důležitou…
Obchvat z te krizovatky dopravu neodvede, je na stejne trase.
Kruhak ano, ale taky hlavně obchvat, který měl začínat už před Kasárnama.
Promění se v okružní křižovatku, ne v „kruhový objezd“. To je jen druh manévru, který se na okružní křižovatce realizuje (viz zákon o silničním provozu a TP 135).
vy musíte být hvězda večírků!
Proč podle Vás zákon v ustanovení § 22, odst. 5 uvádí: “ Řidič vjíždějící na kruhový objezd označený dopravními značkami „Kruhový objezd“ společně se značkou „Dej přednost v jízdě!“ nebo „Kruhový objezd“ společně se značkou „Stůj, dej přednost v jízdě“ musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím po kruhovém objezdu a organizovanému útvaru chodců a průvodci vedených a hnaných zvířat se zvířaty jdoucími po kruhovém objezdu.“ A pojem okružní křižovatka vůbec nezná?
Tuto silnici je nutné rozšířit na čtyři pruhy a ne tam ještě dělat nesmyslnou bariéru která jenom provoz na hlavní zpomalí
Přemýšlím, jestli existuje nějaká silnice I. třídy, která by alespoň podle jednoho komentujícího nebyla potřeba rozšířit na čtyři pruhy.
I/38 Boleslav-Hatě si to určitě zaslouží..ale místo toho raději budeme dělat 6 pruhů na D10, 6 pruhů okolo Brna a čekat na dokončení D52..a všechno poženeme přes Prahu a Brno, kdyby I/38 byla ve čtyřpruhu, tak byste viděl ty intenzity.. a úleva D1 by byla velká
To by celou akci jenom prodražilo. Nejdříve rozšíření na čtyři pruhy, pak ještě brutálnější parametry nehodovosti v důsledku zvětšení kolizní plochy a překrývání vozidel „na hlavní“, pak povstání médií, občanů, starostů a policistů a pak bourání zánovní stavby v režii ŘSD ČR a přestavba na okružní křižovatku do dvou let stejně. Podobných akcí jsem zažil už několik a daňové poplatníky to stálo obrovské peníze. Leč další nebožtíky už nikdo nechtěl.
Čtyřpruh je asi nesmysl- ale 2+1 by od hranic do jihlavy davalo smysl
On by ten čtyřpruh byl ideální až do České Lípy.
po Bolku a na sever od Bolky 2+1
Souhlas. Jsme sto let za opicema. 2+1 uz melo bejt davno mezi Znojmem a Jihlavou. Soucasny stav je peklo s tema kamionama,ktere nejdou predjet. Rakusaci to maji za hranicema smer Viden skvele vyreseny.
Proč tam teda nepřidají jenom ty chybějící odbočovací pruhy, to je jejich vina že je to tam tak nebezpečné když tam chybí
Protože jak se píše v článku, to není jediný problém oné křižovatky.
Všechny silnice se tam sejdou na vrcholu kopce. Je to tam hodně nepřehledné. Nejenom, že není vidět za křižovatku, ale stojící auta v křižovatce jsou často vidět na poslední chvíli a hodně řidičů tam ignoruje 70. Kruhák je ideální řešení.
Ano.
Ve Vaší předposlední větě je jádro pudla. Křižovatku dobře znám a maximální povolenou rychlost tam na hlavní dodržuje málokdo.
Rychlost opravdu neni nejvetsi problem te krizovatky. I kdyby tam byla padesatka, tak vetsina ridicu neni schopna venovat se rizeni a zvladnout trochu slozitejsi dopravni situaci. Napriklad takove mijeni v krizovatce a nebo fakt, ze v jeden moment je na krizovatce 5 aut, to je neresitelny problem.